Autobusy Doprava ve městě

BusLine končí s MHD v Liberci. Výpověď dal poté, co dopravní podnik odmítl fakturu

Autobus společnosti Busline na lince pro DPMLJ. Foto: Jan Sůra
Autobus společnosti Busline na lince pro DPMLJ. Foto: Jan Sůra

Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou se zbaví nečekaně dříve kritizované smlouvy se společností BusLine MHD. Soukromý dopravce, který v Liberci jezdí na části linek městské hromadné dopravy, ve středu vypověděl smlouvu.

Výpověď potvrdil předseda představenstva DPMLJ Michal Zděnek a tisková mluvčí BusLine Nikola Bradíková. Informaci jako první přinesl server Seznam Zprávy.

Výpovědní doba je šest měsíců, do té doby chceme nahradit jejich autobusy svými,“ řekl Zděnek. Podle něj došlo k výpovědi jen den poté, co s BusLine jednali o jejich požadavku na úhradu další faktury, kterou odmítl DPMLJ proplatit. „Informovali jsme o vzniklé situaci oba naše akcionáře, města Liberec a Jablonec a čekáme příští týden na toto téma jednání,“ dodal Zděnek.

Mluvčí BusLine MHD nechtěla důvody výpovědi komentovat. „Důvod výpovědi byl společnosti DPMLJ sdělen v textu výpovědi a vzhledem k dlouholetému vztahu jej zatím nechceme medializovat. Výpovědní lhůta smlouvy je šestiměsíční a je počítána ode dne následujícího po dni doručení výpovědi,“ řekla Bradíková.

BusLine měl smlouvu v Liberci do konce příštího roku, v Jablonci do konce roku 2020. K zakázce se dostal bez jakékoliv soutěže spojením liberecké a jablonecké MHD, Busline zajišťoval provoz v Jablonci a dostal se k zakázkám v Liberci, kde má na starost zhruba 40 % výkonů. Opozice už dříve kritizovala, že Busline za kilometr dostává podstatně více, než DPMLJ za komerční linky. Smlouvu prošetřoval Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, ten žádné pochybení ale nenašel.

Aktivity Busline v liberecké MHD začala zkoumat letos i policie. Důležitou spojkou v celé kauze je především někdejší šéf Busline Jiří Vařil a jeho známost s Miroslavem Peltou. Fotbalový boss a dlouholetý jablonecký zastupitel zasedl i v dozorčí radě DPMLJ.

Liberecký dopravní podnik musí najít zhruba 16 – 20 autobusů, které nahradí právě BusLine. Jednou z variant je i odkup právě od této firmy. „Jejich řidičům určitě nabídneme možnost přejít k nám,“ dodal Zděnek.  V Jablonci se město rozhodlo založit už dříve vlastní dopravní podnik.

3 komentáře

Klikni pro vložení komentáře
  • Chtělo by to odkoupit celý DPMLJ. Konečně by to chtělo vyházet ty lidi, kteří tomu velí, možná by se všem ulevilo. Obrovské úniky peněz na opravách autobusů a další nesmyslné řízení celé firmy je žalostné. Chtělo by to restruktualizaci celé firmy. Busline, nebo někdo další by to měl naopak koupit, aby konečně přestal ten komunismus, který v DPMLJ panuje. Horší firmu v celé republice jsem neviděl jako je tahle společnost. Je to banda diletantů a ignorantů, která akorát vysává rozpočet města, celý DPMLJ, který si hraje na mistry světa, ale s těmi kdo ho vede by si nevydělal ani na slanou vodu.

  • Asi budu opět označen za sotouše, kverulanta a cojávímcoještě, ale ten nadpis dává smysl jen částečně. Nechybí v druhé větě slůvko „co“?

    Jinak je to samozřejmě opět smutný důkaz faktu, že ačkoliv se v posledních letech dělá pro VHD hodně, vždy se najde nějaký snaživec, který to zazdí…

    • prostě jste jinéj, kdyby jste raději těm autobusům třeba měnil pneu, dělal kontrolu atd. byl byste užitečnější pro společnost.

Newsletter

Partneři


Výběr editora