Autobusy Doprava ve městě

BusLine končí s MHD v Liberci. Výpověď dal poté, co dopravní podnik odmítl fakturu

Autobus společnosti Busline na lince pro DPMLJ. Foto: Jan Sůra
Autobus společnosti Busline na lince pro DPMLJ. Foto: Jan Sůra

Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou se zbaví nečekaně dříve kritizované smlouvy se společností BusLine MHD. Soukromý dopravce, který v Liberci jezdí na části linek městské hromadné dopravy, ve středu vypověděl smlouvu.

Výpověď potvrdil předseda představenstva DPMLJ Michal Zděnek a tisková mluvčí BusLine Nikola Bradíková. Informaci jako první přinesl server Seznam Zprávy.

Výpovědní doba je šest měsíců, do té doby chceme nahradit jejich autobusy svými,“ řekl Zděnek. Podle něj došlo k výpovědi jen den poté, co s BusLine jednali o jejich požadavku na úhradu další faktury, kterou odmítl DPMLJ proplatit. „Informovali jsme o vzniklé situaci oba naše akcionáře, města Liberec a Jablonec a čekáme příští týden na toto téma jednání,“ dodal Zděnek.

Mluvčí BusLine MHD nechtěla důvody výpovědi komentovat. „Důvod výpovědi byl společnosti DPMLJ sdělen v textu výpovědi a vzhledem k dlouholetému vztahu jej zatím nechceme medializovat. Výpovědní lhůta smlouvy je šestiměsíční a je počítána ode dne následujícího po dni doručení výpovědi,“ řekla Bradíková.

BusLine měl smlouvu v Liberci do konce příštího roku, v Jablonci do konce roku 2020. K zakázce se dostal bez jakékoliv soutěže spojením liberecké a jablonecké MHD, Busline zajišťoval provoz v Jablonci a dostal se k zakázkám v Liberci, kde má na starost zhruba 40 % výkonů. Opozice už dříve kritizovala, že Busline za kilometr dostává podstatně více, než DPMLJ za komerční linky. Smlouvu prošetřoval Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, ten žádné pochybení ale nenašel.

Aktivity Busline v liberecké MHD začala zkoumat letos i policie. Důležitou spojkou v celé kauze je především někdejší šéf Busline Jiří Vařil a jeho známost s Miroslavem Peltou. Fotbalový boss a dlouholetý jablonecký zastupitel zasedl i v dozorčí radě DPMLJ.

Liberecký dopravní podnik musí najít zhruba 16 – 20 autobusů, které nahradí právě BusLine. Jednou z variant je i odkup právě od této firmy. „Jejich řidičům určitě nabídneme možnost přejít k nám,“ dodal Zděnek.  V Jablonci se město rozhodlo založit už dříve vlastní dopravní podnik.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Petr Mach
Host
Petr Mach

Chtělo by to odkoupit celý DPMLJ. Konečně by to chtělo vyházet ty lidi, kteří tomu velí, možná by se všem ulevilo. Obrovské úniky peněz na opravách autobusů a další nesmyslné řízení celé firmy je žalostné. Chtělo by to restruktualizaci celé firmy. Busline, nebo někdo další by to měl naopak koupit, aby konečně přestal ten komunismus, který v DPMLJ panuje. Horší firmu v celé republice jsem neviděl jako je tahle společnost. Je to banda diletantů a ignorantů, která akorát vysává rozpočet města, celý DPMLJ, který si hraje na mistry světa, ale s těmi kdo ho vede by si nevydělal ani na… Číst vice »

Martin Hanzal
Host
Martin Hanzal

Asi budu opět označen za sotouše, kverulanta a cojávímcoještě, ale ten nadpis dává smysl jen částečně. Nechybí v druhé větě slůvko „co“?

Jinak je to samozřejmě opět smutný důkaz faktu, že ačkoliv se v posledních letech dělá pro VHD hodně, vždy se najde nějaký snaživec, který to zazdí…

Petr.R
Host
Petr.R

prostě jste jinéj, kdyby jste raději těm autobusům třeba měnil pneu, dělal kontrolu atd. byl byste užitečnější pro společnost.