Liberec bude na prvním sídlišti testovat zákaz parkování dodávek v noci
Parkování na sídlišti Broumovská v Liberci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Dodávky mají v noci zajet na nevyužité parkoviště pár set metrů od sídliště.
Jaký je rozdíl mezi zaparkovaným VW Transporter (dodávka) a VW Multivan („osobní“ auto). Rozměry jsou stejné, ale v techničáku je to jiný typ vozidla.
Pokud vím, ani jeden z těchto automobilů se vůbec nevyrábí v délce přes 5,5m (to by byl až Crafter, a ještě jenom některá provedení). Takže tato otázka postrádá smysl, oba zmíněné typy budou za v článku zmiňovaných podmínek moci parkovat jako doposud…
Kolega dostal jako služební auto VW Transporter. Bohužel bydlí na sídlišti (Ostrava) a už dostal pokutu, že tam parkoval s dodávkou. Proto musí s nákupem chodit půl kilometru. Skvělé.
V Ostravě je to mezení na hmotnost nad 2,5 t. Pěšky s nákupem chodit nemusí, může si nákup přijet vyložit domů a pak jet s autem přeparkovat.
Kamery a hlídat to parkoviště, aby dodávky nebyly vykradeny, nebo lépe holt vybudovat u sídlišť parkovací domy, nebo podzemní parkoviště
A co zavést tržní cenu parkovného?
A co to otocit? Povolit na sidlisti u domu parkovani jenom dodavkam a osobni vozy odkazat na vzdalenejsi parkoviste. Dodavku u domu parkuje vetsinou remeslnik, ktery ji denne potrebuje ke sve praci, porad neco prevazi, nakupuje, prodava, aby ostatni meli zbozi a sluzby, ktere potrebuji. Znam to z vlastni zkusenosti: jakkoliv bych rad z kondicnich i financnich duvodu do dilny jezdil na kole, tak casto poterbuji neco prevezt, ze jsem to vzdal. Kdezto lide dojizdejici do zamestnani potrebuji vetsinou dopravit jen sebe a nepouzit auto je pro ne snazsi. Ano, pisu to jako provokaci, kde kdo chce pohodli (parkovani u… Číst vice »
nemám nic proti provokaci, ale ten konec se vám hodně nepovedl.
Náměstek Šolc před dvěma lety prosazoval zřízení jednosměrných ulic v liberecké čtvrti Pavlovice. Cíl: vytvořit chybějící parkovací místa v jednom z jízdních pruhů. Jenže vyměkl a ustoupil vzniklému halasu. A výsledek? Lidé parkují jak chtějí, auta (nejen tam) v klidu blokují jeden pruh a ostatní je mnohdy komplikovaně objíždějí. Zvláště pokud stojí víc aut za sebou.
Jsem moc zvědavý, jestli nynější akci „dodávka“ dotáhne do konce.
Tohle všechno jsou zoufalé snahy o řešení problému, který takto řešit nejde…
Celé to parkování je šaškárna. Za minuly rok přibylo v ČR 120 tisíc aut. Ztrapňovat se pár místy na parkování je v kontextu tohoto čísla buzerace, která není řešením.
Naše sídliště v Olomouci funguje v tomto zkušebním režimu už asi rok a je to jedině dobře. Dodávky zmizely, místo nich se uvolnilo pár míst pro rezidenty
Těch sídlišť v LBC jsem projel jen pár, určitě ne všechny, nicméně co jsem si s jistotou všiml je, že jsou to ještě sídliště od komančů a travních ploch je mezi nimi více jak dost. Takže liberecké gesto na všechno = zákaz. Budujeme zákazy, to je heslo Liberce, kterým už město proslulo.
Trávníky tedy vyasfaltovat a změnit na parking? Nebo co navrhujete ?
Takže auta mají krást prostor dál. Děkuji. Veřejný prostor není jen aut, nebo jejich otroků. Vám by se asi líbila Betonová zahrada.
Konečně se tohle začne řešit!
Nejen že dodávky zaberou víc místa a narozdíl od OA nemají žádný důvod parkovat na sídlišti, ale ještě jsou krásně vysoké a v oblibě parkují před křižovatkou/přechodem, takže člověk musí zastavit v půlce přechodu/křižovatky, aby viděl, jestli někdo nejde/nejede :). Případně někoho kdo vyběhne zpoza dodávky už vůbec neuvidíte, narozdíl od vyběhnutí zpoza OA, což je vcelku normální věc na sídlišti…
Ony ani ty OA nemají důvod parkovat na veřejném prostranství.
Řemeslník, který přijede večer domů a má toho plný kecky, bude muset vyložit z dodávky všechno nářadí a materiál, aby mu ho ma odlehlém parkovišti nikdo nevybral. A ráno opět vše naložit. Opravdu genitální myšlenka hodná politika..
Řemeslník, který to nechá přes noc v autě je hazardér. I když to stojí pod oknem, tak to vyberou. 🙁
(facepalm)
Znám několik řemeslníků, májí tak maximálně Berlingo nebo Transporter, ti do tohohle nespadnou!
V Praze už by dávno měla rozmernejsi auta platit podstatně víc. Co si lidé pořizují do městské zástavby je občas vážně neskutečné…
Moje slova… Je to problém všech měst
Jojo, takže u vás instalatér +500 Kč/hodina za zvýšené náklady na dopravu. Jistě budete spokojen.
Pokud se do krátké dodávky vejde eletrikář i s řebříkem, proř by se tam nevešel instalatér? On má snad pětimetrové trubky?
Tak problém je, že spousta lidí si kupuje SUV, teda spousta lidí si kupuje auto, aniž by jej mohla smysluplně používat.
Za A), on už si tu pětistovku během několika málo let přirazil B) uvažuju, vychází mi to řemeslník asi 1x za dva roky ne-li o trochu dýl, takže i takto drastická přirážka by mě nezlikvidovala.
OVŠEM, za 4000,- denně (8h á 500,-) mu klidně budu každý večer zavážet dodávku na placené parkoviště (hlídané) a ráno na dohodnutý čas přivážet auto před dvěře, předehřáté jen vyjet… samozřejmě platím i to parkovací místo!
OK, abych tu nabídku vyšperkoval, tak mi stačí půlka, šábnem se 50:50!
V rámci developerských celků dejme tomu vznikl určitý počet venkovních parkovacích stání, označených třeba jako návštěvnická, příp. byla zamýšlená pro ty, kteří si místo nekoupili. Ono to není vůbec levné. Poddimenzované to bylo už v době plánování, samozřejmě. Později začne typické rozrůstání: k hlavnímu rodinnému vozu přibude něco malého pro manželku na místní popojížďky, služebáček, přijede návštěva, nebo nějaké byty začnou být pronajímány bez parkovacího placu, ale nájemce se svým autem přijíždí. Parkovací místa přestanou stačit. Do toho trend poslední doby, že právě dodávky sloužící pro podnikatelskou činnost okupují tato místa v čím dám větší míře a ještě k tomu… Číst vice »
Ne, že budete zase v diskuzi ubližovat těm milionářům, co vlastní tyto óbrauta. Chudáčci namají na zaplacení parkovného, tak prostě jednou využili veřejné parkoviště. Celý Liberec zrušit, za to, že si dovolil vymezit se proti chudáčkům unaveným. I kdyby zabrali s jedním autem 6 míst, nikdo nesmí ani pípnout. Každý má přece právo na superobří velekraksnu.
Nechcete si dát zase pauzu ?
Jj, ušetří pět míst a budou se divit, že místa jsou hned zabraná…
Kolik má dodávka délku? 6 metrů? Proti osobáku tedy o 1.5 metru více. Při 20 dodávkách je to 30 metrů, tedy 7 osobáků. To má nějak podstatně řešit problém na sídlišti?
U vás jsou pořád ještě parkovací místa převážně v řadě za sebou? Naprostá většina jich totiž dnes bývá „napříč“ nebo „šikmo“ a v takovém případě nejde jen o to že se jich na danou plochu vejde míň, ale PŘEDEVŠÍM jde o to že se na mnohá místa vozidla nevejdou, nebo aspoň ne tak aniž by výrazně „přečuhovala“ buď do vozovky, a/nebo do chodníku… a v tom je dost problém (a je to mimo jiné též přestupek)! Silnice se stává těžko až vůbec průjezdnou.
A chodník neprůchozí
Jenže v článku se píše:
Radnice si od toho slibuje, že na sídlišti bude moci zaparkovat více aut.
O té průjezdnosti, to je jasné. Ale pokud se parkuje příčně, tak je jedno jestli v jednom parkovacím stání stojí Trabant nebo Mercedes.
Záleží na dodávce, délka může být i pod těch 5,5 ( pro představu, nejkratší dostupné Ducato/Boxer/Jumper má myslím 5,4 m), ale u těch nejdelších může jít k osmi metrům. Šířkou se tyhle velké dodávky taky do běžných stání většinou nevejdou.
A taky samozřejmě záleží na konfiguraci parkoviště a na tom, jak velké prase řidič dodávky je. Není problém narazit na situaci, kdy dodávka stojí přes 4+ míst pro osobáky. A někdy je to dokonce ta nejlepší varianta v dané situaci…
S těmi rozměry jste docela mimo, například Citroen Jumper přes roky verzí narostl asi o 30cm nicméně i tak se základní model vejde do 5m. Dodávku přes 5,5m aby pohledal…
Jenže oni někteří jsou schopni zabrat odhadem 7m metrovou dodávku i zhruba 4c místa, viz https://drive.google.com/file/d/1H0NQHNDGpP6aLYce37XSe0Al4t1E3EFG/view?usp=drivesdk
Jo, to je jedna z těch situací, o kterých jsem psal výše. A je to furt o dost lepší řešení, než když tím zabere jedno parkovací místo, ale zablokuje komplet chodník…
Obě možnosti jsou špatně.
Já jen, že základní verze dodávek mají obvykle méně než 5 metrů, čili stejně jako Superb nebo jiná auta střední třídy. Vyřadit z parkování auta, která mají proti ostatním o 10% větší délku, nic moc nevyřeší. Obzvláště v kolmém nebo šikmém stání na normovaném místě si nepomůžete vůbec a třímetrové auto zabere stejné jedno místo, jako pěti a půlmetrové. Zákaz služebních aut taky moc neřeší. Dotyčný nechá auto tedy na firmě a musí tedy tedy mít další vlastní auto, kterým přijede z firmy domů, takže to parkovací místo zabere tak jako tak.
Nemusí, může třeba využít MHD
Tak dodávka přes 5,5m je vyloženě malý náklaďák… bude mít i docela problém se horkotěžko vejít do 3,5t… to mohli omezit i „krutěji“ třeba na 5m. Evidentně je to tu zralé na to aby ne všechna parkovací místa musela být schopna pojmout jakékoliv rozměry vozidla (aby nebylo jediným omezením hmotnost). Neříkám že by delší (i osobní) auta nesměla někde vůbec parkovat, ale existuje nemálo „fleků“ kam se delší vůz nevejde, a přitom malé „šufle“ by tam úplně klidně vešlo, ale místo toho se tam namalují „pruhy“ aby si tam nestoupaly takovéto pseudododávky… „pruhy“ se totiž jakžtakž dodržují, kdežto „přečuhování“ někde… Číst vice »
Nebo to taky může vést k tomu, že veřejné parkování dlouhodobějšího rázu (přes noc) budou moci využít pouze auta v osobním vlastnictví. Protože dát někomu benefit v podobě služebního auta k soukromým účelům dnes znamená, že firma nebude řešit třeba jeho parkování.
Tomu přece nevěříte… 90% trvale přidělených služebních vozů jsou naprosto klasické „osobáky“ přidělené velkými firmami zaměstnancům z jejich fleetů…