Velký pokles tržeb způsobený propadem počtu cestujících ovlivnil další velkou investici Letiště Praha. Už potřetí zrušila státem vlastněná firma soutěž na stavbu páteřní stovky a s ní související opravy pojezdových drah.
Vyplývá to z oznámení ve věstníku veřejných zakázek. Odhadovaná cena zakázky byla 150 milionů korun. Zakázka se týkala stavby páteřní stoky pro dešťovou kanalizaci a obnovu a rozšíření pojezdových drah TWY C, D, F, G, L.
V oznámení o zrušení letiště vysvětluje konec soutěže kvůli stávajícím i očekávaným dopadům pandemie Covid-19 souvisejících s celosvětově přijímanými opatřeními na leteckou dopravu. Ty mají vliv na množství odbavených cestujících i samotnou firmu.
„Projekt výstavby páteřní dešťové stoky v severní části letiště byl vzhledem k současné situaci způsobené dopady celosvětové pandemie onemocnění Covid-19 odložen na další období. Podle aktuálního harmonogramu plánujeme vypsat nové výběrové řízení přibližně v druhé polovině roku 2021 a následně zahájit práce v roce 2022. Páteřní dešťová stoka musí být dokončena před zahájením výstavby plánovaného centrálního odmrazovacího stání,“ řekla mluvčí Letiště Praha Kateřina Pavlíková.
Jde už o třetí zrušení této soutěže. Poprvé se tak stalo letos na začátku roku, kdy se Letišti Praha zdály nabízené ceny příliš vysoké. Podruhé v létě kvůli obavám z nedostatku financí. Třetí pokus o vypsání učinilo letiště v říjnu, na začátku prosince zadávací řízení zrušilo.
Kdyby vedení letiště donedávna nevyhazovalo zbytečně stovky milionů za předražené zakázky, tak by se stoka mohla postavit a ještě by zbylo…
ještě jsem neviděl přistávat Airbus do stoky !!
Kdy jindy dělat velké infrastrukturní přestavby, když ne v době dočasného malého vytížení? To je ale asi tím, kdo letiště vlastní a jak si z něj vytahuje peníze.
To je snad první článek o dopravě potrubní. 😀
Vedení letiště se musí majiteli prezentovat kolik peněz ušetřil, a ta stoka by to úplně zkazila 🙂
Bez další ranveje to letiště stejně čeká stagnace a marginalizace. Možná by mohli ušetřit i na tom železničním napojení. Trolejbusy by stačily.
Železniční napojení platí letiště?
To je samozrejme blbost. Turistu bude dale pribyvat. Jen to nebude proste uz tak uzivatelsky privetive.
Předpovědi provozu Eurocontrol tento názor nepodporovaly, a to ani před Covidem. Jedna dráha je dost. Je třeba investovat, aby se zlepšila spokojenost zákazníků v terminálech a určitě se připojilo k letišti k centru veřejnou dopravou. Letiště Sofie (!!) je dnes v tomto ohledu lepší než Praha
A pritom by jeden rekl, ze ted by na to byla nejlepsi doba – nelita se az tak moc a proto by nebylo tolik omezeni…
Napadlo mne přesně to samé.
A navic by mohli i neco usetrit, kdyz lidi prichazeji o praci. Ceny by mohly jit dolu. Ale nekdo zas rika, ze to tak neni a trh je nasycen… tezko rict.