Infrastruktura Letectví Letiště Zprávy

Letiště České Budějovice hlásí po obnovení provozu přes dva tisíce pohybů

Letiště České Budějovice, nový terminál. Autor: Letiště České Budějovice
Letiště České Budějovice, nový terminál. Autor: Letiště České Budějovice

Letiště České Budějovice zaznamenalo od obnovení provozu na konci června za dva měsíce 2137 vzletů a přistání, z toho 200 mezinárodních. Letiště bylo od loňského léta zavřené kvůli výstavbě terminálu a dalších zařízení. Od letošního 26. června sem byla znovu vpuštěna letadla, ovšem jen vrtulová s rozpětím křídel do 24 metrů.

„Tato privátní letadla létají po celé Evropě, nicméně velmi častým cílem jsou letiště u přímořských letovisek v Chorvatsku: Lošinj, Zadar, Pula nebo Split. Naši klienti, kteří míří na dovolenou na jih Evropy, si v letošní letní sezoně chválili zejména rychlejší odbavení,“ uvedla mluvčí letiště Martina Vodičková. Na Letišti České Budějovice v průběhu léta funguje služba cizinecké policie. V její pracovní době je možné využít hraniční kontroly pro lety mimo schengenský prostor bez objednání předem.

Letiště počítá s tím, že v příštích měsících spustí osvětlení a budou jej moci využívat i malá proudová letadla. Cílem ovšem je takzvaný velký mezinárodní provoz, celá přestavba se prováděla proto, aby do/z Budějovic mohly létat stroje o velikosti Airbusu A320 či Boeingu 737. K tomu ale ještě povede dlouhá certifikační cesta, cílem je spuštění v roce 2021.

Přestavba letiště za stovky milionů korun ale nebudí jen nadšení. A to ani mezi akcionáři ne. Těmi jsou Jihočeský kraj a město České Budějovice. Právě město se nedávno vymezilo proti tomu, že by mělo na provoz letiště doplácet o desítky milionů korun více než dosud.

Za loňský neúplný provozní rok letiště zaznamenalo 5929 pohybů, z toho 511 mezinárodních.

21
Diskuze

avatar
5 Komentáře
16 Reakce na komentáře
13 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
13 Autoři komentářů
Jakub WMartinS.ApexJiříAdam Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Apex
Host
Apex

Informace o.pohybech je naprosto k ničemu, když není doplněna tonáží nebo skladbou letadel. Vzhledem k přistávacím poplatkům, které na LKCS vybírají, tak za těch 2137 pohybů mohli vybrat tak do 250 000 Kč, což v ve čtyřiceti milionovém rozpočtu opravdu není mnoho…

Lektor
Host
Lektor

A mezi pohyby se počítají i pohyby letištních zaměstnanců?? 🎃

Lektor
Host
Lektor

Dělám pohyby
Hejbám bokama
Rukama nohama
Vlasama zádama

Dělám pohyby
Svlíkám se do naha
Věřím na rozum
A to mi pomáhá
Lásko miluju tě
Lásko miluju tě Dělám pohyby
Těla jsou v útoku
Chlastám a polykám
Hodinky v rozkroku
Chlastám a polykám

Zdeněk
Host
Zdeněk

Největší problémy českobudějovického letiště se jmenují Linec, Praha a Mnichov.

Adam
Host
Adam

Pristi rok zacne letat linka Ceske Budejovice -> Ostrava -> Zilina -> Kosice -> Bratislava -> Ostrava -> Pardubice -> Ceske Budejovice. Cena okruzniho letu od 1500 Kc vcetne zavazadel.

Jiří
Host
Jiří

No, tohle je asi myšleno jako legrace, ale za mě si troufám říct, že i taková relace by byla věčně vyprodaná. A to i za více peněz. Tedy pokud by to nějaký chytrák nedal v noci mezi 22 a 05.

Jakub W
Host
Jakub W

přesně a proto natřískanou linku Praha – Ostrava zrušily. i Košice lítají do Prahy max 2x denně a tam už by to nějakou logiku mělo a nic

MartinS.
Host
MartinS.

Zapomněl jste na Karlovy Vary 😉

PetrB
Host
PetrB

Ale že město České Budějovice řeší zda se toho letiště zbavit, resp. akcí v něm o tom jste zatím nenapsali ani slovo:

https://ceskobudejovicky.denik.cz/zpravy_region/budejovice-resi-zda-prodat-letistni-akcie-20190901.html#

JménoJeštěNevymyslel
Host
JménoJeštěNevymyslel

Pražští by se měli začít obávat konkurence.

Bob S.
Host
Bob S.

To asi nehrozí. Všechny významné cestovky na trhu mají vedení v Práglu. Tak že i kdyby se podařily zaplnit chartery „koupáků“ na letišti v Č.Budějovicích, nebo např. v K.Varech (ze severozáp. regionu), tak Ruzyň podrží. A pravidelná linka….?

Jakub W
Host
Jakub W

1) linka Budějice – Pardubice – Ostrava je na spadnutí, čeká se jen ma maxi
2) okružní linka Budějice – KV – PRG – Pardubice – Brno – Ov a zpět bude od roku 2021 2x denně a pro studenty se 75% slevou (výhledově pak ještě Vodochody)

MildaIV
Host
MildaIV

Ta okružní linka bude balónem nebo Zepelinem? Pokud Zepelinem asi bych ji někdy zkusil.

Jakub W
Host
Jakub W

no Zepelinem bych jí zkusil i já:)))

Bob S.
Host
Bob S.

A kdo to bude dotovat? A jaká letadla, ATR …. u ČSA končí! Kdo s takovou fantasmagorií přišel! Tomu nemůže věřit ani zastuputel původním povoláním porybný. Víš kolik stojí přistávací polplatky u B 737…,a odbavení?Kolik by musela stát letenka. Bóóže, myslíš si že je Smart…. nějaká charitativní organizace?

Milano
Host
Milano

Bobe, ty asi nebudeš brightest bulb in the box.

Jakub W
Host
Jakub W

pro Bob S. – samozřejmě to není myšleno vážně, o Budějicích se tady takto vtipkuje stále

Bob S.
Host
Bob S.

Sorry, před upotřebením zatřepat.

Bob S.
Host
Bob S.

Tak to fakt asi nebudu, ale v této branži jsem prožil pár desítek let tak že vím jaká byla vytíženost již za JAKů-40 (a to stalá letenka LKKV-LKPR 120 Kčs.) A doporučuji těm poštípancům od komárů aby se poptali na „kšefty“ v Brně, Ostravě, Pardubicích nebo v K.Varech. Ne všude to mohou zachránit letecké společnosti ze zemí bývalého SSSR, nebo letecká škola cvičící čínské adepty pro jejich aeroliky. Zvláště při současné nenávistné hysterii proti Rusákům a Číňanům. A ty pohyby nejsou tím nedůležitějším ukazatelem. Do nich se počítá i „sportovní létající zařízení“, neboli UL s jednou osobou, či větroň který… Číst vice »

Bob S.
Host
Bob S.

Kurňa nějací mínusáci na to mají jiný názor!

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll