Infrastruktura Letectví Letiště Zprávy

Letiště České Budějovice hlásí po obnovení provozu přes dva tisíce pohybů

Letiště České Budějovice, nový terminál. Autor: Letiště České Budějovice
Letiště České Budějovice, nový terminál. Autor: Letiště České Budějovice

Letiště České Budějovice zaznamenalo od obnovení provozu na konci června za dva měsíce 2137 vzletů a přistání, z toho 200 mezinárodních. Letiště bylo od loňského léta zavřené kvůli výstavbě terminálu a dalších zařízení. Od letošního 26. června sem byla znovu vpuštěna letadla, ovšem jen vrtulová s rozpětím křídel do 24 metrů.

„Tato privátní letadla létají po celé Evropě, nicméně velmi častým cílem jsou letiště u přímořských letovisek v Chorvatsku: Lošinj, Zadar, Pula nebo Split. Naši klienti, kteří míří na dovolenou na jih Evropy, si v letošní letní sezoně chválili zejména rychlejší odbavení,“ uvedla mluvčí letiště Martina Vodičková. Na Letišti České Budějovice v průběhu léta funguje služba cizinecké policie. V její pracovní době je možné využít hraniční kontroly pro lety mimo schengenský prostor bez objednání předem.

Letiště počítá s tím, že v příštích měsících spustí osvětlení a budou jej moci využívat i malá proudová letadla. Cílem ovšem je takzvaný velký mezinárodní provoz, celá přestavba se prováděla proto, aby do/z Budějovic mohly létat stroje o velikosti Airbusu A320 či Boeingu 737. K tomu ale ještě povede dlouhá certifikační cesta, cílem je spuštění v roce 2021.

Přestavba letiště za stovky milionů korun ale nebudí jen nadšení. A to ani mezi akcionáři ne. Těmi jsou Jihočeský kraj a město České Budějovice. Právě město se nedávno vymezilo proti tomu, že by mělo na provoz letiště doplácet o desítky milionů korun více než dosud.

Za loňský neúplný provozní rok letiště zaznamenalo 5929 pohybů, z toho 511 mezinárodních.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Apex
Host
Apex

Informace o.pohybech je naprosto k ničemu, když není doplněna tonáží nebo skladbou letadel. Vzhledem k přistávacím poplatkům, které na LKCS vybírají, tak za těch 2137 pohybů mohli vybrat tak do 250 000 Kč, což v ve čtyřiceti milionovém rozpočtu opravdu není mnoho…

Lektor
Host
Lektor

A mezi pohyby se počítají i pohyby letištních zaměstnanců?? 🎃

Lektor
Host
Lektor

Dělám pohyby
Hejbám bokama
Rukama nohama
Vlasama zádama

Dělám pohyby
Svlíkám se do naha
Věřím na rozum
A to mi pomáhá
Lásko miluju tě
Lásko miluju tě Dělám pohyby
Těla jsou v útoku
Chlastám a polykám
Hodinky v rozkroku
Chlastám a polykám

Zdeněk
Host
Zdeněk

Největší problémy českobudějovického letiště se jmenují Linec, Praha a Mnichov.

Adam
Host
Adam

Pristi rok zacne letat linka Ceske Budejovice -> Ostrava -> Zilina -> Kosice -> Bratislava -> Ostrava -> Pardubice -> Ceske Budejovice. Cena okruzniho letu od 1500 Kc vcetne zavazadel.

Jiří
Host
Jiří

No, tohle je asi myšleno jako legrace, ale za mě si troufám říct, že i taková relace by byla věčně vyprodaná. A to i za více peněz. Tedy pokud by to nějaký chytrák nedal v noci mezi 22 a 05.

Jakub W
Host
Jakub W

přesně a proto natřískanou linku Praha – Ostrava zrušily. i Košice lítají do Prahy max 2x denně a tam už by to nějakou logiku mělo a nic

MartinS.
Host
MartinS.

Zapomněl jste na Karlovy Vary 😉

PetrB
Host
PetrB

Ale že město České Budějovice řeší zda se toho letiště zbavit, resp. akcí v něm o tom jste zatím nenapsali ani slovo:

https://ceskobudejovicky.denik.cz/zpravy_region/budejovice-resi-zda-prodat-letistni-akcie-20190901.html#

JménoJeštěNevymyslel
Host
JménoJeštěNevymyslel

Pražští by se měli začít obávat konkurence.

Bob S.
Host
Bob S.

To asi nehrozí. Všechny významné cestovky na trhu mají vedení v Práglu. Tak že i kdyby se podařily zaplnit chartery „koupáků“ na letišti v Č.Budějovicích, nebo např. v K.Varech (ze severozáp. regionu), tak Ruzyň podrží. A pravidelná linka….?

Jakub W
Host
Jakub W

1) linka Budějice – Pardubice – Ostrava je na spadnutí, čeká se jen ma maxi
2) okružní linka Budějice – KV – PRG – Pardubice – Brno – Ov a zpět bude od roku 2021 2x denně a pro studenty se 75% slevou (výhledově pak ještě Vodochody)

MildaIV
Host
MildaIV

Ta okružní linka bude balónem nebo Zepelinem? Pokud Zepelinem asi bych ji někdy zkusil.

Jakub W
Host
Jakub W

no Zepelinem bych jí zkusil i já:)))

Bob S.
Host
Bob S.

A kdo to bude dotovat? A jaká letadla, ATR …. u ČSA končí! Kdo s takovou fantasmagorií přišel! Tomu nemůže věřit ani zastuputel původním povoláním porybný. Víš kolik stojí přistávací polplatky u B 737…,a odbavení?Kolik by musela stát letenka. Bóóže, myslíš si že je Smart…. nějaká charitativní organizace?

Milano
Host
Milano

Bobe, ty asi nebudeš brightest bulb in the box.

Jakub W
Host
Jakub W

pro Bob S. – samozřejmě to není myšleno vážně, o Budějicích se tady takto vtipkuje stále

Bob S.
Host
Bob S.

Sorry, před upotřebením zatřepat.

Bob S.
Host
Bob S.

Tak to fakt asi nebudu, ale v této branži jsem prožil pár desítek let tak že vím jaká byla vytíženost již za JAKů-40 (a to stalá letenka LKKV-LKPR 120 Kčs.) A doporučuji těm poštípancům od komárů aby se poptali na „kšefty“ v Brně, Ostravě, Pardubicích nebo v K.Varech. Ne všude to mohou zachránit letecké společnosti ze zemí bývalého SSSR, nebo letecká škola cvičící čínské adepty pro jejich aeroliky. Zvláště při současné nenávistné hysterii proti Rusákům a Číňanům. A ty pohyby nejsou tím nedůležitějším ukazatelem. Do nich se počítá i „sportovní létající zařízení“, neboli UL s jednou osobou, či větroň který… Číst vice »

Bob S.
Host
Bob S.

Kurňa nějací mínusáci na to mají jiný názor!