Infrastruktura Letectví Letiště Zprávy

O 50 milionů více. Budějovicím se zdá navýšení příspěvku na nové letiště vysoké

Letiště České Budějovice, nový terminál. Autor: Letiště České Budějovice
Letiště České Budějovice, nový terminál. Autor: Letiště České Budějovice

České Budějovice by v příštím roce měly platit na provoz Jihočeského letiště, jehož jsou akcionářem, 72 milionů korun. Je to téměř o 50 milionů korun více než letos. Radniční koalici se zdá navýšení částky neúnosné, a proto o ní chce jednat s Jihočeským krajem, který je druhým akcionářem společnosti Jihočeské letiště. Město ani nezavrhlo variantu, že by akciovou společnost opustilo. Novinářům to dnes řekl českobudějovický primátor Jiří Svoboda (ANO).

„Částka, kterou máme v příštím roce hradit, je složena z příspěvku na investice, což činí přibližně 24 milionů korun. Zbytek by pak šel na provozní prostředky,“ uvedl Svoboda. Nárůst výše příspěvku města způsobila hlavně blížící se certifikace letiště, která umožní ostrý mezinárodní provoz. V souvislostí s tím společnost musí koupit další techniku a přibrat zaměstnance. Jihočeské letiště, jenž se nachází v Plané u Českých Budějovic, po několikaleté rekonstrukci funguje od konce června ve zkušebním provozu.

„Stále ale platí, že se chceme s Jihočeským krajem dohodnout na dalším postupu a budoucnosti letiště,“ uvedl Svoboda. Pro město by však podle něj bylo zásadní, pokud by v horizontu následujících tří let mělo na tento projekt vydat více než 200 milionů korun. „Za takovou částku postavíme tři tělocvičny nebo opravíme řadu komunikací. Proto chceme hledat řešení,“ řekl primátor. Podle něj je pro radnici rovněž těžko akceptovatelné, že se připravovaný příspěvek na příští rok postupně výrazně zvyšuje. „Údaje, které platily před třemi měsíci, hovořily o 50 milionech. Nyní už jsme na 72 milionech a otázka je, jaká částka to bude na konci roku, kdy se schvaluje rozpočet,“ řekl primátor.

Areál bývalého vojenského letiště zabírá přes 300 hektarů. Kraj a město investovaly do přestavby komplexu více než miliardu korun.

ČTK

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PetrB
liberal shark

Tu vypečenou tunelovou rouru měli opustit už před 10 lety.

David

72 milonů ročně?! Zkoušel to někdo přepočítat na jednoho cestujícího?

Adam

ano, 7,2 milionu za jednoho

jihočech

Byla tu žertem zmíněna letecká linka Ostrava – Pardubice – Budějovice. Chtěl bych se ale zcela vážně zeptat, zda by nemělo smysl spojení Č.B. – Brno ( – Ostrava), které by zkrátilo cestu z jihozápadu Čech do těchto odlehlých regionů? Na západ od nás by to řešila VRT nebo dálnice, u nás se ničeho z toho nedočkáme. Tak třeba to letadlo, když už máme letiště 🙂 Existuje obdobná situace například někde v Německu nebo ve Francii?

exttmis

To vůbec není špatný nápad. Takže nemůže reálně uspět…

železničář v důchodu

Jako nápad to sice možná úplně špatné není, i když cestovní doba by asi příliš krátká také nebyla – teď jen najít někoho, kdo to bude dotovat …

MartinS.

Já už jsem to navrhoval jednou. Okružní linka České Budějovice – Brno – Ostrava – Pardubice – Praha – Karlovy Vary – České Budějovice a druhá v opačném směru. Interval 1 hodina. A nasadit na to L410. 🙂 V Praze by to možná mohlo přistávat v Letňanech, to je aspoň letiště se stanicí metra. 🙂

liberal shark

To by bylo pěkné, ale v našem rozvinutém socialistickém státě by letenka vyšla na 10 tisíc :-((.

Herold

Navrhuju spíš lůžkový vlak, to je v dnešní době mnohem populárnější, a uspokojí to spoustu šotoušů.

Ostravan

Jen jestli není odlehlý právě region jižních Čech. Dálnice do Prahy v nedohlednu a koridor do Prahy v menším nedohlednu:-):-):-).

jirka

3 tělocvičny stavět netřeba, z těch se lítat nedá

Obtloustlý Travolta

Letiště je takový nesmysl, že se mi skoro zdá, zda není připravováno pro NATO, Bechyně v mnoha ohledech nestačí. Mnohem horší akci je zdá se „Autobusové nádraží České Budějovice JIHOTRANS“, myslím tím co se dopadů obslužnosti týká. Již nyní je tato obludná stavba známa plánovačům veřejné dopravy v mnoha zemích EU jako memento, poselství „tak to NIKDY nedělejte“, její obdoby najdete v mnoha sibiřských městech, Rumunsku, Albánii, či Sýrii. Její dopad zasahuje široké vrstvy obyvatelstva, koncepcí neumožňuje vznik IDS a Č. Budějovice tak trpí nadměrným provozem automobilů. Kdo nemá alternativu, zkrátka vozem jet musí. Inu, kdo radní kraje podmazal, má… Číst vice »

liberal shark

Nechápu, co máte proti Mercury centru ?

Tuzemák

Asi Obtloustlý Travolta, zažil nepříjemnou věc-nejely schody, zase mu je někdo zlomyslně vypnul pod nosem? A chudák musel zu fuss po schodech do patra na autobus? 🙂 Taky nějak nechápu. Polohou je Mercury na stejném místě jako staré nádraží a naopak autem se dá krásně zajet i do podzemí, vzpomínam snad že na 2h zdarma, pokud teda nemáte LPG. A jak a kam si mě vyveze/odveze autobus je běžnému cestujícímu celkem jedno. Chápu že ideálnější pro cestující by bylo nádraží v přízemí, né „na střeše“, ale to by jim zase nikdo nechodil, do těch předražených butiků. Co je tam pozitivum,… Číst vice »

Paja

Až na ten koncept přestupní dopravy dálkové i místní hrana-hrana je to v celku fajn. Lepší než kdyby mezi nádražím, MHD a dálk.busem byly Vltava a Malše, které by se musely při přestupu přeplavat.

Tom

To je skutečně překvapení, že to bude jen žrát peníze, na to se fakt nedalo přijít dříve…

Jakub W

už to tu někdo navrhoval, linka Ostrava – Pardubice – Budějice
přispělo by i ministerstvo pro místní rozvoj a dopravy. ideálně 737 MAX a výhledově 787 ať ukážeme světu jak to umíme:)))

GPGP

Tak, kdyby to cestou nabralo pokaždé v každém městě 50-100 lidí, a éro by pak mělo 95% obsazenost, tak proč ne 😉

Jan Pytela

Jako veřejná doprava po ČR by to jistě spadalo pod Babišovy slevy, takže by důchodci z Ostravska lítali na Šumavu za pár stovek 😉

Kajman

Kdyby stovek… :-))

Via Rhetica

Tohle bude ještě “sranda” jak tenhle Zimoluv pomnik dopadne.
Očekávám že od toho město da ruce pryč, poněvadž to je a bude totální černá díra na peníze,profitabilní letiště nebude nikdy,natož aby z něho litala nějaká pravidelná linka jak si ve svých snech představuje pani hejtmanks.
Kraj nema dosud žádnou integraci typu PID,DÚL,IDS JMK…
Ale prachy na vyhazování oknem má,ale co jste si JihoČeši zvolili,to tam mate

Obtloustlý Travolta

Kraj s v ČR nejhorší veřejnou dopravou jistě rád zadotuje hračku bývalého vedení.

Svojsin

Náhodou, nějaký víkendový spoje tam ještě jezdí, tak proč je nezrušit ve prospěch letiště.
Časem omezit třeba hasiče a záchranku, tam ale nevím, jestli by to nenarazilo u MV….

Martin Matuška

Podpora regionálních letišť je úplně všude až karikaturním přikladem zločinu z politické zpupnosti. Neexistuje jiný důvod pro toto vyhazování peněz, než nevkusná egomasturbace. Přidružené jevy, jako sponzoringové penězovody atd. příčinou být nemohou, protože ty by provázely i utrácení těch peněz na projekty užitečné.

liberal shark

Pokud to opravdu není skrytá údržba a výstavba letišť pro armádu za peníze samospráv.

PetrB

Budějce by měli od toho dát ruce pryč, aby se v tom pak spolu s krajem nakonec neutopili…

Iceman

Zajímalo by mě, kolik platí tomu Dieterovi, německému obchodnímu manažerovi?

Apex

Snad rakouskému, ale to je v zásadě jedno. Pokud je někdo v jeho pozici schopen prohlásit, že s oslovováním leteckých společností začne, až bude letiště certifikované (takové vyjádření zaznělo na poslední velké prezentaci letiště), tak ve své pozici nemá co dělat. Jinak by věděl, že o linkách se jedná minimálně 2 roky dopředu, cokoliv se zadaří dříve, je spíše věcí náhody nebo shody okolností…

off

Ne, to opravdu nikdo netušil, že to bude stát o hromadu peněz víc, než říkali ti dobří a poctiví lidé, co vymýšleli ten projekt 🙂

J.L.

Za takovou částku postavíme tři tělocvičny… Vestavět tělocvičny do letištní haly není špatný nápad; aspoň nějak by se využila.

Tomas

A z VPD sprinterská dráha, nebo spíš několik…

Rossec

Nebo ovál pro Sáblíkovou

Hodně štěstí

Prostě díra na miliony. A je vidět, že České Budějovice chtějí opustit potápějící se loď.

liberal shark

On už je nějaký caporegime knížete Pavla přivede k rozumu :-).