Letecké společnosti Letectví Letiště Zprávy

Letiště Brno po šesti letech míří k překonání hranice půl milionu cestujících

Letiště Brno. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Letiště Brno. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Brněnské letiště v Tuřanech letos potvrzuje růstový trend nastartovaný loni. Vedení letiště oznámilo předpoklad, podle kterého počet cestujících letos překoná půl milionu. To se v Tuřanech naposledy podařilo v roce 2012.
Management v odhadech vychází z úspěšné letní sezony, během které prošlo branami letiště téměř 450 tisíc lidí.

Tahounem byly především nepravidelné lety na dovolenou, u kterých došlo k meziročnímu nárůstu o 40 procent.
V červenci a srpnu letiště zlomilo vlastní rekordy v počtech cestujících za jeden měsíc. V červenci odbavilo 116 tisíc lidí, v srpnu 110 tisíc. Během letního letového řádu tak mají chartery nad pravidelnými linkami výraznou převahu, která se ale v zimě smazává. Za celý rok si nicméně chartery udrží mírnou většinu, pokud jde o počet cestujících.

Terminál brněnského letiště. Foto: Letiště Brno
Terminál brněnského letiště. Foto: Letiště Brno

Lídrem je v Brně Travel Service a jeho značka Smartwings. Přes léto měla firma v Brně základnu pro čtyři svá letadla, se kterými obsluhovala zhruba dvacítku dovolenkových destinací. Největší poptávka byla po letech do Burgasu, Antalye, Heraklionu, Hurghady a na Rhodos. V létě v Brně odbavili meziročně o 30 procent letadel více, což představuje v absolutních počtech 180 letů navíc.

„Už první rok, kdy je Letiště Brno součástí skupiny Accolade, přináší rekordní výsledky. Prioritou pro nás nadále zůstává rozvoj pravidelných linek,“ uvedl předseda představenstva mateřské skupiny Accolade Milan Kratina. Letiště má pravidelné linky do Mnichova a Londýna (Stansted), koncem října spustilo nové spojení do Milána/Bergama, na jaro chystá linku do Berlína. Kromě Mnichova, který obsluhují BMI regional a Lufthansa, jsou všechny linky Ryanairu.

Letiště patří Jihomoravskému kraji, provozovatelem  správcem je společnost Letiště Brno. Tu loni v listopadu ovládla investiční skupina Accolade. Smlouva s krajem zajišťuje Letišti Brno byznys do roku 2052.

Počet cestujících na letišti Brno-Tuřany

Rok Cestující (v tis.)
2018 přes 500 (předpoklad)
2017 470
2016 417
2015 466
2014 486
2013 463
2012 535
2011 558

Pramen Letiště Brno

6
Diskuze

avatar
2 Komentáře
4 Reakce na komentáře
0 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
5 Autoři komentářů
PetrAdrian KozeraJen takpetr.rDP Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Adrian Kozera
Host
Adrian Kozera

My se tady plácame po zádech, že bude letos v Brně půl mio pax, ale podívejte se, jak vypadá provoz na regionálních letištích v Polsku. To je jiné kafe. Chápu že Brno doplácí na blízkost VIE a BTS, ale například KTW a KRK jsou jen kousek od sebe a evidentně se velmi slušně uživí. Navíc Wizz nově otevírá základnu i v KRK.

Jen tak
Host
Jen tak

Ono je to źusobeno i necom jinym …. polaku je mnohem vic, vzdalenosti v polsku jsou mnohem “vetsi” diky absenci kvalitni silnicni site, a hlavne , polaci cestuji mnohem vic (ted nemyslim jako turisti, ale kvuli praci atd). Spousty polaku jsou po cele evrope. I proto ten uspech nizkonakladovek z regioanlnich letist v polsku.

Polska “emigrace” ve statech byla schopna obstojne zivit linku z varsavy do chicaga…

Adrian Kozera
Host
Adrian Kozera

Poláků je mnohem víc, to ano, ale také se podívejte kolik je těch větších regionálních letišť. Jenom Gdaňsk, Poznaň, Wroclav, Katowice, Krakow, Lublin, Rzeszow daly za loňský rok dohromady 20 mil. pax. A síť linek taky není jen do UK nebo Německa. Myslím, že spíše samotná letiště u nás nejsou schopné přitáhnout jak aerolinky, tak na druhé straně dostatečně motivovat lidí aby více létali.

Petr
Host
Petr

Jen širší aglomerace Katovic má 5 mil. obyvatel a sociální mobilita Poláků je v porovnání s námi nesrovnatelně vyšší.

DP
Host
DP

Snad se nějaký Moravák neurazí, že jste použili foto letadla, které ten nárůst určitě nemá na svědomí. 🙂
U Ruzyně by Vám to asi neprošlo :-)))

petr.r
Host
petr.r

ale má, andula to bylo první letadlo s čím jsem letěl a když se podíváš na tu budovu a hlavně do budovy, tak prostě brno je jednička.