Lidé Železnice

Britská železnice měla kvůli viru nejméně pasažérů od poloviny 19. století

V řadě zemí jsou na hlavních koridorech 4 koleje běžné. Snímek z britské West Coast Line, která spojuje Londýn s Glasgow. Foto: Wikimedia Commons
West Coast Line, která spojuje Londýn s Glasgow. Foto: Wikimedia Commons

Kvůli pandemii koronaviru se počet cestujících na britské železnici snížil na úroveň z doby před 170 lety, méně pasažérů než letos na jaře vlaky přepravily naposledy v polovině 19. století. S odvoláním na data zveřejněná vládním úřadem pro silniční a železniční dopravu (ORR) o tom informoval list The Times.

Mezi dubnem a červnem letošního roku, tedy v době, kdy v Británii vrcholila jarní vlna pandemie Covidu-19, se podle úřadu uskutečnilo 35 milionů cest vlakem. Ve stejném období loni to přitom bylo 439 milionů.

Poloprázdné spoje v jarních měsících souvisely s nařízeními za celostátní karantény, kdy lidé měli domov opouštět jen v nejnutnějších případech. Ani poté, co nejtvrdší restrikce skončily, se ale počet cestujících příliš nezvýšil. V září podle The Times vlaky přepravily jen zhruba třetinu cestujících oproti běžnému provozu před pandemií.

Podle ministerstva dopravy mají lidé obavy cestovat veřejnou dopravou včetně vlaků, protože se bojí nákazy. Riziko infekce je podle nich v dopravních prostředcích vysoké, i když jsou všude dodržována hygienická opatření. Dráhy proto počítají s tím, že důvěra lidí se bude vracet jen pomalu a že počet cestujících se vrátí na úroveň z doby před pandemií až za několik let.

ČTK

Odebírat
Upozornit na
guest
20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Leden

Určitě se najde blbec, který v tom najde zakódované zlo liberalizace a soukromých dopravců.

Lovosičan

Nejhorší virus, který kdy britskou železnici postihl, byl thatcherismus.

Vyhlídka na věčnost

Faktem je že pravidelné dojíždění je už definitivně passé. Toho ušetřeného času, peněz, paliva…

Kubrt

To se týká části kanceláří, ale ne výroby, řady služeb, školství..

Spálená tlumivka

A těch ušetřených pracovních míst. Jarní sezóna home office mnoha firmám jasně ukázala, kolik lidí vlastně vůbec nepotřebují. Spoustě zaměstnanců totiž nedošlo, že home office není dovolená a na firemním notebooku se jednak dá kontrolovat připojení a aktivity na VPN, jednak se dá kontrolovat přímo aktivita uživatele počítače. Díky tomu bylo letošní snižování stavů velmi jednoduché – stačilo si od správců sítě vyžádat statistiky o jednotlivých uživatelích a vybrat ty, jejichž čísla evidentně neodpovídala délce pracovní doby.

Kubrt

Jsem si nějak nevšiml dramatického nárůstu nezaměstnanosti kancelářských profesí.

Toník Chmelda

Nedivím se za posledního půl roku jsem zjistil, že se vše dá vyřešit na dálku. Nemusím nikam jezdit, nikam dojíždět, neplatit parkování, neplatit kanceláře bla bla..takže cca 30K měsíčně ušetřeno. Budoucnost je práce z domu a homeoffice, kanceláře jsou minulost a bohužel lituji všechny, co mají zainvestované peníze v nějakém realitním fondu..ještě možná zažijeme, že se z kanceláří budou dělat startovací byty.

Nekdo

Hmm, pro vetsinu klasickych kancelarskych profesi mate pravdu. U nas to pujde hure – laborator si tahat domu nechci 😁 A u tech akreditovanych to ani mozne neni. Ale poptavka po klasickych kancelarskych prostorech si myslim, ze se jiz nikdy nevrati na uroven 2019….

Spálená tlumivka

Ne všechny realitní fondy mají investice v kancelářských budovách. Investice do skladových nebo průmyslových areálů žádný zásadní pokles hodnoty nečeká, po skladech je poptávka pořád, obzvlášť když teď stále víc firem prodává online a potřebuje větší prostory, kde můžou jednak skladovat a jednak rovnou balit a expedovat zákazníkům.

Kalina

Podle mě se počty cestujících nevrátí už nikdy, i když nákaza pomine. Jen si lidi po tu dobu zvyknou, že že do kanceláře skutečně není třeba jezdit každý den. Jistě dost lidí také zpohodlní při cestování autem a jen těžko se budou vracet k přestupům ve veřejné dopravě. Při rozvoji elektromobility už pro veřejnou dopravu tolik nehraje ani ekologie.

XXXD

No z ekologického hlediska není moc reálné aby IAD vyšla někdy lépe než VHD.

Kalina

Při typické obsazenosti českých lokálek je osobní elektromobilita a dokonce i běžná IAD ekologičnější prakticky vždy https://imgur.com/a/ChjWT3c
Pochopitelně opačná situace je v případě 600 cestujících ve vlaku na elektrifikované trati.

Kubrt

Podíl lokálek na VHD je zcela marginální, hlavní význam v přepravních výkonech mají velká města a jejich okolí a tam to elektromobilita nevytrhne z čistě prostorových důvodů.

Peeetr

No hlavně je vidět, které cesty jsou skutečně nutné, a které byly hlavně kvůli extrovertním formám zábavy a předvádění.

K.S.

? Kdo jste abyste soudil Vy nutnost cesty?! Co je skutečně nutné? Co je nutné a „nutné“? Kdo to má právo určovat?! Nezlobte se, ale snahy rozhodovat co je nutné a kdo má co dělat, to jsou znaky totalitářského myšlení. Kdo jste Vy, Já, nebo třeba premiér abychom soudili, která činnost je nutná a která zbytná?! Nic, nejsme nic a nikdo jenom prach a nemáme právo soudit zda to co kdo koná je zbytné či nikoliv! Ono to co nám může přijít zbytné je pro jiné rozdílem mezi večeří a hladem, mezi fungováním a psychickým zhroucením, mezi budoucností problémy ze… Číst vice »

Kalina

Nepochopil jste, že pisatel nikoho nesoudí, pouze konstatuje aktuální stav, který odráží v článku uvedenou realitu o které rozhodl každý sám za sebe.

Kubrt

Vem se s Peetrem za ruku a vydejte se do KLDR, tam vam žádné zbytne aktivity nehrozí, jen do prace a domu, ráj na zemi. Exhibovani taky nehrozí, pěkně všichni v montérkách.

K.S.

Hodnotí, protože všechny cesty které nebyly vykonány má jen za zábavu a předvádění. Jenže tomu tak nebylo, Británie si prošla poměrně přísnými restrikcemi, přísnějšími než byly zde, které narušily fungování mnoha oborů a společnosti jako takové a které mají hodně velkou setrvačnost. Nehledě na to lidé omezí věci které jsou nezbytné i pokud se to dá jen o trochu odložit. Čistě pro to že by jim mohla vláda zmařit tuto investici, nebo by mohli následně vynaložené prostředky potřebovat pro něco jiného. A to není o tom že by ta věc či cesta byla zbytná. To je prostě opatřeními vytvořený strach… Číst vice »

Tomáš

Tady je vás škoda. Prokurátor Urválek by se od vás mohl inspirovat.

Hanzi

Přesně tak, rozcouranost lidí je zbytečná a tak jako řvou odpurci silnic, že nová silnice vytvoří novou dopravu, tak přidávání spojů ve VHD indukuje pouze nové a leckdy zbytečné cesty lidí.