Letiště Brno po šesti letech míří k překonání hranice půl milionu cestujících
Letiště Brno. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Brněnské letiště v Tuřanech letos potvrzuje růstový trend nastartovaný loni. Vedení letiště oznámilo předpoklad, podle kterého počet cestujících letos překoná
a praha 16 milionů 😀
A Wien skoro 30 ty senochrope a co. To je clanek o BRQ a ne PRG tak nechapu tvuj prispevek.
My se tady plácame po zádech, že bude letos v Brně půl mio pax, ale podívejte se, jak vypadá provoz na regionálních letištích v Polsku. To je jiné kafe. Chápu že Brno doplácí na blízkost VIE a BTS, ale například KTW a KRK jsou jen kousek od sebe a evidentně se velmi slušně uživí. Navíc Wizz nově otevírá základnu i v KRK.
Ono je to źusobeno i necom jinym …. polaku je mnohem vic, vzdalenosti v polsku jsou mnohem “vetsi” diky absenci kvalitni silnicni site, a hlavne , polaci cestuji mnohem vic (ted nemyslim jako turisti, ale kvuli praci atd). Spousty polaku jsou po cele evrope. I proto ten uspech nizkonakladovek z regioanlnich letist v polsku.
Polska “emigrace” ve statech byla schopna obstojne zivit linku z varsavy do chicaga…
Poláků je mnohem víc, to ano, ale také se podívejte kolik je těch větších regionálních letišť. Jenom Gdaňsk, Poznaň, Wroclav, Katowice, Krakow, Lublin, Rzeszow daly za loňský rok dohromady 20 mil. pax. A síť linek taky není jen do UK nebo Německa. Myslím, že spíše samotná letiště u nás nejsou schopné přitáhnout jak aerolinky, tak na druhé straně dostatečně motivovat lidí aby více létali.
Jen širší aglomerace Katovic má 5 mil. obyvatel a sociální mobilita Poláků je v porovnání s námi nesrovnatelně vyšší.
Snad se nějaký Moravák neurazí, že jste použili foto letadla, které ten nárůst určitě nemá na svědomí. 🙂
U Ruzyně by Vám to asi neprošlo :-)))
ale má, andula to bylo první letadlo s čím jsem letěl a když se podíváš na tu budovu a hlavně do budovy, tak prostě brno je jednička.