Letiště Brno hlásí 420 tisíc odbavených cestujících, prázdninové měsíce byly rekordní

Terminál brněnského letiště. Foto: Letiště BrnoTerminál brněnského letiště. Foto: Letiště Brno

Již příští rok čeká Brno významný nárůst charterového provozu, několik novinek spustí Čedok.

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zdeněk

Je to bufet v polích na okraji slavkovského bojiště,brńáci nezlobte se,ale raději Mošnov,Evropa bude investovat,právě tam!

Karel

Mošnov? Proč zrovna tam. To je ještě větší pole. Doprava naprd. To radši Vídeň 🤣🤣🤣

Pom

Doprava naprd. AHA. Dálnice D1 vzdálená několik kilometrů spojená silnicí 464. D48 je ještě blíž a ještě s lepším spojením od Příbora. Silnice 58 od Ostravy taky slušná.
Železnicí je LKMT přímo napojeno na koridor ve Studénce.
Jojo, jsme sice pole, ale pole kde chcou investovat a investujou i velké nadnárodní společnosti. 🙂

Air Traveller

nerad to rikam (nebo vlastne rad) .. ale zatim teda investuji spis do toho brna .. .)

Ondřej

To víte…jakmile o prázdninách vkročíte do Brna, okamžitě chcete odletět 😀

Petr

Lufthansa do Mnichova/Frankfurtu to by byla paráda. Úplně by stačilo, ve firmě bychom to dost kvitovali.

Kov

Přidávám se, obnovení spoje do Mnichova se neplánuje?

Apex

Kdo to zaplatí? Nejmenší letadlo, které by LH mohla nasadit, je CRJ 900 s kapacitou 78 cestujících. To zaplnit i jednou denně, každý den, vidím jako problém… Kdyby to mělo létat každý den, což by asi v tomto případě bylo nutné, tak je potřeba, aby linky využilo alespoň 53000 cestujících (při velmi konzervativním odhadu obsazenosti 80%) ročně a aby byla linka na černé nule, tak minimální průměrná cena letenky v jednom směru by byla cca 103€. Naposledy chtěl kraj na linku do MUC přispívat 2.2 milionů € ročně…

Ziran Nahojich

Je třeba brát v úvahu také výpočty návazných linek s přestupem (např. dálkových) nelze brát v úvahu čistě ekonomický spoj Brno-Mnichov

Apex

To jistě ano, ale stále je třeba brát v úvahu ekonomiku linky jako takové. A její náklady jsou dané, takže pokud nemá být provozována se ztrátou, tak musí být pokryté minimálně přímé provozní náklady přepočítané na sedačku. A ty prostě dělají u CRJ cca 100 € na sedačku v jednom směru. A vzhledem k tomu, že prorate na BRQ-MUC u návazných linek, ať už v rámci Evropy nebo dálkových, bude určitě vycházet na méně než 100 €, tak tím spíše je otázkou, kdo bude ochoten „doplatit“ rozdíl, protože nikdo nebude dlouhodobě létat ve ztrátě.

marty-t2

Když létala BMI byli obchoďáci zaplatit klidně i 500 euro one-way. Jenže takových lidí bude tak kolem deseti až dvaceti. Jediným problémem u BMI bylo, že se kvůli častým rušením na spoje prostě nedalo spolehnout. Mimochodem, když se LH vyplatí stále létat několikrát do týdne MUC-DEB (nebo třeba i FRA-LNZ i 3x denně), a to je jak DEB tak i LNZ je časově blíž u velkého letiště, mají poloviční populaci a DEB dokonce i nižší kupní sílu – takže je to spíš o paradigmatu než o racionální úvaze..

Jiří Kocurek

Ty tři župy v severovýchodním cípu Maďarska mají bezmála 2 miliony obyvatel, také lázně, víno i symfonický orchestr.
PS: Tuřany jsou po okolí známé… kysaným zelím.

marty-t

A vy si myslíte, že lidí co by BRQ-MUC nebo BRQ-FRA oslovilo by bylo méně ? Nebo má zlínsko a olomocko někde mne neznámé dobře obsluhované letiště ? Ne, spíš to mají do Vídně nebo Prahy ještě dál… Proč je asi takový zájem o letní dovolenou s odletem z Brna s CK ?

Apex

Já netvrdím, že to nemůže fungovat, jen se ptám, zda se v regoinu najde dost lidí, kteří to budou ochotni zaplatit, aby se to nemuselo dlouhodobě dotovat. Minulost ukázala, že linka do MUC úplně lidi neoslovila (ano, BMI zkrachovalo), ale obsazenost dosahovala nějakých 60%, pokud se nepletu, totéž před tím Cirrus, a to v obou případech byla používána letadla s poloviční kapacitou… Mentalita lidí, že z Vídně se létá za hubičku, je dost zakořeněná a dotace na vlaky do Vídně taky nejsou pro takový projekt nejlepší signál pro potenciálního provozovatele…

Venca

Soudruzi z Gottwaldova 😀 mají vlakem lehce dostupnou Vídeň, Olomoucko taky nebo Mošnov

Jiri

Jo, a kam z Mošnova?

Karel

Tak buď v balíku kamkoliv a nebo ten Londýn 🤣🤣🤣

Cestovatel

Jste buďto fanda regionálních civilních ztrátových letišť (včetně Tuřan) nebo jste zaměstnancem letiště v Tuřanech. V globálu jsou přeci špatně všechna otevřená ztrátová civilní letiště. Já těmto letištím (manažerům) nechci dát ani korunu ze svých daní.

Air Traveller

není to o žádném paradigmatju – je to o tom, jestli tam prostě ten zájem je, není (a případně kolik má lufthansa nějakou incentivu).

kdyby brno bylo zlatý důl a uživilo se tak, aby to dávalo smysl, tak tam zcela nepochybně někdo létá.

Jirka

Já bych tu spíš než pro LH byl asi pro nějakého Low Cost dopravce. Vy tvrdíte, že z Brna poptávka po létání není, ale proč teda Ryanair linku na Stansted uživí. Já si třeba myslím, že pokud by např. Eurowings s nějakou rozumnou cenovou politikou spustili linku např. do Düsseldorfu, Kolína, nebo Stuttgartu tak by se poptávka našla. Ono totiž ne všechno jsou jen business cestující. Eurowings zmiňuji hlavně proto, že na rozdíl od jiných Low-Costů nabízí z těchto letišť možnost návazných letů do dalších destinací v rámci Evropy.

Jirka

I když proč by Lufthansa dělala konkurenci svému hubbu ve Vídni. Tzn. možná by bylo lepší obrátit se na úplně jiného dopravce, potažmo alianci.

marty-t

presne – muj tip je, ze az se za X let v Brne objevi nekdo koho bychom tu necekali a vymysli smysluplnou destinaci (a ne blbosti typu Berlin/Milan) – treba jako je Barcelona pres leto nebo celorocne sitovy hub odkud budou s jednim prestupem dalkovky i P2P… Nejsem zamestnancem letiste a proto bych uvital vic nez chimeru 1hod letu do 6hod autem vzdaleneho MUC (ten ma malo P2P, spis jen prestupy) spis AMS, CDG, FRA nebo GTW/LHR. On i fungujici STN je spis pro P2P nez na prestup nekam dal nez do Evropy… Ale jistota usechu by byl low cost… Číst vice »

Air Traveller

v brne… sitovy hub .. s dalkovkama?

ehm… zajimalo by me, do ktereho paralelniho vesmiru jsem se dostal 😀

Marty-t

do toho vesmiru kde nerozumite psanemu textu – feedovaci linka do hubu neni hub…

Air Traveller

a opet – ano, tvrdim, ze tam neni. kdyby byla, tak tam ty eurowings letaj. poptavku tam nevidi, nelitaj tam.

nepodcenujte obchodni oddeleni aerolinek – maj celkem prehled a jaka je tam situace, tusi. i ze slavnych (ne)uspechu predchudcu.

ono na to nemuzete koukat tak jednoduse – ono je to komplikovanejsi. i treba v tom, ze aerolinka ma konecny pocet letadel. a ta musi vydelavat. a aerolinka, kdyby ted chtela zacit litat do brna, by musela (napr.) prestat litat nekam jinam. ale tam “jinde” treba vydelava vic – tak proc to rusit a jit do brna?

Petr

Ono pro firemní klientelu by se jednalo o velkou úsporu času a klidně ochota si něco připlatit oproti letu z Prahy/Vídně. Stejně musí firmy platit taxi do Prahy/Vídně, což je cca 2500/3000 CZK za jednu cestu, tedy alespoň u nás to takto chodí. Takže v tuto chvíli je to cena letenky + cesta taxi ( 5000 – 6000 CZK ) za služebku.

Patrick

Linka MUC-DEB existuje aj kvôli fabrike BMW v Maďarsku

Karel

Super, i přes občasnou skepsi se ukazuje, že tohle letiště má prostě v ČR narozdíl od jiných regionálních černých děr svoje místo, byť z devadesáti procent jen se sezónním provozem, ale i ten se počítá. Třeba se nakonec přece časem jen dočkáme i nějakého toho Ryanairu do Alicante nebo Malagy. Na víc to prostě ale zatím není.

Hangover

Alicante máte z Pardubic … Malagu z Prahy a obojí z Vídně …

marty-t2

Upřímně by mne zajímalo odkud lidi z Pardubic do Alicante ve skutečnosti jsou. Vůbec bych se nedivil, kdyby polovina z nich byli cestující z Moravy – Olomouc, Zlín, Brno, Ostrava… Ale třeba se mýlím. Nemá někdo náhodou tato data ?

Otansiho

Pridat Italii, Spanelsko, Holandsko je sazka na jistotu 🙂 Nebudu jim furt radit 😀

Majkl

Lítal se Řím, Eindhoven (obojí W6), Bergamo, Girona a Alincante (FR), nemyslíte, že kdyby to byla taková jistota jak píšete, že by se na nějakou z linek někdo nevrátil?
Brno potřebuje síťového dopravce, nejlépe LH do MUC nebo FRA a možná co by se chytlo, to je MAN/LPL, stále je tam dost českých arbeiteru.

Ambry

Souhlasím s Majklem, z Brna to prostě nejde, ty linky už tu byly. Síťový dopravce jak má OSR z LOTem. Nicméně to, že z Brna jezdí přímé vlaky na letiště do Vídně – a ještě k tomu dotované krajem – podle mě odsoudilo BRQ pouze k dovolenkovým destinacím bez šance na další linky pravidelné.

Tomáš Gottschalk

Zaměňujete příčinu za následek. Prímé vlaky se zavedly proto, že z BRQ kromě STN žádná pravidelná linka nelétá. Před coronou se uživilo BGY a myslím, že potenciál má něco v Říši (MUC/FRA, divím se, že někdo nezkusil aspoň ORY když ne CDG.

Ambry

Jestliže by mělo něco potenciál, tak proč to po covidu nelétá? Třeba máte pravdu s tím, že vlak se zavedl, protože nejsou linky. Ale teď ty linky tuplem nebudou. A kraj jakožto vlastník brněnského letiště dotuje vlaky, které jim odváží lidi do Vídně. Místo toho, aby pomáhal linky do BRQ shánět. Tak tomu už vůbec nerozumím.

Air Traveller

ty potenciály .. by měly zakázat.

skoda, ze vsichni ti potenciálisti uz nedelaji nekde na sales v nejaky aerolince… to bychom koukali 😀

Air Traveller

a?