umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Letecké společnosti Letectví

Letadlo Pegasus Airlines vyjelo z dráhy už potřetí za dva roky

Vyjetí Boeingu 737-800 společnosti Pegasus Airlines v Trabzonu v lednu 2018
Vyjetí Boeingu 737-800 společnosti Pegasus Airlines v Trabzonu v lednu 2018

Dnešní nehoda společnosti Pegasus Airlines v Istanbulu není u turecké nízkonákladové letecké společnosti neznámým jevem. Za poslední dva roky došlo u aerolinky k vyjetí z dráhy už potřetí, naposledy před necelým měsícem.

Ukazuje to databáze leteckých nehod a incidentů na serveru Aviation Herald. K poslednímu případu došlo letos 7. ledna, kdy přistání nezvládli piloti letu ze Šardžá do Istanbulu, rovněž na letiště Sabihy Gökçen. Krátce po doteku ranveje se letadlo stočilo doleva a skončilo zcela mimo ni na trávě. Tehdejší incident se obešel bez zranění, vyšetřování ještě pokračuje. Letadlo se po třech týdnech vrátilo do provozu.

 

Ve šrotu naopak skončilo letadlo z nehody v Trabzonu, ke které došlo v lednu 2018. Šlo o let pět let starého boeingu 737-800 z Ankary se 162 cestujícími. Letadlo vyjelo při přistání z dráhy a ocitlo se ve svahu nad Černým mořem. Od sjetí do moře jej zachránilo bahno. Na první pohled hrozivě vypadající nehodu všichni přežili a nikdo nebyl zraněn. Letadlo bylo sešrotováno.

Pegasus Airlines jsou druhou největší tureckou aerolinkou, létají s 82 letadly, patří turecké investiční skupině Esas. Firma létá i do Prahy.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Tak Turkish ma “lepsi” skore. 3 vyjeti z drahy za rok 2019

Incident THY A333 at Port Harcourt on Dec 31st 2019, runway excursion, tyre damage

Accident THY B738 at Odessa on Nov 21st 2019, runway excursion and nose gear collapse on landing

THY B738 at Lviv on Jan 6th 2019, runway excursion during backtrack

Y.K.

To poslední bych vyloučil jako zásadní event, vyjetí při otáčení je jistě nepříjemnost, ale není to nijak extra nebezpečné, nízká rychlost atp. Je to spíše provozní komplikace a narušení provozu letiště.

mata

jsou tu tři verze
1.chba společnosti a nedostatečný výcvik
2.nerovnosti na letišti v Istanbulu
3.prostě náhoda

DavidF

Přistání na mokré dráze s 20kts do zad a ještě sednout 1900 za práh dráhy není “náhoda”…dvě letadla před nimi dělali GA!

bohyn

Trabzon není Istambul a ostatní společnosti s Istambulem takové nemají

Captain777

spatna draha!

Jenda

Za pár týdnů s nimi letím do Íránu. Myslel jsem, že budu trochu na trní až v blízkosti Teheránu, ale vypadá to, že ani u toho Istanbulu není nic jistého 😀

Viktor

Potrvzen jeden mrtvý @jan_sura zdroj:@flight level410

RHood

Tak vyjelo. QS taky od JULY 2017 do JANUARY 2019, co je méně než 2 roky vyjelo 3x (Burgas, Pardubice, Moskva). Určitě proběhne šetření a veřejnost bude informována.

Janina

Burgas byl ACMI pronájem od řecké Orange2Fly, Pardubice zase od amerického Swiftairu. Pouze v Moskvě to bylo vlastní letadlo a piloti, tam myslím šlo o asymetrický tah motorů.

lubor

Z pohledu cestujícího to na věci nic nemění, oni si koupili letenku na let Smartwings. To, že si SW najímá jiné dopravce, ho nezbavuje odpovědnosti. Věta, že letadla Smartwings vyjela za dráhy třikrát dva roky (tzn. stejně jako Peagasus) je naprosto korektní. Naštěstí u SW u toho nebyly žádné oběti ani zranění, to je rozdíl.

RHood

Všechny lety pod kódem QS. V databázi incidentů zaznamenáno pod QS.

Y.K.

Kódy označují linku, ta je neměnná ať ji letí kdokoliv. Jméno firmy označuje odpovědného. To v té databázi jistě je také.
Třeba ten Swift Air. Je to incident Swift Air, s letounem registrovaným v USA pod Nxxxxx letící pro Smarwings linku QS XXX. Odpovědná firma, odpovědný úřad, linka.

Vít

Zřejmě slušnej oddíl 👍

náhodný kolemjdoucí

Spíš kritickej den…
A u toho Trabzonu vylovení, vysušení, odbahnění 😀

Gajda

Ti si koledujou o černou listinu EU, i když je na ni zařadit by v budoucnu možná zachránilo pár životů.

Partneři


Czechtoll

pst
podcast