Letadlo Pegasus Airlines vyjelo z dráhy už potřetí za dva roky
Vyjetí Boeingu 737-800 společnosti Pegasus Airlines v Trabzonu v lednu 2018
Dnešní nehoda společnosti Pegasus Airlines v Istanbulu není u turecké nízkonákladové letecké společnosti neznámým jevem. Za poslední dva roky došlo
Tak Turkish ma “lepsi” skore. 3 vyjeti z drahy za rok 2019
Incident THY A333 at Port Harcourt on Dec 31st 2019, runway excursion, tyre damage
Accident THY B738 at Odessa on Nov 21st 2019, runway excursion and nose gear collapse on landing
THY B738 at Lviv on Jan 6th 2019, runway excursion during backtrack
To poslední bych vyloučil jako zásadní event, vyjetí při otáčení je jistě nepříjemnost, ale není to nijak extra nebezpečné, nízká rychlost atp. Je to spíše provozní komplikace a narušení provozu letiště.
jsou tu tři verze
1.chba společnosti a nedostatečný výcvik
2.nerovnosti na letišti v Istanbulu
3.prostě náhoda
Přistání na mokré dráze s 20kts do zad a ještě sednout 1900 za práh dráhy není “náhoda”…dvě letadla před nimi dělali GA!
Trabzon není Istambul a ostatní společnosti s Istambulem takové nemají
spatna draha!
Za pár týdnů s nimi letím do Íránu. Myslel jsem, že budu trochu na trní až v blízkosti Teheránu, ale vypadá to, že ani u toho Istanbulu není nic jistého 😀
Potrvzen jeden mrtvý @jan_sura zdroj:@flight level410
Dobré ráno
Tak vyjelo. QS taky od JULY 2017 do JANUARY 2019, co je méně než 2 roky vyjelo 3x (Burgas, Pardubice, Moskva). Určitě proběhne šetření a veřejnost bude informována.
Burgas byl ACMI pronájem od řecké Orange2Fly, Pardubice zase od amerického Swiftairu. Pouze v Moskvě to bylo vlastní letadlo a piloti, tam myslím šlo o asymetrický tah motorů.
Z pohledu cestujícího to na věci nic nemění, oni si koupili letenku na let Smartwings. To, že si SW najímá jiné dopravce, ho nezbavuje odpovědnosti. Věta, že letadla Smartwings vyjela za dráhy třikrát dva roky (tzn. stejně jako Peagasus) je naprosto korektní. Naštěstí u SW u toho nebyly žádné oběti ani zranění, to je rozdíl.
Všechny lety pod kódem QS. V databázi incidentů zaznamenáno pod QS.
Kódy označují linku, ta je neměnná ať ji letí kdokoliv. Jméno firmy označuje odpovědného. To v té databázi jistě je také.
Třeba ten Swift Air. Je to incident Swift Air, s letounem registrovaným v USA pod Nxxxxx letící pro Smarwings linku QS XXX. Odpovědná firma, odpovědný úřad, linka.
Zřejmě slušnej oddíl 👍
Spíš kritickej den…
A u toho Trabzonu vylovení, vysušení, odbahnění 😀
Ti si koledujou o černou listinu EU, i když je na ni zařadit by v budoucnu možná zachránilo pár životů.