Letadlo Pegasus Airlines vyjelo z dráhy už potřetí za dva roky

Vyjetí Boeingu 737-800 společnosti Pegasus Airlines v Trabzonu v lednu 2018Vyjetí Boeingu 737-800 společnosti Pegasus Airlines v Trabzonu v lednu 2018

Dnešní nehoda společnosti Pegasus Airlines v Istanbulu není u turecké nízkonákladové letecké společnosti neznámým jevem. Za poslední dva roky došlo

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Tak Turkish ma “lepsi” skore. 3 vyjeti z drahy za rok 2019

Incident THY A333 at Port Harcourt on Dec 31st 2019, runway excursion, tyre damage

Accident THY B738 at Odessa on Nov 21st 2019, runway excursion and nose gear collapse on landing

THY B738 at Lviv on Jan 6th 2019, runway excursion during backtrack

Y.K.

To poslední bych vyloučil jako zásadní event, vyjetí při otáčení je jistě nepříjemnost, ale není to nijak extra nebezpečné, nízká rychlost atp. Je to spíše provozní komplikace a narušení provozu letiště.

mata

jsou tu tři verze
1.chba společnosti a nedostatečný výcvik
2.nerovnosti na letišti v Istanbulu
3.prostě náhoda

DavidF

Přistání na mokré dráze s 20kts do zad a ještě sednout 1900 za práh dráhy není “náhoda”…dvě letadla před nimi dělali GA!

bohyn

Trabzon není Istambul a ostatní společnosti s Istambulem takové nemají

Captain777

spatna draha!

Jenda

Za pár týdnů s nimi letím do Íránu. Myslel jsem, že budu trochu na trní až v blízkosti Teheránu, ale vypadá to, že ani u toho Istanbulu není nic jistého 😀

Viktor

Potrvzen jeden mrtvý @jan_sura zdroj:@flight level410

RHood

Tak vyjelo. QS taky od JULY 2017 do JANUARY 2019, co je méně než 2 roky vyjelo 3x (Burgas, Pardubice, Moskva). Určitě proběhne šetření a veřejnost bude informována.

Janina

Burgas byl ACMI pronájem od řecké Orange2Fly, Pardubice zase od amerického Swiftairu. Pouze v Moskvě to bylo vlastní letadlo a piloti, tam myslím šlo o asymetrický tah motorů.

lubor

Z pohledu cestujícího to na věci nic nemění, oni si koupili letenku na let Smartwings. To, že si SW najímá jiné dopravce, ho nezbavuje odpovědnosti. Věta, že letadla Smartwings vyjela za dráhy třikrát dva roky (tzn. stejně jako Peagasus) je naprosto korektní. Naštěstí u SW u toho nebyly žádné oběti ani zranění, to je rozdíl.

RHood

Všechny lety pod kódem QS. V databázi incidentů zaznamenáno pod QS.

Y.K.

Kódy označují linku, ta je neměnná ať ji letí kdokoliv. Jméno firmy označuje odpovědného. To v té databázi jistě je také.
Třeba ten Swift Air. Je to incident Swift Air, s letounem registrovaným v USA pod Nxxxxx letící pro Smarwings linku QS XXX. Odpovědná firma, odpovědný úřad, linka.

Vít

Zřejmě slušnej oddíl 👍

náhodný kolemjdoucí

Spíš kritickej den…
A u toho Trabzonu vylovení, vysušení, odbahnění 😀

Gajda

Ti si koledujou o černou listinu EU, i když je na ni zařadit by v budoucnu možná zachránilo pár životů.