Léta zkušebního provozu končí, Nové spojení má kolaudaci. Za cenu omezení nákladních vlaků
Pendolino mezi hlavním nádraží a Libní. Foto: České dráhy
Soustava mostů a tunelů pod Vítkovem byla 12 let ve zkušebním provozu. Bylo třeba doplnit protihluková opatření
Oproti byrokratickému bizáru typu „po nové TT nemůžou v noci jezdit tramvaje, protože jsou moc hlučné, tak tam budou jezdit ještě hlučnější autobusy, které mají jiné limity“ je toto ještě v pohodě.
Bizár to sice je, ale ty autobusy (ve většině případů) nejsou hlučnější. Minimálně v případě obratišť a rozvětvení, kterými ty nové TT jsou většinou zakončeny.
Nedávno jsem byl šotit v Bezpráví a ptal se paní co tam bydlí v bývalém strážním domku doslova nalepeném na kolejích, jak se jí tam bydlí, že to musí být k nevydržení kvůli hluku. Říkala, že co jí vyměnili okna za plastová, je to v pohodě a že ani neví kdy jede vlak. O kvalitě svršku v Bezpráví snad ani nemá cenu se zmiňovat. Tak pak nechápu o co jde tady??!!
Je to už téměř centrum Prahy a v létě je tam vedro, při tom větrání to tam musí poslouchat. Prý by stačilo kdyby náklad jel zhruba 40kmh a nezastavoval, né 4kmh přes výhybky s neskutečným skřípotem.
A kolik bytů je v bezprostřední blízkosti „Nového spojení“ …. ???
V bývalé výrobně jízdenek – v podstatě nejbližší osídlené budově je více hluku od silničních vozidel než od vlaku ….
Ten náklad ta jede skutečně tech 40 na základě rychlostníků ….Vámi uvedenou rychlostí jede pouze tehdy má-li strojvedoucí informaci, že u cestového návěstidla má očekávat návěst zakazující jízdu, proto musí snížit rychlost tak, aby před návěstí bezpečně zastavil …
Původní trať na Vítkov vedla mnohem blíže zástavbě – ulice Příběnická, Řehořova a nikomu hluk z trati dlouhá desetiletí nevadil ….
Dnes je doba, že vadí všechno a všem. Kolik lidí tady volá po VRT, ale běda, pokud by jim měla vést za humny.
To pište těm co si tam oficiálně stěžují, bylo ti i v několika článcích v médiích.
Bezpráví, tam jsem chtěl dělat starostu, pak jsem zjistil, že to nejde. Tak teď zbývá jen prezident Mafia Island.. 😀😀
Nejsem sice železničář ale před pár lety sem přišel do styku s těma pryžovejma absorberma. Bylo to na výstavě ve Welzu. Bylo to zajímavý hluk to tlumylo dost dobře a ještě k tomu se do toho reciklovaly starý pneumatiky. Myslím si že by to bylo možno taky třeba skusit.
„Absorbéry“ se používají v ČR už dlouho. Ale u tramvají. Jedna vrstva pod beton tělesa a druhá kolem kolejnic. https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2013022701
I na velké dráze. Stačí se zajet podívat třeba do Židenic.
Nejen v Židenicích, jsou i na Novém spojení.
Vámi zmiňované absorbéry jsou na Novém spojení osazeny, není potřeba chodit do Welzu. Dokonce se o tom zmiňuje článek výše. Třeba pozorně číst, než začnete diskutovat.
Mě teda nejvíce zaujala věta o tom, že se nepodařilo sehnat stanovisko zahraničních vlastníků bytů… Aha, takže se tam nebydlí, ale nějaký zahraniční překupník to má pro Airbnb klientelu, ale my tady kolem toho děláme 12 let právní caviky… Neuvěřitelné.
Každý zahraniční vlastník by tu měl mít právního zástupce. Teď to prosadit do zákona.
Základní otázka – k čemu by takový právní zástupce byl ?
Lze předpokládat, že zahraniční vlastník obvykle někoho má. Ten hájí jeho zájmy.
Pokud TO dáte do zákona, jak „donutit“ vlastníka, aby si takového právního zástupce pořídil ?
V první řadě jak se zahraniční vlastník dozví o takovém zákoně ? Pokud TO nařídí zákon, pak by také stát měl takového právního zástupce platit.
Zahraničním vlastníkem může být být osoba, která ani neví, že je vlastníkem, protože na ní vlastnické právo přešlo v rámci dědické posloupnosti nebo na základě závěti.
A prakticky nikdo z nich tento příjem nepřizná a nezdaní.
Tak ať postaví PHS. (myšleno ironicky). SŽ se nepáře a všude kde hlukové limity jsou překročeny, tak staví PHS. O absorbérech na patě kolejnice si většina sítě může nechat jen zdát.
Většina sítě si může nechat zdát o více věcech…
Třeba o přínosném V130…
PHS mohla být na estakádě místo zábradlí, třeba nízká, jenže památkáři.
PHS podle logiky SŽ musí být tam, kde ji nikdo nechce, třeba v Úvalech na soukromém pozemku. Ne na místě, kde si někdo stěžuje na hluk.
Kamiony, autobusy a auta nevadí nikdy, vlak a tramvaj i trolejbus vždy. Čím to asi je?! Stejně tak vadí zemědělci, že si dovolují v létě žnout obilí v noci než padne rosa, aby ten co si stěžuje kupoval rohlíček, nebo vadí kokrhající kohout, aby si ten co si stěžuje koupil kvalitní bio-vejce od slepice co poznala kohouta, štěkající vesnický pes, aby si ten co si stěžuje sám jiného „svého drahého“ opatřřil. Dřív by se takový lidem vysmáli, nebo je poslali na léčení, nyní se jim klaní. Svět je velmi nakoněn na šikmou rovinu.
Pane vy jste odněkud spadnul včera? „Kamiony, autobusy a auta nevadí nikdy“ – pokud by toto platilo neřešili by se tady ob diskuzi odpůrci výstavby infrastruktury (především silniční).
No rozdíl je v tom, že u těch silničních se řeší jen odpůrci, kolikrát tam proti něčemu je samotná hygiena nebo jiný státní orgán? Navíc to jsou obvykle ty druhy odpůrců, co jsou proti čemukoliv novému včetně železnice, viz VRT do Drážďan.
https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/prazsky-okruh-nove-pri-starem-zustava-ve-zkusebnim-provozu-20170628.html
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/do-tremosne-jenom-balonem-soud-prikazal-uzavrit-obchvat-za-miliardu-98060
Takže tady někdo uplatňuje legislativu zpětně (hlukové limity), ale to prochází bez povšimnutí. Zato se křičí na kamiony…
Hlavně že už byl zakázán průjezd kamionům v mnoha vesnicích, teď nadávají ti z vedlejší …
Divím se, že na rozdíl od Německa nebo Rakouska se u nás moc nepoužívají takové ty pryžové absorbéry přímo v kolejišti.
§1, 4, 5
W-tram.
Údržba.
Zrovna na tom novém spojení jsou.
Také nechápu co vede k záměně: „platný v rozhodné době“ za „ve znění pozdějších předpisů“? …I když, člověk neví, případně nechce dohledávat transpozici unijních předpisů do vnitrostátního práva. Pravdou však taky je, že většinu právních předpisů EU avizuje s nějakým předstihem, příkladem např. ty kontraverzní emisní normy pro automobily.
Jednou to dostalo povolení, tak se to má schválit podle těch samých požadavků, podle kterých to bylo povolené. Vždyť i Ústava říká, že právní normy nelze uplatňovat zpětně. Obzvláš ve chcíli, kdy se stavební zákon mění 4x do roka.
To samé se děje v Poděbradech. Do prvorepublikových vilek u tratě, se nedávno přistěhovala vlivná osoba a začaly se dít věci. Podložky pod koleje a nakonec snížení rychlosti v noci pro nákladní vlaky. Proč to teda kupovala u železnice?? Nikdo ji nenutil a teď prudí….
Svět a společnost se vyvíjí. Co bylo akceptovatelné (nebo spíš se nikdo neptal) před 100, 50 či 20 lety nemusí být akceptovatelné dnes.
No jo, ale když si koupíte barák u letiště nepřijde vám trochu chucpe pak nadávat že vás ruší letadla?
pokud překračují hlukové limity tak ne
Kolega razí teorii, že si v těch místech v noci musí aspoň jednou ťuknout do houkačky. Prej ať je aspoň nějaký hluk.
Nebo brzdit jenom dynamikou ať ty větráky pořádně řvou.
Nemohl by se tam o ni občas i pořádně opřít? Aspoň občas? Prosím prosím prosím 😉
Doufám, že kolega sám bydlí někde v klídku a vlaky mu pod okny v noci nehoukají. Mstít se, kvůli jednomu stěžovateli, stovkám nevinných lidí, kteří v okolí tratě bydlí mi moc chytré nepřijde.
Otočim to. Kvůli jednomu člověku musí každou noc desítky nákladních vlaků zbytečně brzdit a zbytečně se rozjíždět.
To nepopírám, ale proč, když se jeden chová jako hotentot, se druhý musí na revanš chovat také jako hotentot, to mi není jasné.
Protože právní systém selhal.
právní systém selhal = nerozhodli jak jsem chtěl já?
Kdyby se takhle rozhodlo u všech tratí a silnic, které vedou blízko zástavby, tak se doprava v ČR zhroutí. To je jednoduchý princip celospolečenského zájmu. Právní sytém pak má zajistit, aby byl tento princip uplatňován všude bez rozdílu(rovnost před zákonem). To tak evidentně není, kolem spousty domú jezdí vlaky a lidé v nich žijící musí trpět stejný hluk. Občané pak mohou svúj nesouhlas s fungováním právního sytému projevit rúzným zpúsobem – například podat žalobu i u svého domu, napsat petici, demonstrovat na Václaváku – a nebo troubit při prújezdu tímto místem. Já osobně tento projev nesouhlasu plně respektuji.
A tak ztrestáme celou obec. Nádhera.
To je jak nechat třídu po škole, protože příslovečný Pepíček, prasák, strčil Aničce do penálu mrtvou myš. Anička bude po škoel taky.
A? V realitě to funguje úplně stejně. Pokud chcete, aby se vám nedělo příkoří, udělejte si pořádek ve své společnosti, jinak se s tím svezete taky.
„Sice se mě to osobně netýká, já jsem tady jen placená profese co dělá co dělat má“, ale mám vzteka a dám to sežrat všem.
Prima, hned bude na planetě lépe. 🙁
Třeba kolegovi jednou přiletí kladivo do mašinky jak na KavKa nebo najede na traverzu. Karma je zdarma.
Zajděte si k doktorovi, dokud je čas. Mít takovéhle nápady, to opravdu není normální.
Že jo, šejdre, já si taky myslím že schválně může ve městě pískat jenom úchyl.
Jenže na rozdíl od rušení to už bude TČ obecného ohrožení a čím vyšší škoda, tím zajímavější flastr.
Ale dity, Kalamisi,přečti si vTZ definici obecného ohrožení a pak rozdávají rozumy.
Pokud je to osobák, je §272 na místě. Pokud náklad, stačí přejít o kousek dál na §277.
Klasika. Všude je to stejné.
Např. na západním okraji Prahy si vlastníci 2-10 roky staré vilky stěžovali na hluk vydávající letadla při vzletu a přistávání. A vyhráli 😀
Např. na mapě je nakreslená dálnice 30-60let. Přesto někdo dal razítko pro stavbu rodinného domu vedle. Nebo dokonce přímo ve stopě :/
V těch Poděbradech se jezdí 60kou od 10é večerní do 6i do rána. Údajně kvůli lázním. Vlivné osobě to snad nestačí??
Tak snad to omezení pro ND bude jenom v rychlosti… A časem třeba v rychlosti podle skutečného hluku, tedy že tichá souprava třeba 70, něco hlučného pouze pomaleji…
V tom úseku je rychlost 50 km/h pro vše.
A omezení je určitě myšleno na počet vlaků, pokud se jim to podaří napsat tak, aby se v případě mimořádnosti v Malešicích dalo jet tudy bez omezení, nebo něco stylu počet vlaků za rok, tak je to ok, protože pravidelně se tudy jezdí minimálně.
Tak to budou muset dobře okecat až se bude dělat tohle:
https://www.spravazeleznic.cz/-/sprava-zeleznic-hleda-zhotovitele-zameru-projektu-zdvoukolejneni-nakladni-spojky-pres-prahu-malesice
Nemohli by to radši konzervovat a přeměnit na cyklostezku? To je teď totiž asi největší starost a zájem SŽ. A nebo by mohli zkusit svěřit činnost SŽ nějaké jiné firmě a tady ta Dobrá správa může dál zůstat jako zaopatřovací ústav…
To je zase blábol …
Do zaopatřovacího ústavu spíš patří frustráti jako ty.
Mně to přijde přiléhavé.
Opravdu současné mašinky dělají větší rachot než parní lokomotiva? Když tam jezdila pára, tak to nevadilo?
V době, kdy jezdila pára se lidé chovali jinak a jak píšeš, tak zřejmě nevadilo. Teď si každý stěžuje na všechno, přitom je jasné, když se stěhuju k vytížené železnici, že tam bude rachot.
V době, kdy jezdila pára, byl poněkud jiný životní standard a mnoho míst a měst vypadalo díky tehdejšímu průmyslu jinak (např. Vltava pod papírnou ve Větřní, Brno-Maloměřice, Ostrava, Praha-Vysočany). Chtěli bychom návrat do těch časů?
Ohledně hlučnosti nákladních vlaků tady v prosinci vyšel článek. Je zřejmě jen otázkou času, kdy se podobná opatření začnou aplikovat i u nás.
https://zdopravy.cz/v-nemecku-na-koleje-nove-nesmi-hlucne-nakladni-vagony-sankce-budou-pozdeji-68707/
ale už i tehdy si lidé stěžovali, že pára zamořuje okolí nádraží kouřem, proto se měli vnitřní pražské tratě elektrifikovat
Nedělají. Vylepšuje se legislativa.
Nové spojení stavěl Negrelli nebo Gerstner? Teď mi to nějak vypadlo…
Cimrman. Vždycky, když chtěl Nové spojení zkolaudovat a přišel kvůli tomu za příslušným úředníkem, řekli mu: „Vy máte ale smůlu. Teď tu byl…“
Když jezdila pára, tak nevadil ani tak hluk, jako kouř. Např. vlaky od Plzně přepřahaly na Smíchově do elektriky. V dobách První republiky. V době budování komunismu pak nikomu nic nevadilo a stěžovat si nebylo kde.
A parní lokomotiva, když stála, byla naprosto potichu, jen dýchal kompresor. To taková klima u Elefanta dělá pěkný brajgl.
Ten kouř zas tak moc nevadil, protože v té době měl doma každej kamna, v kterých se topilo a sporák na vaření, ve kterém se taky topilo.
Jako dítě jsem byl astmatik a pamatuji si, že při cestování vlakem jsem měl na nádražích, kde ještě jezdila pára, značné problémy s dýcháním.
Kouř vadil a to dost. Proto se přepřahalo. A naprosté bago bylo, když se v dobách rozvinutého socialismu začalo spalovat nekvalitní hnědé uhlí. A je rozdíl, jestli kouří jedna lokomotiva na nostalgickém vlaku, nebo deset v pravidelném provozu a další v nedalekém depu.Z toho důvodu byly v Praze akumulátorové posunovací lokomotivy a pražský uzel byl zatrolejován soustavou 1500V SS.
A to ty páry jezdily několika barákům přimo pod oknem (Hrabovka). Zase je pravděpodobné že po NS jezdí podstatně víc vlaků než jezdilo po Hrabovce.
To nepochybně. Pokud jsem dobře počítal, tak 96 párů dálkoviny a komerce denně jen do Kolína.
v dobe, kdy jezdila pára, se lidí na názor nikdo neptal.
A kdyby nedostalo razítko, tak by to museli celé zbourat a zaplatit pokutu 😂
Ne, museli by natrvalo zaměstnat někoho, kdo by prodlužoval zkušební režim zápisy do stavebního deníku.
Nebo by přidělali PHS.
Jak to mohlo hygienikům procházet? Vždyť se stavby (i ostatní věci) posuzují, při schvalování, dle norem, které platily v době začátku výstavby, ne podle pozdějších.
Jak to mohlo hygienikům procházet?
Dejte blbovi razítko resp. kompetence, a máte problém. Viz tragické chování hygieny ohledně pandemie. Fakt, že baba co tutlala problém v OKD se stane hlavní hygieničkou, ten fakt jen dokresluje stav hygieny a co vše jim prochází.
Hygieny zamrzly v 80.letech..
asi jako Zátopek?
To je stavba se stavebním povolením podle platné legislatvy?
Ne. Ostatní věc.
„Vždyť se stavby (i ostatní věci) posuzují, při schvalování, dle norem, které platily v době začátku výstavby, ne podle pozdějších“
Silvestr by měl největší význam právě tehdy, když by se měnil trestní zákoník.
V něm je totiž právě paragraf, že trestnost jednání se posuzuje podle úpravy platné v době spáchání trestného činu…
A to by se týkalo i SprŽel…
Jak to mohlo
Jak to omezení vypadá? Vmax, počet vlaků za hodinu, nebo to je úplný zákaz?