Leo Express zastaví v Osvětimi, RegioJet vynechá Českou Třebovou

Jednotka Stadler Flirt s novým barevným schématem. Foto: LEJednotka Stadler Flirt s novým barevným schématem. Foto: LE

RegioJet již od října rozšířil počet spojů na lince Praha – Brno – Bratislava ze tří na čtyři páry denně.

79 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
noerf

A kdy začne Regiojet zařazovat do provozu nové traxxy MS3? Nebo vlaky do Berlína budou tahat že začátku pronajaté lokomotivy Vectron?

MilanSima

I kdyby měl pan Axel, VtVt, Olcit, Ech nakrásně pravdu, svůj postoj by měl tlumočit na orgány k tomu určené. Ministerstvo, SŽ, kraje atd. Ne tu neustále plevelit diskusi.

Apten

Proč píšete „alternativní dopravci“?
Oni jsou jinak zvýhodnění než ČD?
Alternativní taxi Bolt,Uber používají aplikaci k podnikání a oproti Taxislužbě nemusí mít taxametr a lampu na autě.V čem je rozdíl mezi těmito vlakovými dopravci?

Kkarel

Taky mě to napadlo. Jsou to dopravci jako každý jiný.
Možná redaktorovi uniká význam slova.

Stráťa

Stále se dají považovat za alternativu k dlouholetému a teprve nedávno ukončenému monopolu ČD.

Elb

To nedávno bude za chvíli 15 let na trase Praha-Ostrava a 25 let v závazkové dopravě.

Joe

To jako že pojedu z Třebové do Prahy a zpátky pěšky nebo něčím jiným? Inu to je cesta jak si získat zákazníka.

M19

Ne, pojede z Prahy do Olomouce, tam navštívíte zoo a nakoupíte sýry v prodejně sýrárny z Litovle a pak můžete zpět do Třebové. 😉 I cesta může být cíl. 😉

Joe

Nejsem hipík, můj čas je drahý.

M19

Asi ne dost, když jezdíte vlakem, místo abyste se tam přestěhoval.;-)

PeDazOl

Ve vašem případě je cílem cesta do nápravně výchovného zařízení… (tam co nemají na dveřích kliky… :-))

M19

Trolle zalez.

PeDazOl

Haupttrefa 🙂

M19

Až najdete prášky, tak se uklidníte. Evidentně to v tom zařízení dobře znáte. 😉 Já takové neznám. 😉

Hans1934

Tak v Č.Třebové žijí nejvíc “režijkáři” ČD, každopádně Škoda..

Stanislav Herman

Kdy ty svoje vlaky umyje jak Rg (špinavé hnusné) a Leo to samé. Ostudy v dopravě.

Lukyn

Kromě soupravy vlaku do Přemyšle se u RJ za poslední měsíc protočila na mytí snad každá souprava, bohužel ani sebe lepší myčka nemyje střechy takže jakmile zaprší nebo ztaje sníh/led tak všechen bordel steče pěkně zase dolů. Ale tak černé jako byly a začátku listopadu už opravdu nejsou.

PeDazOl

No a? Všichni chtějí levné žrádlo a kafe, čistý vlak….pchééé. Hlasuje se zakoupením jízdenky… 🙂

Okoloiduci

Ešte z Ostravy do Brna mám na výber (bez zbytočného zachádzania do Olomouca alebo tlačenia sa v buse)…

PeDazOl

Dá se i odklonem přes horní Uhry.

gwann

Pohrebni šalinou do Osvetimi. To je panecku majstrstyk

Michal

Ten vtip s tramvají ještě někdo používá a necítí se vrcholně trapně?…… A jo, asi necítí.

Trumway

Vtip neznám, ale…“Leo Express zastaví v Osvětimi“
a pod tím fotka černého vlaku. Co asi tak člověka v takovém případě má napadnout? Ale možná se to týká hlavně nás dříve narozených.

p.ondrash

My mladší to také chápeme, ale nenapadlo by nás to takto komentovat…

Trumway

Celou dobu jsem čekal kdy se tady tento příspěvek objeví .

Dejv

Celá stacia Katowice se má od příštího roku rekonstruovat po dobu čtyř let. Takže provoz bude omezen. Ovšem úsek Czechowice až Oświęcim se kompletně opravil z rychlostí 20/30 km/h na rychlost až 160 km/h. Z Oświęcimi do Trzebini je trať katastrofa, ale i tak to zkrácení času je logické. Škoda jen, že Leo Express mine velká města jako Wodzisław, Rybnik, Tychy nebo již zmíněné Katowice. PKP IC jdou cestou opačnou. Do cesty mezi Ostravou a Katowicemi zapojili i město Racibórz. Nevím jestli u všech vlaků, ale u jednoho páru určitě.

jiný Petr

Třeba jedou z Oświęcimi do Krakówa spodem mimo Trzebiniu.

jal

Jinak by se taky nemohl chlubit o hodinu kratší jízdní dobou. Po opravě a zrychlení této trati.
A logicky nemůže zastavovat v Tychach a Katowicích, když jede spodem.
Zastavovat by mohl i v Zatoru. https://polske-maledivy.cz/energylandia-zator-polsko-cenik-vstupenky-ubytovani/

petr

Wodzisław, Rybnik jsou na jednokolejce, takže šance velkých zpoždění. Trasu zvolili rozumně s ohledem na jízdní dobu. Skoro hodina úspory času se hodí.

Kamui

Jaký smysl má nesymetrické zastavování RJ v Třebové?

Martin

Taky nechápu.

Pepa

Možná k vytváření větší mezery za předchozím vlakem před úzkým hrdlem kolem Ústí nad Orlicí.

T448

V lichém směru nebylo zastavení konstrukčně možné. Sudý směr možný byl, tak ho RJ u některých spojů zachoval.

PetrO

Můžete to upřesnit? Já si pod tím „konstrukčně možné“ představuji, že při cestě v jednom směru tam perony jsou a při opačném směru ne, což jste asi sdělit nechtěl.

Plecháč

„Konstrukčně“ tady znamená z hlediska konstrukce jízdního řádu

PetrO

Jasně, a co konkrétně vadí? RegioJet stejně bude mít pořád zpoždění, to zastavení to moc neovlivní.

NightmareFreddy

Jak nebyl konstrukčně možný? A nějak to nekoresponduje s tím jejich vysvětlením „ušetříme dvě minuty, jsme borci“ 🙂

Ech

Reakce na fakt, že dosud nebyly vypnuty dotace na zbytečně dotované vláčky Ex3.

Chápe někdo proč provozně dotovat vláčky z Prahy do Vídně či Bratislavy/Budapešti, když už roky funguje nedotovaná vláčková i autobusková linka po téže trase?

Fakt mi není jasné proč čeští daňoví poplatníci mají do Maďarska posílat dotace za maďarské vagonky , které v 11 vyjedou z Brna a dojedou ve 14 do Prahy. Vždyť to je to typický sedlový čas s chabým zájmem pasažérů.

Takže netuším k čemu v sedlovém čase maďarskému dopravci by občané ČR měli dotovat zdvojený jedničkový vagonek a papací vagonek.
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CD&kategorie=EC&cislo=252&nazev=Hungaria&rok=2023

Elb

Axel znovu ožil?

Lysimachia

Jo, už asi před týdnem.

Elb

Á propos, RJ, na rozdíl od Maďarských vozů, nejezdí až do Hamburku, nebo Norska. Ty vlaky holt nikdy nebudou všude v ten nejlepší čas, tím více, když to mají být vlaky mezinárodní a ne vnitrostátní. Ty EC z Prahy po velkou část roku odjíždí ve stavu, že se v nich sotva dá stát. RJ určitě neodveze většinu cestujíchc na daných trasách, stejně taky ani není jasné, jestli mu nakonec v Německu dovolí vyjet, ono to není poprvé co by tam chtěl.

Ech

Prostě nedotovat. Neboť nemáme ve státní kase na takový luxus jako platit maďarské vagonky v nepoužitelné časy.

Elb

Železnice má být jedna z částí Green deelu jako širšího nástroje na snížení emisí spolu s dalšími zákazy levnějších variant kde čeho, to pak už jen odejít z EU, ne?

Ech

Proč odvádíte debatu jinam?

Autobusky i vláčky Regiojetu jezdí Praha směr Budapešť BEZ provozních dotací (a ano, některé nezastavují v ČT = Městečku u Nádraží)

Tak proč dotovat maďarské vagonky jezdící v sedlové časy? Jestli důvodem má být zdvojená jednička a papací vagonek, tak ne, dobrý muži, železniční doprava tu není kvůli šotoušům a režijkářům.

Elb

Peníze na dotování Ex3 nebo všech Ex jsou halíře oproti nové dražší energii, zničenému auto průmyslu a dalším krásám plánovaného hospodářství EU, debatu nikam neodvádím, vy jste začal s tím, že jsou peníze, tak se ptám, neušetřilo by se nejvíc, když by se z té organizace vystoupilo?

Ech

Souhlasím šetřit se musí všude.

Takže začněme s R15, R24, R17, Ex4, Ex3. A není důvod posílat extra peníze do MSK, když bez jakkékoliv soutěže utrácí peníze za veřejně dotované regiovláčky.

Plus jízdní řady, aby firma SŽ postupně za 3 let byla soběstačnou i bez dotací z českého státního rozpočtu.

Jarda

Val,val…

El Barto

Trol, nekrmit.

Jelen

Kde jste přišel na to, že v 11 hodin z Brna do Prahy nikdo nechce jet? Byl jste tam vůbec někdy?
A že jsou vlaky Ex 3 zbytečné, to tu snad nikdy netvrdil ani ten největší antiželezničář, který tu kdy byl. O smyslu těchto vlaků nikdo duševně zdravý nijak nepochybuje.

Ech

Netvrdím, že vlaky v 11 hodin z Brna jsou zbytečné. Tvrdím, že je není třeba provozně dotovat na český státní dluh a posílat peníze maďarskému dopravci za maďarské vagonky.

A ano, jsa z jižní Moravy jsem měl spoustakrát cestu do Prahy.

3PO

Nejde o to,jestli Axel,vtvt,Olcit a teď Ech o něčem něco ví.Jde o to,že má neukojitelnou potřebu s kýmkoliv o čemkoliv debatovat a soustavně opakovat to samé.Jako tenká červená nit spojující většinu jeho hodnotných příspěvků se táhne vypínání dotací,pasažerské vagónky,vytrhávání souvislostí z kontextu,rozporování úplně všeho,vynucování argumentů od ostatních a jejich následné zpochybňování,neúcta k jakékoliv práci všech ostatních.A pokud po něm někdo chce,aby nadnesl nějaký konkrétní navrh daného problému,tak žádný nepředloží,jen mele stále dokola jednu věc.Naprosto zbytečně promarněný čas při diskutování s ním.

Ech

Nabízím řešení pro dnešní a zítřejší budoucnost = státní kasa je prázdná a zadlužená. A do budoucna to bude podobné díky nedostatku vydělávajících mladých/dětí.

Prostě musíme utáhnout opasek a víc máknout, méně se nechat oblbovat od „zasloužilých žab na prameni“

Elb

To jestli bude porodnost 1,5 nebo 2,5 dítěte, nebude mít vůbec velký vliv na ekonomiku vedle vedle všech zelených změn, které se na nás valí, jako ekonomiku založené na průmyslu a levných energiích. Jedno to bude i vzhledem k postupující automatizaci, robotizaci, odlivu průmyslu a nástupu IA..

Ech

To co popisuje se nedá ovlivnit z ČR. Co se ovlivnit dá, tak pomoci (nižším zdaněním potravin atd.) mladým rodinám, aby si pořídili ještě jedno dítě navíc. Např. 3 autosedačky vedle sebe se do Fabie obvykle nevejdou. Proč by rodina s 3 či 4 dětmi měla platit poplatky na obnovitelnou elektriku? Když tyto poplatky neplatí dvouvagonkové Regiopantery? Nemělo by dojít k vypnutí dotací na síť firmy SŽ a část těchto peněz přesunout rodinám s malými dětmi, aby neplatily daně, pokud si pořídí ještě jedno miminko? Vypnutím nepotřebných dotací na vláčky Ex3 by se ušetřilo 0,5 miliardy dotací = 80 tisíc… Číst vice »

roman

Dejte mu už konečně BAN. Jenom spamuje diskuze

Ech

Anebo patří k 99,9% populace, které vadí rozhazování peněz na libůstky, jako jsou např. maďarské vagonky v sedlový čas, když lepší službu nabízí nedotované vagonky RGJ.

Chápu, že tento pohled normálních lidí nemusí být zřejmý režijkářům a v fanatikům z https://necyklopedie.org/wiki/%C5%A0otoc%C3%ADrkev

Hoermalmeister

ehm, ty dotace tam být musí, veškerá železniční doprava je dotovaná, kdyby nebyla, tak žádné vlaky nejezdí, a pro sedlové časy o to víc, však to bychom měli dva vlaky ráno ve špičce a dva vlaky odpoledne ve špičce asi jako GO v Torontu. Aneb výhody taktového jízdního řádu

Ech

Můžete se dle libosti navzájem přesvědčovat o nutnosti dotování některých forem dopravy, ale faktem je, že ve státní kase na dotace do železnice prostě není.

P.S. Škoda že jste přehlédnul jádro diskuze, že není důvod dotovat maďarské vagonky v sedlové časy na Ex3, když vagonky RGJ bez provozních dotací na téže lince nabízejí lepší službu, jelikož jezdí ve špičce.

Lukáš Chytil

Jenže RJ NEJEZDÍ do Budapešti přes Bratislavu, ale přes Vídeň. To za prvé. Za druhé, není to placení maďarskému dopravci, ale ČD, protože dopravcem na území ČR je ČD. Pouze jde v tomto případě o vyrovnávku výkonů, což ti jako daňovému poplatníkovi (pokud teda něco v léčebně vyděláváš) může být úplně buřt. Za třetí, pokud by SŽ měla být někdy v zisku, tak by se musela přestat provozovat úplně celá drážní doprava nebo dát brutální ceny za dopravní cestu. A když už jste si vzal falešné dilema, tak by mě zajímalo, jak byste bez vlaků chtěl vozit uhlí do elektráren,… Číst vice »

Ech

Připomenu, že debata je o nesmylnosti dotovat maďarské vagonky v sedlové časy = v 11h z Brna, ve 14h v Praze.

Třebas pro maďarské pasažéry to smysl dává, tak ať dotují maďarské vagonky i na trase mezi Břeclaví a Děčínem.

My, obyvatelé ČR, nechceme vyhazovat kačky, které nemáme a museli bychom si je půjčit na značný úrok.

Nám obyvatelům ČR stačí autobusky a vláčky do Budapešti, které nedostávají provozní dotace,např. firmy RGJ. Nebo automobilová spolujízda.

Prostě na takové luxusní zábavičky jako maďarské vagonky pro maďarské pasažéry, my nemáme.

Lukáš Chytil

Připomenu, že debata je o dopravci RJ a LE. Absurdní diskusi o zbytečných vagóncích jste tu začal vy. 😉 Když pominu, že váš požadavek, je úplně mimo mísu, tak tento „zbytečný“ vláček má kapacitu cca 500 míst, což je ekvivalent cca 15 autobusů. Navíc obsluhuje i další stanice po cestě, jako Pardubice a Kolín. Několikrát jsem s ním jel a obsazenost byla od 60% po cca 110% (lidé stojící na chodičce). Vy, nejste my! Pokud vám to tak vadí, tak psaním zde, kromě zvednutí tlaku většině zde diskutujících, nedocílíte vůbec nic. Jak už vám radil zde jiný přispěvatel, obraťte se… Číst vice »

Ech

Jenže ty maďarské vagonky obsazené přijdou už do Břeclavi ze Slovenska.

Proč bychom měli dotovat jízdu Budapešti do Německa?

Ať si maďarské vagonky na trase v ČR dotují maďařští daňoví poplatníci.

My ty vláčky za ty dotace fakt nepotřebujeme

Lukáš Chytil

Protože úplně stejně jezdí Češi na Slovensko, Polsko, Rakousko, Německo, atd. Říká se tomu volný pohyb osob. 😉

Pokud vám vadí i tohle, tak jedině, že byste prosadil Czexit. 😁😂

Ech

Sorry, ale nemáte pravdu.
Nikdo nechce czechxit či co.
Nám normálním teří nejsme praštění kolejnicí, totiž nechcete si půjčovat na dotace pro zbytečné vláčky, jako je např. ten o kterém je diskuze.

Je normální, že své nákpy si každý platí ze svého.
Takže tohle jednoduché pravidla kkonečně zaveˇ%dme i u vláčků.

Lukáš Chytil

Se mi líbí, jak neustále používáte množné číslo. Kdo my?
Je to pouze váš názor, že by se vlaky platit neměly vs opačný názor více diskutujících, že to smysl má.
Vzhledem k tomu, že se vlaky objednávají čím dál více, tak si to myslí i objednavatelé, kteří do toho ty naše peníze dávají.

Takže dokud nepřesvědčíte je, aby to nedělali, přeji hodně štěstí, tak prostě vlaky v ZDO jezdit budou, ať se vám to líbí nebo ne.

Dál už je debata zbytečná, neb si svoje melete dokolečka.

Ech

nečitelné

Leinad

Podle mě jsou docela dobré důvody, aby byly objednány i expresní lsinky, na kterýxh je komerce.
Otázkou je, kolik platit – v případě brutto smlouvy ne víc, než se vybere na jízdném.
A kde je trať plná (komerce) tam dražit trasy.

Ech

Tak mi to vysvětlete, proč z českého rozpočtu dotovat maďarské vagonky v 11 z Brna, ve 14 v Praze? Plus adrenalin, je-li zpoždění na těch stovkách km z Budapešti, nebo opačně tj. z Hamburgu.

Ona tahle dálková linka funguje možná v Maďarsku.

Je zajímavé, že když teď vyjela česká výborná počítačová hra o vlacích (Last Train Home), tak brněnští tvůrci pro představení hry nikterak nevyužili vlakové linky jezdící přes Brno. Přitom teoreticky, vzhledem k tématu hry, by mohlo být zajímavé reklamně využít tento vlak jedoucí přes 4 země (HU, SK, CZ, DE)
https://www.youtube.com/watch?v=knF_ZN4YyNM

Leinad

Objednávat neznamená platit. Říkám brutto smlouvu (jízdné objednavateli) a vysoutezena cena dopravci nemusí být víc než se vybere.

Ech

V tom případě souhlas.

Akorát nevím jestli Vaše teorie platí v praxi.

Honza135

Last Train Home je hra o československých legionářích, kteří obsadili Transsibiřskou magistrálu od Moskvy až po Vladivostok. Byly to válečné vlaky, neplnili úlohu přepravy civilistů. Ba co víc, s Brnem a jeho dopravní obsluhou ta hra tématicky nemá nic společného. Proč mícháte dvě spolu nesouvisející věci dohromady? Chybí vám snad logické uvažování?

Granja

Ve směru do Prahy zřejmě mají spočítané, že se to zastavení vyplatí. Ovšem ve směru z Prahy na Ostravu a Brno jede více vlaků tímto směrem a proto tu frekvenci do MuN mohou převzít jiné spoje.

Kkarel

Třeba, aby udržoval cestující neustále ve střehu.

PeDazOl

Vždyť je to tak jednoduché. Marketing. Cenovou politikou si na vlacích z Třebové do Prahy zajistíte “doskok” cestujících kteří nahradí vystoupivší v Olomouci či onde a při odjezdu z Prahy si cenovou politikou obsadíte vlak cestujícími do Olomouce a dál, takže nepotřebujete pro 10 lidí zastavovat v Těžké Třebové a máte pár minut rezervu na zpoždění. Co si budem povídat domů spěchají všichni. Už chápete? To je prostě byznys a dynamické jízdné v online rezervačním systému….. Nic než byznys v dopravě. Díky Bohu za něj…

Hřebíček

Tak zrovna v relaci Ostravsko – Česká Třebová jsem se naučil spoje Regiojetu využívat. Od grafikonu tak přijdou svým rozhodnutím o zákazníka, bohužel. Zastavování jen některých spojů a jen v jednom směru je navíc absolutně nesystémové.

Hans1934

Vlaky Regiojet Praha – Bratislava tam nestavěly už teď

NightmareFreddy

Ale to není linka Praha – Ostrava.

lastjakub

Též jsem spoje ze Třebové hojně využíval, takže bohužel

Jaaa

Asi je vás holt málo.