Leo Express ustoupil, od státu za jízdenku se slevou bude chtít maximálně 450 Kč
Jednotka Stadler Flirt firmy Leo Express při prezentaci v Pardubickém kraji. Autor: Leo Express
Společnost Leo Express částečně ustoupila kritice svého dynamického ceníku a sama zastropovala výši jízdného, z kterého bude chtít ještě po
Jednotný tarif Ostrava-Praha 500 Kč ??? Když teď jde koupit akční lístek za 189 Kč a běžně pod 300 Kč??? To je jen takové úplně malé a nepatrné zdražení, aby náhodou lidi nechtěli jezdit vlakem 😀
Nikdo vás nenutí na jednotný tarif jezdit. I nadále zůstanou v platnosti jiné nabídky dopravců.
Jaký je pak smysl takového tarifu?
Pro ty cestující, kteří chtějí přestoupit a pojedou dvěma dopravci.
Nebo sice nepřestupují, ale nevědí, kdy se jim nakonec podaří odjet a nechtějí mít problém s nákupem jízdenky na poslední chvíli ani čekáním na vlak toho dopravce, na jehož vlak by jízdenku už měli.
Takže ve své podstatě za jednotný tarif nikdo jezdit nebude 😂 to si radši každý koupí 2/3/4 lístky zvlášt
Ano, z Prahy do Ostravy na něj nikdo jezdit nebude.
Dříve bylo „kdo neokrádá stát, okrádá rodinu“. Teď se to změnilo na „kdo neokrádá stát, okrádá daňový úřad na Kypru“.
ČR není stát, je to firma kterou řídí Babiš – sám to tak deklaruje. Rj neokrádám stát (to bych si nikdy nedovolil), ale jen minimalizuji Babišovi zisky (měkké i – komu čemu zisky minimalizuji? Babišovi). On už má vyděláno, tak tolik už nepotřebuje.
Navrhuji statni dotaci 90 pct.na koblihy ke snídani obědu a večeři. Pro studenty a duchodce. Ráno v poledne a večer ve špičce budou za 100 za kus. Ale vrátí se cela cena na kreditní kartu.
Ke každé koblize sklenička marmelády zdarma a kredit na nákup vánočky. United Bakeries for ever ver er r r r …
To to tedy trvalo. Rok ho nechali šidit stát. A co když nyní bude chtít těch maximalnich 450 Kč za relaci Pardubice – Praha?
paradox je že stát nešidily, vláda bet důvěry navrhla totální paskvil a tady to má, být na místě Leo tak udělám totéž, podnikají pro zisk, né k vůli modrým očím studentky. S principu je to samozřejmě špatně ale špatně to nastavil stát, „sleva“ kterou navíc nikdo ani nechtěl. už je líp?
šidit? Když využiju to, co je dovoleno, to je šizení? Šizení je to, že si odpočítávám uznatelný slevy od základu daně? Šizení je to že u jednoho zaměstnavatele fasuju stravenky v hodnotě 120Kč a paltím jen 55Kč?
Je rozdíl mezi využít a zneužít……
Tím stát hodně ušetří. Kolik je podíl LE na kompenzacích za slevu? Dvě procenta?
V přepočtu na ujety km dostávají asi 4x tolik než ČD…… Je hlavně dost divné, když stát majetkove vlastní nějakou firmu ale činí opakovaně kroky které výrazně pomáhají hlavně její konkurenci a jeste je nechá tento systém dlouhodobě zneužívat.To je fakt specialita ČR.
Rychlý výpočet… Drahé jízdenky jsou jen ty poslední ve vlaku, třeba 50 jízdenek denně. Polovinu z nich koupí student, zaplatí 1000, stát kompenzuje 800. Nově tyto jízdenky kompenzuje jen za 400. Za den se tedy ušetří 25*400=10000. Ročně tedy necelé 4 miliony. Z 5 miliard celkových kompenzací ušetříme tedy necelou desetinu procenta.
Nikdo nikoho nešidil, všichni se řídí stejným předpisem. Jedna věc je, že zákonodárci a úředníci neumí sepsat rozumné předpisy a rovnou něco vztáhnout k jasné konstantě (třeba TR10), druhá zase je, že ani LE, ani RJ, neprodávají všechny jízdenky za vysokou cenu, tedy jen určité procento z celkově nárokovaných kompenzací.
Mix kapitalismu a socialismu dopadá fakt špatně. Kdyby tam vládl jen kapitalismus, tak jízdenka nebude stát přes 1000 Kč, protože by si to nikdo nekoupil. Takhle se musí vymyslet další socialistický nástroj (zastropování), aby se to udrželo v určitých mezích.
samozřejmě že bude stát i 1000 i více. stačí si uvědomit, jaká je vzdálenost z Prahy do Ostravy, kolik jsou náklady při cestě autem na km a ještě to, že řidič v podstatě nemůže dělat nic jiného než řídit (maximálně na hands-free telefonovat). takže posledních pár míst v nejexponovanějších vlacích bude mít pro obchoďáky nebo manažery určitě i vyšší cenu než 1000. no a naopak pro důchodce bude třeba i 300 hodně. stejně jako u letenek, kde ten systém tvorby cen není zcela transparentní ale hodně napovídá…
Tak si studenti, když to bude dražší, přece koupí 2 jízdenky na kratší vzdálenost. Stejně by byla legrace, kdyby si někdo na cashback koupil všechna místa ve vlaku 😄.
A jak by ten někdo převedl cashback zpátky na reálné koruny? Prodával jízdenky přes inzerát? To už je levnější vykoupit pendolino.
Na to Leoš čeká od začátku, bude vozit vzduch za státní peníze, žádný dopravce ani v páteční špičce nemá průměrnou cenu na sedadlo 600Kc. 450 korun od státu bude kšeft jako sviňa.
A nejezdily ČD před zavedením konkurence do Ostravy za těch 600 (ještě v závazku s náhradou ztráty)?
Prosím, takové kacířské věci sem netahejte. Čo bolo, to bolo, terazky je to už jináč.
To jsem z toho jelen. Jak chce limit uplatňovat na již projeté jízdenky (říjen nebo dokonce září)? Nepředpokládám, že bude cestujícím posílat omluvné emaily a vracet část peněz za cestu před měsícem. Řeč bude asi o virtuálních jízdenkách „prodaných“ na prázdná sedadla.
Cestujúcich sa to nemusí vôbec nijako dotknúť. Proste sa to nevykáže ako nárok na kompenzáciu a ušlý rozdiel absorbuje LE.
Proč by měl posílat nějaké emaily? Kompenzace je vztah mezi dopravcem a státem. Pokud Leo prodal jízdenku dejme tomu za 1000 Kč, tak nebude požadovat po státu 750 Kč, ale jenom 450. Nic jiného se nezmění.
je to celé špatně! Měli nejprve udělat státní tarif a pak dát nějakou slevičku (ne 75%) ze státního tarifu. A pokud někdo používá jiné tarify, tak žádná sleva!
Politika, kšeftíky a švindly předběhly zase jednou logiku. Známe z Jižních Čech, místa kde dávají lišky dobrou noc (nic tam normálně nejezdí), zatímco bílí koně mocně odfrkují, tak p. Ťok z ANO na to jen tak nějak dohlížel.
Obávám se že státní tarif na relaci Praha-Ostrava s místenkou bude na hranici těch 600Kc. 350km *1,25 Kč/km tuším plus dejme tomu padesátku za místenku a jsem někde na bratru 500kc.
Jo. Měli. Hätte.Wäre.Wenn.
Někdo má stažený svěrač.
Sice bych to zrušil (zredukoval), ale pokud to nechtějí zrušit, natvrdo bych dal slevu maximálně odvozenou od jednotného integrovaného tarifu (nebo zatím TR10, i když to by se považovalo za diskriminační, takže raději zredukovat/zrušit).
A kdy ČD přestanou uplatňovat slevu 75 % na předražené mezinárodní jízdné NRT? Bylo by vhodné se o tom rovněž zmínit.
Důkazy jsem vkládal do diskuze k předchozímu článku o tomto tématu: https://zdopravy.cz/dopravci-zneuzivaji-slevy-priznal-jejich-autor-babis-po-kremlikovi-chce-zastropovani-cen-36433/#comment-157871
Nesmieme zabudnúť aj na preplácanie troch tried – Lowcost, Standart a Relax, pri RegioJete.
Ale keďže Jančura je s Andrejom kamarát, tak skoro náprava nebude.
Nejedná se o třídy, ale o různé tarify druhé třídy. Stejně jako když ČD na úplně stejnou relaci nabízí tarif PID a svůj Tr10 s cenovým rozdílem skoro polovina, takže bacha padlo by to i tam, kde si to nejspíš nepřejete. Nehledě na to, že i tarif Relax je v drtivé většině případů levnější než obyčejné jízdné podle Tr10.
S PID a TR10 si můžete sednout na stejná sedadla do stejného vozu. Zatímco ty jejich laukosty, standardy a relaxy jsou klasické segregované třídy, stejně jako buzinec.
U RJ je ten rozdíl, že směřuje cestujícho do jiného vozu. U ČD zase při nákupu podle Tr10 přes e-shop dostanete místenku zdarma, takže vlastně stát proplácí 75% z ceny místenky, která je započítána v ceně a to také není účelem státní podpory, že.
Pokud si podle vaší logiky v eshopu vyberu, že nechci místenku, budu mít jízdenku o 35 Kč levnější než je standardní cena dle TR10. Oh wait, ono to tak nefunguje.
Stejně tak si podle vaší logiky nemusíte vzít to kafe zdarma, je to pořád stejné.
Nejedná se o různé tarify druhé třídy, ale o různé úrovně služeb uvedené v jednom tarifu. A to odporuje vyhlášce MF, bez ohledu na to, že MD s tím nic nedělá.
V jednom tarifu fakt různé úrovně služeb nejsou.
Leoš má problém a je si toho sám vědom že to asi prehnal. Naštval i premiéra. To neokecáš.
Jestli sis všiml, reagoval jsem na Okoloidúceho, který do toho zatahuje RJ a přitom to samé dělají i ČD. Jinak se asi zcela výjimečně shodneme v tom, že Leošek s kreativním tarifem kličkuje ve vyhlášce, ale dík diletantské připravě se dá příslušná vyhláška maximálně změnit, jinak s tím nikdo nic neudělá.
Pokiaľ viem, má sa ponúkať čo najnižšiu triedu i tarifu.
Tak to asi víte špatně a platný předpis jste si přečetl špatně a i kdyby ne dopadne to zejména na kšefty toho největšího dopravce na železnici.
A jak by měl.clovek chápat cenu v Pendolinu (ex 1.trida) a v kožence na Valašském expresu… Cena stejně a rozdíl v kvalitě asi větší než u low-coast a relax.
Ale ten rozdíl v „kvalitě“ je mezi různými vlaky ČD, kde je to vždy to za nejlevnější jízdné – jenže Radimek má ten guláš všechen v jediném a za různé jízdné, přičemž kompenzace chce za jakékoli jízdné a nikoli jen za to nejlevnější.
SC má jinou cenu =) Cena místenky do Pendolina se mění v závislosti na čase od 35 do 150, nebo až 200 Kč.
Chyba není na straně Jančury. Ten měl tři úrovně druhé třídy již před zavedením slev. Stejně jako ČD a LE dvě úrovně první třídy. U všech dopravců se cena v dané úrovni třídy odlišuje službami a s tím souvisí cena. (i když u ČD s jeho příplatky a servisem třeba u SC je to složitější)
Stejně tak měli všichni dopravci dynamické jízdné, a to i ČD
Problém je jednoznačně na straně státu, který neumí napsat a schválit jasná pravidla.
Akorát že jste si ten text pod odkazem, který dáváte jako „důkaz“, špatně přečetl, protože se tam explicitně píše, že sleva 75 % je za úsek ČD, tzn. ne za celou mezinárodní jízdenku…
Jasně, ale to je jen detail. Nic to nemění na tom, že stát na tom prodělává, protože i za český úsek se dle NRT platí víc než za TR 10.
V prvom rade je pochybny ten samotny sialeny rozdiel medzi TR10 a NRT ktory u CD je. To je pozostatok socializmu, ktory by uz v 2019 naozaj mohol zomriet a NRT tarifa CD by mala byt oproti TR10 nadhodena nanajvys o par percent na vyrovnanie kurzovych rozdielov.
Tarif NRT je jediný použitelný pro mezistátní relace stejný a „nadnárodní“, tedy stejný pro všechny dopravce, kteří se k jeho využívání přihlásí, takže jedinou cestou ke „smrti“ toho rozdílu ceníku od vnitrostátního tarifu ČD je vyrovnání tarifu ČD TR10 na úroveň tarifu NRT, tedy fatální zdražení vnitrostátního tarifu ČD. Nic ale nebrání ČD, aby na svém území nabízely z tarifu NRRT (o vlastní újmě, protože to jim nikdo nekompenzuje) slevy, což také činí (= základní sleva 50 %). Nelze proto ČD vinit z podvodu či jiného nekalého jednání, když kompenzaci za státem nařízené slevy uplatňují i z NRT, protože jízdenky… Číst vice »
Akuráť že to nie je tak ako píšeš. V rámci NRT si každý dopravca vyhlasuje vlastný cenník a celkové cestovné je súčtom cien jednotlivých dopravcov ktorí sa na preprave podielaju. Napr. za 5 km precestovaných na ČD sa účtuje iná suma ako za 5 km precestovaných na OBB. Viď bod 12.2.1.1 NRT tarify.
ČD teda nič nebráni aby ich NRT cestovné (t.j. NRT cestovné za český úsek) bolo na úrovni TR10.
Ve všech tarifech najdete hromadu situací, kdy se dají koupit různé jízdenky za různou cenu a když si cestující (student nebo důchodce) zvolí tu dražší, tak stát doplatí víc.
To ano. Ovšem dle současného obecného konsensu platí, že nad výši TR 10 (případně SJT, který bude stát stejně) by se nemělo jít. Přinejmenším ne, co se týče vyplácení kompenzací za slevy.
Co je to ten „současný obecný konsensus“? Kdo s kým se na něm dohodl? Ve vyhlášce nic takového není.
To by se právě mělo definovat, co bude přijatelné a co ne.
LE žádný předpis neporušil, ale všichni ví, že je to špatně.
Pokud do jakéhokoliv prostředí vstupuje stát s jakoukoliv regulací, či dotací, nikdy nejde a ani nepůjde o morálku. Pokud nejsou jasně definované pravidla, každá si může tento vstup vyložit po svém. A obecně v právním řádu platí, co není zakázáno, je povoleno. Morálka, nemorálka.
Ha ha,to je legrační jak modré gumy minusují jak urvani….
Protože to, co napsal -TR-, neplatí zdaleka tak, jak to napsal: ta sleva je jen z úseku projetého v ČR, na který je „státem“ nařízeno slevu poskytovat. Větším problémem je, že někteří čeští dopravci cestování na mezistátní jízdenky vůbec neumožňují, takže když někdo toho problému neznalý použije náhodou jejich vlaku, musí zaplatit znovu – a to vám nevadí, že to pro dodržení objektivity ani nezmíníte?
Tak vzhledem k tomu, že tržby z NRT tarifu kasíruje u nás pouze jeden dopravce a nechce se o ně dělit, tak je naprosto logické, že u jiného dopravce na takovou jízdenku cestovat nelze. Který dopravce se nechce dělit, vám jistě nemusím napovídat.
Někde se přece psalo, že mezistátní jízdenky chce uznávat i Radimek – to ještě neplatí?
Nojo, pravda bolí…
náhlé osvícení , nebo obavy, že se v tom někdo bude hrabat a..
Řekl bych obojí… Nemalý podíl na tom má i pan Sůra a tento web (troufám si říct že nebýt jej, tak se s tím ještě teď nic neděje)
A co tředa zjištění, že je potřeba načerpat PR body před blížícíma se volbama. Spasitel Bureš zařízl ty soukromníky, kteří rejžovali na chudácích – penzistech a študácích. Hurá odevzdávat sapsiteli kartičky do bedýnek! (volby zarohem)
Chytrý tah. Protože hrozil limit daný státním tarifem, tj. za maximální cenu jízdenky 494 Kč (pro Praha hl.n.-Ostrava hl.n.), tak si Leo stanovil limit 599 Kč a bude doufat, že kvůli „pár korunám“ už ministerstvo žádnou aktivitu vyvíjet nebude.
(Na idnesu píšou, že svůj limit bude používat už za měsíc září.)
To jako za nejbližší následující září?
„Nový výpočet kompenzací by se měl projevit ve fakturách za letošní září.“
Oni to později opravili na říjen:-)(myslím LE)
Veřejný tlak vede k tomu, že zastropováním jízdenek se zvednou ceny jízdenek, které stály méně, cca průměrná cena zůstane. Dá se čekat, že zareagují i ostatní dopravci a ceny jízdného dále stoupnou. Tedy ve finále regulace zastropováním jízdenek dojde k celkovému průměrnému nárustu ceny jízdenek. Tam kde je stanoven horní limit, začnou se i další k němu blížit. Samozřejmě, je-li někde cenový limit je snaha jej dosáhnout, pro optimalizaci výnosu. Zcela tržní chování. Tedy bohulibá aktivita povede ke zhoršení stavu, ale samozřejmě dneska si nevolič ANO bouchne šáňo. 😀 K větší kvalitě a nižší ceně se nedá dopracovat regulací dotace.… Číst vice »
Kde v článku je zastupování jízdného? Strop se týká jen výpočtu pro dotaci. Slevu by tedy nad 599 měl „dotovat“ LE.
*zastropování
Přesně. LE si jen spočítal, že za 450 Kč dotace může dál v pohodě lákat mládež na jízdu zdarma. Na úkor státu. A zároveň 600 je dost, aby mu tam nelezl ten pro LE obtížný hmyz: plně platící.
Takže i Praha – Pardubice, Pardubice – Zábřeh apod. bude taky za 599?
A kdo by za tu cenu asi jezdil..
Sleva 75 % + cashback. Takže „vyvolení“ by i nadále jezdili „zadarmo“ (= královsky zaplaceno z rozpočtu ČR).
Jednoduché řešení: Jakoukoliv relaci proplácet do výše odpovídající kilometrickému tarifu dle ceníku MD.
To by ovšem nějaký ten „ceník MD“ (a to jako ceník celostátního IDS, který měl být zaveden jako první krok „liberalizace“ železnice už někdy před 25 roky) musel aspoň už od zavedení „státních slev“ existovat – a nejlepší by asi navíc bylo,
kdyby i ty „státní slevy“ byly kompenzovány jen u jízdného za jízdenky prodané podle toho „státního tarifu“: když někdo tvrdí, že dokáže provozovat nějakou dopravu bez dotací, a to dokonce za nižší jízdné, tak by na žádné dotace na toto nižší jízdné dostávat neměl.
7.4.. 2019 LE1364 ekonomická třída Pardubice – Praha cena s DPH 419,- plus přirážka 50,- .
Takže 599-, do Ostravy je vlastně „lidumilská“ cena… 😅