Leo Express oslavil 10 let od startu, připomene ho i paštikami
Jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express na Slovensku. Foto: LE
Dopravce přežil kritické období, k výročí zlevnil i část jízdenek.
Dopravce přežil kritické období, k výročí zlevnil i část jízdenek.
Ještě stále vaří kávu metr od záchodu?
Soudíte LEO za to, že má kuchyňku naproti WC, ale to, že ČD prodávají zapékané pečivo v sáčcích na zvracení, je podle vás v pohodě?
A v Americe bijou černochy!
Nevíte, kdy bude konverze napájení v Žilině?
https://zdopravy.cz/dalsi-trat-ceka-prepinani-trakcni-soustavy-sprava-zeleznic-hleda-projektanty-konverze-ii-koridoru-116735/
cituji: „postup konverze je plánován ve směru od Přerova (2026)“
Je rok 2026 konečná pro vlaky LEO na Ostravu/Žilinu?
Tak všechno nejlepší!
Jediný český dopravce s bez výjimek moderní technikou, klimatizací a nízkopodlažností. Nerozjeli expanzi na úkor kvality, netahají sem nemoderní vozidla. Konzistentní kvalita.
Samozřejmě pár excesů bylo ale u kterého dopravce ne?
nevím, o jaké kvalitě mluvíte, ale jejich první třída je „příliš hlučná samota“.. a odpružení jejich tramvaje je cítit na každé výhybce, včetně doprovodného hluku! P.S. už někdy dojeli z Ostravy do Prahy či naopak bez zpoždění?
Jejich business je často hodnocena celkem dobře, ale nevím, nejel jsem s ní. Premium economy je za mě jistota, jen tu cenotvorbu jsem nějak nepochopil.
Odpružení mě nepřijde nepřijatelné, v porovnání s Panterem je pak lepší.
Nezaregistroval jsem ani nějakou vyšší míru zpoždění.
Který dopravce jezdí Praha – Ostrava / Žilina panterem? Srovnavejte prosím srovnatelné.
Praha-Ostrava a Praha-Brno mi přijde zcela srovnatelné.
Nemluvě o tom, že ne všichni cestují mezi konečnými stanicemi.
Tak je jasné, že někdo kdo Leoše bytostně nanávidí na něj budle házet špínu, ikdyby, chudáček musel lhát.
PS: Je to nejtišší vlak, jaký jsem kdy potkal. Kolikrát to přijede k peronu a je tam, nebyl slyšet, ptáci cvrlikali moc nahlas.
Z pohledu samotné maminky s kočarkem , cestování na jedničku především nástup a výstup.
Ano nové jednotky
Ale když to porovnání s RJ tak Jančura aspon svoji firmu 100% vlastní
Rodina Novotnych má v LE méně jak 50% a kdyby to nekoupilo Refle, tak by zkrachovali…
Ano Regiojet bere vozy z kopriv, je zadluženy atd, ale zadluženost k podnikání patří
Paragraf 11? Zadluženost k podnikání prostě patří.
Ani jako vtip to moc nefunguje. Začal bych základní drobností, a to nechat vlak umýt!
Ty jejich paštiky bych zrovna vypustil.
Ale ty přece budou archivní, deset let staré…
A co bůček, bůček nebude 🙂 Třeba místo paštik, když už nevlastní Hamé…
Mě to přijde, že si dělají srandu sami ze sebe. Je mi to sympatické.
Čím/jak bude LE jezdit do Břeclavi, ví někdo?
Nemá důvod tam jezdit, má tam jen přidělenou kapacitu.
Hlavně že z rozhlasu ve stanici už neslyším : přijede vlak „Švýcarská kvalita“ To byl teda tehdá úlet 😂
Švýcarska kvalita a ČD, tzv.narodni super odpad dopravce.. to nepůjde desítky let dohromady
Kvalita u CD (pokud myslite vozy) by vsak stala mnoho desitek (ne-li stovek) miliard korun – a ty maji CD sehnat kde? 🙂
Nemusí je shánět. Stačí nerozházet.
Jiná doba.
ČD taky před pár lety hrdě provozovaly „rychlík vyšší kvality“, ač to byl spíš takový vtip.
LE za ty roky trochu dospěl, dráhy taky.
Lety v hladině nula.
10 let tramvají Praha-Ostrava
Někteří kritici nedokáží ani to.
A Regiopanter do Brna je potom co? Myslím si, že to není vůbec špatnej koncept. 160 to jede a je tam všechno co je potřeba, navíc za těch 10 let tu jednotku trošku doupravily. Jejich spolehlivost se dá označit snad až za nadstandardní. Jediný velký zlo za celou tu dobu je to, že jezdí pořád neskutečně špinavý. A očividně si svojí klientelu našly.
Špinavý, to je fakt, hlavně okna
Stal se pro nas jediným dopravcem (nejlepším) mezi Starým Městem a Prahou. Teď je to už jinak, naštěstí je D1 opravená.
Tak utíkejte do Švýcarska, že tohle na železnici nesmění provozovat.
A znáte tu Ezopovu bajku o lišce a hroznech?
Tenhle „vtip“ o tramvaji ještě někdo i po 10 letech používá? Roztomilé…
LE se od zavedení 75% slev na jízdné odkopal a už si jede jen to svoje, zcela mimo konkurenty cenová politika jízdného, čím je zajímavý jen pro jistou skupinu studentů a důchodců a využívá přetíženosti trati Pha-Ova. Na rozdíl od ČD i RJ jen minimální rozvoj, spousta kroků vedle a nakonec dočasná záchrana od Španělů. Toto je už jen nezajímavý outsider a dle původní velkohubosti jednoznačné zklamání
Souhlasims tom, že mimo závazkové dopravy na Orlicko – Ústecko se LE moc nerozšířil na rozdíl od Regiojetu, Arrivy či GWTR, kteří dlouhodobě posilují svoji pozici.
Na druhou stranu je třeba říct, že covid a spolupráce s Flixtrain ukončila činnost na železnici v Německu a že díky provozu na trati Bratislava – Komárno získali počtem cestujících zakázku větší, než na všech současných zakázkách dohromady.
Koho v Čechách zajímá Bva Komáři?
Banky, investory do dluhopisů, občany de zájmem o dopravu.
S tím BA-KO bych byl opatrný, RJ by mohl vyprávět, až za rok dva lze hodnotit. Každopádně jejich služby jsem nevyužil už několik let – ceny, jř, i tápání co se týče občerstvení. Jak jsem je využíval a fandil na začátku, teď jsou pro mě zcela mimo zájem. RJ neudržel kvalitu, v jejich vlacích je to na tetanovku, nutnost využívat aplikaci pro občerstvení je mi z principu protivná, vítězem aktuálně překvapivě ČD.
Souhlas u Regiojetu hlavně porouchany WC a to i u tzv.businessu mezi Kolinem a UL….
Když tam lidi cpou ty ubrousky,… divíte se
A co ti co jezdí v business a premium, ty tam nějak nezapadají k tý 75% slevě. Když nebyla konkurence, pamatuju si ranní IC z Ostravy do Prahy, kdy sem si pěkně z Olomouce do Pardubic postál v narvaný chodbičce – navíc za ceny ne tak vzdálený těm dnešním. Takže jak se ta konkurence objevila, z Prahy do Olomouce už mě v modrým vlaku nikdy nikdo neviděl. No bohužel ta žlutá konkurence nezvládla svůj růst a cestovat v létě v 50 stupních se mi pak taky moc nechtělo. Takže přišla na řadu konkurence černá. A u tý jsem zůstal dodnes.… Číst vice »
Je to přesně tak.
A přitom student ani důchodce nepojede v business ani premium, avšak tyto třídy jsou celkem pravidelně vyprodané.
Znám docela hodně lidí, kterým cesty platí firma a jinak než s LE nejezdí, protože tam přesně vědí, co mají čekat.
Jasně, že se dopravci na slevách napakovali, ale podávat to jako jediný úspěch LE je docela zcestné.
Zrovna u LE to zcestné fakt není, na pár sedačkách bussines kšeft neuděláte, ale za dotování většiny sedaček vlaku už celkem jooo. A u nich ty ceny pro normálního dospělěho jsou mimo mísu….Ale to ke spíš problém státu, že toto nepohlídal….
Dálková tramway Pha Ova,v podání LE už jezdí docela dlouho:-)
A dalkova tramvaj v te spravne barve a od domaciho vyrobce (interpanter) je lepsi?
Možná ano vladko nebo vladki? Tak nějak se jmenoval 4% kuchtík z nějakého pražského špitálu kdysi co chtěl změnit nejen ČD svět
Lepší než odpad vladki
Kolik ti LE platí že tu píšeš takový bludy? Pochlub se
Možná ses z UA, tak to pardon, ses chranenej druh včetně nazoru
Zalez! Sám sis rodiče nevybral.
Nevyjedou!
Spíše škoda, že původní skoro dojeli. Jen ať alespoň takto jedou dál 👍
Trapný komentář i trapné označení místo jména. 🙂
Trapnej si spíš ty Jirko
Tim, ze jsem napsal, ze ma trapny komentar? 🙂 Tak to je teda uvaha opravdu na jednicku. 🙂