Leo Express oslavil 10 let od startu, připomene ho i paštikami

Jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express na Slovensku. Foto: LEJednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express na Slovensku. Foto: LE

Dopravce přežil kritické období, k výročí zlevnil i část jízdenek.

57 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jméno

Ještě stále vaří kávu metr od záchodu?

Traveller

Soudíte LEO za to, že má kuchyňku naproti WC, ale to, že ČD prodávají zapékané pečivo v sáčcích na zvracení, je podle vás v pohodě?

Jméno

A v Americe bijou černochy!

vtvt

Nevíte, kdy bude konverze napájení v Žilině?

https://zdopravy.cz/dalsi-trat-ceka-prepinani-trakcni-soustavy-sprava-zeleznic-hleda-projektanty-konverze-ii-koridoru-116735/
cituji: „postup konverze je plánován ve směru od Přerova (2026)“

Je rok 2026 konečná pro vlaky LEO na Ostravu/Žilinu?

Beny

Tak všechno nejlepší!

Jediný český dopravce s bez výjimek moderní technikou, klimatizací a nízkopodlažností. Nerozjeli expanzi na úkor kvality, netahají sem nemoderní vozidla. Konzistentní kvalita.

Samozřejmě pár excesů bylo ale u kterého dopravce ne?

Cestující

nevím, o jaké kvalitě mluvíte, ale jejich první třída je „příliš hlučná samota“.. a odpružení jejich tramvaje je cítit na každé výhybce, včetně doprovodného hluku! P.S. už někdy dojeli z Ostravy do Prahy či naopak bez zpoždění?

Beny

Jejich business je často hodnocena celkem dobře, ale nevím, nejel jsem s ní. Premium economy je za mě jistota, jen tu cenotvorbu jsem nějak nepochopil.
Odpružení mě nepřijde nepřijatelné, v porovnání s Panterem je pak lepší.
Nezaregistroval jsem ani nějakou vyšší míru zpoždění.

Aleš

Který dopravce jezdí Praha – Ostrava / Žilina panterem? Srovnavejte prosím srovnatelné.

Beny

Praha-Ostrava a Praha-Brno mi přijde zcela srovnatelné.

Beny

Nemluvě o tom, že ne všichni cestují mezi konečnými stanicemi.

Jiří Kocurek

Tak je jasné, že někdo kdo Leoše bytostně nanávidí na něj budle házet špínu, ikdyby, chudáček musel lhát.

PS: Je to nejtišší vlak, jaký jsem kdy potkal. Kolikrát to přijede k peronu a je tam, nebyl slyšet, ptáci cvrlikali moc nahlas.

Petr

Z pohledu samotné maminky s kočarkem , cestování na jedničku především nástup a výstup.

Avlaky

Ano nové jednotky

Ale když to porovnání s RJ tak Jančura aspon svoji firmu 100% vlastní

Rodina Novotnych má v LE méně jak 50% a kdyby to nekoupilo Refle, tak by zkrachovali…

Ano Regiojet bere vozy z kopriv, je zadluženy atd, ale zadluženost k podnikání patří

jfp

Paragraf 11? Zadluženost k podnikání prostě patří.

Jméno

Ani jako vtip to moc nefunguje. Začal bych základní drobností, a to nechat vlak umýt!

Karek

Ty jejich paštiky bych zrovna vypustil.

rtep

Ale ty přece budou archivní, deset let staré…

PAN

A co bůček, bůček nebude 🙂 Třeba místo paštik, když už nevlastní Hamé…

Beny

Mě to přijde, že si dělají srandu sami ze sebe. Je mi to sympatické.

Krysa350

Čím/jak bude LE jezdit do Břeclavi, ví někdo?

Gajda

Nemá důvod tam jezdit, má tam jen přidělenou kapacitu.

Roman Svacina

Hlavně že z rozhlasu ve stanici už neslyším : přijede vlak „Švýcarská kvalita“ To byl teda tehdá úlet 😂

Zdeněk

Švýcarska kvalita a ČD, tzv.narodni super odpad dopravce.. to nepůjde desítky let dohromady

Jirka

Kvalita u CD (pokud myslite vozy) by vsak stala mnoho desitek (ne-li stovek) miliard korun – a ty maji CD sehnat kde? 🙂

Baraba

Nemusí je shánět. Stačí nerozházet.

Juraj

Jiná doba.
ČD taky před pár lety hrdě provozovaly „rychlík vyšší kvality“, ač to byl spíš takový vtip.
LE za ty roky trochu dospěl, dráhy taky.

Jiří Kocurek

Lety v hladině nula.

Petrof

10 let tramvají Praha-Ostrava

Granja

Někteří kritici nedokáží ani to.

Gajda

A Regiopanter do Brna je potom co? Myslím si, že to není vůbec špatnej koncept. 160 to jede a je tam všechno co je potřeba, navíc za těch 10 let tu jednotku trošku doupravily. Jejich spolehlivost se dá označit snad až za nadstandardní. Jediný velký zlo za celou tu dobu je to, že jezdí pořád neskutečně špinavý. A očividně si svojí klientelu našly.

Zdeněk

Špinavý, to je fakt, hlavně okna

navratp

Stal se pro nas jediným dopravcem (nejlepším) mezi Starým Městem a Prahou. Teď je to už jinak, naštěstí je D1 opravená.

Jiří Kocurek

Tak utíkejte do Švýcarska, že tohle na železnici nesmění provozovat.

A znáte tu Ezopovu bajku o lišce a hroznech?

Michal O

Tenhle „vtip“ o tramvaji ještě někdo i po 10 letech používá? Roztomilé…

Jindra

LE se od zavedení 75% slev na jízdné odkopal a už si jede jen to svoje, zcela mimo konkurenty cenová politika jízdného, čím je zajímavý jen pro jistou skupinu studentů a důchodců a využívá přetíženosti trati Pha-Ova. Na rozdíl od ČD i RJ jen minimální rozvoj, spousta kroků vedle a nakonec dočasná záchrana od Španělů. Toto je už jen nezajímavý outsider a dle původní velkohubosti jednoznačné zklamání

noerf

Souhlasims tom, že mimo závazkové dopravy na Orlicko – Ústecko se LE moc nerozšířil na rozdíl od Regiojetu, Arrivy či GWTR, kteří dlouhodobě posilují svoji pozici.
Na druhou stranu je třeba říct, že covid a spolupráce s Flixtrain ukončila činnost na železnici v Německu a že díky provozu na trati Bratislava – Komárno získali počtem cestujících zakázku větší, než na všech současných zakázkách dohromady.

Zdeněk

Koho v Čechách zajímá Bva Komáři?

noerf

Banky, investory do dluhopisů, občany de zájmem o dopravu.

Jindra

S tím BA-KO bych byl opatrný, RJ by mohl vyprávět, až za rok dva lze hodnotit. Každopádně jejich služby jsem nevyužil už několik let – ceny, jř, i tápání co se týče občerstvení. Jak jsem je využíval a fandil na začátku, teď jsou pro mě zcela mimo zájem. RJ neudržel kvalitu, v jejich vlacích je to na tetanovku, nutnost využívat aplikaci pro občerstvení je mi z principu protivná, vítězem aktuálně překvapivě ČD.

Zdeněk

Souhlas u Regiojetu hlavně porouchany WC a to i u tzv.businessu mezi Kolinem a UL….

Avlaky

Když tam lidi cpou ty ubrousky,… divíte se

Gajda

A co ti co jezdí v business a premium, ty tam nějak nezapadají k tý 75% slevě. Když nebyla konkurence, pamatuju si ranní IC z Ostravy do Prahy, kdy sem si pěkně z Olomouce do Pardubic postál v narvaný chodbičce – navíc za ceny ne tak vzdálený těm dnešním. Takže jak se ta konkurence objevila, z Prahy do Olomouce už mě v modrým vlaku nikdy nikdo neviděl. No bohužel ta žlutá konkurence nezvládla svůj růst a cestovat v létě v 50 stupních se mi pak taky moc nechtělo. Takže přišla na řadu konkurence černá. A u tý jsem zůstal dodnes.… Číst vice »

navratp

Je to přesně tak.

Juraj

A přitom student ani důchodce nepojede v business ani premium, avšak tyto třídy jsou celkem pravidelně vyprodané.
Znám docela hodně lidí, kterým cesty platí firma a jinak než s LE nejezdí, protože tam přesně vědí, co mají čekat.

Jasně, že se dopravci na slevách napakovali, ale podávat to jako jediný úspěch LE je docela zcestné.

Štěpán Matějka

Zrovna u LE to zcestné fakt není, na pár sedačkách bussines kšeft neuděláte, ale za dotování většiny sedaček vlaku už celkem jooo. A u nich ty ceny pro normálního dospělěho jsou mimo mísu….Ale to ke spíš problém státu, že toto nepohlídal….

Zdeněk

Dálková tramway Pha Ova,v podání LE už jezdí docela dlouho:-)

Vladki

A dalkova tramvaj v te spravne barve a od domaciho vyrobce (interpanter) je lepsi?

Zdeněk

Možná ano vladko nebo vladki? Tak nějak se jmenoval 4% kuchtík z nějakého pražského špitálu kdysi co chtěl změnit nejen ČD svět

Zdeněk

Lepší než odpad vladki

Zdeněk

Kolik ti LE platí že tu píšeš takový bludy? Pochlub se

Zdeněk

Možná ses z UA, tak to pardon, ses chranenej druh včetně nazoru

Jiří Kocurek

Zalez! Sám sis rodiče nevybral.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Nevyjedou!

***** Petr

Spíše škoda, že původní skoro dojeli. Jen ať alespoň takto jedou dál 👍

Jirka

Trapný komentář i trapné označení místo jména. 🙂

Zdeněk

Trapnej si spíš ty Jirko

Jirka

Tim, ze jsem napsal, ze ma trapny komentar? 🙂 Tak to je teda uvaha opravdu na jednicku. 🙂