Leo Express oslavil 10 let od startu, připomene ho i paštikami

Jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express na Slovensku. Foto: LEJednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express na Slovensku. Foto: LE

Dopravce přežil kritické období, k výročí zlevnil i část jízdenek.

Společnost Leo Express dnes oslavila deset let od vyjetí prvního spoje na české železnici. Dopravce za tu dobu zaznamenal turbulentní vývoj, který přinesl i změnu vlastníků: hlavní slovo ve firmě má nyní španělský státní dopravce Renfe.

První spoj vyjel z Prahy do Ostravy 13. listopadu 2012 před pátou hodinou ranní. Od té doby vypravil dopravce přes 56 tisíc spojů, ujel 20 milionů kilometrů. Dopravce postupně expandoval do dalších zemí, licenci k provozu má kromě Česka i na Slovensku, v Německu a Polsku. Svoji velikost příliš nerozšířil: základem jsou jednotky Stadler Flirt pro dálkové vlaky a pronajaté jednotky Alstom Lint pro závazkovou dopravu na Orlickoústecku. Z nákupu čínských jednotek Sirius sešlo.

K oslavě si dopravce pro své cestující připravil dárek: 50% slevu při koupi druhé jízdenky na dálkových spojích. Společnost zároveň chystá řadu doprovodných projektů a novinek, jako jsou limitované edice užitných reklamních předmětů nebo speciální menu na palubě včetně španělské cavy či Slovácké paštiky. Paštiky mají svůj důvod: dopravci se od začátku přezdívalo poněkud hanlivě Paštikář s odkazem na zakladatele a majitele firmy Leoše Novotného, který dříve vlastnil výrobce paštik Hamé.

Vlakový provoz povoz ve třech zemích

„Od začátků, na trase Praha-Ostrava na konci roku 2012, se Leo Express postupně rozrostl o další produkty, trasy i země. I přes velké výzvy, jako byla koronavirová krize, se tak postupně naplnila vize zakladatele Leoše Novotného mladšího – vytvoření silného evropského poskytovatele mobility, který bude mít předpoklady inovovat zkostnatělý sektor železniční dopravy a zlepšit komfort, efektivitu a ekologický dopad dopravy,“ uvedla firma v prohlášení.

Po vstupu Renfe se firma začala hlásit o závazkovou dopravu i v zahraničí, uspěla na Slovensku. Má zde převzít provoz vlaků mezi Bratislavou a Komárnem.

“Toto desáté výročí považuji za “symbolické“ datum, kdy si připomínáme všechny dosažené milníky, ale i projekty, které nás v budoucnosti čekají. Díky pracovnímu nasazení našich zaměstnanců a důvěry zákazníků slavíme 10. jubileum. Bez toho by to nebylo možné. Jsme odhodláni společně s našimi zákazníky zlepšovat naše služby, a hrát tak v blízké budoucnosti důležitou roli v oblasti mobility v Evropě,“ uvádí Manel Villalante, předseda představenstva Leo Express.

V současnosti skupina Leo Express nabízí železniční spoje v Česku, na Slovensku, v Polsku a dál provozuje autobusy na Ukrajinu a další země v EU. Společnost nabízí jak komerční, tak závazkovou dopravu a vlaky tak zajíždí například do Košic, Krakova nebo na Slovácko či Orlicko.

Tagy LEO Express
57 komentářů