Leo Express loni zvýšil tržby a dostal se do zisku čtyři miliony korun
Leo Express aktuálně dokončuje instalaci ETCS v jednotkách Stadler Flirt.
Skupina Leo Express loni meziročně zvýšila čistý obrat o 15 procent na 603 milionů a přehoupla se z třímilionové ztráty v roce 2022 do čtyřmilionového zisku. Jde o auditované konsolidované výsledky společnosti Leo Express Global; firma je dnes oznámila v tiskové i výroční zprávě.
Konsolidovaný ukazatel EBITDAR (zisk před úroky, daněmi, odpisy, amortizací a nájemným) za rok 2023 přesáhl 140 milionů korun, což představuje meziroční nárůst o 175 procent. Služeb Leo Expressu loni využilo 1,7 milionu cestujících. Firma přitom očekává, že letos její služby vyhledá 3,5 milionu zákazníků a obrat přesáhne miliardu korun.
„Společnosti se také podařilo splatit všechny své bankovní půjčky a nadále využívá finanční a operativní leasing,“ oznámila firma, ve které vlastní polovinu španělské dráhy Renfe. Podle předsedy představenstva Manuela Villalante i Llaurado bylo loni důležité spuštění provozu na Žitném ostrově mezi Bratislavou a Komárnem. „Spuštění provozu na Podunajsku bylo pro naši společnost významným milníkem. Loňský rok byl pro Leo Express klíčový, protože představuje zlomový bod na cestě k růstu, jak ukazují hospodářské výsledky,“ doplnil Villalante.
Leo Express aktuálně dokončuje instalaci ETCS v jednotkách Stadler Flirt, které obsluhují komerční linky mezi Prahou, Ostravou a Košicemi/Krakovem. Leo Express také představil novou vizuální identitu pro vlaky v České republice, na Slovensku a v Polsku. Vlaky mají nyní výraznější oranžovou barvu a cestující na nich najdou například mapy hlavních destinací. „Došlo také ke sjednocení vzhledu jednotek Flirt a zdůraznění vizuální identity podtrhující spolupráci mezi Leo Express a Renfe,“ doplnila firma.