Leo Express loni zvýšil tržby a dostal se do zisku čtyři miliony korun
Jednotka Stadler Flirt v barvách Leo Expressu. Pramen: Leo Express
Leo Express aktuálně dokončuje instalaci ETCS v jednotkách Stadler Flirt.
Leo Express aktuálně dokončuje instalaci ETCS v jednotkách Stadler Flirt.
Jako chapu, odvody, zamestnavani lidi … ale porad mi to vynalozeny usili a vynalozene penize investoru neprijdou k tomu zisku adekvatni. 4 mice rocne zisku vytoci i vetsi restaurace v centru par bytu na trapny pronajem s minimalnimi investicemi.
Každý investor čeká, že v čase se to obrátí k lepším číslům.
Kolik je těch pár bytů co udělají roční zisk 4 miliony z pronájmu? 😉
Jak který byt a jak kde, ale v Praze je to zisk z pronájmu cca 100 bytů.
To je pár bytů? A to je čistý zisk nebo EBITDA či EBITA? 😉
Trapný pronájem dáme něco nad minimální mzdu, odečteme energie, společné prostory a fond oprav. Máme hmm, když dobře desítku měsíčně. To máme 8 bytů k milionu, tak ještě 4 tolik. Víc než dva tucty, to fakt není pár.
Pořád lepší, než si celý rok hrát s vláčkama, kde je obrat ve stovkách milionů a mít z toho ušmudlaný zisk 4 míče. To ať raději pronajímají ty dva tucty.
Kolik že roků byly ČD na nule, popř. v červených?
Dva tucty je rozhodně málo.Když nebudete víc reinvestovat, budete prodávat totální ruinu.
Tak jasně, napsal jsem to tak, že ani s přístupem „a pak potopa“ se nedá získat tolik, kolik píše předřečník.
No a pak jsou firmy, které jsou pořád ve ztrátě… např. malé biotech firmy, které doufají, že jednou vyvinou jeden lék, na kterém zbohatnou, což se podaří menší části. Účetní zisk je super, ale není nutně jediným důvodem pro existenci firem. Majitelům to může přinášet peníze i bez zisku (jejich plat, levnější auta, odpočet dph atp.).
Úplně krásný příklad, ale oni jsou na trhu 14 let. Obrovský obraty (600 mio), docela dost lidí jak zaměstnaných, tak přepravených (1.7mio)… Jen to ukazuje, že v tom oboru je něco špatně. Nemít zisk ani 1% z obratu a nebo mít z jednoho zákazníka 3czk?
To celý ukazuje, že nikdo moc další do oboru nepůjde.
Rozhodně nepůjde mít každý 4. rok pandemii, nebo provozovat 5 vláčků na 200 zaměstnanců, navíc na sotva rentabilní trati.
Žluťák rejžuje slušně. Takže to jde, ale za jakou cenu…
Za cenu štěnic
A všudypřítomného nepořádku ve vlacích a kolem vlaků, např ve stanici Bohumín.
> ale porad mi to vynalozeny usili a vynalozene penize investoru neprijdou k tomu zisku adekvatni.
A co třeba České dráhy? Tam vám to taky přišlo neadekvátní, když byly v červených číslech nebo v kladné nule?
Teda nic moc, vzhledem k přepáleným cenám jízdenek a čachrování se státními slevami v rámci cashbacku. Bez toho by LE zřejmě již dávno nebyl.
Máte pravdu,ale za tu cenu dostanete aspoň kvalitu 🙂
Je to běžná sedačka za dvojnásobnou cenu. Ale když to stát platí, proč ne.
To si nemyslím, párkrát jsem jel třídě premium a je to nejlepší možná třída v Česku
Kvalitu vlnícího se hada na koridoru, nic moc teda.
Jak to ti Švýcaři dělají, že jich tam jezdí tolik vlakem, když musí jezdit tímhle? Nikde žádný interpanter…
To nwm co by už jste chtěl.RJ nemá takovou třídu a o ČD se raději nebudem bavit 😀
Nezapomeň si rypnout do ČD
Myslím, že todle je téma o Leo expressu ne o ČD 😀
Tak ještě 70 let a vydělají si na další jednotku 🙂
a nebo normálně jednotky splácí a ty 4 mega už nebylo kam smysluplně ulejt. a nebo jenom potřebovali vypadat ziskově před nějakou auditorskou firmou. rozhodně bych z takové zprávy u „nově vznikajícího“ dopravce nevyvozoval vůbec nic o jejich finančním zdraví.
Naštěstí jí nemusí kupovat LE za hotové, ale někdo – jehož podnikání generuje větší zisky – jim jí zafinancuje 🙂
Investoři jistě předpokládají, že časem ty zisky budou větší, než takováto černá nula.
No oni ty jednotky mají stejně na leasing, takže pokud by se jim povedlo najít další linky, kde jim to vyjde na byť takhle malý zisk, tak jsou v pohodě. Jenže jediná linka, kde by jim to asi mohlo jít je Praha – Berlín, kde ovšem stále není ideální infrastruktura, aby dostali rozumně přidělenou kapacitu. Do Berlína místo bude pro konkurenci a kdo tam přijde první by mohl uspět.
Flix train Berlín – Vídeň. 😉