Leo Express končí s provozem vlaků na Slovácko
Jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express v Olomouci. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Leo Express vysvětluje přerušení provozu nedostatečnou poptávkou.
Leo Express vysvětluje přerušení provozu nedostatečnou poptávkou.
Tak ono cestování Arrivou mezi Kolínem a Rumburkem také není výhrou. Stres před cestou zejména ve vedru. Navoněná bída… sice asi levnější pro stát, ale do moderního cestování také to má daleko.
Po roce 2026 se nedostanou za Olomouc. V plánu je přepnout kromě zmíněné Vsetínské trati taky Říkovice – Polanka nad Odrou.
😂😂😂😂 To je hodně přehnaný optimismus.
Možná 2036. Tomu nevěř, že to bude takhle rychle.
„Oficiálně firma oznámila, že linku neukončí, ale přerušují.“
asi jako Arriva přerušila spoj mezi Nitrou a Prahou přes Vlárský Průsmyk …
Stejně jako Praha-Šumava od Arrivy
Ještě že tak. Ten dieselový motoráček jedoucí celým koridorem až do Prahy musel působit slušné provozní komplikace.
A kdyby to jelo ze Třebové do Ústí nad Orlicí, tak je všecko vpořádku, ikdyby to vezlo 5x méně lidí. Stačí, aby to byla Regionova, pak může být i žlutá.
Vy jste taky zralý na psychiatra.
Nekrmit trolla.
Jj, dočasně…na 1 furt, 23 let.
Ten spoj mi chybí , myslím, ze spousta lidi jej užívala . Nějaký Dual by to mohl provozovat . Trenčín krajské mesto Nitra kraj , Olomouc univerzitní mesto – a dlouhodobě preshranicni komunikace .
A nasadit menší drezíny by nešlo?
Co vůbec Siriusy ( nebo jak se to skloňuje ), pokračují testy?
Testy pokračují, ale už nejsou pro LEOexpress.
Jasně, ale zároveň je majitel nedal do šrotu a budou pro CZ a SK , takže šance tu je…
Tak majitel je stále výrobce (LEO je nepřevzal) tak asi chtějí ty certifikační testy nějak dokončit… :))
Pokiaľ viem Sirius má nasadiť do testovacej prevádzky RegioJet a nie Leo, bol tu o tom článok dávnejšie
oba stojí v Cerhenicích.
Lepší vůbec nejezdit, zrušit linku, která je stejně pro LE prodělečná, než komplikace s náhradními přestupy atd. Stejně to jezdí jen párkrát denně a to ještě nespolehlivě.
Já si přestupy vždy užívám. Aspoň si na nějakém jiném nádraží zas můžu zašotit. Ještě, když má můj vlak zpoždění. Aspoň pak mám více času.
Tak šocení je fajn, ale ne každý cestující je jako my. Přestup s čekáním 20 minut v Kralupech mne třeba nevadí, protože si alespoň obejdu, co tam zavítalo za busy, nebo vlaky, ale pro mnoho cestujících to je opruz.
Vstávat dřív kvůli přestupu fakt vopruz je.
Neprovozovali to náhodou do Starého Města náhradními autobusy? Možná by cestujici ten přestup snesli, kdyby je to dovezlo do Hradišťa.
Dříve jezdil autobus, pak se přistoupilo k řešení, které funguje teď.
Minimálně večerní LE je do Hradišťa doveze, motorák Arrivy má v SM cca 15 min pobyt (který se mnohdy krátí) a pak pokračuje jako Os na Vláru. V JŘ to jako „přímý vůz“ ale samozřejmě nikdo nenajde…
Jste všichni rozmazlení… Bývaly časy, že se ve Staráku i v Kunovicích přestupovalo u všech vlaků – a jak tehdy bývala hradišťská kača narvaná… :-7
Logické vyvrcholenie po zmene napájacej sústavy, kto by takto jazdi, ked Stadler sa už do SMuH nedostane a je potrebný prestup. Leo bude musieť s časom presunúť tieto jednotky do Poľska, alebo zrekonštruovať na multisystem.
Ty už taky každodenním provozem mají něco nalítáno, tak těžko říct, jestli se to vyplatí.
Tie vlaky maju kolko, 11 rokov? Nie su ani v tretine zivotnosti.
Rok výroby je 2011, takže 12 let.
Flirty jsou r. v. 2012, takže o dva roky více.
M@trixX: Pardon, přepis v komentu. Rok výroby platí, mají tedy 11 let.
Dobrých 20 let života mají ještě před sebou (v našich končinách asi ještě víc), takže případná dualizace by se za ty roky měla zaplatit.
Švýcaři už ty první z konce 90.let vyřazují. Neřekl bych, že byť dvakrát starší stroje, budou mít i dvojnásobek toho, co tyhle dálkové tramvaje.
Očividně si to mohou dovolit.
https://www.watson.ch/schweiz/wirtschaft/209845244-oev-sbb-verschrottet-alle-neuen-zuege-schon-nach-25-jahren
Většina snah o dualizaci padne na tom, že vozidla nebývají pevnostně dimenzovaná na trafo, je-li ho vůbec kam dát a vyladit nápravové tlaky.
To už bych spíš věřil dualizaci RJ Peršanů. Ty alespoň dokáží dožít na nákladu v pronájmu u nějaké firmy.
LEO jezdil z Přerova do Starého Města s motorovou jednotkou LINT (tj. o trochu lepší než 810)?
O trochu lepší než 810, běžný smrtelník si ani nevšimne rozdílu 🙂
Jenom některým asi bylo divné, že se překračuje 80 km/h.
Těch lidí, co ví, že nějaká Regína nebo 810 má maximum 80 km/h je velmi málo, těch co z okénka poznají rozdíl mezi 80 nebo 100 ještě méně.
Ano, kam se na to hrabou ČD 😂
Pro běžného smrtelníka jistě super vozidlo aneb kam se htabou ĆD 🥹
To je na Zdopravy nějaká Mongolská invaze, nebo co je to za jazyk?
Přišlo mi, že spojem jezdilo docela hodně lidí… no škoda… Spoje jsem využíval.., hlavně ten večerní směrem na Moravu..
Spoje z Prahy na Moravu samozřejmě stále jezdí.
Co končí, je návazný kyvadlový spoj z Přerova do Starého Města, kde se nasazuje arriví Stadler GTW 2/6.
LEO byl ve Starém Městě oblíbený a změna systému ho zabila stejně jako zabila zejména nákladní dopravu přes Púchov.
A tím končí jeden Paštikářův sen.
Před přepnutím se ČD fans vztekali, že se to dělá proto, aby se ČD ublížilo. Nově budou potřebovat dvousystémové lokomotivy mistno jednosystémových a … to ještě Leoš nejezdil.
Ale piču, že se do Zlína a Hradiště jednou bude jezdit střídavě, to se ví několik dekád.
Když už LE jezdil s dieselovou jednotkou, proč tedy nejezdil trasu Zlín – Přerov nebo Uherské Hradiště – Přerov. Pak se nelze divit, že všichni jedou raději Slováckým expresem, který jede bez přestupu do tramvaje.
Protože na provozování Zlín – Otrokovice nebo Uherské Hradiště – Staré Město u Uherského hradiště nemá Open Access, muselo by to jezdit v režimu PSO ve výše zmíněných úsecích.
Může si jezdit kdo chce kam chce (trať bez výluky) jestli na to má peníze.
…a pokud mu SŽ přidělí slot.
Také proto, že Arriva jezdí Vláru a má v Altštatu odstavené jednotky. Na Zlínku by musela najíždět soupravově.
Inu když někdo chytrý si koupí jednosystémovou jednotku pro provoz v ČR…..
Myslíte řadu 440? Nápověda: Kupoval to dávno před tím, než se o přepínání rozhodlo.
Hádání budoucnosti je poněkud složitější než studium historie…
O konverzi se mluvilo dávno před tím, jen později to začalo nabývat reálných vizí.
Stejně jako se mluví o vlaku na letiště v Praze… a o novém nádřaží v Brně, viď?
Kdo mohl čekat, že něco v Čechách půjde rychle.
Tady je ale řeč o Moravě.
Stadler Flirt je řada 480, 440 je tuším třívozový Panter.
A kterýpak jednotky byly až do Panterů vícesystémový ? Akorát pendolina..
Těžko říct, zda by to mělo nějaký efekt, ale přijde mi, že se LE sám střílí do nohy tím, že tam neuznává OneTicket. Časová poloha mezi rychlíky není špatná, ale využitelnost je omezená.
Nebo lidi prostě nechtějí přestupovat.
Až na pár lidí, co mají služební Oneticket 100, tak by s Oneticketem podle mého názoru nikdo nejel. Pouze pokud by se letecký tarif LE dostal nad cenu Oneticketu.
Lidé nemusí o OT vůbec vědět, ale vidí na tabuli Přerov a vyžádají si jízdenku v pokladně ČD.
Takto jim pokladní řekne: „Na toto jízdenky neprodáváme, to musíte na Leo Express.“ Tady to většina lidí vzdá.
SJT využívá hodně lidí, aniž by to vůbec tušili – třeba spousta těch, kdo si kupují jízdenky v pokladně v Ústí n. L. Pokud jedou ve směru, kde jezdí Arriva, pokladní automaticky vystavuje OneTicket.
Tak jasně že nechtějí přestupovat, když už několik let je to tak nespolehlivé, přestaly na sebe čekat úplně přípoje a dispečeři na nás totálně kašlou a dělají naschvály…. Kdo tohle zažije párkrát.. fakt se mu nechce přestupovat. Můj příklad za všechny: Vyjel jsem v šest ráno z ČB na Plzeň, zpoždění se jako vždy na této trase maličko zvyšovalo, až bylo asi 18 minut a expres na Cheb nepočkal. Čekal jsem v Plzni tedy dvě hodiny a snil o tom, že jsem mohl spát místo do pěti až do sedmi. Pak přijel západní expres od Prahy a na další zpožděný… Číst vice »
Opravdu se nečeká dle toho jak se dispečer vyspí. Dnes už jsou závazné čekací doby dle objednatelů (kraje, stát) a pokud je např. čekací doba 15 minut a Vám by to vyšlo na 17 minut tak vlak prostě čekat nebude, protože pokud by čekal byl by sankcionován od objednatele.
Opravdu? Všichni přece varovali, že na R8 začnou s nástupem soukromníka ujíždět přípoje, protože R8 nebude čekat a navazující osobák ujede. 🐒
O tohle se nikdo nestaral. Báli se celkové kvality linky, což se i naplnilo, když ve výlukách za osmi vozový vlak Jančura pošle 3 autobusy.
A co má s trasou České Budějovice – Cheb společného LEO Express?
Přestup
Tak zrovna tady je přestup garantovaný, takže zkušenost z Budějc úplně není relevantní.
A kopnout si do trenéra národního týmu v hokeji a fotbale, do pošťáka, do politika a vlastně ostatních, jejichž práci evidentně ovládáte, nechcete? Existují čekací doby, které jsou zpracované pro každou stanici a dokonce pro daný směr v té stanici. Pak jsou tam odchylky, např. u posledních vlaků. Tohle si stát objednává, tohle musejí dodržovat jak dopravci, tak i zaměstnanci SŽ. Jen minimálně se dá do přípoje zasáhnout.
Ta cena nevadí těm, co neumí cestovat bez přestupu. Mají zafixováno, že je to levnější a lepší ČD.
Přesně tak. Za cenu low-cost máte u ČD jedničku.
Což ovšem jaksi nevysvětluje, proč jsou spoje Praha-Bohumín často plné. V economy jezdí často studenti, kteří mají obrovskou slevu a ještě dostanou bonus v kreditech, takže se to docela vyplatí.
Hlavní linku do toho nemíchejme, teď je řeč čistě o tom přípoji Staré Město-Přerov, kde jezdí nemístenkový Stadler GTW.
No, plné, je to vlak o velikosti čtyř velkoprostových vozů, to by se jeden fakt nedivil, že tohle může jezdit plné.
Studentům se to vyplatilo drive. Dnes už moc ne, protože i 25% ceny u LE je většinou více než 50% ceny u ČD.
Každej to přece Leošovi rád z daní za ty studenty doplatí.
Tak vysoká cena značí, že je:
a) pár posledních míst
b) … ikdyž budou obsazená např. až z Olomouce
c) na poslední chvíli se snaží prodat volná místa alespoň ve slevě
d) něco je špatně.
Na sobotu na ráno 15 volných míst (1038 kč), v poledne víc jak 20 volných míst a cena 848 kč. Ceny v pátek 13:30.
Značí to to, že přes zlodějnu se 75% slevou a sbíráním Leo bodů, kdy se následně jezdí zadarmo, se to vyplácí jak dopravci, tak cestujícímu. Komu se to hlavně nevyplácí, jsou ti plátci daní, kteří o vlak ani nezavadí.
Už od dubna minulého roku se zdarma Leoexpressem jezdit nedá. A jak je psáno výše, i ta 25% cena často vyjde dráž, než 50% u ČD
Další důkaz pro nevěřící, že absence přímého spojení radikálně snižuje zájem o veřejnou dopravu.
A to tady je v podstatě 100% garance přestupu.
Každý přestup na trase snižuje atraktivitu spojení o 50 % (můj teorém).
To znamená, že je potřeba, aby i tramvaje jezdily od všech konečných po všechny konečné.
Ano, existuje určitý počet lidí, kteří neumí cestovat veřejnou dopravou a z přestupu mají strach.
Jsou zpravidla to ti samí, co po hlášce z navigace odbočí do pole, i když tam není cesta.
To bych tak netvrdil, spíše je velké procento těch, jež nechtějí hledat mové místo (i když garantované), stěhovat zavazadla, balit se ve „starém“ vlaku atd… S inteligencí bych to jistě nespojoval.
U dálkové dopravy je ten efekt přestupu mnohem větší než u tramvaje která jezdí každých 5 minut.
A pak skupina lidí, co vlakem s přestupem jezdit nemusejí, ale rádi si o tom zateoretizují.
Jsem zrovna lehce nabroušený, protože včera mi od Prahy ujelo i Čáslav – Třemošnice, s čekačkou 30 min.
Ale aspoň jsem se mohl podívat, oč je pro cestující atraktivnější autobus 780 (cca), když na rozdíl od vlaku jede přes ta centra obcí (jak tady vždy někdo fabuluje).
Jistěže přímé spojení je atraktivnější, jen počet přímých spojení v síti má své nepřekročitelné fyzikální limity.
Prostě se to tam nevejde.
Je rozdíl přestup a spolehlivý přestup.
Lidé nemají až takový problém přestupovat, pokud je to jasné, přehledné a je na to spoleh. A to je často kámen úrazu.
Případně pokud se přestupuje na něco s krátkým taktem. (Ve Švýcarsku je čekaček daleko méně, protože by při zpoždění ani nemělo smysl, aby na navazující lince jel konvoj)
Že by se v Přerově svěsily jednotlivé 810 a pak by to jelo spojedné do České Třebové, kde by se to rozřadilo a s novým číslem vlaku to jedno do Kolína. Tam by se to opět rozřadilo, k přímým vozům Přerov-Praha by se připojily přímé 810 z Třemošnice a Prachovic?
Byl by takový vlak narvaný až po ten ciál? Ať už je „ciál“cokoliv.
Tak dokážu si například představit, že do Přerova přijede Panter od Hranic a Olomouce, kde se spojí, dojedou spolu do Otrokovic, tam se trhnou a jeden pojede do Zlína a druhý bude pokračovat do Břeclavi. Na západ od nás normální stav.
Větší nesmysly jste vymyslel nemohl
Tohle se mi nejspíš asi zdálo někdy v noci, ale … nejezdila kdysi někdy tak před 15 nebo 20 lety jedna přímá 810 Třemošnice – Kolín, v nějakých ultraranních hodinách, se šibováním v Čáslavi?
Tak hlavně tam jezdí přímo ČD a ještě velmi často levněji.