Leo Express přestane jezdit na Slovácko. Kvůli střídavému proudu

Jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express v Praze - Libni. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express v Praze - Libni. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Dopravce chce uvolněnou kapacitu nasadit na spoje Praha – Ostrava.

Přepínání prvního úseku ze stejnosměrné na střídavou napájecí soustavu přinese konec přímého spojení Leo Express mezi Prahou a Starým Městem u Uherského Hradiště. Dopravce má své jednotky Stadler Flirt pouze jednosystémové: umí jezdít pouze na stejnosměrný proud.

„Z důvodu konverze trakční soustavy Nedakonice – Říkovice je Leo Express nucen zrušit přímé vlakové spoje mezi stanicemi Přerov a Staré Město u Uherského Hradiště s platností od 14. 6. 2022,“ uvedl dopravce na sociálních sítích. Až dosud se na stejnosměrný proud jezdí do Nedakonic, které jsou ve směru od Přerova za Starým Městem.

Mezi Prahou a Starým Městem jezdí dosud dva páry vlaků Leo Express denně. Linku Leo Express později okopíroval ještě RegioJet, ten ale z trasy odešel. Na trase dál zůstávají vlaky Českých drah Slovácký expres jezdící v závazku ministerstva dopravy.

Leo Express chce volnou kapacitu jednotek nasadit na trasu Praha – Bohumín. „Volné vlakové kapacity nasadíme na trase Praha – Bohumín, která bude posílena o dva páry spojů ve směru Praha – Bohumín a dva páry spojů ve směru Bohumín – Praha. Jízdenky na tyto spoje budou v prodeji během tohoto týdne,“ uvedl mluvčí Leo Express Emil Sedlařík. Všechny vlakové spoje Leo Express budou i nadále vedeny přes železniční stanici Přerov, která je dopravním uzlem na Moravě, a budou zde pravidelně zastavovat. „Pracujeme na přestupním řešení, abychom zachovali přepravu z a do Zlínského kraje,“ dodal Sedlařík.

Úsek Nedakonice – Říkovice na trati z Přerova do Břeclavi je prvním na české železnici, kde dojde k přepnutí ze stejnosměrné na střídavou napájecí soustavu. Styk obou soustav se tak posune směrem na sever k uzlu Přerov. Posun přechodového bodu na sever mimo jiné souvisí s přípravou elektrizace střídavou soustavou tratě Otrokovice – Zlín – Vizovice. Zakázku získalo sdružené NEDAŘÍ 2019 složené z firem Elektrizace železnic Praha a AŽD Praha. Náklady dosahují 2,1 miliardy korun.

Tagy konverze trakčních soustav LEO Express Nedakonice - Říkovice
224 komentářů