Leo Express dál posouvá splatnost svého desetimilionového podnikatelského úvěru, který si vzal v červenci roku 2018 u společnosti Acema. Na úvěru se podílejí přes službu Bondster i drobní investoři.
Bondster dohodu o odložení splátky uvedl v oznámení věřitelům. Původní splatnost byla po půlročním prodloužení 20. listopadu, nově je posunuta do února. „Důvodem je už několik měsíců trvající situace v celém odvětví přepravy osob, na které má vliv vládou vyhlášený nouzový stav, nízká mobilita obyvatel a celkově neochota lidí používat prostředky hromadné přepravy,“ uvedl Bondster v e-mailu věřitelům.
Bondster v dokumentu uvádí, že Leo Express věří ve splacení nejen díky očekávanému návratu cestujících po rozvolnění opatření, ale i následné stabilizaci příjmů.
„V jednání je také finanční podpora státu železničním dopravcům a řešení sporu o ušlé zisky a odškodnění ve výši jedné miliardy Kč, které si u Evropské komise nárokuje Leo Express kvůli několik let trvajícího používání predátorských cen ze strany Českých drah,“ uvedl Bondster. Leo Express nedávno navýšil v žalobě na České dráhy požadovanou částku na více než miliardu korun.
Čtyřicet procent jistiny by mělo být zaplaceno už do prosince letošního roku, zbytek do 20. února 2021. Leo Express si peníze od investorů půjčil za velmi vysoký úrok: 9,1 %. Přesto je ochoten platit vyšší úrok, než je běžný na trhu.
Podle mluvčího Leo Express Emila Sedlaříka není posunutí termínu známkou „hotovostní nouze“. „V současné chvíli, kdy se všichni dopravci potýkají s výpadky příjmů způsobených koronavirem a opatřeními vlády, jsme uvítali možnost rozložit platbu do několika měsíců,“ uvedl Sedlařík.
Firma uvedla, že v brzké době očekává rozhodnutí státu, jakým podpoří všechny železniční dopravce. Většina dopravců nedávno napsala premiérovi a žádají prominutí nebo snížení poplatku za dopravní cestu.
V takove firme musi byt sen pracovat. Zadne vyhlidky na nejake orenie, zvysovani mezd atd.
Premie
A „management“ pracuje tak tvrdě, že ani nechodí domů…
Mne by zajímalo jak by si LE stál v momentu nějakého průseru. Vyplacení škody (dráha, vozidlo drážní silniční), náhrada za jinou újmu (např. cestující zdraví) , pokuta od úřadů a pod.
na to nemusí mít nějakou obdobu povinného ručení?
Asi nijak. Hodil by ručník do ringu a nazdar.
I když to „hodil“ by bylo asi z nějaké hodně vzdálené země…např. z Baham…
Na škody je už desítky let vymyšleno pojištění. Pojistku má téměř každá firma….
9% úroku se musím smát, jen totální lůzr si půjčí peníze za tolik…
Kdyby ti lidé dali letos peníze do akcií technologií tak mají X násobek 9 % 🙂
Sice vám dáme 9%, ale nic vám nedáme :o)
9% úrok ? Tak to v něm investoři vidí nemalé riziko. Na neúcelovy spotřebitelský úvěr si jako soukromý klient půjčuji do 5% procent.
Ale u banky, to je trochu rozdíl….
Balzámování mrtvoly
do švestek!
kterých, letošní byli tak by bylo lepší do třešní?
Nepřežije zimu!
Jakou může mít takový dopravce budoucnost, když jede jen na dluh?
Velkou, pokud se mu podaří expandovat. Uber, Revolut, ještě před dvěma roky Tesla, všechno firmy v dlouhodobé ztrátě, ale s potenciálem.
Ta Tesla je dle všeho pěkný šmejd
Nedokážu posoudit. Majitelé vozu Tesla se dle mých pozorování vyjadřují spíše kladně. Aspoň Radovan Vára o ní básní na Twitteru i v Hospodářkách.
Automobilka jako taková, pokud nic jiného, generuje zisk a za měsíc by se měla dostat do technologického burzovního indexu S&P 500 jako historicky největší nováček (což byla moje pointa v tom, že i zadlužená firma se může stát úspěšná – aspoň podle nějakých ekonomických kritérií)
Dle všeho do toho zatika ..a má to mnoho vad
Dle čeho všeho?
Jakých vad?
Zejména model X šel s kvalitou hodně dolů, ale ani model S nesnesl, co se kvality zpracování, slícováním jednotlivých částí, materiály v interiéru atd. týče, srovnání s Audi nebo s Mercedesy.
Za mých mladých let byla Tesla – technicky slabé ačkoliv její výrobky jako vysílače stojí a fungují mnohde dodnes.
Většina názorů, že Tesla je šmejd, pramení od lidí, kteří ji nevlastní.
Nefandím elektroautům , ale nápravy a zpracování má Tesla na úrovni prémiových aut . Mít dvoulitrový benzín bez turba třeba jako pluig in hybrid tak bomba . Nicméně jako firma má výborné PR a je to z velké části bublina , nikdy nevím , co si z jejich vyjádření vzít.
https://fontech.startitup.sk/majitelia-tesly-model-y-nasli-kusky-dreva-boli-vsak-na-mieste-kde-by-ich-nikto-necakal/
http://www.hybrid.cz/elektromobilum-tesla-model-y-upadavaji-sedacky-i-pasy-tesla-ma-problem-s-kvalitou-vyroby
Já nevím, ale:
1. Mercedes-Benz CLA stojí 1,1 mil. Kč, a budu do něj max. 10min tankovat naftu, na kterou budu jezdit i 1000 km.
2. Tesla stojí klidně i 2,8 mil. Kč, tankuje se 75 minut na cca. 600 km…
3. Tesla uvádí, že každý rok ušetřím 50 000,-Kč…
3b. Jenže to bych musel jezdit se stejným vozem nejméně 30 let, aby se mi vyrovnaly náklady.
Akorát že Tesla není žigulík…
S potencialem?? Ani jedno nema potencial a pridam k tomu dalsi nesmysly bez potencialu: Anytime cars, Flixbus
Kdyby v těch firmách neviděli investoři potenciál, tak v nich nepálí peníze, nebojte.
Někdy mi spíše přijde , že tu je mnoho lidí s takovými prostředky , že už ani neví , do jaké kraviny to vrazit . Spíš jen cítí , že by se dalo dojit . Ale z jalovice to nepůjde .Takový Flinkbus jen křiví trh v megaměřítku . Možná by chtělo stanovit vlastní podíl procent na zakázce , práci , aby třeba ve stavebnictví nevyhrávaly firmy bez zedníků a dopravy bez aut. Ale to zavání komunismem a nikdy to neprojde , sám bych se na to tvářil divně Jen někdy přemýšlím nad tím , že ani v době bez internetu… Číst vice »
Pane Chovanec víte v kolika firmách spálili doslova do písmene peníze investoři. Mraky. Kolik velkých firem zkrachovalo a hodnota akcií nebo jiného derivátu neměla hodnotu ani toaleťáku. Nenechte se s takovouto hláškou vysmát stačí jen ta kvalita co se tu popisuje a bublina splaskne rychlejc než si prdnete.
Expandovat? A s čím jako??
Na to vám odpověď nedám. Může to být v rámci železničního businessu i mimo něj, záleží na rozhodnutí vlastníků a manažerů. Konec konců Student Agency začínala jako au pair agentura.
Jančuru nemusím, ale přece jen měl jinou výchozí pozici. Leoš je amatér a diletant.
A mate aj nejaky argument?
Pišta: podobnou jako ČD, ty jsou v osobní dopravě ve ztrátě standardně.
LE má licence pro několik zemí a zajišťuje zde provoz takže pro některého zahraničního dopravce, který zde chce expandovat to může být zajímavé.
Část zřejmě splatí z tržeb před Vánoci, kdy je vysoká poptávka po cestování a úměrně tomu rostou ceny jednotlivých jízdenek. Na druhou stranu by si možná mohli půjčit v bance provozní úvěr s menšími úroky.
Asi už není čím ručit,čily u banky smolík.
Mají, Locomore nebo siriusy
Siriusy se teprve schvaluji a možná budou v majetku LE až při předání.
Taaurus na určitě velkou hodnotu, otázka je, zda-li jej vlastní LE nebo nějaká leasingová společnost. Vagóny by musel chtít někdo koupit a je otázka, zda-li by o ně měl někdo zájem.
No a nebo jim právě banka už nepůjčí. Úrok 9 % se nedává jen tak.
cekaji, az jim poradis.
kdyby jim nejaka banka byla ochotna pujcit, tak si tam pujci
to, ze letou mimobanky za 10% … to je uz jen cekani na zazrak.
Tak kdo jde do acema nebo jak se to jmenuje na tom musí být dost špatně. Když to začínalo tak jsem si to jen tak spočítal a dík fakt ne. To si raději půjčit kdekoliv jinde. Takže pokud bych chtěl investovat tak do LE asi určitě ne, protože tady něco nebude úplně dobře. Spíše mne to přijde, že fungují už nějaký čas jak se to říká z ruky do huby, ale pak si nepůjčuji když na to nemám. Nebo určitě ne tolik, aby jsem pak nebyl schopen zaplatit.
ACEMA není banda pitomcu, minimálně na začátku to museli mít slušně spočítané. Půjčuje dost draho…ale žádný úrok nenahradí listinu.
Spíš mne fascinuje že železniční dopravce závisí na 10mio úvěru…