Leo Express chce po Českých drahách už miliardu. Povzbudil ho předběžný závěr z Bruselu

Jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express v Praze - Libni. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express v Praze - Libni. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Leo Express navýšil žalovanou částku na více než dvojnásobek.

(aktualizováno 18:29 o vyjádření Českých drah) Společnost Leo Express rozšíří svoji původní žalobu proti Českým drahám. Namísto původních 468 milionů korun se domáhá již nejméně 1,050 miliardy korun. Po Českých drahách chce uhrazení údajné škody, která měla dopravci vzniknout údajným podnákladovým cenám Českých drah roku 2011 do roku 2019.

Leo Express o rozšíření žaloby informoval k tiskové zprávě. „Leo Express rozšíří svou původní žalobu ze 468 milionů korun na více než jednu miliardu korun za období, za které dosud náhradu škody nepožadoval. Vzhledem k závěrům Evropské komise Leo Express očekává, že české soudy brzy rozhodnou v jeho prospěch. Českým drahám tak kromě pokuty 10 % z obratu hrozí další miliardové platby,“ uvedl Leo Express v tiskové zprávě.

Podle Českých drah ale takzvané sdělení výhrad Evropskou komisí není rozhodnutím, které by závazně konstatovalo pochybení Českých drah. „Sdělení výhrad nemá v tuto chvíli vliv na probíhající soudy s konkurenčními dopravci. Neznamená to, že by na základě tohoto sdělení výhrad ČD musely jakkoliv měnit svoji pozici u českých soudů nebo indikaci, že by snad u těchto soudů neuspěly,“ řekl mluvčí Českých drah Robert Pagan.

Evropská komise (EK) dospěla minulý týden k předběžnému závěru, že České dráhy porušují antimonopolní pravidla, a to tím, že účtují ceny pod úrovní nákladů. Komise proto zejména v souvislosti s cenami jízdného na trati mezi Prahou a Ostravou zaslala českému státnímu dopravci své námitky.

Podle Leo Express je předběžný závěr Evropské komise důležitým pro české soudy, kde se žaloba Leo Express řeší. Spor o náhradu škody běží již několik let. opské komise jsou klíčová pro spory před českými soudy. „Pro další vývoj před českými soudy budou podstatná zjištění Evropské komise, která predátorské ceny na trase Praha – Ostrava, tedy účelově nízké ceny uplatňované s cílem vytlačení konkurence z trhu, začala v listopadu 2016 po několika raziích u Českých drah, vyšetřovat,“ uvedl mluvčí Leo Express Emil Sedlařík.

České dráhy v minulosti opakovaně jednaly o nákupu Leo Express.

Tagy České dráhy Falcon LEO Express Top
163 komentářů