Leo Express chce po Českých drahách už miliardu. Povzbudil ho předběžný závěr z Bruselu
Jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express v Praze - Libni. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Leo Express navýšil žalovanou částku na více než dvojnásobek.
Jestev by mohl leoexpress podat zalobu ja regiojet, ze jezdi podnakladove a regiojet na leoexpress ze jezdi za 9 Korun na trase Praha – Ostrava. Fakt uz komedie, co zamestnava pravniky a soudy zbytecne.
RJ nebo LE jsou nebo byly dominantní na téhle trase?
To se tedy ČD mají ptát konkurentů za kolik mohou jezdit?
Bohužel, podle Bruselu asi ano. Je to zřejmě tím, že ČD jsou státní a.s. a jako státní organizace má povinnosti, které alternativní dopravci nemají a z toho těží. A to je špatně, problematiku měl řešit zákon o národním dopravci.
Nejde o majitele firmy, ale o to, jestli je firma dominantní a zavádí predatorské ceny.
Student Agency taky platil pokutu, když při své velikosti z nějaké linky vytlačoval konkurenci stylem „tak dlouho dotovat, než konkurenční spadne“.
Tak asi v Bruselu mají jiné zákony. Nechci se zde kohokoliv zastávat natož čd, ale čd je a.s. tedy akciová společnost. Teedy normální firma. To jestli je vlastníkem stát je celkem irelevantní, protože názor státem vlastněná firma by se pak měla otočit proti dopravcům typu Arriva nebo Alex, protože pak by šlo říci, že tato v “ “ soukromá firma zde vlastně podniká nezákoně z důvodu nedovolené podpory státu, toho Německého. Stejně tak pak firmy vlastněné Německým státem jako například T-Mobile a další.
ČD neznají svoje náklady, že se musí ptát jiných?
Ovšem zajímavě se to vyvíjí. Na nákup dalších Siriusů by to bylo dobrý, ctít zákony (hlavně, když je vytváří matka ČD) musí každej.
Jinak tyhle dohady já osobně považuji jen za kecy. Na začátku v honbě o cestujícího si Leoš s Radimem podřezali ceny tak hluboko, že to jezdí za co to jezdí díky vlastní cenotvorbě a že se čd s smíchem přidali tak to je blbost těch dvou pánů, že do toho šly a řízli si větev pod vlastním zadkem. tak dlouho rvali ceny dolu, až už nešli dát nahoru tak jezdí za co jezdí a brečí kdo je ten nejošklivější. Ono vůbec dívat se na to je celkem divadlo jeden lepší herečka než druhej. A pak při výluce spřáhnou vlaky a… Číst vice »
KarelF: Regiojet několik posledních let generuje zisk a stíhá přitom i rozvoj dalších linek. U LE je to trochu více nepřehledné.
Vloni byly v zisku všichni tři dopravci
Akorát je potřeba dodat proč: Platby státu za důchodce a studenty.
Studenti by jezdili stejně. Akorát, pokud můžou dát za cestu max 300, tak by si nedali kafe s croissant
ČD ale fixlem , ne provozem a přepravou cestujících jak by to mělo být .
Tak proč posledních několik let zejména pan Radim a pan Leoš ječí jak je to ztrátové a že nevydělávají? Internet je přeplněný podobnými informacemi.
„Měli jít na náklady plus zisk což by dle mne bylo tak na 60% původních cen“
Takže ČD před vstupem soukromníků na trati vydělávala a ještě brala dotace?
Tak vydělávala díky dotacím v tom je pokřivenost dotací.
Jednoduchá otázka proč dostal deutsche telekom dotaci 4 Mil.€ kterou použije T-Mobile na výstavbu optické sítě v čr když český t-mobile generuje více než slušné zisky což je více než obecně známo.
Mimochodem proč mne to vadí? Protože nechápu proč v německu rozdávají dotace na věci do čech.
Ano a tomu se říká kartelová dohoda a naposledy u některých řetězců za to padaly miliardové pokuty.
Tak to by chtělo spíše dědu Jardu když tu jde o tu miliardu 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=g6WhKSqHa6k
To cukání zdejších modrých gum a jak se u tohoto článku seběhly jak potrefene husy je skutečně úsměvné , ale nic to na nezmění na skutečnosti, že modré teplo a smradecek v podobě molocha pomalu ale jistě končí. 🙂
Vy jste mě teda pobavil 😂😂😂 pane vygumovanče nechápu kdo může zastávat někoho jako je Leoš kdo najednou zvedne svojí žalovanou částku přes 50 % Navíc už vůbec nechápu když Leoš nastoupil na scénu později než Jančura. (Ten byl první. ) tqk jak je možné že žaluje po ČD. Protože za A Buďto už vstupoval do té rádoby cenové války tudíž musel počítat s tím že ceny jsou nastavené na hraně. nebo za B ČD znovu ještě snížily ceny a v tom případě by ne musel znovu snížit i Jančura. Nevím teda co ten váš moloch z toho vytváří. Dále… Číst vice »
Výborně, a vy se radujete, že z vlastního budete platit miliardy. Gratuluji.
Chceš říct, že zákon byl porušen a že současné vedení ČD nebude chtít vymáhat škodu od tehdy odpovědných zaměstnanců?
Obyčejná babka za pokladnou nebo nějaký průvodčí by dokázal ČD řídít tisíckrát lépe než současné vedení. Doopravdy by to bylo fajn řešení ale nakonec by to dopadlo tak jak s Polákem ve Studénce. Většinu budou budou muset zaplatit sami. Nebo se sokáží obhájit.
Pokud to neudělaly, tak obhajoba není velký problém, důkazní břemeno má žalobce.
Pokud to udělaly, zbývají jim obstrukce a napadání důkazů, třeba nějaký důkaz nebyl pořízen legálně.
Ubohý příspěvek
Za kolik by podle Leoše měli ČD jezdit třeba na trase Pardubice – Praha ? Já jsem někdy na jaře potřeboval jet do Prahy a to co nejdříve. Bohužel ČD vlaky opožděné ( někde nějaká MÚ ) a první jel Leoš. Koukal jsem na internet a z Pardubic měl volných ještě 32 míst. Tak pojedu , říkal jsem si, i když už jsem měl jízdenku na ČD za 152 Kč. Ale ouha, cena jízdenky cca 10 minut před odjezdem byla 289Kč, i když bylo ještě těch 32 míst volných. V econom třídě. Pak není divu, že s ním moc lidí… Číst vice »
Nejde o pevné číslo (které stejně nebude – jsou akční jizdenky, skupinovky, situace kdy jízdenka Černosice-Ostrava má jinou cenu než součet Č-Pha + PH-Ova)
Jde o to, aby ČD tu linku nedotovaly z jiných zdrojů.
A tvůj příklad taky lze použít jako argument u soudu. LE může říkat, žes ho odmítl kvůli tomu, že tu linku ČD dotují. ČD můžou říkat, žes LE odmítl, protože napálil větší cenu, než by odpovídala jeho nákladům a zisku.
Jo a české dráhy by měli žalovat leoexpres, že jezdí taky pod nákladově a prodává jízdenky mezi Prahou a Ostravou za 9 kč. Jako tyhle soukromí dopravci tady dělají akorád bordel na té železnici.
S vámi souhlasím na půl takže za A Leoš jezdí za 9 ale i za 800. Za B to že tady dělá bordel pravda protože najednou si usmyslet že bude chtít víc to není řádná firma to je šmejdská firma za C Ví tu někdo co byly predátorské ceny jestli se jezdilo za 300 nebo za 200 . nrbo zadarmo.což je dost podstatná informace. Za D jestliže vstupoval Leoš později než Jančura tak vstupoval.do.doby kdy byly ceny na hraně. Dále pokud Jančura vstoupil a snížil ceny tak musel počítat se snížením ceny u konkurenta. Dále v té době byly ČD… Číst vice »
Jo a jen + příspěvek bylo to vidět i na tom že druhá třída byla klidně Relax i Bussines.
České dráhy jsou a.s. ve vlastnictví státu, honosí se titulem národní dopravce, ale stát místo aby národního dopravce hájil a privilegoval, tak prostřednictvím našeho Ministerstva dopravy a krajů mu škodí tím, že vyhodnocuje v jeho neprospěch vyhlášené soutěže. Chybí zde zákon o národním dopravci. Leo Express jen dokazuje, jak prohnilá společnost to je a neměla by vůbec s jejímí vlakotramvajemi se pohybovat po síti SŽ. Doufám, že ČD díky rozhodování Ministerstva dopravy nepodnou jako ČSA, které začal likvidovat pan Tvrdík.
Stát má být spravedlivý a jednat hospodárně se svěřeným majetkem. Proč by měl kohokoliv privilegovat? „Národní dopravce“ neznamená nic, je to jen marketingová nálepka. Mimochodem i Leo Express je národní dopravce.
https://zdopravy.cz/cesi-uz-maji-dva-narodni-dopravce-nove-se-jim-stal-i-leo-express-34448/
Ano, máte pravdu … stát má jednat hospodárně se svým majetkem, to mimo jiné znamená proinvestované finance do modernizace železničních vozidel řádně využívat. A chová se tak ??? Tím, že MD se postará o odejmutí výkonu pro tato vozidla nebo naše slavné kraje ušijí objednávku na dopravu tak, aby ČD nemohly konkurovat a za takto ušetřené peníze si pořídi třeba do kanceláří počítače, nábytek či je použijí na úplatky, znemožňují investice do vozidel řádně využít. ČD jako státní firma má při nákupu a investicích do dopravních prostředků oproti soukromému sektoru horší postavení ( Leo třeba nemusí své strategické záměry povinně… Číst vice »
No tak ale běžnému voliči je to jedno. Hlavně že má slevu 75 %. Mladý to nezajímá, ti nevolí a jezdí autem.
Já myslím, že názornou ukázkou, proč je systém „preferovaný dopravce“ špatně jsou Pendolina (užívána vhodně, na jednom systému s malou šancí klopit, a byl to ztrátový projekt původně českých jednotek z ČKD z kterého zůstalo málo), pak lokomotivy ř. 380. Celý systém se má pomocí soutěží postupně narovnat a vytěsnit z něj takové to „malé domů“, bohužel přechodná fáze začíná více a více přituhovat, jak se leckdo snaží vytěžit poslední zbytečky. Může to znít jako nevýhoda, že ČD musí všechno protlačit přes výběrová řízení, ale kdyby to nebylo, tak by firmu hlavouni bez odpovědnosti rozkradli na to tata. Soukromá firma… Číst vice »
No viditelně to právě moc nefunguje, navíc stát se ocitá v nezáviděníhodné roli, kdy má za povinnost podporovat jednak svého národního dopravce a pak musí podporovat nově (= čti nediskriminačně) i soukromníky, kteří jezdí s ojetými low-costovými střepy a jediné, co je na vlaku fungl-moderní je pouze lokomotiva /Vectron, Traxx/. Pokud byl cíl liberalizovat a zatraktivnit železnici (= což oboje jednoznačně podporuji), tak pak se ta liberalizace a) neměla dělat buď vůbec s tím, že se potvrdí status quo nebo pak za b) se měla provést se vším všudy včetně nutné privatizace stávajícího národního dopravce – takhle je z toho… Číst vice »
Stát je přece podporovat nemusí. Stanoví si limitní cenu a parametry, vybere si nabídku a platí za kilometry. Jak s tím dopravce vyjde je jeho věc. Hlavně má porovnáním nabídek šanci získat cenu kalkulovanou a ne vycucanou z prstu a tradice a pestřejší výběr než „regionova nebo nic“. I ČD to tlačí do pozice stát se lepším dopravcem. Nejhorší na současném stavu je snaha udržet to co nejdéle neměnné a nesoutěžené a pokud se někdo rozhodně soutěžit, tak je to většinou chaotická rychlovka s nesmyslnými termíny, kdy nová vozidla být nemohou ani kdyby se moc chtělo (týká se ČD i… Číst vice »
Leo Express je také národní dopravce.
🙂 ano, je … zrovna tak i Pepík z Horní Dolni s trakařem ))) … zajímalo by mě, jak by nám LE jako národní dopravce pomohl třeba při ohrožení státu a třeba zdarma zajišťoval dopravu lií a komodit po území státu …
A jak by to dělaly CD?
A ostatní dopravci dostanou při ohrožení státu zákaz jezdit? A ČD bude opravdu jezdit zdarma?
A zrovna Luftjatdovi ministerstvo všemožně pomáhalo.
Leo Express nemá tedy co dělat. Nemám rád Leo Express. Předražené jízdenky.
Daleko lepší je Arriva a RegioJet.
píp píp
:DDDD
No dobře každý máme svůj názor a je jich tu víc než dost,ano je pravda říkat jen to co mohu dokázat,tak u ČD mám opracováno 21 let 8 měsíců ,dělal jsem i turnusy a byl v odborech a vím šméčka co se dělali ,u soukromníka jsem byl svědkem zákulisních jednání o přidělování linek ,vlaků a pod ,když pana podnikatele prokoukli v Brdech ,město Liberec a Jičín tak se cpe jinam ,na Lužici a nestaví v České Lípě ,protože ta ho poslala do prdele když chtěl příspěvek,jo já byl u toho ,když požadoval příspěvek po Jablonném v Podj.za zastavování jeho vlaku… Číst vice »
Ty jsi byl u korupčního nebo protiprávního jednání a nevíš co dál ? Pokud toto napíšeš a jsi ve vedení nějaké dopravní společnosti tak tam nemáš co dělat. Toto vypadá jako fíra říkal ……
Pamatuji si na 90. léta, kdy ČD,s.o. blahépaměti obesílali starosty malých vesniček, kam nejezdil skoro ani autobus, že buďto zacvakají za zastavení vlaku nebo jim tu zastávku jednoduše projedou. Jo tomu se říká veřejná služba, státní složky…
Sakra! Aby vás někdo nechtěl odkráglovat, když toho tolik víte.
Tak ono se tu kráglovalo pro daleko menší věci i menší peníze takže srandu bych si z toho nedělal víme.
Tys to tak maximálně vygeneroval na fírcimře, ty tvé převratné myšlenky. Tys odhalil konspiracia a nenahlásil jsi to, půjdeš bručet!
Však konkurence je od toho aby snižovala ceny ne ?? A taky snížila a ke všemu všechny společnosti vydělávají. No to je pech dámy a pánové.
Jo, až na to, že to „snížení“ jim všem platíme z daní. Houby konkurence.
Tohle nepovažuji za jediný průšvih s konkurencí.
Za daleko horší vidím způsob, jakým byl vyšachován Railtrans, SŽ nechtěla pustit na trať. (Je-li tu někdo, třeba Petr Šimral, prosím o vyjádření, proč ste to nezkusil další rok znovu).
Namachrovanej majitel si o sobě myslí, že je něco extra , chudák státní dopravce.
Kdepak, jenom sprostej sup.
Snažím se situaci hodnotit nezaujatě: Regiojet argumentuje tím, že ČD byly na lince Praha – Ostrava ztrátové. Faktem je, že ČD dostávalo dotaci na provoz linky Ex1, ale v celém úseku i za Ostravu do PL a SK, která zůstala i dnes. ČD ovšem z linky Ex1 s výjimkou Pendolina, neměla nárok na kompenzaci zákonných slev. Ty byly pokryty dotací provozu. Tím, že se zrušila dotace na Ex1 pro ČD v relaci Praha – Ostrava a ČD tak získaly nárok na tuto kompenzaci, došlo k několikanásobnému objemu vyplacených finančních prostředků právě za zákonné slevy. Nárok na tyto slevy dopravcům nijak… Číst vice »
LE v žádném případě toto chování bez věštecké koule nemohlo předjímat (čas –založení firmy , výběr a výroba) a RJ taktéž ne. Pokud někdo prodělává i s doplatkem , sníží ceny na půl a říká , že vydělává ? Lže nyní nebo desítky let před tím . Náklady na personál .Výkonných. Bez benefitů včetně rodiny , šestivozové soupravě a platech u ČD( strojvedoucí a dva průvodčí) a u RJ (strojvedoucí , jeden až tři kmeni a dva až pět brigadýrů (každý vůz stevard/) je možná šul nul. S benefity a nevýkoným THP a okolním marastem u ČD jasná prohra. Vagony… Číst vice »
Ale změnu situace na trhu nemůže bez věštecké koule předpokládat žádný subjekt a v žádném oboru a přesto nové společnosti vznikají a toto riziko, mezi založením společnosti a skutečným zahájením činnosti postupují. Aparát THP je u ČD bezpochyby větší, ale zde se dá argumentovat, že žádná z THP pozic nebyla určena pouze pro provoz mimo závazek a náklady na tyto THP tak byly rozděleny na veškeré výkony, které ČD provozovaly a těch je násobně více než poměr zaměstnanců a tím pádem jsou nižší na jednotku výkonu. Prodělávání je právě sporné, tím že ČD v rámci dotování linky Ex1 neměly nárok… Číst vice »
Jeden z mála od národního dopravce (pokud jste) co to vidí sice lehce jinak než já ale přesto realisticky . Dvacet let promarněno a teď to bude bolet . Cargo to zvládlo (tak nějak po svém) ale dnes jsou konkurence schopní . Kéž by to klaplo i u osobní . Nařízené slevy a za ně státní platbu beru jako (dnes už zákonou) podporu ČD a ostatní se jen vezou . Železnice bude vždy dlouhým během a vstup Lea (sám ho moc nemusím , nevyhovuje mi) byl v pořádku , dobrý záměr . To snížení cen (a sám chci jezdit co… Číst vice »
To snížení cen je právě otázka. 😉
Pokud je to tak, jak tvrdí obhájci liberalizace, tedy že ČD jezdily před zavedením konkurence příliš draho, tedy že dané výkony se měly jezdit levněji, tak je docela možné, že skutečně vynaložené náklady byly i u ČD prostě nižší a ten zbytek do „drahoty“ byla marže. Ostatně přesně tohle je učebnicová definice negativního vlivu monopolu.
EK musí prokázat, že dané ceny byly skutečně podnákladové. A soud to musí uznat. Reakce pouhým snížením marže není zneužitím dominantního postavení. 😉
Faktem je, že ČD před liberalizací vykazovaly ministerstvu prokazatelné ztráty. Takže byly ve ztrátě.
Nechápu jak se tu někdo vůbec může ČD zastávat , že nedělali co evidentně dělali . Usvědčili se sami , každým vystoupením . Tady není o čem , otázka zní jen zda vůbec , následně kolik . To stejné a spíš víc si bude nárokovat RJ . A nezapomeňte na pokutu , touto platbou nebo koupí LE se nevivinní . K tomu pokuta za šméčka a vytlačení RJ z prodeje vagonů v Rakousku k tomu jako bonus ztráta výkonů , neschopnost realizace nových strojů a vypadá to , že rok 2020 a další vývoj vypadá na předinfarktový stav . Ztráta… Číst vice »
Takže řešení je tedy jaké?
Pro přežití zeštíhlit , výrazně . Co je na nábřeží pročistit tak , aby se to vešlo na dvě pražská nádraží čechy ,na moravě jednu, budovy, pozemky a vše co je zbytné prodat . Co vedoucí to faktická odpovědnost . Stanovit si cíle a hlavně je plnit . U soutěžení souprav vybrat rámcově smlouvy a typy vozů s výhledem na obnovu na rok , dva až deset , patnáct let. Všechny zbytné činnosti opustit. Sjednotit systém řízení a nákupu , následně prodeje. Vzhledem k benefitům a pijavicím klidně založit novou spol ČD a tam převést vše funkční a s tím… Číst vice »
1 ) Zaplatit konkurentům částku, o kterou přišli.
2) Zaplatit pokutu.
(Kdyby fakt EK dala 10% obratu, nejsem proti splátkám, ale nesplacenou část úročit)
3) Škodu vymáhat od tehdejšího vedení ČD, jistě byl pod tarifem i pod nařízením někdo podepsán
S pokutou nehnou ale s Leo a RJ by se mimosoudně , pusou a omluvou mohli domluvit a začít od nova a korektněji .
Slušností by hly i s pokutou, pochybuju že EK vážně chce dát horní sazbu 🙂 a když bude poškozený spokojen, těžko to soudit.
Někde , možná že zde jsem četl , že jsou sazby pokut při prkázání pevně dané . Ono je spíš důležité pro správný začátek vůbec si tu chybu přiznat a neopakovat to.
Konkurenti o nic nepřišli. ČD mělo právo na reorganizaci i snížení marže. 😉
Na snížení ceny ano, na dotování predátorských cen ne.
Nehoraznost ..leosku táhni
Od toho je soud a ne hulvát Jerry, aby rozhodl co je a není nehoráznost.
A ..odborník se ozval…miliardu dat jen tak nějakému smejdovi.soudy jsou k smíchu
Však on nikdo nikomu žádnou miliardu nedal. Důkazní břemeno je na Leoškově straně, ale teď už se obávám, že jsme se dostali k pojmům, kterým stejně nerozumíš, protože se v hospodě šesté cenové kategorie nevyskytují.
Okopíruje závěr komise a má to bez práce . Bránit a dokazovat ho moc stát nebude a v případě výhry i soud zaplatí ČD. To se k závěrům vyjádří – komise odpoví . Nevím zda se někdy stalo , že by se komise zmýlila. Zdržování , natahování , obstrukce . To vidím jako jedinou obranu , viz Bureš a vrabčí hnízdo. Nic není navěky . V nejhorším zkrachuje a jednou mu to stejně přijde . Jen to brzdí rozvoj dráhy a kultury cestování kdy v mezičase se sem dostanou alternativní atrapy jiných molochů ať z Německa nebo Itálie.
Od někoho, jako jste vy, kdo tu neustále uráží a zesměšňuje, číst něco o hulvátovi je opravdu úsměvné.
A já zase chci hodinky s vodotryskem….
https://www.levnedarecky.cz/bizuterie/hodinky-s-vodotryskem/
To je kašpar fakt. Má hluboko do kapsy tak zkouší kde nahrabat.
Asi se to naučil u ČD, které oblézají všechny kraje a chtějí dosyp.
Zjevně o tom víte h……. Ale proč to nenapsat, že.
O tom, jak ČD před pár měsíci chtěly netto smlouvy, a nyní chtějí dosyp za to, že nikoho nevozí?
MD i kraje oblézají všichni dopravci a právem a ne jen u nás. Nevím proč jmenuješ jen ČD.
Vzhledem k tomu, jak LE odmítá už několik měsíců vracet peníze za zrušené spoje jinak než na kredit, tak kdyby náhodou ČD prohrály soud, tak doufám že jim to dá také jako ČD Kredit. Ať si to kluci paštikářský taky užijí.
To máte ještě dobrý ČD peníze za zrušené spoje nevrací vůbec.
Tohle jste vykouzlil kde ?
Dostane snad držitel aplikace na inkartě náhradu za seznam zrušených spojů?
Dostal někdy někdo náhradu za zrušení S7 Smíchov Hlavní?
Samozřejmě, pokud si koupíte jízdenku na daný vlak.
Držitel IN100 přeci jízdenku na daný (i zrušený) vlak má.
Držitel IN25/IN50 nemůže využít slíbenou 25/50% slevu, takže i jemu patří náhrada.
😀 Co více k tomu dodat
Fajn, kdy bude žalovat Hruška Kaufland že ten němec prodává levněji, možná i podnákladově? Některé akce určitě 😀 Leoš si chce jen vylepšit rozpočet a zamáznout dluhy.
Vy moc nechápete ani úplně základní základní principy soutěžního práva, co?
Kolik se tu řešilo kartelů mimochodem obchodní řetězce, čerpačky a asi atd. můžu i napsat. stačí googlit. Je to sice opak toho co se tu řeší, ale výsledkem byl poškozený český výrobce zejména pak zemědělci třebas.
Nechápe a právě o to líp se do toho může se svou logikou montovat. Máňa říkala, že to rozhodnutí EK není směroplatný!
Až bude Kaufland dominantní
A není? 😉 Patří mezi ty velké řetězce co do tržeb a počtu prodejen.
Není „mezi ty velké“ patří i další.
Rozumíš slovu dominantní? Když tak slovník nebo gůgl ti vylepší IQ.
No tak ať Leoexpres České Dráhy koupí a hotovo. Jdu se podívat do eshopu LE jestli mají ještě jízdenky za 9 CZK.
A teď vážně: takové divadla kolem čehohokoliv na dráze-to už snad stačilo. Komedie od Aše až po Návsí
Dyť není co kupovat. Žádné hodnotnější vybavení, který by říkalo LE pane, neexistuje.
Spíše od Hranic v Čechach až po Mosty u Jablunkova. Jinak souhlasím. Jak všichni u dráhy nadávají na Jančuru. Myslím že Jančura má své brouky ale Novotný je teda tisíckrát lepší. To jako co k tomu dodat víc. 😂 Ale za to je Leoš pěkný komediant a bavič večera
Leošek mi připomíná moji ex, taky ji zajímá jen kde se na mně (i druhých přiživit) …….
Jo, vy nám taky připomínáte České dráhy.
?????????????????????
Takže České dráhy za podnákladové ceny jezdit nemůžou, ale soukromníci ano?
Co to zas je za dvojí metr…
Nemyslím si totiž, že jízdenky za 9 Kč do Prahy nejsou podnákladové😒
Nevím jak teď, ale tehdy takto byly ty zákony postaveny na hlavu. Když přišel na trh nový hráč, tak si mohl diktovat ceny podle obrazu svého, ale společnost, která byla už zavedena nikoliv. Tento zákon vznil v souvislosti s monopolem ČEZu a nástupem soukromých distributorů.
Co to sem motáte člověče? Distribuce je přirozený monopol a má regulované ceny, takže těžko může někdo dělat cenový dumping.
navic distributor je stale CEZ, meni se prece DODAVATEL…
Ty zákony nebyly postaveny na hlavu. Ty zákony jsou proto, aby vůbec mohla vzniknout konkurence. Když přide na trh někdo nový, může začít s podnákladovými cenami, což dominant na trhu nemůže, ale když se z toho nového stane časem dominant (pokud se mu to povede), platí to pro něj také.
Není to tak těžké pochopit. SFEU nezakazuje podnákladové ceny, ale zneužívání dominantního postavení. Pokud jste v dominantním postavení a použijete podnákladové ceny k vytlačení konkurence, je to protiprávní omezení hospodářské soutěže. Leo ovšem nemá ani zdaleka dominantní postavení.
Zjednodušeně řečeno České dráhy můžou jezdit za podnákladové ceny, pokud je to omezený kontingent jídenek. Pokud by ale na trati, kde jsou dominantním dopravcem podstřelovaly všechny ceny konkurence, tak to už nemůžou.
Leo může jezdit za 9 Kč, protože není dominantní dopravce na té trati. A za 9 Kč také rozhodně neprodává všechny lístky.
Za 9 Kč to sice neprodá alr dost míst prodá i jen za 100, 200 nebo i 300 kč a je podnáklad.
Dominatní prodejce nemůže ničit konkurenci prodejem za podnákladové ceny.
LEO 1) Neničí konkurenci. Prodá jednomu za 9 Kč, jinému za 5000Kč.
2) Není dominatní. Naopak, má povinné místenky.
Dominance na trhu nemá s povinnými místenkami nic společného. 😀
By mě zajímalo, jak k takové částce přišel, resp. jak se prokazuje, že takováto škoda vznikla. To jako má seznam cestujících, kteří s ním původně měli jet, ale podnákladové ceny je přiměli jet s ČD?
To nemusí být jen přímá škoda, ale tzv. přiměřené zadostiučinění-něco jako odškodnění nemajetkové újmy.
Ale i tato škoda musí být nějak prokazatelná, ne?
A z půl miliardy se náhle stala miliarda?
Dopočítal delší časový úsek .
A není v tom náhodou strejda Jarda kdyz uz je to miliarda. https://www.youtube.com/watch?v=g6WhKSqHa6k
Tak paardon děda Jarda i když bych řekl, že na cd je strejda.
Máte možnost, soudní jednání je veřejné a nic vám nebrání, abyste si sedl do lavice pro veřejnost a dozvíte se všechno.
To není nutné, všechny tyhle věci musí být součástí odůvodnění rozsudku.
Ve většině zemí je osobní doprava ztrátová a dotovaná státem. I ve Francií TCV. Ale pořád se najde dost „podnikatelů“ kteří chtějí na ztrátové dopravě vydělávat. 😂😂😂😂
TGV
TGV není dotovaná doprava, je to na profit zaměřený systém (který by měl vydělat na novostavby / splátky VRT).
Takže není-li dotován, jezdí fakticky „na komerční riziko“ – tedy v podstatě stejně jako „paštikář“, a proto ani jemu není třeba dávat jakékoli dotace!
ZDO v té relaci stát zajistil, tu „dotuje“, a že se někdo snaží „na vlastní triko“ (a někdy zjevně i na úkor té z našich daní dotované ZDO) podnikat s vidinou výdělku, je přece jen jeho vůle a rozhodnutí, takže neexistuje žádný důvod mu to ze státních prostředků dotovat – a tím méně, že mu přece ani za coronavirové epidemie (pokud jde o jeho „svobodu podnikání“) nikdo nic nezakazoval ani nenařizoval.
No zrovna 65€ za pondělní ranní spoj z Nancy do Paříže je rozumná cena. S Oui go to je ještě lepší . Ale zadlužení SNCF se už dotýká vršku věže Montparnass.
Nepřipadá vám divné považovat za „základní stav“ stav dotovaný? Cit: „…a že se někdo snaží „na vlastní triko“ !na úkor té z našich daní dotované ZDO!“ Objednávání ZDO by totiž mělo existovat jen a pouze tam, kde nelze zajistit komerční rentabilitu. Nikdy nikde jinde. Pokud je někde rentabilní trasa, která se dokáže uživit z tržeb a stát tam vyhazuje peníze na dotace, které by byly potřeba jinde, tak je to špatně. Jistě je to Leošovo riziko, že do toho jde, ale na druhou stranu dominantní dopravce nesmí používat křížové financování, aby vykryl ztráty z komerční linky odjinud z dotovaného království.… Číst vice »
Ne, ZDO je o dostupnosti pro chod státu a jeho občanů. Pokud soukromník nenabídne služby, které ZDO požaduje (invalidé, kočárky, jednotný tarif, síťovost a takt, nemístenková sedadla, šampaňské v každé stanici…; vymyslete si co chcete, potřeby občanů jsou různé), stát musí mít zájem tyto služby občanovi nabídnout sám, jinak buď diskriminuje některé své občany, nebo zamezuje rozvoji některých svých oblastí (což oboje jsou základní úlohy státu). Že v nějaké relaci chce jezdit ještě někdo další, resp. že tam jezdí, nb. za nižší náklady, automaticky neznamená a ani nemůže znamenat, že se ZDO automaticky ruší. Nezbytný je rozsah a plnění poskytovaných… Číst vice »
Dost to motáte. To „Z“ v ZDO je „základní“. Takže principem je umožnit občanstvu dostat se z bodu A do bodu B (a zpět). Je to věc strategická, nikoliv právo (tedy žádná diskriminace) a i přesto že ji organizuje stát musí dávat ekonomickou logiku (třeba že dost lidí se tím dostane do práce nebo školy). Spousta míst žádnou ZDO nemá.
Šampaňské, (ne)rezervace, síťovost atp., to jsou služby, nemá to nic společného se ZDO. Nicméně někdo je v rámci konkurenčního boje může pro ZDO za stejnou cenu nabídnout – vznikne přidaná hodnota k ZDO.
Základní stav skutečně nemusí být dotovaný, ale může být v ZDO.
Třeba netto smlouva může být za 0. Brutto smlouva může být i tak, že se dopravci platí míň, než se vybere na jízdném.
Tak to je něco jako britský systém, kde dopravce sice nic nedostává, ale má grantovaný monopol na soubor tras, franšízu. Nejsem si jistý, že se to ukazuje jako ideální model. Určitě přinesl drastické zlepšení proti unitárnímu modelu, ale též narazil na limity.
Garanci monopolu úplně nemyslím, ale integrace do místních IDS(aby vyšlo co nejvíce návazností)…
Kdo chce jet na vlastní triko, tomu nebránit.
Honzo, montuj se do toho, čemu rozumíš.
Nejazímají mě predátorské ceny. Predátorská cena je jízdenka za 9 ale i 30 50 za 100 nebo 200 i pod 300 jak Leoš i běžně jezdí. Mě zajímá za kolik ty jízdenky byly prodávané a jakpak dlouho ty jízdenky takto vydržely. Jo a zajímavé je tedy že najednou chce miliardu. Zrovna pan Novotný a jeho špinavý byznys i jen za pomocí cashbacku mi moc nesedí. Tak kolik ty jízdenky stály. Jo a ještě jedna věc zajímavé je že ČD Dříve prodělávaly stejně jako Leoš a Jančura. Ale i přes ty predátorské ceny všechny tři podniky byly v zisku. Zrovna ČD… Číst vice »
Tak Letošek si našel strategického partnera který ten jeho krvácející business bude dotovat, byť nedobrovolně.
Jestli ČD porušovaly pravidla, tak to bylo dobrovolné.
(Ale existuje rozsudek, podle kterého 35Kč vlakem Praha – Brno bylo ok, ačkoliv 50 autobusem bylo predátorskych)
Tomu se říká „vymezení relevantního trhu“. Ono to v tom zdůvodnění bylo krásně vysvětleno proč tomu tak bylo. Mimo jiné že těch 35 kč bylo jen pár ks na vlak max, zatímco těch 50 bylo na všechny jízdenky v autobuse, který jel v čase konkurence.
Ale jo, sám jsem vedle tvrdil, že LEO 9 Kč Praha – Ostrava není pod náklady, když zbytek doplatí cestující vedle (a že Leo ve špičkách ceny dost zvedá)..
Akorát to fakticky neprokážeme, jak byl ve skutečnosti e-shop nakonfigurovaný před deseti lety, jestli někdo jel Praha – Ostrava za plný TR10. ČD můžou tvrdit, že to prodávali běžně.
Takže aspoň víme, že v pořádku je i těch 9 Kč, které chce LE za akční lístek.
Těch 35 Kč zřejmě naráží na tehdejší akční jízdenku eLiška, resp. na její zvýhodněnou verzi šťastná eLiška, která nabízela omezený kontingent jízdenek v relacích mezi krajskými městy za 140 Kč, ve šťastné verzi (pro zbylé jízdenky kontingentu v den nákupu) v některých relacích se slevou 25, 50 a 75 %. Níže uvedená zpráva sice hovoří i možnosti 35 Kč pro relaci Praha-Brno, ovšem jen s podmínkou, že se v předcházejících dnech nevykoupil (asi nepříliš velký) kontingent základních eLišek, navíc cestující musel mít In-kartu. Osobně jsem třeba 35 Kč v nabídce Praha-Brno nikdy neviděl, leda tak pro relace typu Pardubice-Hradec. Později… Číst vice »
Leoš se jen snaží jakoliv navýšit vlastní hodnotu, protože hodnota tohodle byznysu je záporná, i kdyby neměl dluhy, kam se podívá. Spíš by mě zajímalo čí peníze teď LEO pálí a kdy to dotyčného přestane bavit…
Tam se musí dít zajímavé finanční toky, když je pro ně výhodnější zaplatit 10mega pokutu za nezveřejnění uzávěrky než přiznat barvu.
Tonoucí se stébla chytá? Tento požadavek mi přijde poněkud chucpe od někoho kdo vozí lidi prakticky zdarma aniž by ho k tomu kdokoliv nutil 🙄
Doufám že to nepůjde ze státního rozpočtu ale ČD prodají majetek, vagóny a lokomotivy který kvůli Covid stejně nepotřebují 🙂
Otázka kdo si ty šunty koupí
Arriva? K rekonstrukci pořád dobré ne?
Však už nákup od ČD provedla
Třeba takový Leoexpres se určitě na ty vyřazená Béčka klepe, když má zatím smůlu se Siriusama a ještě dlouho mít bude.😆
Tak jestli u těch Béček repasuje podvozky, přidá kotoučové brzdy, zvýší max. rychlost na 160 km/h, vymění sedačky, záchody, dosadí centrální zdroj, klimu, zásuvky a infosystém… proč ne 🙂 A nebo může vzít vozy Locomore a má vystaráno.
Krom té kastle jste vyjmenoval vše na tom voze:D
Na tu očividně zapomněl.
Prodej dlouhodobého majetku byl vždycky způsob, jakým ČD a.s. řeší dluhy. Třeba drážní pozemky nebo nějaké koleje by mohla koupit SŽ.
Ta poslední věta je velmi důležitá. Možná je to teď ten jediný argument, proč by ČD mohly i nadále uvažovat o koupení LE.
Byli do by, kdy ČSA plánovalo koupi společnosti Travel Service a o cca dest let později koupil Travel Service ČSA.
Jinak jsem zvědavý, jak spor dopadne, protože například pan Jančura tvrdil, že dominantní postavenÍ na trati ztratili ČD již někdy 2016.
Tím by si moc nepomohli. Sice by nemuseli platit případnou náhradu škody Leu, ovšem to jsou stejně drobné ve srovnání s tím, co může udělit EK za zneužití dominantního postavení. A rozhodnutí v téhle otázce samozřejmě případná koupě Lea nijak neovlivní.
By mě zajímalo co byly zač ty predátorské ceny.
Ceny menší než výrobní náklady, které dominantní poskytovatel prý zavedl za účelem likvidace konkurence.
To není odpověďna mou otázku ja se ptám co to bylo zač ne co údajně kdo udělal. Mě za jím za kolik byly predátorské ceny. Jestli za 300, za 200 za 100 za 50 nebo zadarmo.
Cena se neprodává, tudíž otázka je nesmyslná. Jinak ceny bývají různé,často se navíc mění.
Za kolik ty ČD jezdily ??? V roce 2012 si nepamatuju vlaky a už vůbec ne cenu jízdenky když mi ji dávali rodiče. Za kolik jezdily ?? Ví to někdo nebo.tu jen plácá páté přes deváté. Spíš by mě zajímalo jestli to vědí v Bruselu.