Leo Express chce z Polska do Prahy jezdit s Impulsy
Elektrická jednotka Newag Impuls by mohla podle plánů Pardubického kraje zajíždět z Polska až do Ústí nad Orlicí
Na českých kolejích by se mohla už od příštího jízdního řádu objevit nová elektrická jednotka. Společnost Leo Express se dohodla
Sranda jak u nás jsou soupravy z EU zafixované na konkrétní trať, nesmí ani do sousedního kraje.. A v Polsku není problém..
Europapeži..
Toto je príliš zjednodušujúci pohľad. Závisí od toho, ako bol nastavený dotačný titul, z ktorého sa na súpravy čerpalo, ako sú tie súpravy staré (to fixačné obdobie často trvá len niekoľko rokov) atď.
Zase jen plky od Leoexpressu, ach jo. S jednotkou IMPULS se denně potkáváme v práci a pro provoz v ČR není schválena. Proto může jen do Lichkova a dál ne. To je také důvod, proč nejezdí alespoň do Ústí nad Orlicí či Pardubic, jako kdysi Dřevolíno EN57. PŘITOM je to škoda, je to hezká a pohodlná jednotka (tří až pěti vozová). Nevěřím, že do grafikonu dostane povolení, aby mohla na naše území. PS: jinak kecy, že v úseku Międzylesie – Kłodzko – Wrocław nikdo nejezdí si nechte od cesty, nevíte o čem mluvite… To, že Pardubický kraj nemá slušnou návaznost… Číst vice »
Rád bych podotkl, že stejné prohlášení měly už dříve České dráhy. Také chtěly jezdit s Impulsem do Pardubic. Proč nejezdí?
Také jsem měl takový dotaz na ČD i kraj a odpověď byla jen od ČD. 1) jednotka není schválena a tudíž zatím jezdit nebude a o staré jednotky EN57 nebyl zájem. 2) Poláci měli zájem o to, aby jednotky IMPULS do ČR jezdili, ale jen až do Prahy a to nechtělo povolit SŽDC pro nedostatek volné kapacity v úseku Pardubice – Praha. Proto to nedopadlo a následně všichni žasneme, že to u jiného dopravce půjde? PROČ se kraj stejně nesnažil už dřív? Jinak dřívější ranní a večerní přímý vlak Pardubice – Wroclaw a zpět byl vypovězen z Polské strany. Důvodů… Číst vice »
Všichni nežasneme, žasnete jenom vy. Jiný dopravce je holt schopnější.
Tak jestli chcete, aby zmizela v propadlišti dějin ČSSD (jako, že už k tomu má hodně nakročeno), tak také chcete, aby v propadlišti dějin zmizely režijky, protože jiná strana (krom důchodců z KSČ) je ve svém programu nemá.
Ta posedlost režijkama, to je nějaká psychická nemoc? Není to pro okolí nebezpečný? Nemůže někoho pokousat?
Rad bych si o tomto prohlášení přečetl více, poradíte kde hledat nebo kde jste četl Vy? Děkuji
Není nic jednoduššího, než napsat na Pardubický kraj, nebo na regionální centrum ČD v Pardubicích. Veřejně to myslím nikde nevyšlo, já chtěl jen vědět, proč to tak je.
Když někde pracujete a vidíte, jak to nefunguje, nutí vás to, zeptat se také….
Máte odkaz přímo v textu, ale tak ještě jednou
https://zdopravy.cz/polske-vlaky-by-mohly-zajizdet-az-do-usti-nad-orlici-pardubicky-kraj-sni-o-lince-do-vratislavi-7098/
Já se hlavně divím, že tam Poláci neudělají nějakou spesnou vrstvu. Podle mě ten úsek za Kodskem nedávno prošel modernizací, takže kdyby to nestavelo na každé mezi, tak by to uvítal každý
V tomhle evropské železnice zaspaly dobu. 150 let si hrají každá na svém písečku, někdy i schválně tu svoji nekompatibilitu upevňují, aby se chránily před zlou konkurencí, no a pak se nestačí divit, že automobilová a letecká doprava (které tímto syndromem netrpí) se rozvíjí mnohem rychleji. To pak žádají u vlád i EU zastání, protože železnice je přece ekologická. Ale že by se sami snažili učinit ji interoperabilní? To ne!
Leoexpress chce….. Toho už jsme slyšeli
Dříve se uvádělo, jak se s nástupem LE zlepší spojení do Polska, ale jak koukám, tak tomu nejspíše tak nebude. Přitom více jak půlmiliónová Wroclaw by si alespoň 3 rychlé přímé páry celotýdenně zasloužila, ne tuto víkendovou parodii se zastavováním na každé mezi v Polsku. Když to srovnáme s 3x menším Linzem, kam jezdí přímé spoje 4x denně, tak mi to přijde ubohé, navíc do Wroclawi by vlak byl více konkurenceschopmý vůci IAD.
Uvadelo se to jen v medialnich prohlasenich, coz jak klasicky vime, je jen veseni buliku na nos. Resp. se tim chlubi krajsti potentati co vlakem nikdy nejeli.
Hlavne ten vlak bude zastavovat na kazdym rohu jako osobak za UnO, bude to parodie pro par nadsencu/turistu, co stejne brzo zjisti, ze ten vlak je na houby. Ta trat se draze zmodernizovala a zrychlila a dnes tu jezdi jen vrstva zastavkovych osobaku.
A jaký vlastně je přepravní proud Praha – Vratislav?
Jirko, ty vlaky navazuji (resp. v idealnim pripade by navazovaly) v UnO na vlaky ze zbytku republiky. Pouze pro Ostravsko a Liberecko a jine prihranici je v idealnim pripade cesta do Vratislavi kratsi a rychlejsi mimo Kladsko, jinak vetsina statu to ma nejrychlejsi tudy, vcetne Brna, stredni Moravy, aj. Tedy jde tu nejen o prepravu do Prahy ale do zbytku Ceska, pripadne i pro spojeni Vratislav-Viden (a dal). Linec, Drazdany, Bratislava a i ten Krakov jsou podobne velka mesta (do 1 mil. lidi) a maji prima rychla vlakova spojeni s Ceskem. Vratislav ma teprve prvni nocni vlak a to je… Číst vice »
Ty kolony Flixbusu se sestávají z 5-6 autobusů za 24 hodin. Jízdní doba Praha – Vratislav 4:30. Vlakem je to se 2 krátkými přestupy 3x denně za 5:50. Neřekl bych, že zastávkový vlak je rychlejší než spojení po silnici.
To jako bude jednotka celý den stát v Praze? Noční pobyt chápu nevydělá stojí ale přes den když dopravce nemá servisní zázemí…. Nebo pojede ty výlety do Děčína a do Plzně co jsou v návrhu JŘ?
Do Plzně určitě ne. Nejdál do Berouna.
a) Všechno pěkný,ale není zde někdo fundovaný , nebo nemá někdo nějaký odkaz na technickou specifikaci pro ty Impulsy? Jde mi o typ VZ a RDST. b) Ve své podstatě bude od nového GVD spojení přes Lichkov-Miedzylesie zlikvidováno. V pracovní dny nikdo nebude hodinu čekat v Lichkově na Os do Wroclawi a potom tam bude 6hodinivà díra. Už tento GVD mě donutil sednout při cestách do PL do auta a nechat ho v Miedzylesie. No a ten přímý vlak bude na polské straně všude zastavovat. Takže taky špatně. Dokud se přímého spojení na polské straně nechytne PKP IC tak to… Číst vice »
Mirel a VS67
Otázkou je jízdní doba a poptávka.
Autem přes Zhořelec (Görlitz) jsou to necelé 4 hodiny (dle plánoavče 3:38, záleží na ucpanosti Prahy). Autobusem 4 hodiny a 10 minut přes Náchod. Vlak to má dávat za 4:20, což není nic moc, ale zas tak zlé to není.
Ono by to chtělo v daleké budoucnosti spojení spíš přes Hradec a Náchod. Tj. Vysokovský tunel a dráty až do Náchoda. (Má-li se drátovat až do Turnova, tak proč ne?) A pak se s Polákem dohodnout co s prostředkem Valbřich – Náchod.
Jiri, To je sice krasna teorie, ale bez velkejch investic uplne na houby. Praha-Wroclaw se pres UnO da jet i na dnesni infrastrukture kolem 4 hodin v pripade, ze vlak nebude slouzit jako obsluha kazde chatove osady u trati.
Obávám se, že to není Turnov, ale Trutnov.
Výborně, vlaky budou jezdit do Polska mrtvou pustinou. Mnohem efektivnější by byly expresní vlaky z Hradce Králové do Wroclawi přes Trutnov nebo Meziměstí. Kde je mnohem větší hustota osídlení a je zde mnohem větší potenciál velkého množství cestujících.
Expresní vlaky má v gesci MD, které se s kraji přece nebude dohadovat. Každý má svůj píseček.
Ve škole jsme mívali učitelku, která nás strašně nutila po sobě číst všechno, co napíšeme. Myslel jsem, že novináři to tak dělají standardně. A někteří to dělají. Bohužel, jenom někteří. Oprav si ten, nadpis, pane Sůro. „)
Extra čárka před slovem „nadpis“.
Kdyby tak lidé po sobě četli komentáře…
V Polsku ty spoje předpokládám pojedou jako všudestavící osobáky, že?
A v Cesku do Pardubic taky.
Na toto finance jsou, ale na jeden spoj Žďárec u Skutče – Pardubice se hledají.
Podivné dohody hejtmana a jejich výběru dopravce. Paštikáři do stoupy i s jejich manýry.
No právě. No i zavedení IREDA bylo prapodivné a Dušek pak musel, alespoň částečně zachraňovat škody.
Proslýchá se že Pardubický kraj má smlouvu s Královéhradeckým že Iredo musí být do konce roku 2021, pak si chce údajně Pardubický kraj zavést vlastní IDS.
Pastikáře vybral kraj kvůli tomu, aby nahradil ČD s 810
Tak z Ústí do Lichkova jezdí Sysel s Bdmtee či klasická souprava a pár spojů teda 814. Nevím co nabídli pro další rok ČD, kraj vybral někoho jiného, mně se tento krok nelíbí a tříštění podle mě povede jen k horšímu, ale slovy Cimrmana, můžeme o tom debatovat, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak jediné co se s tím dá dělat.
Ale zde jde spíš o to, že kraj má nato platit Leo Expressu spoje do Prahy, ale u spoje ze Žďárce do Pardubic je uvedeno, že pojede jen v případě zajištění financování.
Bdmtee, resp. Honeckerova pomsta je to nejhorší, co na českých kolejích jezdí, proto se vůbec nedivím, že kraj chtěl cokoliv jiného.
Bdmtee kraji nevadí, o těch zmínil, že je přesune jinam. Kraj nechce hlavně 810, že to je skanzen na kolejích.
Bdmtee kraji nevadí, o těch zmínil, že je přesune jinam. Kraj nechce hlavně 810, že to je skanzen na kolejích.
Pochopil jsem to tak, že kraj to objednává bezplatně (?)
Na úsek Pardubice-Praha ano