Dopravci Železnice

Polské vlaky by mohly zajíždět až do Ústí nad Orlicí, Pardubický kraj sní o lince do Vratislavi

Elektrická jednotka Newag Impuls by mohla podle plánů Pardubického kraje zajíždět z Polska až do Ústí nad Orlicí
Elektrická jednotka Newag Impuls by mohla podle plánů Pardubického kraje zajíždět z Polska až do Ústí nad Orlicí

Pardubický kraj, Dolnoslezské vojvodstí, polský dopravce Koleje Dolnośląskie a České dráhy jednají o tom, že by polské vlaky zajížděly nejen do hraniční stanice Lichkov, ale až do Ústí nad Orlicí. Vzniklo by tak přímé spojení až do dolnoslezské Vratislavi, navíc by se na trati z Ústí nad Orlicí k polské hranici zlepšila kvalita vozů.

O přímé spojení jednali zástupci všech stran naposledy tento týden, do konce února se chtějí dohodnout na finálním řešení spoje. Přímé vlaky by mohly vyjet od nového jízdního řádu

Podle hejtmana Pardubického kraje Martina Netolického čeká přeshraniční trať už dlouho na oživení. Poslední přímé spojení přes hranice skončilo v prosinci 2016, kdy zmizel spěšný vlak z Pardubic do Vratislavi. Dnes musí cestující přestupovat v Lichkově či Mezilesí. „Při vhodném napojení by se mohlo jednat o velmi pohodlné spojení s návazností na vlak do Prahy či Brna,“ řekl Netolický. Přímý spoj by mohl pomoci podle něj zatraktivnění celé oblasti Králicka, kam již nyní míří mnoho polských turistů.

Polský dopravce na trať do Česka nasazuje nové elektrické jednotky Impuls od Newagu. České dráhy nasazují na trať většinou soupravy složené hlavně z nepříliš pohodlných vozů řady Bdmtee. Z Lichkova už dnes jezdí přímé vlaky až do Vratislavi.

Vznikl už první návrh jízdního řádu. „První navržený model jízdního řádu je nastaven tak, aby vyhovoval polohám vlaků v Ústí nad Orlicí, což je vzhledem k zaplněnosti tohoto dopravního uzlu velmi komplikované. Musíme si také říci, zda se má jednat o vlak, jehož cílem bude co nejrychlejší spojení Ústí nad Orlicí a Vratislavi, nebo o spoj, který bude zajišťovat také vnitrokrajskou železniční obslužnost,“ uvedl náměstek hejtmana Michal Kortyš s tím, že nyní bude kromě jízdního řádu řešen také ekonomický model navržených řešení.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
redakce
Člen

Pokusy o takové spojení probíhaly už v minulosti, ale výsledky nikdy neměly takový úspěch, aby to odůvodnilo jejich dlouhodobou existenci: z pohledu zájmů vnitrostátních českých cestujících (zejména těch jezdících často) by bylo mnohem užitečnější zavést znovu přímé (a v části trati zrychlené) vlaky mezi Letohradskem a Pardubicemi, aby odpadly aspoň ty nejfrekventovanější nyní nutné přestupy v naprosto debilně zprzněné žst. Ústí nad Orlicí. Častější přímé spoje mezi Polskem a Ústím nad Orlicí by sice možná přinesly lepší vozidla, ale to by asi nakonec bylo to jediné, co by z toho běžní čeští cestující měli a využívali: dobře grafikonově zkonstruované přípoje… Číst vice »

liberal shark
Host
liberal shark

Přeshraniční propojení sousedících krajských měst pomocí lokálních spojů by mělo být úplná samozřejmost :-((.

J. Hurt
Host
J. Hurt

To by byla pecka! My určitě jednou ročně jezdíme z Ústí do Klodzka nebo do Wroclavi. Častěji ale rozhodně ne. 😉

noerf
Host
noerf

Otázka je kolik to bude stát kraj a kolik tím bude cestovat lidí.

Milan
Host
Milan

Při cenách za běžný „mezinárodní“ tarif bude vozit vzduch, muselo by být nějaké akční jízdé.

Ds
Host
Ds

Běžný mezinárodní tarif na této relaci není třeba využívat již nyní. Mezi Ústím a Klodzkem lze cestovat na MPS, viz: https://www.cd.cz/typy-jizdenek/mezinarodni-jizdenky/-30221/ Do Wroclawi na Včasnou jízdenku (z Pardubic 184Kč, z Prahy 235Kč). Na jednodenní výlet pak na Celodenní jízdenku+Polsko, pro Pardubický kraj za 289Kč (platí až do Wroclawi) O víkendu ve stejném rozsahu platí též Skupinová víkendová jízdenka + Polsko (pro 2 dospělí a až 3 děti) za 369Kč. Jinak doufám, že to vyjde, tomuto spojení fandím. Ideální by bylo, kdyby se podařilo zavést 2h takt zrychlených vlaků s vazbou v Ústí na rychlíky vyšší kvality. Dostali bychom tím relativně… Číst vice »

Martin Khunas
Host
Martin Khunas

Ale to přeci existuje říká se tomu malí přeshraniční styk MPS platí to prakticky všude u hranic

Milan
Host
Milan

ad MPS: jízdenka na vlak 2km úsek České Velenice-Gmund stojí dle aplikace ČD Můj vlak 158Kč, zpáteční jízdenka 316Kč

Kajman
Host
Kajman

Milan: České Velenice – Gmünd MPS Euregio 42 Kč, zpáteční 84 Kč. S IN-kartou asi o pětikorunu méně. Ke koupi v kase, to se snad dá zvládnout.

Pavel Šmídek
Host
Pavel Šmídek

To by bylo super, kdyby se to povedlo.