Kudy povede nová železnice v Mladé Boleslavi? Pro Dalovickou spojku je ve hře estakáda
Regionova ve stanici Mladá Boleslav hlavní nádraží. Foto: Jan Sůra
Stavět se má nejdříve v roce 2030.
Stavět se má nejdříve v roce 2030.
2030? Není to moc brzo? A o dalších už se jedná od roku 2001? Dnes je rok 2022! Kocourkov je slabé slovo. Nebo o co opravdu jde?
Tím pádem výrazně vzroste význam stanice Ml. Boleslav město, nebo ten terminál bude jinde?
https://youtu.be/oac1cAIlNJU
Tak je otázka, jak lze ještě Město rozšířit? To tam postaví další podlaží? Do stran už to nejde, pokud to nemá jezdit po podzemním parkovišti Bondy centra
Tak přidat tam jednu kolej asi půjde, pokud budete chtít více, tak musíte rozbombardovat půlku centra, ale u zkázy železnic bych se tomu nedivil.
Podle studie proveditelnosti má mít MB město 6 kolejí (z toho jedna kusá od Řepova) a 3 ostrovní nástupiště. Vše pod zemí, částečně pod tangentou a částečně pod tou dlážděnou plochou před Bondy centrem.
Tak hlavně, aby se tam vešla bouda s pokladnou, protože za současného stavu nemá neznalý cestující šanci pokladnu najít.
Tak tady aspoň nastiňuje kraj nějaké pohádky, ale u třetího největšího města kraje, ani to nevytváří. 😀
Třetího ? Tak je Kladno a pak je co ?
Příbram?
Kladno- Ml Boleslav a byla to Příbram, teď je to o prsa Kolín.
Třetí největší město Středočeského kraje je Kolín. Předpokládám, že jste myslel Příbram, ta už je ale čtvrtá.
https://www.czso.cz/csu/xs/pocet-obyvatel-v-obcich-stredoceskeho-kraje-k-1-1-2021
Tak čtvrtého.
Jako super.
Pak se ale přijde na to, že pro spojení Bolky, nebo nedej Zababa Liberce s Prahou je výlet přes ohradu s divokými koňmi na nic.
„Stavět se má nejdříve v roce 2030.“
To je tak dlouhá doba, že se to mezitím ještě tisíckrát změní… Kdyby tímhle tempem stavěli infrastrukturu naši pradědové, tak by toho tady dnes moc nebylo.
No vidíte, a to se ptali v Kelči, jestli tam ty vlaky chtějí. Moc rádo se na to zapomíná, že naši předkové měli podobné problémy, jako máme dneska. Že lidi jsou různí a nedá se jim poručit jak brancům na vojně.
Tak to ale postavili jinudy. Tady se už X let, ne-li desetiletí ví, že spojka Lysá – Boleslav je zapotřebí. A pokud s tím mají problém v Milovicích, tak ať se ta trať Milovicím prostě vyhne a nazdar.
Právě že nemají, tuším že i minulý starosta města tomu vyjadřoval podporu, ten současný se k tomu ani nevyjádřil, občané s tím též vypadá to problém nemají.
Až v Milovicích zjistí, že jim koridor dokonale rozpůlil město, že přišli o půlhodinový tak to Prahy, protože na zastávce v širé trati na koridoru se obracet nedá a že na přejezdu na hlavní městské komunikaci jsou šraňky více dole než nahoře, protože při 160 km/h se musí zavírat v době, kdy vlak ještě není ani v dohledu, tak možná zjistí, že měli mozky zapnout dříve.
Tak místo šraněk měli už dávno navrhovat nadjezd, prospěje všem stranám.
Trať je navržená na 200 km/h v nové stopě, takže žádné přejezdy nebudou. V Milovicích bude obratová kolej, nicméně i tak bude do Prahy rychlá/zrychlená vrsva minimálně dva vlaky za hodinu. Co tam máte dál?
Bože to snad není ani pravda. 30 let už Milovice prosí o Všejanskou spojku a když už to konečně vypadá, že se věci aspoň trochu dávají do pohybu, začnou do toho házet vidle sami Milovičáci (mimochodem jsem taky z Milovic). Přejezd tam samozřejmě nebude, takže to město nerozpůlí, jestli něco tak dvoukolejka do Lysé umožní i lepší než 30 minutový takt do Prahy a k tomu přímé rychlé spojení do MB a časem do Liberce. Nevím co víc bychom si měli ještě přát.
Obrovský odpor je ve Všejanech. Osobně jsem si to užil.
Inu, když je z nějakých 80 až 120 (nebo na kolik to mělo být) najednou ne 160, nýbrž rovnou 200, jak se tu v diskusi píše, těžko čekat chválu. Místo běžné tratě málem VRT…
Jako že drncající lokálka je v richtigu, ale trať na 200 km/h přinese nějaké zásadní problémy?
Chceme podporovat železnici, převádět na ní dopravu, stavět nové tratě, ale hlavně, aby to proboha nebylo nic, co by mělo moderní parametry. Pěkně všechno vrátit do doby, kdy železnice nejvíc prosperovala a zažívala největší rozvoj. To, že dneska má narozdíl od tehdejší doby v silnici daleko zdatnějšího konkurenta, to budeme ignorovat…
Nejdříve 2026-7, teď to opět změnili, až bude rok 2030, začne se stavět 2040 a takhle to bude pokračovat…
Jo, tam je to takové akční. Už 20 let se mluví o lávce přes Jizeru, zejména pro zaměstnance Česany, aby nemuseli chodit po železničním mostě.
Kouknul jsem do mapy a stejnak nechápu, kudy to má vést. Pokud tyhle zprávy nemají být jen pro místní, tak to prostě chce dávat mapku i do článku.
Dalovická spojka má být vlastně triangl u Česany pro přímou jízdu z MB město na Bakov.
A pokud bude mít niveletu tratě 070, tak mosty by se hodili, protože násep by toho zabral hodně.
Přesně tak, navíc současná trať je vlastně na náspu a je tam i most.
Takže společně z Bezděčínskou spojkou umožní vlakům z Nymburka (případně z Lysé, bude-li i Všejanská spojka) zastavovat pouze na MB město a nezajíždět na MB hlavní.
Pokud to ještě kontrolujete, tak to popíšu, neb neumím vložit obrázek. Z MB město jeďte směr na hlavní, podjedete pod třídou V. Klementa, 2 přechody, pak po Havlíčkovou ulicí a v místě přejezdu vedle kruháku na ulici Ptácká trať zatáčí k jihu, přejede Jizeru a motá se přes 070. Tam, co je kruhák a přejezd se odkope hrb na ulici a kruhák zvětší, ale trať bude výš (= menší klesání od mostu po Havlíčkovou) a někde tam odbočí i na sever na 070 směr MB-Debř, Bakov, Lípa, Turnov. Jinak násep je naprostá blbost, neb Krásná louka je zátopová oblast, Jizera… Číst vice »