Krizová varianta na Výtoni: V případě nouze pomůže provizorní most
Diagnostika na Vyšehradském mostě. Foto: Jan Nevyhoštěný, Zdopravy.cz
Ministerstvo dopravy a Správa železnic mají plán, jak zabránit dopravnímu kolapsu.
Ministerstvo dopravy a Správa železnic mají plán, jak zabránit dopravnímu kolapsu.
Dvacet dní, ne dvacet měsíců. Takovou lhůtu by Správa železnic měla dostat – v roce 1901 se výměna původního mostu za dnešní počítala v hodinách! (Samozřejmě při výstavbě nového mostu na lešení vedle a přesunutého během DVOUDENNÍ výluky do definitivní pozice na nové pilíře, protože ty původní byly podemleté povodní z roku 1890.)
Trvala 5 dní!!!!!
Skvělé. O problému se léta vědělo a ten se řeší až v době, kdy se musí kopletní doprava omezit, případně zastavit. Co se týká výluk, tak to již hovoří za vše. Rekonstrukce Prahy hlavního,Vršovic, Smíchova, Vinohradských tunelů,jižního zhlavý na hlavním, výstavba Nového spojení, Stálé a nikdy nekončící rekonstrukce bez vzajemné koordinace. Perličkou je, že místo navyšování kapacity pro železniční dop. cestu, tím, že se vybuduje více koleji, je realita taková, že se koleje stále ubíraji, a to i v Praze. Příklad spojení z Negreliho viaduktu do Libně, dříve dvoukolejka, nyní jedna kolej!!(prý neni potřeba…) na letiště od východu ČR, při… Číst vice »
Musíte korunu ušetřit i kdyby to mělo milion stát. Jedna zásada Dobré správy. Můžeme pokračovat- Rudná, Jeneček. Vše Vám odůvodní výše uvedený Ing. Paidar a kolektiv postradatelnosti sítě.
Ten „Příklad spojení z Negreliho viaduktu do Libně, dříve dvoukolejka, nyní jedna kolej!!“ V současné době vskutku není potřeba. A na přímé spojení „na letiště od východu ČR“ ta jedna kolej bohatě stačí i pro nákladní. Přestože by bylo určitě velmi využívané a výnosné 😉
Doufám, že jeho estetickou podobu nebude muset schválit UNESCO…
Na cele frasce je predevsim pikantni fakt, ze cely slavny UNESCO stempl ma pro Prahu naprosto nulovy vyznam.
Pro turisty z celého světa, co navštěvují památky na seznamu UNESCO a živí nezanedbatelnou část obyvatelstva, má stempl zásadní význam…
No odhadem má cenu tak 1,5-2% HDP cele ČR. Pro srovnání, samotna Škoda auto má kolem 5% bez navazujících subdodavatelu či následného prodeje služeb. Ještě nějaký další ekonomicky nesmyslný komentář ?
Myslel jsem, že na odborném webu rozumí diskutující statistice. Třeba vámi zmíněná Škoda auto prodává vozy občanům existenčně závislým na cestovním ruchu. Takže na nich také závisí, a nejen Škoda. Statistika je málo vypovídající, vždycky si můžete vybrat tu, která bude vyhovovat…
A nedalo by se to nějak objíždět přes ten krásný nový most u Červené nad Vltavou, který co nevidět bude zprovozněn ?
Určitě ano, ale musíte si dát den fóra.
Takže celý úsek od Hlaváku až na Smíchov soutěžit v jedné zakázce a délce výluky dát váhu alespoň 20%.
Tu Vam bude limitovat most a tunel. Necekejte nic kratsiho nez dve stavebni sezony.
nejak se mi nechce uverit tomu, ze veskera dalkovina posle pres Most inteligence – IC/EC asi jo, ale uplne vsechny R16 spoje tezko….ty ve spickach budou muset koncit na (rozkopanem) Smichaci
Nejlepší by bylo, kdyby R16 i IC/EC jely odklonem přes Krč, ale se zastavením v Radotíně, kde by byl garantovaný přestup na náhradní soupravu na Smíchov.
Dočasné stavby vydrží nejdéle. A když to říká ing. Paidar , tak jednotka dočasnosti je jeden furt.
Jak dlouho sloužil rámusák?
1977-2013, s různými přestávkami a zlepšováky posuny nahoru a dolů, jednosměrně, obousměrně… Dopravní fakulta na jednom místě
A až budou chtít demontovat provizorium, vznikne spolek NEBOURAT 2.0, protože provizorium se významně zapíše do panoramatu Prahy. Předpokládám, že to bude vojenská stavebnice ŽM 16, která je krásně příhradová, byť šroubovaná.
Tak to pozor! Přístavba mostního provizoria by se automaticky stala součástí památkově chráněného mostu! Stejně jako nová budova pražského hlavního nádraží svou funkcí té z počátku minulého století…
a doufám, že k tomu přijdají rovnou i silnici, která vede pod mostem a vodu z Vltavy. Přeci to tvoří jeden celek…
Jaképa most? Bába říkala, že tu dycinky býval přívoz.Most, to bude zase něco z Brusele!
To moc vtipné není, a vzniklá situace je spíše k pláči. Tento stát neřídí nějaká zcela okrajová společnost Nebourat, ale na vině je nečinnost Ministerstva dopravy, SŽ, Ministerstva kultury, která má pod sebou NKÚ, a pražského magistrátu, a neschopnost najít společné řešení. A to stále ještě ani nyní nemáme. Chybí cílové plánování, tzn. určit termín, kdy má most stát, ne kdy by jako mělo začít stavět a že možná to bude ještě později.
Za tohle rozhodne nemuze ani MK ani NPU ani magistrat. Jednoznacne a pouze dobra sprava.
Která přes 10 let veřejně ukazuje vizualizace s tříkolejným mostem, a když konečně nechá něco vybrat celou komisí, tak vzniknou protestní spolky 😀
Dovolím si polemizovat. Praha na seznamu UNESCO citelně ovlivňuje příliv financí. Neschopnost najít společné řešení proto leží mimo ČR. Rozhodují o nás, bez nás. Konspirace…
Víte o tom kulové. UNESCO nám nic nenařizuje. UNESCO jen trvá na tom, aby ČR plnila to, k čemu se zavázala. A když nějaká úřednická svině podstrčí k podpisu desetidenní ministryni dopis na UNESCO, že z krumlovské zámecké zahrady točna do x let zmizí, a „vysvětlí“ jí, že to strašně spěchá, tak UNESCO potom jen chce, abychom to plnili. A podobné to bude s výtoňským mostem. Zbabělci neschopní prosadit svůj názor doma, se obracejí pro pomoc za hranice. UNESCO je nejvhodnější zbraň.
Jsem rád, že o tom víte kulové na kvadrát. Jak prokazujete reakcí na můj příspěvek. Vůbec jsem v něm netvrdil, že UNESCO nám něco nařizuje.
Jen, že Praha na jeho seznamu dává obživu nezanedbatelnému množství občanů. A vyškrtnutí by rozhodně bylo nepříznivé. Zvýšilo by nezaměstnanost osob se specifickými pracovními zkušenostmi, které by se musely rekvalifikovat. Ale na co a kdo by je rekvalifikoval?
Ne později ne! Již brzy!
20 měsíců nickolejného provozu je strašně moc! To se musí zkrátit. To fakt nejde. Chápu, že se bude předělávat vše mezi hlavním a Smíchovem, ale i tak bych se přimlouval aspoň za 1 provizorní kolej s 2-3 výlukami do 2-3 měsíců. I tak to bude v MHD a v autech maso!
Když nebudou vadit sbíječky rachotící v noci…
Horší nez soucasny provoz na ramusaku to nebude
No ale na hlavní se pojede přes most inteligence, a na Smíchov asi kdo bude chtít tak s přestupem v Radotíně a je to, ne?
Tak doufám, že trať Radotín-Hlavní bude připravena na výluku nadstandardně luxusně – plně ve 2 kolejích bez kolize s ostatní dopravou mimo nádraží a jen s tím jedním krátkým jednokolejným tunelem v Chuchli. A hlavně bez výluk, výpadků, nečekaných poruch a (ne)plánovaných oprav.
Začátkem roku 2025 by měl být v provozu Dvorecký most. Aspoň část lidí dojíždějících na opačný břeh do Podolí a dál to pak může vzít od smíchovského nádraží na druhou stranu. To už by se pak i hodila nějaká provizorní zastávka pro vlak na Lihovaru během úplné výluky. No Ropid by měl začít přípravu na výlukové linky na objízdných trasách…
Upřímně lituji dojíždějící od západu. Udělat se to musí, o tom žádná, ale ani přeskočit do auta nebude jednoduché. Konec D5 stojí několikrát denně, už dnes, i když se nic neděje. Dojížděl jsem Beroun- Pha od r 74 a stav se celé roky zhoršoval. Posledních 8 let autem, protože 171 byl horror v přímém přenosu. No, pevné nervy.( Měl jsem nouzovou trasu po šoustkách, Hostim- Bubovice- Kuchař, tam to jelo i když D5 stála, ale pšššt).
Z Berouna přeci jedete jen na Smíchov, tedy most na Výtoni k tomu nepotřebujete ani nyní.. Nebo už počítáte s opravou a (možná) výlukou Smíchovského nádraží..?
Na to, že jedu jen na Smíchov, jste přišel jak? Vždy jsem potřeboval na hlavák. Neberu- li v úvahu prehistorii, protože dříve končily všechny panťáky i plzeňské zrychlenky na Smíchově.
Já teda jezdím většinou na Hlavák, pokud potřebuji do centra, tak je to takhle lepší.
Pán se bát nemusí, nejdřív most, pak tunel a pak možná i nádraží. Takže na 10 let peklo díky koordinaci dobré správy.
Napřed to vyzvoní na internet a pak požaduje po čtenářích mlčenlivost. A běda, kdyby se jiní vydali stejnou cestou – jejich právo je nižší! 😛
No holt ze Smíchova Metrem, neboli krtkem, jak mu také říká.
Ale notak, pane Kocurku. Jistě dokážete pochopit vtípek a hlavně si již užívám rentu, takže ať si zmíněnou trasou jezdí kdo chce. Já už nemusím.
„Výluka potrvá 20 měsíců“
Při stavbě stávajícího mostu to byly AFAIK dva dny…
A už je tady ta pitomost znova.
Za prvé. V roce 1901 se nové konstrukce nasouvaly na nově postavené pilíře v řece. To teď nebude.
Za druhé. V roce 1901 v rámci přesunu konstrukcí neopravovali jeden tubus vinohradských tunelů a trať hlavní nádraží – Smíchov.
A opravdu to musí trvat tak dlouho? Vždyť to je doba, za kterou v19. století byli schopni vybudovat trať dlouhou desítky kilometrů (s tehdejší technikou, tj. lopatou, krumáčem, dynamitem a koňským potahem).
Podle mne lidi prostě neměli pořádně práci (co do huby), tak tam prostě nahnali 5 tisíc chlapů za bochník chleba denně…
… a ti nezaškolení lidi v pondělí nakoupili mareriál a bez přípravy měli v úterý večer hotové nosníky.
Zbývá vysvětlit, proč jim 3 roky trvalo tohle:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Most_c%C3%ADsa%C5%99e_Franti%C5%A1ka_I.
A proč ho neměli hotový už v roce 1803, kdy se o něm začalo mluvit.
Něco o té historii skutečně vědět, nemít jenom dojmy.
Tehdy se lidi museli uživit prací, ne že nefachčenky platí stát (a ti si stejně při kafíčku u cigaretky stěžují)… A firmu, co neplnila závazky, šlo příště nevzít (a ne nějak kličkovat ve výběrku, ze kterého ji vyloučit nelze, bo diskriminace…).
Která firma neplní závazky u tohoto mostu?
IČO jistě zvládnete dohledat.
A taky se podívejte kolik tenkrát bylo mrtvých na stavbách a pracovní úrazy byly na denním pořádku.
Kdyby tam nahnali těch lidí ještě víc, postavili by tu trať za týden. Protože když jeden kopáč vykope příkop za 100 minut, sto kopáčů stejný příkop vykope za minutu. A devět matek porodí dítě za měsíc. To je přece matika prvního stupně ZŠ.
a v tehdejsich normách a jednokolejne…
Pitomost jste akorát tak Vy. To je úplně jedno jak to dělali, ale dělali. Tenkrát se také navýšil počet kolejí o jednu. Úplně stejná situace jako dnes. To je pokrok z pár dnů se dostat na 20 měsíců.
Tak si prostudujte tehdejší dokumentaci. Možná vám dojde, že ta druhé kolej dneska už zavazí.
I s trojelí, žejo?
Trolej vyřeší hákovnice….
A jak dlouho stavěli vedle nový most ? Navíc tady se budou upravovat i předmostí.
Ještě by bylo dobré vědět, jak dlouho bude trvat snesení stávajícího mostu a jeho nahrazení provizorním. Bude provizorní most dvoukolejný nebo jednokolejný a jaká na něm bude rychlost? Pokud by byl dvoukolejný a rychlost vyšší jak současných 20 km/h, tak by bylo vhodné přistoupit k instalaci provizoria a Unescu to nějak vysvětlit.
Nemyslím, že provizorium bude dvoukolejné..
Dva dny…
Podle mě by byl nejlepší takový kompromis, který by mohl snad vyhovovat všem stranám, jak SŽ, tak UNESCO atd. Nechat vyrobit nový most, klidně i pro tři koleje, ale ať vypadá vzhledově úplně stejně k nerozeznání. Takže SŽ bude spokojená, že je nový most a když bude vypadat stejně, tak bude spokojený i zbytek, aby se nezměnilo panorama Prahy… Tak když už by se vyráběl nový most, určitě by toho šlo využít… Rozhodnutí má sice padnout v dohledné době, ale samotná realizace snad má být až za tři roky, takže v jakým stavu bude za tři roky, když vidíme, jak… Číst vice »
Přesně tak. U tohoto mostu je to ode zdi ke zdi. Buď hnusná novota a nebo nechat současnou zrezivělou konstrukci. Ale nikdo nenavrhl kopii rozšířenou pro 3 koleje, proč? U Libeňáku to evidentně jde, tam se kopie postaví.
> Ale nikdo nenavrhl kopii rozšířenou pro 3 koleje, proč?
Protože by to nebyla kopie.
Libeňák zůstane stejně široký, nějak nechápu vaše mozkové pochody.
> Nechat vyrobit nový most, klidně i pro tři koleje, ale ať vypadá vzhledově úplně stejně k nerozeznání.
To je oxymóron…
Jenže konstrukce, splňující požadavky na novou úlohu musí vypadat jinak
Ajaj, tak tady bych se bál dvou věcí:
A) Aby to provizórium nerušilo panoráma Prahy a nevyloučili Prahu z UNESCO.
B) Aby až tam nainstalují Bailey bridge na PIŽMO pilíři, tak aby se to nezalíbilo památkářům a neudělali z toho taky technickou památku.
Náklady na řešení tohoto provizoria zaplatí skolek Nebourat, že ano?
Že ano???
Uz toho proboha nechte. Spolek Nebourat je ve vysledku jenom stejna banda kecalu jako jsme my tady. Nema zadnou moc, pravomoc ani povinnosti stran toho most. Za ten soucasnej tristni stav muze statni sprava a nikdo jinej.
Může i nemůže. Nebudete přece důsledně udržovat něco, co dlouhodobě nevyhovuje a dlouhodobě se počítá s nahrazením.
Ale budete při tom počítat se stávajícími okolnostmi, totiž památkovou ochranou, a tomu včas uzpůsobíte plán i komunikaci s okolím. Ne stylem my vlastníme, my můžeme všechno, bez ohledu na cokoli.
Most měl být nahrazen novým, že na něj nějací kreténi dají památkovou ochranu a to ještě dogmaticky interpretovanou, nemohl nikdo čekat.
Takže pokud někdo dělá svou práci, tak jak má, je k.etén? Památkou ho vyhlásilo Ministerstvo kultury ČR a to dokonce natřikrát. Památkáři podali pouze návrh. Stejně tak toto podání může učinit kdokoliv.
Prostě může za to státní správa, tečka, To co jste vymyslel je naprostý nesmysl.
Může treba i tím, že se rok čeká na to, aby ministr jenom potvrdil to co už bylo dávno rozhodnuto.
Muze. Nemeli s obnovou mostu cekat tak dlouho.
Jak dlouho? Koncem 80.let proběhla částečná rekonstrukce. Změna režimu způsobila nezájem o železniční dopravu v 90.letech a to jak osobní, tak nákladní. To, že před deseti, dvanácti lety někdo objevil znovu její kouzlo, je úplně jiná otazka.
Před opravami lávek a při zadávání studie SUDOPu s tím SŽ zjevně nepočítala. A to je jen pár let, žádný dlouhodobý horizont.
V tom spolku je i řada politiků (nezdravím pana Pospíšila z TOPky) kteří neformálně tlačí na decision makers. Moc bych byl rád, aby se u nás dělala rozhodnutí jen na základě faktů a ne zákulisních lobbystických jednání. Ale zkrátka politika nejen u nás je ovlivněna nejvíce křičící menšinou, snahou poliitků se zalíbit (těm kteří dost křičí) a také zákulisními jednáními mezi politiky. Z praktických příkladů kterak Nebourat zdržuje: nedávno sepsal nějakou volovinu, jak na současný most narvat co nejvíc provozu a že to určo bude stačit. SŽ jim to skoro obratem rozcupovala jako děsnou slátaninu nesmyslů. Ale SŽ musela věnovat… Číst vice »
Však ano. Než by dělali něco pozitivního pro celek a mohli se chlubit výsledky své práce, tak je přece daleko jednodušší (když nic neumím) vše rozvracet nebo zdržovat.
Jdou na to přes emoce a známé tváře. Jako v té nejprostší reklamě. Tím se stávají spoluzodpovědnými i za to posílení metra (nad rámec časově nutného). Za současný tristní stav ponejvíc může…čas. (I když vliv nepéče nezpochybňuju, že také přispěla.) S degradací v čase počítali již dávní inženýři a stanovili určitou dobu životnosti. Ta je dávno pryč. Do toho drze vyšší desítky tisíc lidí z Poberouní a z dálkové vrstvy se chtějí někam spolehlivě dopravit na úrovni 21. století. A spíše dříve než později by stejně přišla na přetřes nedostačující kapacita. Do realizace podzemní megalomanie (Nové spojení II. etapa –… Číst vice »
S rekonstrukcí Branického mostu na dvě koleje se zdvojkolejní i tunel ?
Kvůli průjezdného profilu zůstane tunel jednokolejný. Vznikne tak jednokolejná sekce.
Tutel by měl být v budoucnu s dvoukolejněn jak se někde psalo ale nadále bude jednokolejný úsek od nové výhybny Spořilov do Vršovic.
byla i malůvka, že jedna kolej by vedla do nového tunelu na Beroun
To nebyla malůvka, to byl fakt. Z Branického mostu povedou dvě koleje do nového Berounského tunelu a jedna kolej do stávajícího Chuchelského tunelu. Ten zůstane jednokolejný a druhá kolej zatím zůstává pouze ve fázi studií.
tak ona malůvka je i tunel do Berouna..
bez prestavby se tam druha nevejde, takze bud jedna, nebo kolejova splítka
https://www.koridory.cz/jizni-spojka-fakta-o-tunelu-v-chuchli/
Díky!
Ne. U nas se nepracuje efektivne.
Píšete naprosté blbosti. Potřebujeme trasu z Radotína na Vršovice /cekačky dvoukolejnou co nejdřív a problém chuchelskeho tunelu by to jen prodloužil a zkomplikoval. Navíc vychází dopravní technologie OK. Takže jako obvykle – než něco napíšu, aspoň si o tom něco zjistím, abych nebyl za obecného kašpara.
Tak Vy pořád něco potřebujete. Přitom třeba na jih, na Summerau vizitek kulový. Kolik toho provezete po trati z Velenic do Budějovic? (když tak prosazujete drátizaci druhé větve do Veselí).
Mělo být „vozíte“ …
Tak jestli by se povedlo udělat celý úsek najednou, včetně Vinohradského tunelu, by bylo velmi dobře. Protože místo 20 měsíců nicprovozu by nás čekalo 6-8 let agónie.
DPP by jistě dokázalo posílit trasu B v úseku SN-ČM, když mají 52 souprav. Teď na to nebyly jen připraveni, protože to nikdo nečekal a nikdo jim to dopředu neřekl.
O tomhle současném omezení se psalo minimálě půl roku zpátky. Takže ne, že nikdo nic neřekl.
Vy si myslíte, že někdo bude něco organizovat když se o tom psalo? Vy chodíte v práci za šéfem: “ Ty šéfe tady psali, a měli bysme proto…“? 🙂 Otázka zní zda někldo v této věci jednal oficiálně.
Od toho je tady ROPID, ten přeci organizuje dopravu v Praze.
Agónie je to už nyní, neboť došlo k významnému omezení provozu a kvalita přepravy šla rapidně dolů. Pokud vlak má jízdní doby Smíchov – Hl.n. 7 minut, pak přesun na metro, jízda metrem a přesun z metra na Hhl.n je v reálu 30-35 minut. To ještě nikdo z kompetentních neřekl a vůči veřejnosti nevyslovil obligatorní omluvu za tento bordel. Ředitel SŽ by tak měl konat každý den. Že se ještě k tomu pražáci diví, že se jim zaplňuje metro… to už se nedá komentovat, pokud to do éteru nadto vyřkne zástupce SŽ, magistrátu nebo dopravního podniku je to jen výraz… Číst vice »
Ono před čtvrtstoletím ještě nebyla taková občanská angažovanost. Jednak nato po 40. letech vedení „jedinou správnou stranou“ nebyl lid zvyklý. Dnes máte občanská sdružení ke kdejakému pr-du, se kterými se musíte řádně vypořádat podle zákonů, což neúměrně prodlužuje čas přípravy. A každý to jen neodborně kritizuje, nejvíce po internetu 🙂
Bohužel.. Bohužel jsme se překlopili ze stavu neexistující občanské angažovanosti a hesla „drž hubu a krok“ do situace, kdy si s nově nabytou svobodou a angažovaností nevíme úplně rady, diplomaticky řečeno. Chováme se (obecně jako společnost, v řadě příkladů) jako puberťák, co vyřvává, že je už skoro dospělý a chce chodit pařit, ale ráno do školy ať za něj vstává někdo jiný. Máme svobodu kecat do všeho, ale nepřijali jsme ještě odpovědnost za výsledek našeho „kecání“. Ten výsledek „kecání společnosti do mostu na Výtoni“ je bohužel nefunkční most na Výtoni.. 🙁 (pro pořádek: jsem jednoznačným zastáncem svobod a práva takto… Číst vice »
Zajisté. Každý občan (volič) ovšem odpovídá za současný stav mostu na Výtoni. Dokud nedospějí (neuvědomí si to), budou zodpovědnost stále házet na druhé (volené) a myslet si, že to udělá někdo za ně. Právo je nejen volit, ale i být volen.
A vina těch voličů spočívá v tom, že nezvolili diktarutu?
že nevědí, co chtějí
Pokud tím narážíte na mou (ne)angažovanost, pak prosím vězte, že já své právo být volen již asi šestkrát využil.. (abych zjistil, že zrovna já se na aktivní politiku nehodím – což mne sice mrzí, ale holt tak to je..). Proto se v pro bono aktivitách angažuji jinak.
A co děláte pro občanskou společnost, demokracii apod. vy? 😉
nevztahujte to na sebe, je to v rámci vlákna diskuze, lidé nevědí, co chtějí
nejen v ČR, semknou se pouze při pocitu ohrožení
historický důvod možná až z dob pralidí
Lépe bych to nenapsal Nixne. Ale vy jste už alespoň na Smícháči, jenomže dostat se tam např z Berouna je také takový oříšek.
Interval metra nejde zkrátit příliš pod 2 minuty, ani soupravy již nelze moc zvětšit.
Tak Vinohradský tunel I (Smíchovský) se před pár lety už dělal. Netušim co vněm chtěj znova dělat.
Tím provizorním mostem se myslí PIŽMO nebo něco jiného?
Třeba je ještě v rezervách Bailey bridge
Na to jsem taky zvědavý, co to bude, protože SSHR má největší mostní provizoria s rozpětím 30 m (jsou tuším tři) a pak už jen kratší. Některé z těch konstrukcí nebyly použity např. od povodní v r. 2002 nebo prošly nedávno nějakou repasí (viz tento seznam: https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/50186431/cel-reg-mp-2022.pdf) a ten Vyšehradský most má tři nosníky s rozpětím 72 m. Bude to tedy případně poslepované na konstrukci PIŽMO a řekl bych pouze pro jednu kolej, případně se bude muset takové provizorium nechat vyrobit na míru, aby mohlo být použité pro dvoukolejné řešení. Možná má DPP někde schovaný Rámusák a byl by ochotný… Číst vice »
Je to normální TMS – těžká mostová souprava. Kolik jich SSHR| má, resp. pro jakou délku/zatížení (pak se některé prvky zdvojují), to nevím.
Za socíku byly v případě války připravené sestavy pro velké železniční mosty, a sice 3x přes Váh, 1x přes Moravu, 2x přes Vltavu a 2x přes Labe.
Časové termíny na výstavbu těch mostů byly:
mosty přes Vltavu a Labe 5 dní (myšleno všechny ty mosty za 5 dní)
přes Váh a Moravu 4 dny.
To jsou naprosto šílené lhůty, neumím si to vůbec představit. Navíc se to plánovalo dělat všechno v podmínkách zamoření…
Vy jste to pěkně domotal.
Most TMS je konstruován jako silniční, tudíž je pro železniční provoz naprosto nevhodný.
Přemostění velkých řek v krátkém čase bylo praděpodobně pomocí pontonových mostů. Proč byste jinak v tak krátkém čase přemosťoval řeky, když by k těm mostům nevedly koleje. Nějaké sestavy železničních mostů pravděpodobně existovaly, ale asi jako náhrada za zničené mosty.
Máte částečně pravdu, domotal jsem to, že to není TMS, ale ŽM 16. Pontonové železniční mosty nebyly v ČSLA (na rozdíl od sovětské a dnes ruské armády *) zavedeny. A to (pravděpodobně) z toho důvodu, že místa určená pro výstavbu náhradních přemostění nejsou vhodná na ponton s ohledem na velký rozdíl výšek břehu a hladiny vody. Provizorní spojka by tak vycházela velmi strmá a prakticky nepoužitelná. Vše jste si odpověděl v poslední větě – skutečně se jednalo o náhradu za poškozené mosty. A to ne pravděpodobně, ale doopravdy. Více viz Petr Luňák, Plánování nemyslitelného. *) ruská armáda používá železniční pontony… Číst vice »
Blbost. Na YTB jsou obyčejné pontonové mosty pro přesun automobilní nebo pásové techniky (něco jako PMS). Nedovedu si představit, že by přes to jezdil vlak. Možná to byl jen vlhký sen ruských vojevůdců, který se nikdy neuskutečnil.
Tak se na ten vlhký uskutečněný sen podívejte tady, než budete plácat, že je to blbost.
Já se jen modlím, aby uskutečňování rusských snů skončilo těma pontonama…
https://twitter.com/666_mancer/status/1539856952397897728
Je to od času 1:40
Pokud pro zachování plavby stačí jedno mostní pole s plným rozpětím. Tak potom je možné, že u ostatních krajních polí by dostačovalo současnou konstrukci provizorně podepřít.
Taky mě zajímá, jestli se uvažuje o podepření a tím by se možná i vrátila kapacita. Ale nevím, jestli to jde technicky.
Podepření je skoro na přepočítání, ten most na to nemá určené body a přídavné momenty by nemusel přenést. Ale asi v nějakém styčníku by něco šlo podepřít, ale nedával bych tomu nějakou naději. Ten most potřebuje novou ocelovou tříkolejnou konstrukci.
Ok díky za vysvětlení. Co se týče té poslední věty, tak mi šlo jen o to provizorium. Že by se dočasně podepřel, než se pošle do šrotu nebo Modřan.
To neni uplne vtip, na Wikipedii se pise (ackoli to asi neni uplne aktualni informace): „Jednotlivé díly převezl Metrostav na svůj stavební dvůr v Počernicích, kde je repasuje.“
Tak ono je pravidlo, že před vrácením konstrukce mostních provizorií do skladu SSHR se dané součásti zakonzervují (ošetří nátěrem a spojovací šrouby-díly namažou).
Tato konstrukce se do žádných skladů SSHR nevracela, ale zůstala v Počernicích.
Čistě teoreticky taky může být Metrostavu nebo i další jiné firmy.
SSHR má někde uložené provizorium ze Znojemského viaduktu. To by možná na ta rozpětí pasovalo.
Vzhledem k rozpětí bych očekával něco po vzoru tohoto mostu, samozřejmě pilíře PIŽMO jde použít.
https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-vymeni-most-pres-sazavu-u-h-brodu-provizorium-po-35-letech-zmizi-75257/
Bohužel se u SSHR nachází jen omezené množství tohoto provizoria. Možná by to stačilo na střední pole mostu, tam kde je plavební dráha.
Dík za upřesnění, já o počtu různých provizorií přehled nemám.
A překlenutí něčím kratším mimo plavební dráhu beru.
Včera jsem po mostě jel. Ten pocit, když víte, v jakém stavu most je, jedete dvacítkou a slyšíte různé skřípání, naskakuje vám husí kůže..
😂😂
Mně naskakuje husí kůže vždy, když jedu s ČD po kolejích SŽ a Regionova líta ze strany na stranu.
Zkuste to třeba s AŽD Regiosprinterem… Věčně obuté, drkotající, špatně nebo naopak moc topící… Zpoždění stejné… Jo, koupíte si kafe, vodu, pivo, limo…
Jejda…byla to nadsázka, sarkasmus, reakce na to, jak se bojí, že s ním spadne most apod…… Mně se líbí, jak na tomto serveru berou všichni úplně všechno vážně….
Asi proto, že to je dopravní web a ne novinky.cz.
I vědci mezi sebou navzájem vtipkují… Stejnětak veselí nádražáci si mezi sebou občas namažou koleje….
Mně zase pokaždé, když vidím špinavý dlouho neuklízený záchod v Jančurově vlaku.
Hele nepřipadá vám ten můj hejt na konkrétního dopravce mimo mísu?
Mně jo.
Stejně jako ten váš..
Jančura je špindíra a bordelář..to ví všichni…říkala mi to i jedna paní průvodčí v té Regionově.
Není už ten šrot sám o sobě provizórium?
Česko: země kde provizorium nahrazeujeme provizoriem.
Česko: země příběhů.
Však taky v našem státě byla poprvé na světě definována nová časová jednotka.
Jednotka dočasnosti = 1 FURT
Jako je to vtipné, ale nejsme zase tak ojedinělí.
Znáte jihoamerický termín „maňana“, ne? 😉
Nemusíte až tak daleko. Španělsko je blíž.
Furt je slovo z vychodniarciny a znamena stale, ale pouziva sa aj vo vyzname vecne.
Tak když se prachy vyhazují na rozhledny, lavičky v jasmínu apod… Nejdřív základní infrastruktura, pak serepetičky. Jenže sprostý lid chce ty hry a nadává, a tak není na chleba (anebo si vymrčuje, jak má chleba vypadat a když není po jeho, je zle – viz podoba mostu).
Za základní infrastrukturu byly už i v dálkové a silné příměstské dopravě prohlášeny silnice a dálnice, takže nějaké koleje jsou našemu státu celkem jedno.
Ty rozhledny apod. jsou imho důsledkem nedozrálosti státního aparátu a politiků.
Kteří vidí miliardy z EU, tak je musíme honem utratit a budeme se mít dobře.
A vůbec je nenapadne přemýšlet, JAK ty peníze utratit EFEKTIVNĚ.
Opět využíváme nějakých výhod (dotací z EU), aniž bychom byli za to zodpovědni (neřešíme důsledky toho za co jak ty dotace utratíme).
Tato země, která si neumí poradit s jedním mostem, chce stavět VRT. 🤣
😀
Takže kolem roku 1975 nebylo ve Francii nikde podobné místo, aha.
Co má Francie před 50 lety společného s mostem přes Vltavu? 🤔
Ta země tehdy taky chtěla stavět VRT.
Tak jim běž poradit… myslím tomu spolku, který požaduje oživování mrtvoly.
Nezlobte se, ale toto je demagogie.
Jsem občan platící daně. A nejsem odborník na stavění mostů. Mě – občana – zajímají výsledky. A smutným výsledkem v tomto případě je, že kvůli jednomu mostu jsou tady manévry jak před cestou na měsíc.
To si taky platíte škodnou v podobě památkářů, tam si stěžujte. 🙂
Ono, pokud by se nemusela dělat EIA, tak by se příprava zrychlila. Technicky vzato železniční most tam je a nový bude méně hlučný.
Za určitých podmínek by to šel most postavit rovnou a dodatečně žádat o stavební povolení, což by v případě havarijního stavu mostu pokud by došlo k zastavení provozu nebylo od věci.
Vzhledem k tomu, že se v rámci výměny mostu má přidat třetí kolej, nepřipadá nějaké zjednodušené povolení stavby v úvahu.
Jenomže EIA není jen o cílovém stavu ale také o stavebním procesu. Nový most může být sebelepší, ale pokud během stavby vyhubíte všechen říční život od Prahy az do Hamburku, tak to EIA neprojde.
Prosím,jak se dá běžnou stavební činností při výstavbě mostu vyhubit říční život? V současnosti se už ani suříkové barvy nepoužívají.
Pokud se na stavbě stane průšvih, tak na nějaké EIA vůbec nezáleží.