Infrastruktura Stavebnictví Železnice

Správa železnic vymění most přes Sázavu u H. Brodu. Provizorium po 35 letech zmizí

Starý provizorní most u Havlíčkova Brodu. Pramen: Správa železnic
Starý provizorní most u Havlíčkova Brodu. Pramen: Správa železnic
Výstavba bude probíhat za úplné traťové výluky. Nebudou však potřeba náhradní autobusy, vlaky pojedou jinudy.

Na okraji Havlíčkova Brodu začíná tento týden rekonstrukce železničního mostu přes Sázavu na jednokolejné trati ve směru na Pardubice. Rekonstrukce fakticky znamená náhradu starého mostu novým. Práce vyjdou na 112 milionů korun, provede je firma FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby.

V rámci stavby se odstraní dvě provizorní mostní konstrukce z roku 1986, vybourají původní kamenné opěry a původní kamenné pilíře se částečně odbourají pod úroveň terénu. Kamenné opěry budou nahrazeny železobetonovými, nová konstrukce pak bude ocelová celosvařovaná. Na místo bude dopravena po částech. Most bude stavebně připraven na možnou budoucí elektrifikaci trati.

„Doplňujícím pozitivním aspektem realizace projektu je, že nově navrženou konstrukcí bude most s kolejovým ložem, tudíž přímo v městské zástavbě Havlíčkova Brodu dojde ke snížení hluku způsobeného železniční dopravou,“ uvedla Správa železnic.

Výstavba bude probíhat za úplné traťové výluky. Nebude však potřeba náhradní autobusová doprava, protože vlaky budou odkloněny na alternativní trať, která vede tunelem. Stavební práce mají podle smlouvy trvat 10 měsíců. Sejmuté provizorní mostní konstrukce budou rozebrány a uskladněny pro případné další využití.

Starý provizorní most u Havlíčkova Brodu. Pramen: Správa železnic
Starý provizorní most u Havlíčkova Brodu. Pramen: Správa železnic
97 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří

V některých případech by bylo užitečnější trať optimalizovat a spolu s tím provést výměnu. Různě dlouhá doba životnosti u mostovek to ale komplikuje. Je téměř vyloučeno použít mostovku z jednoho místa na jiném. Zvýší se tak náklady. I když řešení by se mohlo najít.

Radek Vévoda

Dobrý den. Nový most bude ocelový s průběžným kolejovým ložem, tzv. Langrův nosník. Trámy a oblouky most budou bílé a táhla (svislice) oranžové. Ocelový most bude po dílech navážen a pomocí AD 500 ukládán na montážní rošt na předpolí mostu (montážní plošinu) a po jeho sestavení a vybudování nové betonové spodní stavby bude vysunut nad překážku a spuštěn na kalotová ložiska. Most bude umožňovat pozdější elektrifikaci. Samotné práce ve výluce začínají 1.6.2021 v současnosti byly zahájeny přípravné práce (příjezdové komunikace, plošiny pro pilíře PIŽMO a pod.
S ppozdravem

Dittrich Jiří

Mě zarazila doba stavby. Kdysi jsem dělal u mostního obvodu na jihozápadní dráze a na výměnu mostu jsme měli týden pracovní. Přesně takto jsme měnily mosty. Jsou to žabaři.

Lemmy

Ano, za týden smontujete rámusáka jako je na fotce a jebnete ho na původní opěry z 19. století. Ale těžko upravíte pilíře a vybetonujete most s průběžným štěrkovým ložem (asi ani za použití prefabrikátů.)

Franz

…přímé vlaky z Jihlavy do Brna přes H.Brod jezdily na konci 70tých let min.století…a sice el.souprava – na obou koncích SM488 se dvěma vloženými vozy; s odjezdem z Jihlavy v 11.00.

K.S.

Na kolik kolejí je to těleso stavěné? Zdá se mi že pilíře byly dělané s výhledem na 2 koleje.

exttmis

Dobrý postřeh. Tohle (1. fotografie) totiž s největší pravděpodobností je sice most přes Sázavu, ale nikoliv v H.Brodě, nýbrž u Nížkova na bývalé staré trati Přibyslav – Sázava. A tam vojáci kdysi postavili (z cvičných důvodů) pilíře pro druhý most. Dnes je tam cyklostezka.

Ingot

Ta Vaše pravděpodobnost je mylná. Je to v Brodě.
I koruna toho náspu je poměrně dost široká, takže možný výhled na dvě koleje tam možná byl.

exttmis

Možná máte pravdu. Mě tedy přijde, že náspy v HB jsou poněkud vyšší, ale možná to opticky dělá ta přebujelá vegetace. Budu se tam muset vypravit.

Jaaa

Bylo by to úzký, ale asi by se na to těleso 2 koleje vešly

Petr

Důvodem proč je těleso tak široké je velmi jednoduchý. Když před více než 35 lety proběhla rekonstrukce svršku kterou provedlo železniční vojsko, byl starý štěrk buldozery rozhrnutý do stran a proto to vypadá, že se zde počítalo se dvěma kolejemi.

FOX

Hlavně že novej most už byl !!! Ale jeden spořivej pán z Perknova ho dal v roce 2005 do šrotu …. Byl uskladněn na zhlaví v žst směr Jihlava …. Překážel pronájmu. ale o tom až příště @@

MLB

Pěkná ukázka, jak se hodí mít výlukovou variantu…

medical_examiner

Hmmm, aby bylo tu nadpočetnou dálkovinu, i normální rychlíky kudy odklonit…

Railfort

Doufám, že to nebude další modrá obluda, ale že nátěrem zapadno do okolní krajiny jako to provizorko.

Karl vB.

Příroda je mocná, UV záření také a kvalita barev taková, jakou asi známe. Za rok za dva to bude mít pastelový odstín a pak se to časem samo splyne s okolím…

Jiří

Konečně změna. Konstrukce s průběžným ložem. Je to děs jak dlouho trvalo v Čechách začít používat tuto převratnou novinku z 30 let minulého století.😁

Alibaba

To už se používá právě už dávno. ono totiž není vůbec ekonomické takový most s prvkovou mostovkou měnit, když není za hranicí životnosti.
Jen na spoustě míst je problém se stavební výškou.

Jiří

Bohužel jsem podobné konstrukce viděl jen v Německu. U nás je do jisté míry nahrazovaly kamenné stavby.
Zbytek pak měl klasickou mostovku.

Alibaba

Tak to se špatně koukáte. Co třeba most(y) na trati z Břeclavi do Rakouska? Ten je ocelový s průběžným kolejovým ložem. A spousta dalších.

Dittrich Jiří

Máte pravdu. Takový most je také v Plzni na trati Plzeň Klatovy Když se měnila tak výluka trvala 5 pracovních dnů

Jiří

Jenomže ten je nedávno vyměněný.

Alibaba

Tak ona zrovna tak nějak nastává doba, kdy spoustě takovýmhle mostům s prvkovou mostovkou dochází životnost (jsou často stavěné před I. S.V., v době kdy průběžné kolejové lože se používalo zpravidla jen na masivních mostech), která je navržena na cca 100 roků. Byla tu debata o mostě pod Vyšehradem, kde má být taky průběžné kolejové lože (v případě nové konstrukce, která je potřeba), most u Červené nad Vltavou. Další příklad co je taky nedávno vyměněno jsou mostní konstrukce v Lovosicích přes Labe. Díval jsem se na to na idnes v pořadu „Na co zírá mašinfíra“. Hned v prvním reakci na… Číst vice »

Jiří

Asi myslíte nad komunikací či vodním tokem. Mám dojem, že to použití právě této konstrukce je dost omezeno její délkou. Někdo tu uvádí i Červenou nad Vltavou. Tam je ale velké rozpětí na stávajících pilířích.

Alibaba

Ano, hlavně nad komunikacemi. Vodní toky zpravidla tento problém nemívají, protože stavební výška starých nahrazovaných mostů je dostačující.
Most s průběžným kolejovým ložem nemá omezení délkou. Proč by měl mít? Myslíte si, že by vana na štěrk nemohla dilatovat?

xyz

Vkládání stamilionů korun do rekonstrukce úseku, který je snadno nahraditelný tou již existující tratí/spojkou? Zajímavé. 🙂

Pozn. ani neobstojí eventuální časová kolize vlaků od/do Hlinska s vlaky od/do Žďáru – s ohledem na zákonitosti taktového uzlu + stanovené přestupní doby, nemůže nastat situace, kdy by oba vlaky potřebovaly jet najednou; vždy to bude o několikaminutových časových rozestupech. 🙂

Jirka

Ten úsek je sice nahraditelný, ale pak by se musela řešit úvrať v Havlíčkově Brodě. Úsek umožňuje jízdu bez úvrati.

Kubrt

A které vlaky takto úvraťují?

Kalina

Osobní nula a pokud zde vůbec kdy projede náklad, tak v HB stejně musí přepřáhnout, protože na Hlinsko není elektrika.

Alibaba

Přepřahnout nemusí.
Jízda dieselu pod dráty zatím nebyla zakázána. 🙂

Jinak když jezdily rychlíky (M296) z Pardubic do Havl. Brodu tak to využívaly pro jízdu dokola, aby se nemuselo objíždět. A když jezdily až do Jihlavy tak právě bez úvratě.

xyz

Od Pardubic do Jihlavy už ale žádné přímé vlaky nejezdí. Navíc mezitím už tak jako tak prakticky všechny vlaky jezdí ve „vratném“ provedení, pro které je úvrať snadnou věcí.

Alibaba

Dneska ano. A když mluvíme o tom HB tak se právě jezdí (osobní vlaky) po staré trati, protože je to o cca 1 km kratší než tunelem. Naopak nákladní vlaky jezdí tunelem, protože se tak rovnou dostanou do nákladní skupiny, jízdou po staré trati by musely stejně manipulovat na šlapanovsko/pohledském zhlaví.

medical_examiner

Nejlépe Vectronem DE.
Pak těch 42 km z Olomouce do Zábřehu není tak moc dlouhých…do Jeseníku…

ABC

jak se tu s oblibou říká, byly vynalezeny řídící vozy…

Lech Malý

Úvrať vem čert, jde o to, že si ukrojíte z kapacity hlavní trati, tím spíš, že ‚uzel a několikaminutové časové rozestupy‘.

Jiří Šrámek

Úvrať? Odkud? Kam?

Kubrt

Mít i starou trasu pro osobní vlaky je fajn – s ohledem na rychlíky a nákladní vlaky na trati směr Brno, kterých ještě přibude výrazně.

Kalina

Je to zřejmě pozůstatek z doby minulé, aby se dalo ve směru na Hlinsko jet od Ždáru nebo Jihlavy bez úvratě. Nyní už to smysl nemá a jen to přináší cestujícím diskomfort a zmatek, když musejí hledat nástupiště, které je na druhé straně budovy nádraží. Zřejmě ale není vůle a síla prosadit změnu, tak se holt z eráru zaplatí i tento nesmysl.

Jiří Kocurek

Och hrůza! Peron je na druhé straně nádražní budovy. Tak to se bude muset předělat Hulín, Ústí na Orlicí, Ostrava hlavní, Tábor … a zrušit Masaryčka. To kdyby jel někdo z Kolína rychlékem a skončíl na hlavním při cestě na Kladno.
A pak ještě kusé perony v mnoha dalších nádražích, které jsou vedle budovy a ne před ní, jako např. Přerov.

Lech Malý

Tak dispozičně podobné je třeba Ostrava hl. n. nebo Stará Paka. Ve Švýcarsku Sargans – tam mi to dalo docela zabrat.

xyz

Mimochodem – to 5. nástupiště je dosud nezmodernizované. K jeho modernizaci má dojít za pár let. Což při platných normách znamená buď nutnost prodloužení podchodu a zřízení dalšího ostrovního nástupiště, anebo (bez prodloužení podchodu) úpravu takovou, že s nástupištěm bude stejně jen ta první kolej od budovy (co se toho 5. nástupiště týče).

Michal

Ano máte pravdu, ty nástupiště jsou v dost špatném stavu a nejsou bezbariérové, proto se zruší jedna kolej (stávající k.č.12). Zvýší se tam i rychlost z 30 km/h na 50km/h. Provede se prodloužení podchodu + 1 vnější nástupiště č.5 a jedno ostrovní nástupiště č. 6 a chystá se to v rámci modernizace uzlu. Teď ale celá modernizace visí na tunelu, protože se zjistili deformace ostění pravděpodobně související s bývalou podzemní továrnou Dasch na oleje, kdy se na tuto továrnu použila část nedokončeného tunelu a do boků se vyrazily boční chodby (tunel se dodělal až po válce 1953). http://spravnym.smerem.cz/Tema/Podzemn%C3%AD%20rafin%C3%A9rie%20Havl%C3%AD%C4%8Dk%C5%AFv%20Brod

medical_examiner

Masaryčka se zruší stejně právě pro nadbytečnost s tím, že z Prahy do Hostivic se bude jezdit odklonem po „semmeringu“, a trať se mezitím přepojí na hlavní.
Otázka rychlodráhy na letiště je bezpředmětná, protože ta nikdy nevznikne…😂👺.

Railfort

Je to pozůstatek doby, kdy touto stopou vedla jak trať na Pce tak stará trať na Brno takže se dalo jet přímo z Jihlavy do Brna. U Pohledských Dvořáků se tratě rozbíhaly. Při výstavbě dvoukolejky a tunelu v podstatě došlo k otočení propojky u Pohledských Dvořáků.

Kubrt

K té historii – využívala se někdy taková jízda Jihlava-směr Žďár-Brno? Přeci jen ta původní trať byla jen lokálka. Díky.

Railfort

To netuším, ale předpokládal bych to. Třeba nahlédnout do nějakých starých již.

Railfort

Myslel jsem, že jsem napsal jř a je tam již.

Lech Malý

Já bych naopak řekl, že sotva. Ukázka válečného JŘ. Trať do Žďáru byla fakt jako lokálka, naopak ta jihlavská byla hlavní.

Alibaba

Ani nejde o to, jestli se využívala pro takovéto jízdy, jde o to, že když to byla právě lokálka, tak se napojením na trať do Pardubic i ušetřily nějaké drobné za kousek vlastní tratě.
Postavením hlavní dvoukolejné tratě se směrové priority změnily.

Kubrt

Jasně; navazoval jsem na Railforta, který takovou jízdu zmínil a me to poněkud překvapilo – myslel jsem, jestli o tom nemá nějaké konkrétnější informace.

Alibaba

Asi mít nebude.
Já si ani nemyslím, že v dobách kdy tam nebyla hlavní trať, že by tam jezdily přímé (osobní) vlaky. Charakter těch tratí (hlavní X lokálka) byl docela zásadní a nějaké vazby tam pro vedení přímých vlaků neexistovaly.

Alibaba

Jsou tam šipky…

Ingot

Tento most je rekonstruován hlavně z důvodu budoucí modernizace uzlu Havlíčkův Brod, do kterého spadá rekonstrukce tunelu na té druhé spojce, aby mohl být co nejvíce zachován provoz. Významně také poklesne hluk.

Kalina

Na trati přes most je v porovnání s trasou skrz tunel, provoz zcela marginální. Trať přes most nelze ani použít jako objízdnou trasu místo tunelu.

Kubrt

Jde o to, že vlaky od Pardubic se do HB dostanou bez kolize s vlaky od Brna.

Railfort

Ale při opravě tunelu alespoň nemusíte jezdit busy do Rozsochatce.

Lech Malý

Mmch nestálo by za úvahu při opravě tunelu zprovoznit spojku i druhým směrem, tj. jak byla dříve? Už jenom kvůli nákladní dopravě.

Railfort

Netuším, kolik toho tam jezdí, ale bez elektrifikace by to nemělo smysl. Každopádně by frflal obyvatel toho strážního domku bo by mu to asi zrušilo příjezdovou cestu. A i kvůli tomu se nedivím, že nechce SŽ ty domky dávat.

Michal
Alibaba

Co si pamatuji, tak dřív by se hodila, protože jezdily náklady od Jihlavy do Brna (a zpět) s úvratí (elektrická lokomotiva objížděla, pokud zrovna nejel vlak s postrkem) právě v HB. Jak to jezdí dneska nevím. Navrhl bych to asi takhle https://mapy.cz/s/mecefezomo v minulosti ta trať byla o cca 20 m severněji přimknutá víc k silnici.

K.S.

Jakože první „diamond crossing“ na širé trati v ČR? No nevím jak by se na takový atyp tvářili.

Lech Malý

Tak první samozřejmě né, napadá mě (dávno neexistující) křížení KND s buštěhradkou mezi Unhoští a Kladnem.

medical_examiner

Tvářili by se jako tele na nová vrata, ale nebylo by jim to nic platné…😀

Alibaba

Tak já bych to vedl i jinak. https://mapy.cz/s/javurusume
Tady by byl delší most přes Sázavu, ale o něco kratší koleje (celková délka, a lépe by se vkládaly výhybky do toho tříkolejného přímého úseku.
A širá trať by to být nemusela, prostě by se protáhly (a sloučily) odbočky Kubešův Mlýn, Tunel a jakoby bývají Pohledští Dvořáci. prostě by se to nacpalo do jedné dopravny.
Co se týče atypu, tak pak hodně záleží, jak přesně by se to vedlo, jaká by byla rychlost protože se dá použít i obyčejné křížení 1:11 nebo i kříž z DKS.

K.S.

A proč ne takhle? mapy. cz/s/dahafuruhu 😀

Mě se víc líbila ta první verze, ale hádám že by jim z toho na SŽ stály vlasy hrůzou.

Možná by si trať Znojmo-Hradec zasloužila mnohem více pozornosti, potřeba tam je myslím vyřešit jenom problém se sklonem mezi Pokřikovem a Horním Holetínem. Pak by se daly nákladní vlaky provozovat v této trase a vyhnout se tak Golčovu Jeníkovu. Problém ale zůstává v tom jak se nahoru dostat z Moravy,

Alibaba

Takhle ne, protože se nepotřebujete točit dokola. ta větev ze staré trati do tunelu je zbytečná, co by po ni jezdilo?

K.S.

Podívejte se, je tam smajlík, tu do tunelu jsem přidal pro pobavení.

Michal

Doporučuju si prohlédnout tuto diplomovou práci.
https://www.vutbr.cz/studenti/zav-prace/detail/126284
Je tam zpracováno několik variant trasování zmíněného propojení tratí.

Alibaba

No vidíte, do jedné varianty jsem se (přiměřeně) trefil.

Alibaba

Já mám naopak zkušenost, že se jezdí primárně přes tento most (stará trať), protože je to na V. nástupiště kratší.

Kzl

Tunel byl již po kolejové stránce rekonstruován před cca 5 lety. Je tedy v plánu rekonstrukce ostění?

Ingot

Ano, je v plánu. Alespoň z dostupných informací 🙂

Kzl

Děkuji za informaci. Je už k tomu něco dostupného online, nebo je to zatím interní informace? Případně možno něco bližšího přes SZ?

Jiří Kocurek

Zapomínáte na vlaky nákladní, které také je potřeba někudy protáhnout. … že vlastně po Mostě Inteligence osobní vlaky také nejezdí, mohou jet přes Vyšehrad – podobná situace.

Lech Malý

nemůže nastat situace, kdy by oba vlaky potřebovaly jet najednou; vždy to bude o několikaminutových časových rozestupech
No právěže to bude vždy o pár minutových rozestupech, čili při zpoždění bude jeden vlak stát u klacku a čekat, až projede druhý. Ano, šlo by to i bez spojky, ale už je to řešení ‚setřit ať to stojí, co to stojí‘. Trochu mi to připomíná skalické zhlaví ve Starkoči, kde po úsporné rekonstrukci nejde současně postavit na Václavice a do Skalice.

Railfort

Těch vlaků na 238 je dost na to, by jejich ježdění po hlavní tratí každý den omezilo/zastavilo/zpomalilo/opozdilo několik vlaků na hlavní trati. Zákonitostí taktového uzlu se ohánějte v utopistickém světě bez mimořádností a zpoždění a ve světě bez nákladní dopravy. Anebo si podobnou stanici běžte zkusit řídit.

xyz

„Zákonitostí taktového uzlu se ohánějte v utopistickém světě bez mimořádností a zpoždění a ve světě bez nákladní dopravy.“ Se zpožděním to je ještě horší – zpožděný Os-238 od Hlinska sice tedy nebude mít kolizi tras s rychlíkem od Brna, ale tím pádem dojede k 5. nástupišti ve chvíli, kdy rychlík od Brna už přijel ke 2. nástupišti. Paradoxně jízda Os-238 tunelem by mohla umožnit jízdu těchto vlaků ke 2. nástupišti tak, aby šlo o přestup hrana-hrana ve směru na Prahu či od Brna. Takovou výhodu nikdy jízda k 5. nástupišti (tedy po tom úseku, ve kterém se nyní bude měnit… Číst vice »

Railfort

…a budou za sebou každou chvíli vyšívat nota bene pokud se do toho bude plést ještě osobák od Žďáru.

Lech Malý

Né, že by to nešlo, ale budete mět málo hran, kór ve stanici, jako je HB: dvě Vám padnou na rychlíky na hlavní trati, dvě na osobáky na jihlavské, pak osobáky na hlavní, šukafon do Humpolce a končíme. Ano, šlo by celou stanici překopat a lokálku do Humpolce odstřelit, no ale nebude pak nakonec levnější ta výměna mostu? (S benefitem oddělené osobky a nákladky na Hlinsko.)

Alibaba

Furt si myslím, že je lepší přijet od Hlinska k 5. nástupišti nezávisle na vlacích od Brna.
Spíš si myslím, že by měli z 5. nástupiště vyhozením jedné koleje (jsou tam k depu 4) ještě přidat 6. (s podchodem) vysoké 550 mm nad TK.

Szantus

Ahoj, nevíte prosím někdo proč bylo na tomto místě provizorium – proč jím byl nahrazen původní most? Dle původních pilířů musel být velmi mohutný. Děkuji.

Railfort

Provizorium je evidentně výše než byl starý most. Tam bych bádal.

Projektantka

Původní most byl ocelový nýtovaný třípolový a již technicky nevyhovoval. Dráhy se tehdy rozhodly postavit zde most nový na 2 etapy. První etapa byla nahrazení mostním provizoriem, ke druhé etapě – postavení nového mostu – však kvůli změně režimu nedošlo. Provizorium tam tak bylo 30 let a již vykazovalo velké množství závad. Z důvodu zabezpečení bezpečnosti dopravy je tak navržen most nový.

Ingot

Dovolím si zde trochu oponovat. Nosné konstrukce jsou ve velmi dobré stavu. A to jak velká ŽM – 60, tak i malá KNO 155. Problém je především v pilíři PIŽMO, který stojí na nestabilním podkladu, na němž obě konstrukce spočívají.

Dom

Neznalý místní situace. Co za vlaky tudy jezdí? Vždyť to ústí mimo nádraží směrem na Jihlavu, tak osobní asi ne, nebo? Fakt nevím, příjde mi to jako zbytečná trať celá ta „spojka“.

Kalina

Regionovy směr Hlinsko, teď pojedou ve směru na Ždár a za tunelem prejedou spojkou na původní trať do Hlinska.

Projektant

Všechny vlaky osobní dopravy Havlíčkův Brod – Hlinsko ( – Pardubice). Oproti novější spojce do „brněnské“ trati je tato větev kratší a provoz nekoliduje s hlavním směrem. Podívejte se na mapu pořádně, neústí to mimo nádraží, u této větve jsou také nástupiště…

Dom

Díky, já to fakt nemyslel zle, máte pravdu.

Lech Malý

V podstatě je zaústěna do IV. nástupiště, pokud by nebyla spojka, ztrácí toto nástupiště smysl. Výhoda možnosti pokračovat zpět nebo do ostatních směrů bez úvrati už v době motorových jednotek nemá takovou váhu. Co má velkou cenu je, že se nemotají vlaky od Hlinska na trati od Žďáru (tunelem).
Spojka od Hlinska do tunelu vznikla vlastně tak trochu jako bonus, původní stará trať od Žďáru byla naopak zaústěna po diskutované spojce po mostě přes Sázavu.

Kubrt

Ta nová spojka je vhodná hlavně pro nákladní dopravu směr Hlinsko – umožňuje výrazně snazší cestu do nákladních kolejí žst HB.

Gwann

kolik nákladů jezdí Hlinsko-Jihlava…a proc to tahat dieselem i HB-Jihlava…

nejsem pro to spojku zrušit.

ale at se dobrá správa stará o mosty kde je stav katastrofální a hrozí červený terč. nápověda: orlík a vysehrad

Kubrt

Obávám se, že si pleteš , co je stará trať a co nová. Stará s diskutovaným mostem je dnes dobrá pro osobní vlaky HB-PCE. Nová přes tunel je dobrá pro nákladní vlaky od PCE, jimž umožňuje vjezd do nákladních kolejí žst HB. S Jihlavou to nemá nic společného.

Lech Malý

Kolega Gwann má obecně problém s krajem Vysočina, a HB je v kraji Vysočina, navíc, a to je možná ještě horší, historicky Země česká. 🙂

glosátor

Ona se ta „stará trať“ může třeba leckdy hodit i pro nákladní dopravu: ve Ždírci nad Doubravou je přece jedna z největších pil v ČR – nevím, ale nějaké „ucelenky“ štěpků mohou klidně jezdit třeba i někam přes Jihlavu a ne jen do Štětí. Navíc dneska různí „priváti“ vozí občas překvapivě nákladní vlaky s netušeným zbožím i v relacích, v jakých by to leckdo vůbec nečekal …

Jiří

Mám v Chotěboři výhled na trať a vlaky se dřevem do Ždírce vidím několikrát týdně.

Alibaba

Do V. (slovy pátého) nástupiště…

Lech Malý

Díky za opravu, kdyžtak to přelepte 🙂