Doprava ve městě Metro

Křižíkova a Jinonice. DPP chystá další výtahy do metra

Výtahy do metra na Andělu. Foto: DPP
Výtahy do metra na Andělu. Foto: DPP

Dopravní podnik hl. města Prahy (DPP) začal připravovat bezbariérový přístup do dalších stanic pražského metra. Výtah pro vozíčkáře či rodiče s kočárky má vyrůst například na stanicích Křižíkova a Jinonice.

Na profilu zadavatele už DPP zveřejnil soutěže na projektanta, který připraví dokumentaci pro stavební povolení.  Hodnota každé zakázky je necelých 15 milionů korun. Jinonice prošly nedávno velkou opravou, ta ale neřešila bezbariérový přístup.

Nejdříve se na trase B kopne do země na jiném místě: na Karlově náměstí. Zakázku za 212 milionů korun už loni získalo sdružení firem Hochtief a Energie.

Podle mluvčí DPP Anety Řehkové se chystá bezbariéový přístup i při rekonstrukci stanice Opatov bude i zde realizován bezbariérový přístup. „Kdy bude akce zahájena a tedy i dokončena nelze v tuto chvíli stanovit,“ dodala.

V roce 2021 se počítá DPP s rekonstrukcí stanic metra Jiřího z Poděbrad a Českomoravská, při ní dojde rovněž k vybudování bezbariérových přístupů. „Studijně jsou prověřeny možnosti realizace bezbariérových přístupů do stanic metra Želivského, Pražského povstání, Malostranská, Náměstí Republiky, Flora, Hradčanská. Realizace se předpokládá až od roku 2024,“ dodala Řehková.

Bezbariérový přístup znamená u starších stanic většinou vybudování výtahu. Zkušenosti ze stanic, kde se již instaloval, ukazují, že jde o poměrně nákladnou akci v řádu stovek milionů korun.

18
Diskuze

avatar
6 Komentáře
12 Reakce na komentáře
13 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
14 Autoři komentářů
XxySoupravaBobAAAOndra Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Bob
Host
Bob

Zbytečně vyhozené peníze! I kdyby ve všech těch stanicích měli po celou provozní dobu po následujících sto let stát dva svalnatí chlapíci, co budou ty vozíčkáře vynášet ručně, tak to bude pořád levnější než ty předražené stavby za stovky milionů.
Jestli má DPP přebytek peněz, tak ať je raději investuje do posílení spojů, stavby nových tramvajových tratí, prodloužení metra na letiště, zvýšení mezd ap.

Souprava
Host
Souprava

A rodiče s kočárky, starší lidé, co mají problémy s chůzí (zejména se schody)? Je vidět, že seš klasické mladé ucho.

Xxy
Host
Xxy

vy evidentne nemáte deti, výťahy využívajú hlavne kočíky a starí ľudia, vozičkári minimálne

situácia na linke A je taká že ja osobne metrom vôbec necestujem, nehovoriac o chaotickom značení východov na ktoré treba titul a absencii signálu mobilov. keď si človek k dobe cesty prirata dostať sa pod zem a von tak metro v prahe prakticky nemá zmysel, aby človek ušetril jednotky minút

Tomáš Ramert
Host
Tomáš Ramert

Konečně Křižíkova 🙂 jen nechápu jak je možné že na takové málo vytížené stanici bude výtah dřív než třeba na Kačerově, Staroměstské nebo Malostranské. Tam jsou ty výtahy víc potřeba.

Ondra
Host
Ondra

Křižíkova je celkem vytížená, je tam spoustu kancelářských budov

thegrid
Host
thegrid

No nevím, to co je na Andělu je poděs. Nedá se tam projít a podle mě je to i docela nebezpečné. Nechápu, že ten výtah schodiště neudělali u jedné strany třeba. Všichni do sebe narážejí.

Ondra
Host
Ondra

nebezpečné v čem?

AAA
Host
AAA

„Všichni do sebe narážejí“

v případě evakuace by to asi mohlo být veselé….

beedat
Host
beedat

Výtah na Jiřáku? Ten vchod bude několik set metrů od stanice samotné, jak je ta hluboká 🙂

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Nemusí být – naopak by mohl dobře fungovat v kombinaci s tramvajovou zastávkou ve směru do centra.

Tomáš
Host
Tomáš

A co Kačerov? Jedna z nejvytíženějších stanic. Přestupní uzel, odkud je vedeno desítky městských i příměstských autobusových linek? Pro přestup s kočárkem naprostá katastrofa.

Poolman
Host
Poolman

Toto uz taky proverila studije ale porad se nevi jestli se bude nad stanici stavet proto se stanice jen udrzuje v chatrani bez vetsi investice.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

A kvůli tomu tam není (a ještě dlouho nebude) ani pořádně vyřešen snadný přestup mezi metrem a železnicí.

Milan Kříž
Host
Milan Kříž

A ví někdo, jak bude vypadat ta železnice? Zanedlouho se začne dělat studie proveditelnosti ŽUP a třeba tady může být požadavek na kompletní dvojkolejku (nákladní průtah) s nástupišti u obou kolejí (tangenta).

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

To není z pohledu rekonstrukce stanice metra rozhodující – tam je podstatný přístup z peronu metra do prostoru jeho nadjezdu nad tratí železnice takový, aby přestupující cestující nemuseli jako idioti neustálle měnit niveletu, a to navíc jedině „po svých“.

Tomáš
Host
Tomáš

Přesně to jsem chtěl taky napsat. Ten stav na Kačerově, odkud vyjíždějí stovky autobusů pro velká sídliště, je naprostá hrůza.

Sauber DPP
Host
Sauber DPP

Muze to vyhrat i nekdo jiny nez Metroprojekt?

Poolman
Host
Poolman

Muze.

Partneři