Kremlík zvažuje zrušení centrální komise, která schvaluje dopravní stavby
Modernizace železniční stanice Čelákovice. Foto: Swietelsky Rail
Po sedmi letech může na ministerstvu dopravy skončit takzvaná centrální komise, která schvaluje většinu dopravních staveb v zemi. Její konec
Co tak raději zrušit všechny ty co dopravní stavby zbytečně protahují? Opravdu nechápu proč v dnešní době internetu a informačních technologií tak dlouho trvá stabební řízení. Chápu, že vykoupit všechny pozemky a zpracovat všechny připomínky není práce na měsíc, ale nejde mi do hlavy proč může příprava stavby trvat někde deset i více let. Může mi to prosím někdo polopatě vysvětlit? Předem děkuji.
Ja bych zrusil Ministerstvo dopravy. Jako vsechna ministerstva je na (to osklive slovo).
Kolektivni rozhodovani Centralni komise je super. Vsichni jeji clenove jsou nejen odbornici ale take statecni lide, kteri se vubec neboji pana Sosny a pana Cocka a rozhoduji vzdy ve prospech dobrych reseni. Vsichni clenove Centralni komise jsou platni a kompetentni a i reditel odboru kosmonautiky ma urcite legitimaci hlasovat o odsunu brnenskeho nadrazi. Mozna odsun za ulici Opustenou je 1. Etapa odsunu na ISS. Pokud by nahodou nektera rozhodnuti CK byla prilis revizionisticka, ze treba v uzlu Brno by nemela byt zhorsena nakladni doprava, tak moudri hybatele MD zajisti ignorovani takoveho usneseni. Nerusit CK. Na palube se tanci!
To je dobře. Pan Sosna potřebuje protiváhu jako sůl. Je to taková žába na prameni.
Ja bych centralni komisi zachoval, ale:
a) stanovil bych ji lhutu 60 dnu na prijeti rozhodnuti o zameru – pokud by o projektu nebylo rozhodnuto do 60 dnu, povazoval by se za schvaleny v predlozene podobe!
b) zakazal bych ji vydat rozhodnuti nedelat nic a stanovil ji vzdy povinnost navrhnout zlepseni soucasneho stavu, nemohla by projekt odmitnout, mohla by ho pouze schvalit nebo zmenit – a jeji zmeny projektu by pak byly pro RSD, SZDC a RVC zavazne!
Takže zrušíme jediný orgán, který investorům mohl oponovat (CK) a jediný úřad, který má kapacitu je aspoň trochu kontrolovat (SFDI). Kdo nechápe, chápat nechce….
Co prosim vas SFDI zkontroloval? Jakou blbost se mu podarilo stopnout?
Babis v lete kritizoval CKM a ted bude mozna zrusena. Nahoda?
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/hnuti-ano-obsazuje-regiony-babis-ukoloval-sefa-dopravy-a-sli/r~a11ac8a2cb0911e9ac60ac1f6b220ee8/
Musim rict, ze to nedokazu posoudit, ale mam divny pocit, ze kdyz neco nefunguje jak ma, tak neco zrusime a ono se to zplepsi, kdyz ne, tak neco zase zalozime, zavedeme… Nebylo by ucelnejsi pro cele stavebni rizeni zlepseni podminek, tedy zakonu, vyhasek a procesu tak, aby byly jasna kriteria, lhuty a vse spadalo pokud mozno pod jeden urad/ministerstvo? Jestli timto mela byt CK, tak jetli nahodou nema svazane ruce nebo skutecne je neefektivni? Mam spise pocit, ze samotne RSD a SZDC (predevsim RSD) neni nijak pristupne jednani o projektech s verejnosti – predevsim s obcemi… Jako prvni na ministerstvu… Číst vice »
Zrušení centrální komise je nezajímavá věc, rušení SFDI bude zajímavější.
Nesouhlas. Obojí je užitečné a zajímavé. A rušení obého je do nebe volající hloupost.
Asi mu také vadí, že se čeká, aby se pak pospíchalo.
Na mně to spíš dělá dojem, že jde o to zbavit se některých odborníků v komisi a nahradit je loajálními zaměstnanci ministerstva, aby procházelo to co je zadáno „politicky“
Mno, ta současná taky není zrovna objektivní…
Abychom si rozumeli, doktore, mluvite o nasi centralni komisi?
Po přečtení článku https://zdopravy.cz/rychleji-do-mnichova-nemci-poprve-pripustili-ze-uspisi-modernizaci-v-bavorsku-36900/ je podle mne logické, že tato myšlenka pana ministra napadla. Důvodů, do kterých nevidím, ale může být podstatně více. Souhlasím samozřejmě s předřečníky, že nějaký proces schvalování bude muset být zachován, protože kdyby si investorské organizace vše odsouhlasovaly sami, dobré by to nebylo. Je také pravda, že vše zastřešuje ministerstvo, takže za sebe důvod k činnosti centrální komise nevidím, protože supluje to, co by mělo být prací samotného ministerstva.
Jistě – ale normálně fungující průřezový odbor expertízy byl před už mnoha roky nesmyslně zlikvidován.
SŽDC/ŘSD budou vyhodnocovat efektivnost a účelnost svých materiálů předložených CK? Co to je za úkol? Moje materiály jsou přece vždy 100% nejlepší, nejefektivnější a nejúčelnější (není to to samé?).
Já to pochopil opačně, tedy jestli bylo efektivní a účelné té komisi vůbec nějaké materiály předkládat. Ale to je taky divný úkol. Když odpoví ano, tak si tím přidělávají práci do budoucna, protože je budou muset do CKM předkládat dál. Pokud odpoví ne, tak možná budou předkládat zase jiné materiály někomu jinému…
Ta druhá možnost je taky divná – efektivitu (spíš akceschopnost) nějaké své komise si musí vyhodnotit především ministerstvo. Kremlík je fakt zoufalec.
Myslím, že se mýlíte: Kremlík to chápe správně, ale potřebuje „rukolapný“ podklad pro své rozhodnutí, aby nemohl být napadán za to, že to rozhodnutí bylo nekompetentní, resp. aby za takové nemohlo být jinými považováno.
Efektivita CK je pochopitelně mizivá, ale z právního pohledu je tu nějaký orgán, který projekty schvaluje. Tedy minimálně se vyjádří příslušné odbory MD a SFDI. Pokud by došlo ke zrušení CK, tak někdo musí vymyslet celý systém znovu vč. příslušných směrnic. např. V-2/2012
No, ono by asi úplně stačilo vrátit se k systému fungujícímu „za bolševika“, který postbolševici zcela nesmyslně zlikvidovali a od té doby chybí = obnovit průřezové „odbory expertízy“ jak na MD ČR, tak i v podřízených státních institucích – není přece třeba znovu vymýšlet již jednou vymyšlené …
A k čemu bude odborný orgán (jakkoliv nazvaný), když bude obsazován politicky, na základě stranických zásluh, jak je ve Straně a Firmě zvykem?
Cela CK je de jure jen poradnim organem na kterou svoji moc delegoval ministr. On ma odpovednost. Takze je uplne jedno jak jsou ty lidi pod nim dosazovani.
Vševědoucí Kocurku, vy snad něco víte o tom, jak se v minulosti obsazovaly pracovní pozice v bývalých odborech expertízy na ministerstvu a na správách dráhy? Myslím, že nevíte vůbec nic: to byly posty vyžadující odbornou kvalifikaci a dobré „průřezové“ znalosti železnice, navíc i „bolševik“ v tomto případě chápal, že nechce-li pohořet, na důležitých pozicích odborníky potřebuje.
A ci vy vite, treba maji takovy organ jiz v agrofet holdingu.