Infrastruktura

Kremlík zvažuje zrušení centrální komise, která schvaluje dopravní stavby

Modernizace železniční stanice Čelákovice. Foto: Swietelsky Rail
Modernizace železniční stanice Čelákovice. Foto: Swietelsky Rail

Po sedmi letech může na ministerstvu dopravy skončit takzvaná centrální komise, která schvaluje většinu dopravních staveb v zemi. Její konec zvažuje ministr dopravy Vladimír Kremlík. Informovala o tom jako první Mladá fronta Dnes.

Pan ministr v současné době vyhodnocuje činnost a efektivitu komise za účelem urychlení přípravy výstavby,“ řekla MF DNES mluvčí úřadu Lenka Rezková.

Ze zápisu porady ministerstva, který má Zdopravy.cz k dispozici, vyplývá, že Kremlík už uložil poslat z ministerstva dopis na ředitele podřízených organizací, které do centrální komise předkládají své materiálu. Po organizacích typu Správa železniční dopravní cesty či Ředitelství silnic a dálnic chce, aby vyhodnotily efektivnost a účelnost předkládaných materiálů za posledních pět let. Potom se chce rozhodnout, zda komisi zachovat, nebo ne. Není ale jasné, kdo aktivity centrální komise při rozhodování převezme, pokud bude zrušena.

„Účel centrální komise byl především koordinační. V dopravě musí vše na sebe navazovat a nějaký koordinační prvek být musí,“ uvedl pro MF Dnes bývalý ministr a dopravní expert z ČVUT Petr Moos.

27
Diskuze

avatar
13 Komentáře
14 Reakce na komentáře
19 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
20 Autoři komentářů
Eduardpamětníkmartin1SitgestravelSir HA Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Eduard
Host
Eduard

Co tak raději zrušit všechny ty co dopravní stavby zbytečně protahují? Opravdu nechápu proč v dnešní době internetu a informačních technologií tak dlouho trvá stabební řízení. Chápu, že vykoupit všechny pozemky a zpracovat všechny připomínky není práce na měsíc, ale nejde mi do hlavy proč může příprava stavby trvat někde deset i více let. Může mi to prosím někdo polopatě vysvětlit? Předem děkuji.

Sitgestravel
Host
Sitgestravel

Ja bych zrusil Ministerstvo dopravy. Jako vsechna ministerstva je na (to osklive slovo).

Pracuji na MD
Host
Pracuji na MD

Kolektivni rozhodovani Centralni komise je super. Vsichni jeji clenove jsou nejen odbornici ale take statecni lide, kteri se vubec neboji pana Sosny a pana Cocka a rozhoduji vzdy ve prospech dobrych reseni. Vsichni clenove Centralni komise jsou platni a kompetentni a i reditel odboru kosmonautiky ma urcite legitimaci hlasovat o odsunu brnenskeho nadrazi. Mozna odsun za ulici Opustenou je 1. Etapa odsunu na ISS. Pokud by nahodou nektera rozhodnuti CK byla prilis revizionisticka, ze treba v uzlu Brno by nemela byt zhorsena nakladni doprava, tak moudri hybatele MD zajisti ignorovani takoveho usneseni. Nerusit CK. Na palube se tanci!

martin1
Host
martin1

To je dobře. Pan Sosna potřebuje protiváhu jako sůl. Je to taková žába na prameni.

LKB
Host
LKB

Ja bych centralni komisi zachoval, ale:
a) stanovil bych ji lhutu 60 dnu na prijeti rozhodnuti o zameru – pokud by o projektu nebylo rozhodnuto do 60 dnu, povazoval by se za schvaleny v predlozene podobe!
b) zakazal bych ji vydat rozhodnuti nedelat nic a stanovil ji vzdy povinnost navrhnout zlepseni soucasneho stavu, nemohla by projekt odmitnout, mohla by ho pouze schvalit nebo zmenit – a jeji zmeny projektu by pak byly pro RSD, SZDC a RVC zavazne!

Anonym
Host
Anonym

Takže zrušíme jediný orgán, který investorům mohl oponovat (CK) a jediný úřad, který má kapacitu je aspoň trochu kontrolovat (SFDI). Kdo nechápe, chápat nechce….

SauberBahn
Host
SauberBahn

Co prosim vas SFDI zkontroloval? Jakou blbost se mu podarilo stopnout?

Pes
Host
Pes
Martin
Host
Martin

Musim rict, ze to nedokazu posoudit, ale mam divny pocit, ze kdyz neco nefunguje jak ma, tak neco zrusime a ono se to zplepsi, kdyz ne, tak neco zase zalozime, zavedeme… Nebylo by ucelnejsi pro cele stavebni rizeni zlepseni podminek, tedy zakonu, vyhasek a procesu tak, aby byly jasna kriteria, lhuty a vse spadalo pokud mozno pod jeden urad/ministerstvo? Jestli timto mela byt CK, tak jetli nahodou nema svazane ruce nebo skutecne je neefektivni? Mam spise pocit, ze samotne RSD a SZDC (predevsim RSD) neni nijak pristupne jednani o projektech s verejnosti – predevsim s obcemi… Jako prvni na ministerstvu… Číst vice »

Lucie
Host
Lucie

Zrušení centrální komise je nezajímavá věc, rušení SFDI bude zajímavější.

Brzdič zániku
Host
Brzdič zániku

Nesouhlas. Obojí je užitečné a zajímavé. A rušení obého je do nebe volající hloupost.

Petr
Host
Petr

Asi mu také vadí, že se čeká, aby se pak pospíchalo.

Miloslav
Host
Miloslav

Na mně to spíš dělá dojem, že jde o to zbavit se některých odborníků v komisi a nahradit je loajálními zaměstnanci ministerstva, aby procházelo to co je zadáno „politicky“

Haha
Host
Haha

Mno, ta současná taky není zrovna objektivní…

SauberBahn
Host
SauberBahn

Abychom si rozumeli, doktore, mluvite o nasi centralni komisi?

Radovan Komínek
Host
Radovan Komínek

Po přečtení článku https://zdopravy.cz/rychleji-do-mnichova-nemci-poprve-pripustili-ze-uspisi-modernizaci-v-bavorsku-36900/ je podle mne logické, že tato myšlenka pana ministra napadla. Důvodů, do kterých nevidím, ale může být podstatně více. Souhlasím samozřejmě s předřečníky, že nějaký proces schvalování bude muset být zachován, protože kdyby si investorské organizace vše odsouhlasovaly sami, dobré by to nebylo. Je také pravda, že vše zastřešuje ministerstvo, takže za sebe důvod k činnosti centrální komise nevidím, protože supluje to, co by mělo být prací samotného ministerstva.

pamětník
Host
pamětník

Jistě – ale normálně fungující průřezový odbor expertízy byl před už mnoha roky nesmyslně zlikvidován.

Kubrt
Host
Kubrt

SŽDC/ŘSD budou vyhodnocovat efektivnost a účelnost svých materiálů předložených CK? Co to je za úkol? Moje materiály jsou přece vždy 100% nejlepší, nejefektivnější a nejúčelnější (není to to samé?).

Martin V.
Host
Martin V.

Já to pochopil opačně, tedy jestli bylo efektivní a účelné té komisi vůbec nějaké materiály předkládat. Ale to je taky divný úkol. Když odpoví ano, tak si tím přidělávají práci do budoucna, protože je budou muset do CKM předkládat dál. Pokud odpoví ne, tak možná budou předkládat zase jiné materiály někomu jinému…

Kubrt
Host
Kubrt

Ta druhá možnost je taky divná – efektivitu (spíš akceschopnost) nějaké své komise si musí vyhodnotit především ministerstvo. Kremlík je fakt zoufalec.

pozorovatel
Host
pozorovatel

Myslím, že se mýlíte: Kremlík to chápe správně, ale potřebuje „rukolapný“ podklad pro své rozhodnutí, aby nemohl být napadán za to, že to rozhodnutí bylo nekompetentní, resp. aby za takové nemohlo být jinými považováno.

Démon
Host
Démon

Efektivita CK je pochopitelně mizivá, ale z právního pohledu je tu nějaký orgán, který projekty schvaluje. Tedy minimálně se vyjádří příslušné odbory MD a SFDI. Pokud by došlo ke zrušení CK, tak někdo musí vymyslet celý systém znovu vč. příslušných směrnic. např. V-2/2012

pamětník
Host
pamětník

No, ono by asi úplně stačilo vrátit se k systému fungujícímu „za bolševika“, který postbolševici zcela nesmyslně zlikvidovali a od té doby chybí = obnovit průřezové „odbory expertízy“ jak na MD ČR, tak i v podřízených státních institucích – není přece třeba znovu vymýšlet již jednou vymyšlené …

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

A k čemu bude odborný orgán (jakkoliv nazvaný), když bude obsazován politicky, na základě stranických zásluh, jak je ve Straně a Firmě zvykem?

Sir HA
Host
Sir HA

Cela CK je de jure jen poradnim organem na kterou svoji moc delegoval ministr. On ma odpovednost. Takze je uplne jedno jak jsou ty lidi pod nim dosazovani.

pamětník
Host
pamětník

Vševědoucí Kocurku, vy snad něco víte o tom, jak se v minulosti obsazovaly pracovní pozice v bývalých odborech expertízy na ministerstvu a na správách dráhy? Myslím, že nevíte vůbec nic: to byly posty vyžadující odbornou kvalifikaci a dobré „průřezové“ znalosti železnice, navíc i „bolševik“ v tomto případě chápal, že nechce-li pohořet, na důležitých pozicích odborníky potřebuje.

Sitgestravel
Host
Sitgestravel

A ci vy vite, treba maji takovy organ jiz v agrofet holdingu.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll