Kralupy otevírají parkovací dům u nádraží, většinu zaplatila evropská dotace
Nový parkovací dům v Kralupech nad Vltavou. Foto: Kralupy nad Vltavou
Město si od nového domu slibuje vyřešení problému s nedostatkem parkovacích míst.
Proč je ten parkovací dům tak daleko od nádraží? 🤔
Pokud je pro vás asi minuta a půl chůze daleko, pořiďte si vozík 😅
Kolik km to je?
Tyhle ceny jsou fakt skoro zadarmo. Na druhou stranu chválím levný projekt 350 míst za 113 milionů je na naše poměry nezvykle nízké. Teď ještě jaká je kapacita na nabíjení elektroaut?
Presne tak, pokud se srovnaji ceny parkingu otevrenych za posledni mesice, tak srovnani cen za 1 misto v Kc vc DPH:
Kralupy – 323 000 – stavitel Gemo
Brandys – 498 000 – stavitel BAK
Praha Cerny most – 719 000 – stavitel BAK
Ocividne se Praze nepodarilo zbavit se kmotru apod. Soutezilo se a stavelo se ve stejne dobe, mela by se projevit uspora z rozsahu a spis se z toho stal opet slusny tunel. A opravdu to nebyla zakazka minuleho vedeni Prahy, aktualni vedeni si vyhlasilo svoji novou zakazku.
Ono to je také hlavně o tom za kolik se vykoupí pozemek ??? nebo se pletu ???
Srovnáváte nesrovnatelné. Úspory z rozsahu se u parkovacích domů moc čekat nedaj, naopak vyšší kapacita může přinést větší nároky na vjezdy, výjezdy, rampy mezi patry, hluchá místa, atd. Jejich množství ovlivní i tvar parcely, atd. A tohle v Kralupech je od pohledu lehčí stavba, než ty v Brandýse a v Praze. Samozřejmě, je otázka, kolik kterej z těch parkovacích domů reálně vydrží a jestli ta těžší konstrukce bude i o to odolnější, ale rozdíl v cenách to minimálně z části vysvětluje. Co mě naopak děsí je to, jak Brandýs a zřejmě i tady Kralupy hledaj kličky, jak nabízet z dotací… Číst vice »
To stání pro rezidenty se ale může s dojížděči doplňovat. Dojížděči parkují přes den a rezidenti přes noc. Je tam přece ta podmínka každodenního vyparkování, což se asi bude hodit pro rezidenty jezdící do práce autem… Nevím ale, jak by se dala ošetřit časová synchronizace …
Právě to dotovaný parkování pro rezidenty jezdící do práce autem je to, co je na tom děsivý… V nejlepším případě to vymaže přínos toho P+R.
Mno. Parkování na ulici je „dotovaný“ úplně stejně. A když je takovej barák přes noc prázdnej, proč ho nevyužít pro místní?
Protože když máte problém s tím, že se centrum (Praha) každodenně přecpává auty, není úplně dobrej nápad umožnit těm, kdo bydlej mimo to centrum, snadno kupovat další a další auta (víc aut do každé rodiny, méně váhání, jestli auto stojí za to mít, atd). A umožnit jim parkování jen přes noc s tím, že přes den musej odjet (kam asi pojedou? Najdou si místo někde v okolních ulicích, vrátěj se pěšky na nádraží a pojedou vlakem do Prahy? Nemalá část nejspíš tím autem odjede do práce do Prahy. Kde maj buď parkování u kanceláře, nebo to hoděj na jiný P+R)… Číst vice »
Ti lidi jezděj auty do práce už teď. Nemyslím si, že možnost parkovat pod střechou přes noc někoho přiměje k pořízení dalšího auta. Tady to řeší poněkud absurdní situaci, kdy je v noci prázdnej parkhaus a ulice kolem plný aut.
Ale možná by bylo vhodnější ty rezidentské parkovací karty dražit …
To samozřejmě nepřiměje. Ale odstraní jeden z významných důvodů, proč další auto nepořizovat. Myslím, že byste se divil, kolik dalších aut jsou lidi schopni si pořídit, když jim město nebo stát zadotuje další a další parkování.
A povinnost s ním každej den někam zmizet ty negativní dopady toho přírůstku aut ještě zesílí.
Paráda – stavba na 100 let, která určitě pomůže.
Teď ještě dokončit protější autobusový terminál, který je přímo před budovou nádraží a bude zpola hotovo.
Celková rekonstrukce nádraží by měla následovat – opravte mě jestli se pletu – zhruba od roku 2024
Volal jsem na zákaznickou linku Správy Železnic – a opravdu se s opravou budovy a změnou jejích vnitřních dispozic se opravdu začne v roce 2024, u opravy kolejiště termín stále není stanovený