Královéhradecký kraj chce nové smlouvy s dopravci, osloví jich více
Železniční stanice v Hradci Králové. Foto: České dráhy
Královéhradecký kraj chce v příštích měsících najít železniční dopravce, kteří se budou podílet na zajištění železniční dopravy v regionu na
Osobně mě napadá, že například trať 028 Opočno pod Orlickými horami – Dobruška by mohla začít spravovat nebo aspoň na ní jezdit jiná společnost, SŽDC to tu nechá akorát hnít a České Dráhy i přes potenciální zájem zde jezdí pouze jednou denně.
stěžuj si na Kraji, ten jeden pár je práce krajského úřadu, co zaplatí, ČD odjedou
https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpravy/hradec-kralovehradecky-zeleznicni-doprava-soutez-prime-zadani-zeleznice-soukromy-dopravce.A190730_492129_hradec-zpravy_tuu
Už otom vyšel článek v létě….
Jsme svědky převratné události. Patnáctým prosincem 2019 došlo k impulsu k založení železničního skanzenu na rozloze 78 865 km². Buďme na to patřičně hrdi.
Podle mě by měl RJ nebo Leo zájem (oni umí dělat dopravu)
RJ ano,Leo je parodií na dopravu.
Umi prd
Kdy že budou krajské volby? Vypadá to že stvávající zastupitelé chtějí uzavřít smlouvy sami, ještě před volbami.
Pro snadný tok peněz ze státního (krajského, obecního) rybníka se musí vyhrabat dostatečně hluboká a stabilní koryta….
No s plánovaným zdvoukolejněním Hradec-Pardubice a Hradec-Choceň,to bude také hlavně autobusech na náhradní dopravu.
Nechápu, že se kraj nepoučí ze současné situace. Z mého pohledu by udělal nejlíp, kdyby začal s ČD tvrdě vyjednávat o zlepšení toho, co mu dnes na železnici vadí a nepouštěl se do loterie, že to možná s jinými dopravci bude lepší.
Pokud ČD nebudou pod tlakem toho, že mohou být nahrazeny, tak jak si asi myslíte, že by to tvrdé „vyjednávání“ vypadalo? Kraj by říkal „nám se nelíbí tohle a tohle, tak to koukejte změnit“ a ČD by řekly, „když se vám to co nabízíme nelíbí, jděte jinam. Jo počkat, vy nemáte kam. Takže podepište co nabízíme“.
Proč by nemohly být ČD nahrazeny? Ale v první řadě bych všechny výhrady projednal s nimi. Nedalo-li by se dohodnout, zkusil bych druhého dopravce v kraji – GWTR. A kdyby ani s ním nešlo nic vyjednat, teprve potom bych zkoušel štěstí u Arrivy a spol. Nebo si myslíte, že za 2 roky bude všechno jiné a noví dopravci vyjednou s novými vlaky za poloviční cenu pro kraj?
GWTR v Královéhradekém kraji má (při vší úctě k Ivankovi a spol.) tak asi právě na to, co provozuje teď = na kratší lokálky, ale ne na delší rychlejší dlouhé trasy. Možná by mělo smysl předat jim provoz mezi Trutnovem, Teplicemi nad Metují, Meziměstím a Broumovem (aby si tam mohli vytvořit nějaký svůj vlastní ucelenější systém), ale s tím, že na provozu by se „dálkovými“ spoji do / z vnitrozemí podílely i (nejlépe) ČD. tamní sekce GWTR má už letité zkušenosti s jednáním s Poláky a mají už zjevně zažité kontakty. takže by to mohlo prospět i přeshraniční osobní dopravě
S temi Polaky je to dobry postreh!
Protože když budete nějaký čas jednat jenom s ČD a následně se nedohodnete, bude mít ten druhý v pořadí (pominu-li, že časem bude takový postup nelegální), bude mít málo času na přípravu a dopadne to stejně jako nyní? Jediná správná cesta jsou otevřené tendry s min. 3 roky na přípravu od vyhlášení vítěze. Jen tak zaplatíte tu správnou cenu (tržní) a zároveň dostanete to co chcete.
Teoreticky možná, ale prakticky se budou chtít ČD i GWTR určitě dohodnout. Oba dopravci mají zkušenosti s rychlíky i osobáky, když to nepůjde s jedním, vyjede druhý. Hlavní výhoda je, že jednat s nimi o konkrétních opatřeních můžete začít hned. Arrivu bych ale určitě doporučoval oslovit na konzultace k výletním retro vlakům.:-)))
Pořád nebudete platit správnou cenu, pokud vyhlásíte tendr s dostatečným časem na přípravu a zároveň zaplatíte správnou cenu v daném časem a místě.
Kdyby to kraj myslel važně, tak by mezi výběrkem a spuštěním byl delší čas. Takhle to zavání buď ČD, nebo dalším průšvihem
Tak ono co by měly ČD nabízet v regionální dopravě, která slouží k tomu, aby se cestující dostal z bodu A do bodu B bez větších čekání a nepřipojů a pokud možno na jednu jízdenku?
Tam prostě stačí dohodnout kompenzaci za zpoždění, dobrá informovanost a spolehlivá vozidla ve slušném stavu. Nějaké kafe zdarma a podobné blbosti nejsou potřeba. A nižší cena je vždy něčím vykoupena, např tím že jsou ČD nuceni jít s cenou dolů, omezují údržbu, což má akorát za následek odříkání spojů
Co by ČD motivilovalo ke zlepšení?
Je potřeba – umožnit účast všem (více času od podpisu do výjezdu).
Větší pokuty. (To už trochu funguje, muzeální jízda s Arrivou, když mohla říct že zaplatí pokutu za neprovedený spoj). Cestující do cíle dojede i kdyby měl dopravce proplácet taxíka.
Pořádný IDS, kdo není šotouš nepozná dopravce.
Hlavně když si na to nějaký dopravce pořídí takové sardinkové krabičky typu GWTR na Šumavě nebo Chrdle na „Švestkové dráze“, aby mohl jít na nízkou cenu s co největší oficiální obsaditelností – tu pak teprve bude skutečné „pošušňáníčko“.
Pozorovatel: Regiosprintery mi přijdou lepší než 810, 814, tedy jednotky, které zpravidla nahrazují.
A co je platné cestujícím, kteří se pohybují v rámci regionu i objednatelům regionální dopravy, že ČD opravují interiéry prodělečných pendolin, nakupují railjety, když na některých spojích jezdí jednotky staré padesát let, které možná dostali nové čalounění a nový venkovní nátěr. Takže logicky chtějí změnu.
Jel jste někdy v tom „zmodernizovaném“ interiéru a musel jste sedět v „letecké dvojce“ (bez stolků, háčků a prostoru na odložení byť třeba jen aktovky), protože „lepší“ místa (jichž je maximálně 30) byla už obsazena? Já už nemám ani výšku 170 cm, ale nevešel jsem se tam pořádně ani sám na dvousedačce!
Pozorovatel: V Regiosprinteru GWTR jsem jel, proto to píši.
To noerf
Pozorovatel patrně píše o 810, 814. 😉 Jinak ho nelze pochopit.
Rozteč sedaček a další parametry lze objektivně vyjádřit.
Doporučuji společnost Arrivu, to je jistotka kvality. Na mimořádnosti Regiojet, ten taky nikdy nezklame. 🙂
V Arrivě mezi Hostivaří a Roztoky mají tak vychrochtaný rozhlas, že není rozumět slovu. Asi tam hovoří švabachem.
No, to já jsem tedy žádné velké problémy tohoto druhu v podstatě nikdy nezaznamenal.
To je jedno. Obhajujete Arrivu, musíte být po zásluze umínusován!
To když tam jezdil žabotlam, tak to bylo přímo hi-fi.
Copak žabotlam, ČD tam jezdily hlavně s 809. Nebylo potřeba žabotlam udržovat, když bylo možné čekat až se rozpadne.
Když tam jezdil nízkopodlažní žabotlam bez hlášení ve vozidle, bylo to dle vás špatně, teď když tam jezdí vysokopodlažní 845 Arrivy, je to super, přestože má hlášení, kterému nelze rozumět. Navíc změna měla přinést zlepšení. Buď jste demagog nebo to nemáte v hlavě v pořádku.
Mám vystudovanou germanistiku, ale rád bych se nechal poučit, jak se hovoří švabachem… -_- Švabach je pozdně gotické písmo!
To asi bylo jádro toho vtipu, nemyslíte?
Pane germanisto, Kafka v některých povídkách používá u vykání druhou osobu pluralu místo obvykle třetí osoby pluralu? Chtěl bych vedet co to znamená.
Až na to, že švabach je druh písma.
Jezdí tam 628.105, výroba 1981
..uz tyden sleduji diskuze na techto strankach-nazory se z kraje na kraj a z cloveka na cloveka lisi…-tak zkusim primer:14.12.19 prijdete na letiste.vite priblizne,co vas ceka,zaplatite si cestu,letite a doletite…-prijdete 15.12.19.po velke ministerske a hejtmanske revoluci a cekate(dle avizovanych slibu)velke zlepseni…-ale misto slibovaneho concordu(nebo aspon drivejsiho-relativne spolehliveho boeingu) na vas ceka parasutisticka andula.pred ni stoji rozklepany pilot,stewardka v mini a dva farari-prvni se tak jmenuje,druhy to ma jako zamestnani.prvni farar pravi:“..uz predem se omlouvame za mensi nedostatky-v letadle je zima,zachod nefunguje a pokud vzletneme,nabereme mensi zpozdeni-pilot se teprve uci poznavat vdusny prostor a netusi,kdy poletime z kopce nebo do kopce..-proto… Číst vice »
Tak to bylo opravdu trefné. Ač to nesděluji s nadšením (nic proti nikomu) jsem opravdu rád, že tady u nás jezdí jen ČD.
Zaráží mě tato část textu: „jestli budou mít o zakázku zájem a pokud ano, tak o jaké provozní soubory“. Takže necháme soukromé dopravce vybrat a odpad zůstane pro ČD? Palec nahoru 😀 😀 😀
Tak jako to udělal Pce kraj v případě Leoše, jo ty nestačíš na Pce – Brod? Nevadí tady máš Ústí – Lichkov.
To není přesné: nikoli „Pce kraj“, ale „Pce hejtman“.
A ČD snad nemohou říct “ chceme tyhle tratěa tyhle si strčte za klobouk“?
Obávám se, že skutečně nemohou…
A to jako proč?
Holt neber …..
Přemýšlejte…. Gůglujte…
Mohou, ale to je vše co mohou udělat. Dnes je IN dávat to soukromníkům. Pochybuji, že Regiojet UK na tratích Střekov – Děčín, Bílina -Úpořiny – UL a Žatec- Most dal levnější nabídku. Když se tedy hraje na nejlevnější cenu.
Ano, všechno je to spiknutí proti matce dráže.
Spiknutí v tom nehledejte, ale módní záležitost. Na potlachu se hejtmani budou trumfovat kolik mají soukromníků a jak jsou cestující spokojeni.
Ano, je to kampááááň. A fšeci kradú! 🙂
Dal, račte hledat v článcích na tomto serveru.
Nemohou, jsou „státní“podnik“. Odmítnou plnit zadání státu, politicky se to postoupí výš, sejde se představenstvo a vymění manažery, kteří nechápou, že „národní železniční dopravce“ tu je od toho, aby plnit dopravní požadavky státu. Jsou státní podniky jejichž účelem je generovat dividendu, ale to není případ ČD.
„národní železniční dopravce“ tu je od toho, aby plnit dopravní požadavky státu
Opravdu? Chodák LEO.
https://zdopravy.cz/cesi-uz-maji-dva-narodni-dopravce-nove-se-jim-stal-i-leo-express-34448/
Jako ze založíte druhou národní banku? A ono to projde? Nebo bude někdo soukromý dávat titul národní umělec ?
Státu a nikoliv krajů. A nemyslím, že by GŘ měl velký problém si obhájit před svým politickým vedením, že se prostě soutěže na některé tratě účastnit nebude a místo toho se soustředí na ty, kde má lepší šanci uspět. A pokud ne, tak je nejvyšší čas ČD privitazovat. A bude po problémů.
Jakože kraje nespadají pod stát a nedostávají ze státu peníze?
Doporučuji nastudovat zákon o krajských samosprávách. ČD jsou a.s. a měly by se ta chovat. Ideální by bylo dát část akcií na burzu, podstatně by to stížilo možnost politických čachrů.
Ano, kraje jsou autonomní, ale stále to je složka státu, a stejně tak od státu smí čerpat různé dotace.
To rozhodně ne, potřebujeme dopravce, který nebude ovlivněn komerční sférou. Už ten převod na akciovku byla blbost.
Dominiku, sam si protirecite, když jsou kraje autonomní, nemohou být složkou státu, když jsou ČD obchodní společnost, nemohou nebýt ovlivněny komerční sferou.
Kraje jsou uzákoněny v zákonu o obcích a pak v zákonu o krajích, dále i ústavou. A jejich vyhlášky nesmí být v rozporu se zákony ČR, takže ta autonomie není plná a stát má na kraje určitý vliv.
Myslím ovlivněny v tom smyslu, že do jejich fungování kecá někdo se soukromého sektoru
Právě, že naopak. ČD se tohoto socialistického nánosu musí zbavit, privatizace třeba jen 15% akcií by velmi stížila možnost různých politických čachrů. Menšinoví akcionáři by si už pohlídali, aby politici jako zástupci hlavního akcionáře nepoškozovali firmu a tím i jejich investici. Prostě by se už jednou provždy staly ČD firmou jako jakákoliv jiná.
A kde z toho usuzujete, že to dostanou jiní přímo bez porovnání s tím, co nabidnou ČD?
Omlouvám se za OT, ale nikde jsem nenašel e-mail přímo na vás.
Měl bych námět na zajímavý článek, ale nechci tady zasí… diskuzi. Děkuji
sura@zdopravy.cz
Větu jsem napsal úplně stejně hloupě jako autor prohlášení, které jsem citoval. Proto to vyvolává stejně zbytečné otázky. Protože i zde nabývám dojmu, že ČD je zlo, které je nutné nahradit spasiteli v podobě soukromých dopravců. Aniž bych se kohokoliv zastával, rád si počkám jak se v budoucnu ostatním dopravcům povede v závazku a ne jen na lukrativních tratích, kde si můžou klidně dovolit odříct spoj. Z toho co sleduji v poslední době mi dobře není. Bezpečnost půjde stranou na úkor zisku – to bude nevyhnutelné. Pane Andersone 🙂
Já to vidím, alespoň dle mínusů, přesně opačně. Alternativní dopravce je třídní nepřítel a je třeba ho zničit. Přitom řešení je obsaženo v článku a já s ním naprosto souhlasím. Prostě otevřené tendry, s dostatečným časem na přípravu, tj. min. 3 roky od podpisu smlouvy a samozřejmě fungující státní tarif. A je po problému. Cestující případnou změnu ani nepozná, snad krom jiné barvy vlaků a zákazník (stát/kraje) zaplatí za služby správnou (tržní) cenu. Všichni spokojeni, jediná skupina, které bude mít problém jsou režijkáři a socialističtí nostalgici. Ale ti budou proti vždy.
Nepoznají? To byste musel zrušit tarif dopravce, protože jinak to poznají a to dost.
A proč ne? Pokud jezdí v závazku, tak by měl platit pouze SJT a tarif dopravce (krajské IDS). A samozřejmě brutto smlouvy. Prostě rovné podmínky pro všechny. Za vlastní tarif ať si jezdí na komerčních linkách.
Ne, když už tak pouze SJT, kam zaintegrovat i MHD. Ale zas na druhou stranu si tím akorát poštvete proti sobě občany, kteří využívají Můj vlak, příp. mají IN kartu.
Tak si místo „můj vlak“ stáhnou státní aplikaci. Pokud se bude taková změna propagovat dostatečně dopředu, tak si cestující již in kartu na dalšíobdobí nekoupí (respektive si ji koupí je ti co budou cestovat na komerčních linkách). Opět hledáte problém tam kde žádný není.
Ne, to vy chcete zbytečné rozbíjet fungující systém. Ano, lid si nato možná po čase zvykne, ale reakce, že chce někdo k***vit fungující systém budou a ne jen v případě jedinců.
pako. Spíš to vzhledem k šibeničnímu termínu vypadá na snahu všechno nabagrovat opět ČD, jen je trochu postrašit…
Jistě, a v Ústeckém kraji, Zlínském či Pardubickém (kde přímo hledali trať kterou by soukromník mohl zvládnout), to taky chtěli nabagrovat ČD? Navíc, proč by to dělali takto složitě, když do roku 2023 mohou dávat přímé zadání zrovna?
Pozdě.
Ano, pokud to myslí se soutěží vážně, tak by ji měli vyhlásit min. 4 roky předtím než vyjede první vlak, tedy rok na samotný tendr a 3 roky vítězi na přípravu. Za tu dobu se dají nakoupit, vyrobit a otestovat nové vlaky, případně, pokud kraj s ohledem na cenu nové vlaky nepožaduje, nakoupit, rekonstruovat a otestovat vlaky starší. Najmout a vyškolit personál, otestovat systém na prodej jízdenek atd.
Ale také to může být cesta, jak soutěže ošvejkovat, viz nedávná „soutěž“ na Slovensku. Prostě nastavit takové podmínky a termíny, aby to nikdo jiný než ČD nemohl reálně stihnout.
A jaká doba by byla potřeba například na zacvičeni dispecerskeho aparátu. Na nákup nových vozidel beru že je potřeba pár let. Ale na přípravu personálu je rok snad dostatečná doba. Dnešní skutečnost ? Dispečeři Arrivi a Leo = katastrofa 😉 Nic nevědí nic neznají
Nejdříve je musíte najmout a pak teprve vyškolit. Prostě ty tři roky by na přípravu byly tak akorát.
Uprchlíky z Afghánistánu by neměli vracet na Slovensko, ale hbitě je přeškolovat z velblouda na rail.
Ach ta gramatika…. Když si náhodou přečte diskusi nestranný uživatel drážní dopravy, musí nabýt dojmu, že ji hájí dost divné osoby co nezvládají ani bezchybně napsat pár slov, což celé věci neprospívá.
Vám tam taky chybí čárka „… osoby, co nezvládají …“
Ona je špatná celá ta vazba = použití slova „co“ místo slova „které“ …
A to má být náš problém, jak to chudák soukromník zvládne? Buď to riskne (a dopadne to bídně, jako na některých tratích teď) a nebo se tam cpát nemusí.
Ano, čistě věcně jsou čtyři roky na celý proces odpovídající doba. Ale uvědomte si, že to je taky doba jednoho volebního období krajských zastupitelů (a z nich vzešlých radních a hejtmanů). V takových horizontech nikdo z nich neuvažuje, vždyť to by nebylo do příštích voleb! Takže se nepoučili z minulého týdne a případný nový dopravce bude mít na přípravu půl roku. Myslíte, že můžeme čekat zázraky? 🙂
Což je ovšem věc voličů, prostě když to bude zastupilstvo dělat blbě, ve volbách by jim měli voliči vystavit účet. Většina politiků chce být zvolena znovu.
Což je ovšem pouhá teorie, jestliže výsledky toho (čtyřletého) procesu, o němž píše „Martin V.“, budou zřejmé až po těch volbách.
Prostě jen hledáte důvody proč ne, než způsob jako ano. Ale znovu opakuji, soutěže budou brzo povinné. Takže je nejvyšší čas jak najít způsob, který by fungoval.
Ale jo, já bych to tak dělal. Já bych podle toho i volil, ale není nás bohužel dost. Jak už se snažil vysvětlit pozorovatel, výsledky (ne)činnosti u takto dlouhodobých projektů nebudou většině lidí u dalších voleb zřejmé. Jednu možnost teď zkouší JM kraj – koupí si svoje elektrické jednotky i s údržbou na 30 let a provozovatele si vysoutěží pak. Uvidíme, jak dopadne.
Z bordelu, který nastal 15.12.2019 si koukám nikdo poučení nevzal. Krajům by bylo záhodno odebrat pravomoc objednávat železniční dopravu.
Podmínky, které by měly být nutné:
zajištění vozidel k dopravě – nikoliv slibem
zajištění vozidel v případě poruchy
prokázání dostatečného počtu strojvedoucích hovořících česky
prokázání zajištění náhradních autobusové dopravy v přiměřeném čase
více komfortu za méně či stejně peněz – tedy nikoliv kvalita ála Arriva
Tento den by měl být napříště slaven jako památný den. Jestli přinese významný pokrok se brzy ukáže v budoucnu. Myslím si, že jeden celý koláč byl rozdroben mezi několik jedlíků a dost z něj spadlo pod stůl. Zda se všichni nasytí je nepravděpodobné. Velké minus by mělo dostat Ministerstvo dopravy včetně ministra, protože to, že nebyla současně uvedena jednotná jízdenka, je neodpustitelné. Systém řízení dopravy Krajskými úřady je podle mého názoru devastující. Myslím, že náklady za celou železnici budou o dost vyšší než byly náklady doposud. Zřejmě „nejvíc radši“ budou krajští hejtmané, protože každý z nich má nyní svůj píseček… Číst vice »
Čemu říkáte památný den ?
– že na tratích řídí vozidla Bulhaři, co neumí česky ?
– že např. trasu Praha – Rakovník obsluhují méně pohodlné vlaky než dříve ?
– že na sebe nečekají přípoje různých dopravců ?
Myslím, že ČR se vrátila 15.12.2019 o 100 let zpátky, kdy československý stát sjednocoval a sjednotil železniční síť
Nic proti tomu, aby na své komerční riziko jezdilo dopravců kolik chce, ale mám za to, že kromě AŽD žádná přidaná hodnota nepřišla, či nepřijela
– Bulhaři složí zkoušky a neumí česky. Jo jestli je to pravda, naopak DU za to, že je možné, aby zkoušku složil člověk který nerozumí otázce.
– 845 se mi nezdá o moc horší než 814. Akorát Regionova je nízkopodlažní.
– čekačka je věcí objednavatele. ČD-ČD si taky ujíždí když objednavatel chce aby „druhý“ jel včas.
Do Rakovníka jezdil Brejlovec + vagony + řídící vůz. Portfolio Arrivy 845 – staženo z linky do Nitry, vozy s německými nápisy v designu DB.
Je to myšleno tak, že si ho budeme do smrti pamatovat.
Co se týče Arrivy na rychlících, tak tam podle mně bylu už dopředu rozhodnuto, že to ČD nedostanou, což bylo ze strany MD v podstatě varování ČD, aby si uvědomili že nejsou nenahraditelné.
Sabotáž.
Včera jsem se od dost důvěryhodného zdroje doslech, že si o ty rychlíky údajně Dan Adamka přímo řekl osobně ministrovi, ale kdy a kterému, na to jsem se neptal.
A u soudu jste schopen to doložit, že to tvrdíte s takovou jistotou?
To samozřejmě nejsem – ale byla to (samozřejmě ústní) informace přímo z „baráku na pobřeží“.
Ale můžete se jako „investigativní novinář“ pokusit v tom směru pátrat = berte to jako tip na zajímavou práci.
Takže když o vás napíšu, že jste právě ukradl pět milionů, protože mi to řekl velmi dobře informovaný zdroj, je to podle vás v pořádku?
Já jsem se od mého důveryhodného zdroje doslechl, že steward nikdy neřekl: Eréč piklóš neméči, huňár scépeň kámoš.
To ovšem pouze potvrzuje zákulisní dohady, že MD poptávalo pouze úsek Kolín-Nový Bor namísto Rumburka, protože Arriva si už dopředu nebyla jistá,zda vyjede v zimě na Jedlovou.
Proto tam nakonec jezdí? :-)Tyhle spiklenecké teorie jsou nejlepší. Znovu: všechny provozní soubory, které MD zadalo alternativním dopravcům, prošly poptávkovým řízením a jiní dopravci je získali proto, že nabídli menší částku než ČD. ČD takto vyhrály linku Ex2.
V Hradeckém kraji neskutečný bordel nastal už před rokem, když pustil na trať Trutnov – Svoboda druhého dopravce, který nejen že jízdné okamžitě předražil skoro o polovinu, ale ještě cestující zvyklé kupovat si lístek pohodlně ve vlaku nutí stát frontu u oslizlého okénka, jinak jim napálí dalších 40 korun, pro místní naprosté zhoršení, které v oblasti 20 let neexistovalo.
Ono u obou dopravců neplatí IREDO?
Platí, ale u toho nového si o něj cestující musí říct – proti zaběhému a fungujícímu systému, kdy u stávajícího dopravce nemusel, je to pro zákazníky zbytečná komplikace. Nehledě na to, že cestující jsou zvyklý na komfort, kdy přijdou před odjezdem sednou do vlaku a průvodčí jim lístek prodá cestou, s novým dopravcem (ČD) je opět problém, že na nádraží musí být o poznání dříve, kvůli frontě u kasy, pro cestující neskutečné zhoršení služeb.
No to je opravdu neskutečné, že si člověk nemůže bez přirážky koupit jízdenku ve vlaku. Konec světa. Jinde opravdu neslýchané.
Jo a bude to tady jako na Slovensku. Díky nechci. Těch šotoušů co by raději nic, když me ČD, je koukam stále dost. Svět se mění, smiřte se s tím , jinak se zblaznite. Držím krajům ve výběrkach \ roztřelech palce.
Jo správná cesta je Slovensko. Státnímu dopravci občas něco zahoří, ale to je v pořádku.
Na konci roku 2019 začít zjišťovat, jestli bude někdo mít zájem jezdit od konce roku 2021… A pak se budou divit, že nemá nebo že nabízí jen ojetiny z Německa.
Aspoň si ověříme, jak se jezdilo v Německu před léty, nu.
Zrovna v KHK budou i ojetiny z Německa výrazný pokrok, zvlášť takhle třeba v Jičíně nebo Vrchlabí. 🙂
Doufám, že nám Němci budou schopni ze svých skladů dodávat i potřebné náhradní díly a hlavně v potřebném rozsahu. Kolik budou stát, to už je jedno.
Budou-li na krátké a pomalé lokálce do Vrchlabí vybudována vysoká nástupiště, jsou pro ni i „šukafóny“ zcela dostačující (a hlavně provozně levná) vozidla a klidně tam vyhoví třeba ještě i dalších několik desítek let s jen mírným vylepšením interiéru (pohodlnějšími sedačkami). A ani na Jičínsku, pokud nebude vůle výrazně zvýšit traťové rychlosti na tamních tratích a upravit nástupiště, žádný výrazný pokrok stejně nepřinesou ani „ojetiny z Německa“: cestování vozidly sice „dokonalými“, ale kvůli pomalým tratím jezdícími jen „krokem“, v současnosti už stejně nikoho lákat nebude.
Mně přijde, že na 041 si pozici žáby na prameni dělí 70:30 SŽDC a ČD. Třeba by nonČD dopravce zvládl SŽDC dokopat k činnosti…
Takže zase narychlo…
Buď to dopadne jako v Ústeckém kraji u Regiojetu, první rok, dva roky cokoliv, pak nové jednotky nebo. Nebo jako některé jiné kraje, co seženete s tím budete jezdit.
Pokud dokážou uzavřít smlouvu do listopadu tohoto roku bude to dobré. Při provozu od prosince 2021 bych očekával podepsání smlouvy s dopravcem nyní.
Kéž by to bylo jako RJ UK . Dva roky o krok a pak jednadvacáté století . Už teď by to nestihli vyrobit .
Už se to sem valí z Ćíny pod tlakem hedvábou cestou.