Královéhradecký kraj chce nové smlouvy s dopravci, osloví jich více

Železniční stanice v Hradci Králové. Foto: České dráhyŽelezniční stanice v Hradci Králové. Foto: České dráhy

Královéhradecký kraj chce v příštích měsících najít železniční dopravce, kteří se budou podílet na zajištění železniční dopravy v regionu na

Královéhradecký kraj chce v příštích měsících najít železniční dopravce, kteří se budou podílet na zajištění železniční dopravy v regionu na dalších deset let od roku 2021. Radní už schválili postup, podle kterého osloví všem tuzemským osobním dopravcům výzvu k účasti v možném výběru.

Kraj oznámil tento krok v tiskové zprávě. „Vedle probíhajícího autobusového tendru připravujeme také nové smlouvy na zajištění osobní vlakové dopravy na dalších deset let. V tuto chvíli oslovujeme dopravce s otázkou, jestli budou mít o zakázku zájem a pokud ano, tak o jaké provozní soubory. Jasno chceme mít v polovině příštího roku s tím, aby nové smlouvy začaly platit na konci roku 2021, kdy vyprší smlouvy stávajícím dopravcům,“ uvedl první náměstek pro dopravu Martin Červíček.

Výzvu kraj zveřejní také elektronicky na profilu zadavatele, úřední desce, Věstníku veřejných zakázek a Úředním věstníku Evropské unie. Zájemci mohou kraj kontaktovat do 22. ledna 2020.

Většinu výkonů pro kraj aktuálně zajišťují České dráhy, nepatrnou část pak společnost GW Train Regio. Vzhledem k termínům pro zahájení provozu podle nových smluv lze očekávat, že kraj bude postupovat jako většina jiných, tedy takzvanými tržními konzultacemi.

„Poté, co dopravci projeví zájem, zašleme jim podklady, na jejichž základě předloží indikativní nabídky – ne však ještě závazné cenové nabídky – a koncepci poskytovaných služeb, v níž popíšou zejména nabízená vozidla, odhadované počty personálu a další nabízené služby nad rámec minimálního požadovaného standardu. O těchto nabídkách budeme s dopravci dále jednat,“ doplnil Červíček.

Královéhradecký kraj objednává 5,6 milionu vlakokilometrů ročně. Kraj letos na zajištění železniční dopravy přispívá částkou 389 milionů korun, na další část ztráty přispívá v souladu s uzavřeným memorandem stát částkou 277 milionů korun.

Tagy Královéhradecký kraj zajištění dopravní obslužnosti Královéhradeckého kraje
121 komentářů