Koronavir v dopravě: upozornění je na dálničních tabulích, první dopravci umožňují rušení letenek a jízdenek do Itálie
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zveřejnilo na vybraných informačních tabulích na dálnicích nový text, který řeší dopad problémů s koronavirem
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zveřejnilo na vybraných informačních tabulích na dálnicích nový text, který řeší dopad problémů s koronavirem v Evropě.
Řidiče, kteří jedou z Itálie, v něm upozorňuje, aby se podívali na stránky ministerstva zdravotnictví a našli tam další informace, co mají dělat. „Jde o výsledek spolupráce s úřadem vlády a ministerstvy zdravotnictví a zahraničních věcí,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
ŘSD podle něj upozornění zobrazuje na všech tabulích na příjezdech z jihu a také na D5 za Rozvadovem. Chybí na D3, tam chystá umístit ŘSD dnes v noci u hraničních přechodů plechovou informační tabuli se stejným textem.
Na problémy s koronavirem v Itálii už reagují i první dopravci. České dráhy dnes na twitteru zveřejnily informaci, že umožní bezplatné vrácení jízdenek do Itálie.
S ohledem na zvýšený výskyt nákazy koronaviru 🇮🇹 mohou naši zákazníci #CD všechny jízdní doklady do Itálie s přestupem v Rakousku nebo Německu (přímé spojení nezajišťujeme) vrátit beze srážky. Obrátit se mohou na mezinárodní pokladny Českých drah.#ceskedrahy#CD
— České dráhy (@ceskedrahy_) February 26, 2020
Lufthansa dnes jako první aerolinka umožnila cestujícím bezplatnou změnu rezervace pro lety do části Itálie s termínem od dnešního dne do 2. března. Změna musí proběhnout na let v březnu, týká se spojů do Boloni, Janova, Milána, Terstu, Turína a Benátek.
Letecká doprava bude problémy s koronavirem postižena zatím nejvíce, dopravci už ohlásili škrty nákladů.
„Za měsíc únor jsme doposud zaznamenali meziroční pokles zájmu o letenky na českém trhu o necelých 20 %. Jde především o letenky do oblasti jihovýchodní Asie, která je v tomto ročním období hojně navštěvována,“ řekla Věra Janičinová, ředitelka prodeje letenek Student Agency. „Vnímáme zvyšující se počet dotazů ze strany zákazníků ohledně aktuální situace, většinou je zajímá změna nebo storno letenky či bezpečnostní opatření během cesty,“ dodala.