Konec vlaků Český Brod – Beroun. Linka S7 se kvůli obavám o Výtoňský most rozdělí

CityElefant na lince S7 v Dobřichovicích. Foto: Jan SůraCityElefant na lince S7 v Dobřichovicích. Foto: Jan Sůra

ROPID očekává další omezování provozu na mostu pod Vyšehradem. Pro jistotu tak rozdělí linku S7 na dvě větve.

222 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marek

Jaké je nejlehčí drážní vozidlo které lze pustit na železniční trať pro osobní dopravu? Motorový vůz 810?

Marek

Každopádně to bude ještě zajímavé. Těžko uvěřit, že situace dospěla až do této fáze. Faktem ale je že výsledná podoba mostu bude na dlouhou dobu ovlivňovat panorama (historické) Prahy.

honza_kl

Proč těžko uvěřit? Po jiném, ne-železničním mostě v Praze už se nejezdí…
Podle mě by bylo nejefektivnější dohadovat se tak dlouho, až by spadl. Pak by se najednou řešení našlo…

Michal Aron

Myslíte, že by mělo cenu zkusit zorganizovat nějakou petici, aby aspoň část přímých spojů zůstala zachována, nebo je to spíš předem prohraný boj? Mně a dalším pár lidem, které znám, to celkem výrazným způsobem zkomplikuje život 🙁

Honza

Budou se handrkovat jako s mostem v Praze Libni, až spadne a bude vymalováno… Doufám, že v tu dobu po něm nepojede vlak…

Hans N.

Podstatný je v dopravě vizuál. Zdravím Staropražské bojovníky za panoramata.
Kdyby se to zvládlo marketingově mohli by cestující po mostě přecházet klidně příštích sto let, brát to jako výhru a atrakci. Na co vlak a rychlé spojení? 😀

Znalý

Největší sranda je, že při povodních ten most zachránil dopravu v Praze. Nechci nějak přivolat naštěstí (stačí výpadek metra B), ale nebourači by mohli přihlédnout i k tomuto faktu. V případě nějakých problému nebude nic. Naopak, vzhledem ke stavu mostu bude asi zavřený jako první…

Leinad

I Spržel by na to mohla mějak pohlížet.
1).Památkový zákon obecně nezakazuje repliky ani architektonické soutěže. Predmětem ochrany není jen samotná přihradovka(tu by šlo přesunout) ale hlavně výhled na Vyšehrad, neuškodí tam neprosazovat betonová koryta jako HolKa, ale dát tam něco „průhledného“
2) Proč je na mostě kromě únavových trhlin a jiných „přiznaků stáří“ i koroze a jiné „příznaky neúdržby?“

Martin

1) vzhled na Vysehrad jsou zejmena oblouky. Temer vsechny navrhy v arch.soutezi oblouky obsahovali
2) To se budeme donekonecna patlat v teto veci? Proste se na udrzbu nedbalo, tecka. Ted je potreba se pohnout dal a postavit nahradu ktera bude mit dostatecnou zivotnost i kapacitu

Karel

Na údržbu se dbalo. Most už skoro 30 let přesluhuje a únavovým trhlinám se zabránit nedá

Szony

Myslím že je tam i docela velký podíl naprosto nulové údržby z dob kdy infrastrukturu vlastního ČD

tarten

Myslím, že si ho pletete s mostem Inteligence (Branickým). Měl totiž výhodu výšky, což ten z Výtoně nemá.

Honza

Z celého vývoje tanečků okolo Výtoně to směřuje k ne sice jediné alternativě ale té nejlacinější a nejjednodušší. Most se zakonzervuje jako NEPROVOZNÍ památka, železniční doprava bude DOČASNĚ přerušena do výstavby čehosi jiného, protože nový most bude jistojistě zase překážet jiným občanským sdružením atd atd. Jsme přece v demokratickém Česku ne?

O. M.

A proč vlastně se snesením mostu čekat až na jeho definitivní rupnutí? To provizorium se tam klidně může dát během plánované výluky, způsobený chaos by nemusel být tak velký.

NightmareFreddy

Předpokládám, že důvod je podobný, jako u toho, proč už se dávno nestaví most zcela nový… Je to hloupé? Ano, je. Ale tak to je…

jyřýk

Proč je vlastně odpoledne stále rozdělena S9 na Strančice-Praha a Praha-Lysá?

Lukáš F.

Není pořád nějaká výluka mezi Skálami a H. Počernicemi?

Gogo

Úsek Skály – H. Počernice je už hotový, teď jsou výluky kvůli pracím v Mstěticích a na přeložkách Mstětice – Čelákovice.

Honza

Doufám, že to zůstane navždy…
Koncept – vše projíždět – je s ohledem na hlavní nádraží blbost…

Martin

Neprijde mi moc logicke kvuli obavam prerusovat spoje pres Vyton, kdyz se zaroven na moste objevuji nakladni vlaky… ? Nakladni vlaky na nej nrsmely a zaroven jsou tezsi…

Průvodce původní Aleš

A kudy ty nákladní vlaky chcete vést? Po tramvajových kolejích přes Palackého most? 🙂

El Barto

Nedávno tady jeden „expert“ navrhoval využít v noci tunely metra… 🙂

Martin

Postavime provizorium hned vedle vytonskeho mostu. Vlk se nazere a koza zustane cela. Jo a nezapomente ze jednotka docasnosti je jeden [furt] 😀

tarten

Nelze.

Roman Beneš

To bývalo. To jsme si mysleli za socíku, „ale věda pokročila“.1 furt už není jednotkou dočasnosti. Jednotkou dočasnosti je 24 let.

Martin

Ja vim jaka je situace, ale lide to tezko chapou, pokud je vysvetlenim spatny stav mostu… kdyby proste rekli, ze kvuli braniku musi odklonit nakladni vlaky na vyton a tim neni kapacita,… ale to ne, je to kvuli spatnemu stavu a lidem na ocich jezdi nakladni vlaky po stejnem moste…

Szony

Nákladní vlaky po Vítoňském mostě jezdí protože můžou, SŽ neřekla že na most nesmí vlaky s hmotností nad 400t ale že na něj nesmějí vlaky s vyšší přechodností než C2, takže dokud naložíte vagón do normativu C2 tak můžete projet přes Vítoň

Škrpál

Zákon Správě železnic ukládá povinnost zajistit nediskriminační přístup při přidělování dopravní cesty. To znamená, že Správa železnic by vyloučením nákladní dopravy z nějaké trati flagrantním způsobem porušila zákon, který ji zřizuje. Mimochodem, železnice není silnice, nákladní vlaky nemusí dopravní cestu zatěžovat více než vlaky osobní.

WhtRbt

Nabízí se otázka, jestli by se nevyplatilo spojit tyhle vlaky od východu s vlaky na Strančice/Benešov místo vymýšlení S61, přičemž by mohla zůstat možnost přestupu směr Beroun (do doby než most spadne)

František

Tohle řešení by v současný době bylo zajímavý a logický, ještě když S61 povede dočasně z Běchovic do Vršovic po hlavní trati přes hlavák (https://zdopravy.cz/praha-meni-plany-pro-novou-linku-s-vlaky-regiojetu-mestske-casti-nezvladly-postavit-zastavky-195161/).
Takže teď by dávalo smysl zrušit S61 a prodloužit S9 do Brodu, jenže je tu další problém……
1. S61 bude jezdit Regiojet, tím pádem jiný dopravce a vymyslet jiné řešení už nepůjde.
2. Pokud se místo zrušený S7 zkapacitní S1, prodloužená S9 se sem už zkrátka nevejde.
Takže si myslim, že tohle úplně není řešení.

Průvodce původní Aleš

V Tokiu si vlaky s cestujícími běžně předávají různí dopravci, fírové si stanoviště vymění během pár desítek sekund. Pokud by neexistoval paragraf 1, může se to zavést i v Praze 🙂

tarten

ČD takovéhle předávání dělá naprosto běžně. Novinkou by bylo jen to, že by to bylo i jinde než u hranic. A pravděpodobně by to nebyly jen desítky vteřin.

Průvodce původní Aleš

Ano, samozřejmě je to obdoba předávání vlaku na hranicích. Akorát ve městě a tak bleskově, mě to překvapilo, když jsem to viděl.

tarten

Vidím dvě nevýhody, pravděpodobně fatální.
Vlaky od Benešova využívají na jižním zhlaví nejvýchodnější tunel, kdežto na severním zhlaví musí vlaky na Brod do západního tunelu, který vede do Libně. To znamená, že takové vlaky by ve zhlavích dohromady vyčerpávaly nadměrné množství kapacity, což si nádraží těžko může dovolit.
Dál, vlakům na Benešov se zatím úplně neblíží povinnost ETCS, což vlakům na Brod ano, a těch je/bude málo.

WhtRbt

Tak ono vlaky do Benešova by mohly úplně v pohodě využít prostřední tunel, ale spíš to byla taková úvaha k zamyšlení. Jak už zde bylo poznamenáno, S61 by to vzhledem k jinému dopravci nenahradilo.

tarten

Tak to přetížení prostředního tunelu a zhlaví ve Vršovicích by v pohodě určitě nebylo.

Tomáš Záruba

Takže se to díky tomu mostu vlastně dostalo konečně do stavu, který byl od počátku logický. 😉 Chybí tedy už jen obrat S7 v Libni…

Alibaba

Nebude chybět nástupištní hrana v Libni? Nehodila by se dodělat u 5. SK?

WhtRbt

Provozně by to bylo nejjednodušší, nicméně Libeň to zvládne i v současné podobě. Pokud by se S1 obracela na Libni, dost pravděpodobně by se tak dělo u 1. nástupiště, tím pádem by měly být volné hrany pro S49 u 2. a 3. nástupiště, kam se občas berou i tak

Martin

Shodou okolností jsem tuhle linku nedávno objevil a docela si ji oblíbil, bydlím v Českém Brodě a jednou či dvakrát týdně jezdím pracovně do Berouna, takže se mi to akorát hodilo… no nic, tak zase zpátky do auta, stát v koloně na Pražském okruhu… fakt díky.

Juraj

Není vše ztraceno, od nového JŘ vyjedou i modernizované spěšné vlaky linky R41, které nabídnou rychlejší spojení z Brodu na pražský hlavák. Tam pak stačí přeskočit na S7 nebo R16 do Berouna. Časově to bude ± nastejno, protože R41 ušetří nějaký čas malým počtem zastávek.

František

Tady bude záležet, jestli tvůrce JŘ napadne, aby na sebe R41 od Kolína a S7 do Berouna navazovali. Může se totiž stát, že tam bude 20 minut prodleva.

František

Tohle rozhodnutí upřímně nechápu. Rozdělit S7 na 2 části (Č.Brod – hl. n. a hl. n. Beroun) je ok. Ale proč přestanou jezdit vlaky směrem z Brodu na hlavák, kde by mohli úplně v klidu končit nadále. Já sám jezdím každý den z Klánovic do Prahy právě S7 a z vlastní zkušenosti můžu říct, že tohle spoustě lidem ublíží. Navíc Masaryčku čeká v následujících letech velká rekonstrukce a tím, že tam naženeme víc vlaků tomu nepomůžeme. Bohužel tuhle změnu paradoxně nejvíc pocítí právě lidi, kteří dojíždějí směrem z východu. Lidem dojíždějící směrem od Berouna aspoň ještě něco na ten hlavák… Číst vice »

Martin

Přesně tak, ale to pastelkářům na ROPID vůbec nedochází. Oni si tam jen hrají svůj Transport Tycoon s lidma. Z nějakého nejasného důvodu se hloupě domnívají, že všichni těmi vlaky jezdí jen do centra a je jim nedno, kde je z toho vlaku vyhodí.

ROPID a tyhle podobné experimenty jsou příčinou, proč spousta lidí v Praze radši jezdí autem. Navzdory všem uskalím je to rychlejší. A nejste odkázán na to, jak se soudruzi organizující dopravu zrovna vyspí.

Michal M

On to není experiment, ale reakce na spolehlivost jednoho ramene trasy.

Milan Kasimir

Na Hlavním nádraží bude jezdit S2/22 od Lyse nad Labem. S7 se tam tím pádem tak jako tak nevejde.

Juraj

Pokud je na hlaváku od loňska S3 a od letos tam přibude S2/S22 kvůli opravě Masaryčky, pak se tam toho zas až tolik nevejde. Ale z Brodu do Prahy stále bude jezdit R41 s novými pantery.

František

Z Brodu ano, ze zastávek bližším Praze už ne. Jediná naděje je, že se povede vyjednat prodloužení S61 do Úval. To by pak i tyto zastávky měly aspoň nějaké spojení na hlavák.

Bram

Protože patnáctiminutový interval z jednoho nádraží je uživatelsky mnohem lepší, než jsou dva třicetiminutové intervaly z rozdílných nádraží. Až nyní k tomuto řešení byl ROPID donucen stavem mostu pod Vyšehradem a doufám, že to tak i navždy zůstane. Míněno interval u linky S1, která tak pohltila spoje z S7.

Tukan

Už ať ten most spadne

bvovka

2027 no to je pěkný [ironicky] už to mohlo být. Mohl by být klidně i čtyřkolejný a vytvořit kapacitní městskou linku do Vršovic, tam už to taky praská.

tarten

Do Vršovic se bohužel čtyřkolejka nevede.

Průvodce původní Aleš

K čemu je Vám čtyřkolejný most na tříkolejné trati? Ano, bude tam zastávka Výtoň, na které předpokládám nebudou zastavovat všechny vlaky, ale stejně byste tím imho kapacitu tratě nezvýšil.

Rejpal

Pokud by byl provizorní most dvoukolejný, mohly se na něm vlaky potkávat a byla na něm vyšší rychlost než 20 km/h, tak ho ať ho tam nechá dát SŽ co nejdříve. Pak se mohou všichni dohadovat, ale provoz bude zachován.

PvvS

Provizorium nepomůže. Stejně by se muselo sundat při stavbě novýho. Problém by se jen odsunul.

Frantík

Problém by byl vyresen v době, kdy se doprojektuje nový most, na což výstavba provizorniho nemá vliv. Naopak by byl provoz obnoven co nejdříve. Jedniny problem by byl v tom že by to stálo více peněz.

PvvS

A několik dlouhých výluk navíc.

tarten

Zatím ještě nevíme, jaké omezení by mělo provizorium.

Jiří Kocurek

Takže přidáme 2 výluky: Na stavbu provizoria a na jeho snesení.

Ale nebudeme muset udělat žádné rozhodnutí, zůstaneme na půl cesty… něco mi to připomíná: https://cs.wikipedia.org/wiki/Decidofobie

Informací a pokladů pro rozhodnutí je víc jak dost, proč ho furt oddalovat?

mgr.pavel

Ano, proč se furt oddaluje to rozhodnutí?

Nesliboval Kupka finální rozhodnutí do Vánoc 2023? Padlo? Nepadlo?

A co se děje dál, projektuje se nový most nebo rozjíždí projekt na opravu toho současného?

Nebo se nechává problém vyhnít, tak jako spousta jiných bolavých míst?

(je dost možné, že se něco na pozadí děje a já to nevidím, ale zkrátka jsem frustrovaný tím šnečím tempem v rozhodování snad čehokoliv..)

MK1

Však je to popsáno v článku 😀

Vavrroch

Odpovím po česku opatrně. Titulek o rozhodnutí se objevil.
https://zdopravy.cz/den-d-pro-most-na-vytoni-ministr-rozhodl-co-bude-dal-s-klicovou-stavbou-188280/
Odstavec textu nadepsaný „Co bude dál“ však ponechává tolik možností téměř v jakémkoli směru vývoje, že téma by mohlo být vhodné pro obratnou sázkovou kancelář.
Zatím se zdá, že majitelé budovy bývalého nádraží Vyšehrad se mohou těšit na značné zklidnění okolního prostředí. Již brzy ticho v Jamrtálu!

gwann

Kupka nemuze realne o nicem rozhodnout sam. Potrebuje pamatkare.

Nechapu, co kdo od rozhodnuti ministra cekate. Nastesti nejsme samoderzavim.

Pán jeskyně

Aha, tak proto bude ČD od prosince stačit jen 20 elefantů s ETCS.

Hoermalmeister

Za mě to teda vyznělo tak, že rozsah spojů bude zachovaný, jenom ta východní část bude jezdit pod číslem S1, aby v tom nebyl zmatek

Frantík

No a bude koncit na Masně…

jfp

V lepším případě. V tom horším ukončíme to v Libni, kaštane nohou si trhni.

mgr.pavel

Nebourači, děkujeme, táhněte si se svým historickým pohledem do skanzenu.

Ochrana kulturního i technického dědictví je fajn, ale všeho s mírou. Pokud je tak unikátní most, ať se přesune bokem. Pokud je unikátní pohled bez kterého ráno nemůžete být, přestěhujte se někam na samotu a nežijte uprostřed velkoměsta. Město se musí nějak vyvíjet a drobná změna v jinak vypadajících obloucích jednoho mostu žádné panorama nezničí.

Jaaa

A takhle si průměrný Čech představuje demokratické vládnutí, kde úřady jednají na základě faktů, odborných postupů a lid je kulturní a vzdělaný.

vasek.beroun

Já jsem průměrný Čech a divte se, chci nový a funkční most a jak se ukazuje, už dnes je pozdě.

gwann

Funkcni most neni kvuli tomu, ze si sprava zeleznic chtela vytrit s pamatkovou ochranou. Kdyby ji vzala jako fakt, jsme daleko dale

MartinS.

Vzdělaný lid ví, že VHD je pro společnost výhodnější než doprava individuální… odborníci na základě faktů vědí, že nový most je provozně i ekonomicky výhodnější než rekonstruovat věkem, vnějším prostředím a provozem unavenou konstrukci… a úřady zatím nejednají, zatím se vedou nějaké hlasité veřejné bitvy, jejichž někteří účastníci mají pocit, že náhrada tří oblouků železničního mostu jinými oblouky nového železničního mostu bude pro pražské panorama stejná tragédie jako výměna Karlova mostu za betonovou konstrukci nebo zbourání Hradčan…

Jiří Kocurek

On tam někdo chtěl stavět silniční most místo želzničního?

PS: I nevzdělanému dojde, že pokud chce kamiony z dálnice na železnici, tak jsou potřeba koleje pro dálkovou přepravu. A že lokálkou tu dálkovou dopravu dělat nejde. Jen ten nevzdělaný nesmí být uplně bblbý. A naopak: Blbci nepomůže ani plot z titulů: Dálkové vlaky přes Mochov?

Ona je totiž ta železniční doprava výhodnější až od určitého objemu.

Jaaa

Vzdělaný lid především ví, že jsou i jiné hodnoty hodné ochrany, než “provozně ekonomická výhodnost”.

To vy tady systematicky zamlčujete, dehonestujete a zesměšňujete. Protože tomu nerozumíte a odmítáte to uznat.

Tečka.

Michal M

Rozumíme tomu, že je to nejednoduchá úloha, protože se poměřují hrušky (podpora udržitelné dopravy) a jablka (památková hodnota).
Nepostřehl jsem, jakým způsobem jste kromě obvyklých obecných keců k řešení přispěl vy sám.

Chronosphere

To upřednostňování jiných hodnot,než ekonomických lze spatřit nap.v KLDR.

gwann

Necinnost je hlavne na dobre sprave…

Pavel Matoušek

Pane, jsou zkrátka věci, do kterých nemá laické veřejnost co mluvit, a toto je jedna z nich! To není otázka demokracie, ale fyziky a hlavně bezpečnosti! Právě proto, že si u nás navykl každý do všeho žvanit, se naše země nikam neposouvá a stává se skanzenem!

Jaaa

Laická veřejnost má právo mluvit prakticky do všeho, a to skrze výběr svých zástupců. To je podstata demokracie, ať se vám to líbí nebo ne. Pokud si myslíte, že chcete něco jiného, řekněte to rovnou. Problém je v tom, že běžní lidé si osobují kompetence, které ale nejen že nemají, ale nejsou schopni ani rozpoznat, že je nemají. Včetně lidí v této diskusi. Systematická dehonestace historických hodnot a specialistů, kteří mají zákonnou povinnost je chránit, je toho typickým příkladem. To je důsledkem nedostatečného vzdělání, včetně znalostí o vlastnostech a schopnostech vlastní osobnosti, a z toho plynoucího Dunning – Krügerova efektu.… Číst vice »

Jiří Kocurek

Je fůra věcí, kterým nerozumím, ale zrovna příhradoviny jsem se učil… a říkali nám, že nýty jsou nerozebiratelný spoj.

Jestli to spadne, tak estetično utrpí značně, ocel trčící pomalčkaná z vody je terno možná pro urbexery, ale nelze vyhovět všem.

Jiří Kocurek

A ještě dodám: Zastávám názor, že jsou tam potřeba 3 koleje, aby železnice získala potřebnou kapacitu.

Pak mi vyčítejte, že jsem proti železnici, když nepodporuju motoráček pro 30 lidí _denně_, zatímco Vy tady zaříznete kapacitu pro vyšší tisíce lidí denně, tak strašně moc ji podporujete. Ale nikoliv činy.

Bram

Nýty jsou nerozebiratelný spoj, ale to neznamená, že nýt nelze odbrousit a po výměně vadných dílů k sobě díly opět přinýtovat. Při opravách nýtovaných příhradových mostů se tak běžně postupuje.

tarten

Jenže „odbrousit“ a nahradit to chce celou tu konstrukci. Běžně se tak postupuje.

Bram

Ale to já přeci nerozporuji. Současná konstrukce je opravitelná pouze formou výroby repliky.

bkv

Jasně, takže místo kompletní výměny celé konstrukce najednou, budeme mít dlouhou výluku kdy budeme postupně měnit jednotlivé díly konstrukce. A předpokládám, že dojde na na celou konstrukci, protože se dá předpokládat, že kromě jiných vad budou mít nýtované spoje vymačkané díry, které již nepůjdou převrtat…

Bram

Další nechápající, tak připomínám, že se jedná o možnost budoucího údržbového zásahu do nýtované repliky. Ne do současné dožilé konstrukce.

gwann

No, vas technoidiotsky pohled zapomina na rozpor mezi technickymi a ekonomickymi parametry a pamatkovou hodnotou. I ten je odborny.

Jo a klid na praci pripomina…bolsevika.

Mimochodem, pokud chcete omezovat kecani laiku do mostu, tak jak laici muzou chodit hlasovat k volbam. Ty chcete taky zrusit nebo jen blbe prndate.

PS: pokud by se volebni pravo stanovovalo podle vzdelani, iq, majetku ci zaplacenych dani, prakticky vzdy bych porad volil, ale kolik z vas to ma taky tak? Tak pozor s podobnymi napady…

Chronosphere

Ááá übermensh!

mgr.pavel

Co tak napsat věcný argument, proč máme zvolit opravu stávajícího mostu, kde 1) most bude mít jen 2 koleje místo potřebných 3, 2) oprava bude snad dvakrát tak drahá než nový most, 3) za cca 10-15 let budeme ve stejném stavu jako dnes (tedy co 10-15 let most zavřít, nákladně opravovat, jen protože panorama), 4) co je špatného na návrhu tu památku posunout vedle a postavit nový most.

ZKuste argumentovat věcně a ne nepřímo ad hominem. Dík.

Jaaa

1) Odborná debata stále není ve fázi, zdali dvě nebo tři koleje. To je pouze výsledek dopravního modelování, což je vstup do debaty, nikoli výstup z ní. Debata je teď stále ve fázi: – Nakolik cenné a unikátní je prostředí v místě odpovídající počátku 20. století a pohled z centra Prahy na dosud zachované panorama Vyšehradu a jeho okolí z počátku 20. století (jaké má kulturní přesahy a co by znamenalo o něj přijít). – Nakolik cenná je historická konstrukce jako taková, nakolik je kombinace umístění do daného prostředí a použité technologie hodnotná, a jaké jsou možnosti jejího zachování. –… Číst vice »

bkv

> Návrh SŽ je zcela necitlivý
Hlavně, že postavení nového mostu se třetí kolejí (a stím spojené kompletní přestavby předpolí mostu) považují nebourači za citlivý

Michal M

Vy jste tu známý jako abstraktní blábolil, ale myslíte, že v Německu nebo Švýcarsku se k těmto věcem vyjadřuje donekonečna každý, kdo má do prdele díru?
A že tam státní správa a památková ochrana funguje jako tady – tj. naprosto nepředivdatelně?

digi

Švýcarsko nemá referenda?? Aby se ti lidi nemohli vyjádřit…

Michal M

Na každou hovadinu se tam referendum nevypisuje. Na úrovni kantonu i celostátní se jedná o zdroj zákonodárné iniciativy obecnějšího charakteru.
Na městské úrovni lze referenda dělat i u nás, jen tím nejde přehlasovat razítko z památkového ústavu, ale to by asi takhle jednoduše nešlo ani ve Švajcu.

digi

🙂 No a co teprve kdyby jste zjistil že třeba v ženevě mají dvojkolejný most na hlavní nadraží tak… nevím 🙂 viz Viaduc de la Jonction 46.20161358293819, 6.120572706669585

Pat

A co až Vy zjistíte, že Ženeva má 6x méně obyvatel, než Praha

digi

780 000 ticis při posledním sčítání… k praze se nepočítá taky jenom starý město… ale nic no…

Fsp

Referendum se vypisuje když jeho iniciátoři shromáždí 100 000 podpisů. Takhle prosté to je.

Jaaa

A vy myslíte, že v Německu nebo Švýcarsku je ochrana památek na nižší úrovni než v ČR, nebo proč to sem píšete?

gwann

Jo, tak ta o Svycarsku konkretne byla dobra. O referendech jsi slysel, soudruhu?

Mimochodem, Nemci nejsou schopni kvuli ochrane prirody postavit ani vedeni VVN ze severu na jih…

Jiří Kocurek

„přestěhujte se někam na samotu“

Nepomůže, na protějším kopci začne majitel domu měnit střechu a je po výhledu.
Nehledě na to, že rezavé listí ze stromů opadá a na jaro vyroste nové, zelené. A tak každý rok, dokud strom nezláme vichr – to dřív bylo, ne že ne, či snad strom neodejde stářím – to dřív taky bylo.
Abych nezapomněl: Na jaro začnou řvát ptáci a v zimě si musí chodník k cestě proházet sám, prohrn mu to pak zase zahrne.

JiP

Tak nejak se nam zastaralost infrastruktury na zeleznici a absence jakekoliv realisiticke vize pri minulych rekonstrukcich vraci jako bomerang. Nase trate vlastne nejsou schopne nabidnou nic atraktivniho ani osobnim ani nakladnim dopravcum. Na druhou stranu, vcera jsem sel kolen trati (1. koridor) a behem asi 20 minut projeli 3 expresni soupravy 3 dopravcu a vsechny 3 nesly nazvat jinak nez pidivlacky. Liberalizace zeleznice je sice hezka vec, prinesla jiste mnoho pozitivniho, ale toto je jiz uplne opacny extrem. Porad se obracime na Svycarsko, tak prosim sledujte https://www.youtube.com/watch?v=-aHW_clko28 To co na nasem koridoru vycerpa hodinu kapacity 5 vlaky, ve Svycarsku odveze… Číst vice »

Juraj

Tak koukám na to video a vidím tam hlavně krátké intervaly. Ostatně i o víkendu třeba Zürich-Basel má 5-6 přímých vlaků za hodinu.
Praxe celkem jasně ukázala, že krátký interval Praha-Olomouc-Ostrava si své zákazníky našel a možnost volby přitáhla nové cestující napříč spektrem – od úplného lowcostu až po LE premium za 1700 Kč.
Toto opravdu není problém české železnice.

JiP

Jenze oni tu kapacitu maji, my ne. Je krasne snit o tom co je idelani stav jako treba expresy po 10 minutach, ale pak dojde ke stretu s realitou. Pokud chceme dostat za naseho stavu naklad na zeleznici, tak to znamena v tech nejexponovanjesich usecich spojovani souprav.

JiP

Jenze tato pseudokonkurence je silne neprimo dotovana a ma zkratka i sve negativni dusledky.

Juraj

Nepřímo dotovaná čím a jaká je celková bilance po započítání vyššího počtu cestujících?

mgr.pavel

A ty švýcarské vlaky jsou taky kratoulinké 3-5vozové soupravy, nebo 7 a více? Z mé zkušenosti to druhé. Pak moc nelze soupravy a interval prodlužovat. U nás ty krátké soupravy vedou k vyčerpání kapacity, kdy přes den nákladní dopravu skoro neprotáhnete a osobka u velkých měst je také na hraně. Spojit pár souprav znamená intervaldo Ostravy – plácnu – po 30 minutách a ne po 20 (to moc rozdíl není na tu vzdálenost), ale umožnění nákladní dopravě projet – případně umožnění pár příměstkým spojům dojet na nádraží. Kdybychom měli dostatečnou kapacitu (klasický problém SZ co na to dlouhodobě kašle), pak… Číst vice »

JiP

Myslim, ze ten konec prispevku je cesta. Pro expresni dalkove spoje ve spicce zavest fixni sazbu za dopravni cestu na minimalne 10-12 vozovou soupravu, nebo to mozna lepe definovat kapacitou spoje napr. 800 cestujicich. Chces jet se soupravu co ma 300, stejne zaplatis za 800. Spoji se dva vlaky s kapacitou dohromady 1000 sedadel, ok, stale to bude za 800 at je motivace,

JiP

….a to ty 7 a vice vozove soupravy jsou ve vetsine pripadu 2 patra !

Jiří Kocurek

To by mohlo být Praha-Kolín, ale dál?

Na Valašském expresu á 2 hodiny se 7 vagonů nenaplní, natož patrových. Jet kvůli tomu až do Olomouce osobákem, to je 40 minut k jízdní době navíc, to není cesta. Spojovat to s vozy do Zlína taky není zrovna optimální, tam to jede 2x denně.

Takže asi přidat buď dálkové koleje dálkovce, nebo eSku ty eskové. Prostě mít 2 +2 koleje.

JiP

A musi jet Valasky expres z Prahy jako samostatna souprava? Nemuze jet treba spojeny s Regiojetem a v Hranicich to rozdelit, napriklad.

Michal M

A tenhle modrogumní protikonkurenční blábol souvisí s výtoňským mostem přesně jak?

JiP

Souvisi to s tim, ze ceska zeleznice-infrastruktura jako celek se dostala do slepe ulicky totalnim zastaranim. Co nam budou platne sebelepsi vlaky, kdyz jezdi po tratich ktere jsou i dnes moralne nekde v 70-80 letech zeleznice na zapade. Drtiva vetsina investic do zeleznice v minulosti bylo predevsim o utraceni penez, zadny systemovy plan a cil nikdy nebyl stanoven. Komentar vubec nebyl konkurenci, at jezdi po kolejich kdo chce. Je treba si ale polozit konecne zasadni dotaz, co od zeleznice vlastne v CR ocekavame.

mgr.pavel

Že nemáme celkovou koncepci či vizi, jakou železnici zde chceme mít a proč. A neděláme retrospektivu co nefunguje a jak to změnit. Nebo zde snad je nějaký plán typu „mezi všemi krajskými městy max hodinový takt“ či „na hlavních tazích jsou okna pro náklad aspoň pro X vlaků“ či „přepneme na střídavinu do roku XY všude, čímž ušetříme ..“ apod. – a DODRŽÍME takové plány? Ne, my někde plácneme liberalizaci a neřešíme následky, jinde se zasekneme na jednom blbém mostě, onde přelepujeme termíny zahájení staveb do aleluja, takže nikdo nemůže očekávat od budoucnosti na železnici skoro nic,.. Srovnejte s oním… Číst vice »

JiP

Dokonale shrnuto! Diky.

Jaaa

Poděkujte lidem, co to mají už dvacet let na starosti, jmenovitě odborům modernizace na SŽ a na MD, pod vedením pana nadčlověka Luďka Sosny. Tito “specialisté” se bohužel rozlézají stále dál, místo aby se redukovali! To se projevuje i na například na SŽ. Úsek provozuschopnosti SŽ se stal paradoxně mnohem progresivnějším, než úsek modernizace, kde stále vytrvale panují poměry 90. let, proto jsou železniční stavby drahé a nekoncepční. Ale to musí být zlikvidováno, protože se to určitým lidem nehodí – náměstek Karel Švejda se svými poradci proto přešel z úseku modernizace na úsek provozuschopnosti a dochází zde k zavádění stejně… Číst vice »

Michal M

Celá tahle myšlenková linie má čtyři vady: a) Je náhodně posbíraná sbírka problémů s cílem kritizovat deregulaci železniční dopravy. b) Předpokládá, že nějací náhodní šotouši (=vy dva) jsou nějak povoláni k řešení. To vaše „my nemáme“ je naprosto absurdní. Jakou máte kvalifikaci tohle tvrdit? c) Lživě tvrdí, že koncepce neexistuje. Chápu, že jste líní to studovat a může vám dělat potíže to pochopit, ale koncepce existuje. (Že její realizace znamená rozsáhlé infrastrukturní stavby a tudíž bude trvat poměrně dlouho je věc druhá.) d) Dělají se dlouhosáhlé závěry podle nejpřetíženějšího úseku trati 010. Na většině míst je kapacity nadbytek a i… Číst vice »

JiP

Problem je, ze to co pisete je v prikrem rozporu s realitou, predevsim bod c). Ona ta koncepcni infrastrukturni vystavba neni dlouha, ona neni dlouhodobe zadna, ba primo je negativni v tom smyslu, ze za vysoke miliardy stavime neco, co uz na papire je zastarele a nevyhovujici !!! To nejvetsi uzke hrdlo je usek Poricany-Kolin. Nejmene 20 let se vedelo ze je to zasadni problem a stejne to SZ zabastlila na dalsich 20 let na dvojkolejku. A dovoluji si to hodnotit, protoze prakticky denne sedim ve zpozdenem vlaku do prace z duvodu nedostatku kapacity trati „Omluvte zpozdeni vlaku z dovodu… Číst vice »

Lukáš F.

Konstatování, že několik krátkých vlaků jedoucích stejným směrem plýtvá kapacitou tratí, přece není „protikonkurenční“. Pokud někdo argumentuje efektivitou tržního konkurenčního prostředí, tak by měl vnímat i to, že za trasy pro vlaky osobní dopravy se platí regulovaná a velmi nízká sazba. Kdyby se to řídilo nabídkou a poptávkou, tak se to „vyčistí“ samo.

Michal M

Ty vlaky kapacitu neplýtvají, ale využívají ji.
Kdo jste, abyste rozhodoval co je plýtvání?

JiP

Ne, oni ji zneuzivaji a tim snizuji efektivitu zeleznice predevsim v nakladni doprave. To co pisete by byla pravda pouze v pripade jejiho nadbytku, coz na klicovych tratich neni.

Jaaa

Vtipné. Klasický argument dinosaurů s reakcí “kdo vy jste, já jsem nadčlověk”. 😀

gwann

A kdo jste vy, kdyz tu vsechny mistrujete a pritom nahore vykladate, jak je spatne kdyz do vseho mluvil kazdy kdo ma do prdele diru.

Cili klasicke – maul halten, abtreten?

Marian Kechlibar

No jo, a nejedou třeba ty vlaky do jiných destinací?

Po prvním koridoru můžete svištět právě tak na Ostravu jako na Zlínsko, a za tou Ostravou se to taky větví.

Zrovna možnost dojet aspoň jednou za den z Prahy na Opavu východ bez přestupů někdo s těžkými kufry jedině ocení.

JiP

Ale to nikdo nerozporuje, a byl by fatalni problem, kdyby tato souprava jela spojena s Regiojetem a v Ostrave se soupravy rozdelily a pokracovaly do svych cilovych destinaci?

VTT

Z Prahy do Zlína přes Ostravu?
Rozpojování by muselo být v Olomouci a tam na to není konfigurované nádraží, a to ani kdyby oba díly byly jednotky, co se spojí celkem snadno. Spojovat klasické soupravy takhle na trase nejde vůbec.

JiP

….no tak samozrejme mluvim o te zminene Opave. Zlin by se musel delit bud v Olomouci, v pripade jednotek treba i v Prerove.

Jiří Kocurek

Co z výše vyjmenovaného chcete spojovat s tím 10vozovým* Regiojetem, který občas vídávám v Hranicích?

Zlín v Ostravě nedává smysl, takže tu Opavu, hádám? Ta souprava do Opavy z Ostravy pokračuje, takže by se spojovala sama se sebou.

*) ano mívá 10 vozů, což je s lokomotivou bezmála 300 metrů.

JiP

No ale to je prece ta ukazka ceske nekoncepce, kde poricany – kolin po 20 letech provozu zbastlime zase ve 2 kolejich a soupravy jsou co dopravce to jina ves. Prave proto ti Svycari na vetsine spoju provozuji unifikovane patrove soupravy, tam neni problem ve spicce potkat soupravu 14 patrovych vozu !!! Cela ceska zeleznice je zkratka v systemovem patu, jak koncepci trati tak typem provozovoanych vlaku.

bkv

> No ale to je prece ta ukazka ceske nekoncepce, kde poricany – kolin po 20 letech provozu zbastlime zase ve 2 kolejich
A ponechání dvojkolejného Výtoňského mostu tedy považujete za ukázku čeho?

Pavel Matoušek

Naprosto souhlasím. Železnice je hromadný dopravní prostředek a zkracování vlaků spolu se zahušťováním spojů je kontraproduktivní. Proč jezdí ve Švýcarsku, Německu i Rakousku vlaky o 15 i více vozech? Protože je to efektivní! I u nás takové dříve běžně jezdily. Ale nová doba přinesla mnoho nesmyslných přístupů, takže jsme se dostali až do fáze, kdy se delší vlak do spousty stanic (k perónům) a zastávek už ani nevejde. Škoda, že se Češi stále hrají na a pupek světa a ignorují pozitivní věci v zahraničí!

JiP

Moc dobre si pamatuji jak jsem jezdil ze stredni v patek pravidelne Vsacanem o 16 vagonech.

VTT

Příklad z mé oblíbené 221: myslíte, že kdyby místo hodinového taktu R17 v pětivozových soupravách se ejezdilo po dvouhodině, že by to bylo na desetivozové vlaky? Ani náhodou, to by lidi neoslovilo – za dvouhodinového taktu jezdily soupravy maximálně sedmivozové (5xB+BDs+A).
Podle mě je hodinový takt minimální nabídka, možná bych řekl, že v hlaních směrech má být půlhodina celodenně.

JiP

Tady ale nikdo nechce protahovat uz tak dlouhy hodinovy interval, proc takova demagogie? My se tu bavime ze po 1. koridoru zvlaste v useku Kolin-Praha jezdi „Expresy“ o 5 vagonech 5-10 min po sobe.

VTT

Tam není problém ve směru do Ostravy, ale tom, že tam je souběh několika linek, z nichž každá (s výjimkou expresní vrstvy na Ostravu, která má 4-5 vlaků za dvě hodiny: 2x RJ, 1x SC, 1x Ex1, 1x Leo, a expresní vrstvy do Brna, kde to jsou 3 vlaky za dvě hodiny) má interval hodinu až dvě (Vysočiny, Valachy) a navíc je tam silná regionální doprava. Kdyby se tady mělo něco škrtat, tak buď jednu trasu za dvě hodiny (asi Leo) a nebo by to znamenalo velmi dlouhý interval na druhém konci těch linek. Nedá se nic dělat, potřebujeme tu… Číst vice »

JiP

Od konce…..ano i ty nakladni pidivlacky spojit lze. Co se tyce palety tech linek, od toho je na SZ cely odbor, ktery maluje grafikony a JR. Ja to tu v obyvaku sam nevymyslim, od toho tu mame jeden velmi bohate placeny urad, jehoz poslednim velkym pocinem a vytvorem byl Vrt a Vrtek…. Zkapacitneni trati je beh na dlouhou trat, se SZ s tim spise vubec nepocitat (viz po 20 letech zbastelene Poricany-Kolin), tudiz jedina cesta k efektivite je spojovani souprav. Sice vam rozpojeni sebere nejaky cas, ale ten muze byt velmi snadno vykompenzovan bezkoliznim grafikonem diky mensimu poctu vlaku. Cpeme… Číst vice »

Ondra K.

Taky je ale potřeba říct, že to spojování vyžaduje vzájemně kompatibilní vozidla.

Michal M

Po sobě jezdí proto, že se u Prahy z technologických důvodů svazkují, takže to může různým jedincům připadat absurdní.
Mně zase přijde absurdní vaše laická péče o zdraví českých železnic.

JiP

No vysledkem 30 leteho budovani zeleznice je ten, ze dnes jezdim vse casove mnohem vyhodneji autem. Staci se podivat na cisla, nakladni doprava po zeleznici setrvale klesa zatimco dalnice nam praskaji ve svech. Az na nekolik ojedinelych vyjimek, je osobni auto mnohdy o nasobky efektivnejsi v jizdni dobe nez vlak. Nemate pocit, ze je tu neco spatne?

Pezos

A kdo tu o kousek výš nostalgicky vzpomínal na 16vozový Vsacan? Ten existoval jen proto, že místo hodinového intervalu se jezdilo třikrát denně podle potřeb železnice.. totiž cestujících.

JiP

Uz tehdy jezdily vlaky v tomto smeru alespon 2 za hodinu a uplne mi to vyhovovalo. 16 vagony jsem chtel naznacit, ze problem kapacity vlaku lze resit pridanim spoje a tim odebranim kapacity trati a nebo prodlouzenim soupravy, standardne mel vagonu 12, v patek a nedeli 16.

VTT

Tak dva za hodinu ani náhodou, pokud teda do toho nepočítáte i osobáky (kterými se, pravda, dalo jeet bez přestupu z Prahy někdy až do Bohumína).
Rychlíky dva za dopoledne, odpoledne tak po dvou hodinách.

JiP

Bavime se o roce okolo 2000. Prisel jsem na nadrazi a vzdy hned neco prijelo. Mozna mluvite o 80 letech, ale od prelomu milenia tech vlaku dost pribylo.

VTT

I tehdy jeden za dvě hodiny, ve špičce po hodině. Doma se podívám do starých JŘ.

JiP

Dojizdel jsem denne, cekat na vlak 2 hodiny je pekna blbost.

tarten

Přeháníte asi tak čtyřnásobně.

Air Traveller

No, aspon na ten hlavak to jezdit mohlo… skoda 🙂

Dachs

Ten průjezdní model linky S7 si našel hodně cestujících. Tak ho zařízneme. (A ještě více zatížíme Béčko nebo spoustě lidí z východní větve S7 rozbijeme přestupy.)
Tohle je akceptovatelné jen v případě, že se pracuje na výměně zchátralého mostu.

Druhá strana mince ovšem je pracovat s něčím, na co není spolehnutí, resp. co se může negativně promítat do provozu. Takže nakonec chápu, Sophiina volba. Možná prozíravost, odhad situace pro další období. A náklady tam vesele jezdí 😛

Milan

Náklady tam nejezdí vesele, ale nutně, které provozně se nevyplatí objíždět mezi Berounem a Prahou přes České Budějovice a Plzeň, a využívají k tomu (jak je uvedeno v článku) kapacitu) aktuálně uvolněnou osobními vlaky zkrácenými na Smícháč. A piště si, že tomu s novuobnovením provozu na Branickém mostě alepoň po jedné koleji bude hnedle konec – předpoklad nejpozději od 1.7.2024, což je za pouhé 3 měsíce! Kudy jinudy chcete dovézt od severu vozy do radotínské cementárny – https://mapy.cz/s/jekonomesu , s vlastní železniční vlečkou, když to prostě aktuálně nejde po Branickém mostě, který tak jako tak naopak zase bude muset převzít… Číst vice »

Jiří Kocurek

Radotínská cementárna. To je taky jeden z důvodů, proč prostě není možné tu trať ze Smíchova do Berouna zavřít celou a dělat naráz, jak tady mnozí požadují dělat velké úseky.

VTT

Ano, musela by se dělat nadvakrát.

Michal M

Já to teda nechápu vůbec. Mohlo se to propojit s něčím od Strančic (kde se aktuálně nic nestaví a jezdí to slušně), nebo to holt na hlaváku ukončovat (třeba na poštovních kolejích jako Leoše)? Poptávka tam opravdu byla.

Rabín

Pro další urychlení procesu vyhánění lidí z vlaků navrhuji linku S7 od Berouna ukončit na Smíchově 🙂

Martin

To se ale uz z velke casti stalo, prave diky havarijnimu stavu mostu. Drive na Hlavak jezdilo vse, nyni jen kazdou pulhodinu

Novomír

Taky to mohlo jet přes most inteligence a obsloužit Kačerov a Vršovice. Když se to plánuje na příští grafikon.

Standa

Děkujeme památkáři…

ABCD

Děkujeme SZ, to je vlastník, má tedy povinnosti a holt neuměl prosadit potřeby firmy. V normální zemi, ne v české svejkarne , by na stole byla už dávno otázka kdy skončí management té firmy. A to ještě předtím než kdy skončí S7

Standa

Když vám zákon neumožňuje efektivně fungovat ..je problém jinde… Proto bych si nikdy nekoupil byt v nějakým starým baráku kde by mi měl památkář diktovat co a jak si můžu předělat jako vlastník…

gwann

Pekna vymluva. A jsem rad, ze podobny umelec si byt ve starem dome ani nekupuje, s timhle pristupem bych vas nechtel za souseda…

Air Traveller

Kdyz vam to legislativa neumozni zbourat a misto toho do stavby noveho mostu pinda kazdej jouda, kterej umi mluvit (a legislativa mu umoznuje efektivne jakukoli stavbu blokovat), co s tim sz mela delat?

chtel bych tam videt vas…

mimochodem

SZ se muze inspirovat inovativnim postupem, z nimz prisel pred casem jisty pan Arenberger. „My vime, ze to neni zakonny postup, my vime, ze to soud shodi, ale nez to shodi, tak to bude platit.“ Par chlapiku s autogenem v pohotovosti, podpis, 3-2-1-start! Honem s tim shnilym kramem pryc a pak se sudte… Mezitim ten prorezlej srot zmizi a nakolik neni po cem jezdit, tak tedy urychlene dodat aspon provizorium… Soud pak nekdy za rok, dva, tri rekne, nojo, ono to nemelo byt zbourano, tak tedy my, statni instituce, timto udelujeme pokutu jine statni instituci, penize si prendame z jedne… Číst vice »

gwann

Skvely napad.

timto docilite ruznych peknych veci – Svoboda bude konecne sundan, nekdo dostane podminku dle trestniho zakona (znauzivani vlastnictvi), most nejspis zacnete akorat bourat nez vas zastavi stavebni urad – a prestane se jezdit ma dobu nez de vypapiruje novy most. Treba 10 let.

gwann

Proboha ziveho, sprava zeleznic se neumi dohodnout s pamatkari, to je cele…

Stejne jako mne nikdo nepovoli stavbu vlastni chaty na labske louce.

Air Traveller

chlapce, k dohode musi byt dva.

Pokud je jedna strana zabejcena a dojodnout se nechce protoze proste nechce, tak se dohadnout muzes chtit stokrat. a bude ti to platne jak mrtvemu zimnik.

Karel

Je rozdíl mezi rekreační stavbou a velmi významnou dopravní spojnicí. Ale památkáři k oboum přisrupují stejně

mgr.pavel

Jakkoliv si SZ zaslouží kritiku, tak v tomto je relativně nevinně.

SZ od začátku chce a snaží se o nový most, jediné reálné řešení. Jenže památkáři a pár populistických politiků (Pospíšile, píšu o vás) se zabejčili.

Ano, SZ to ze začátku tlačila klasicky na sílu a ignorovala oponenturu, čímž se oponent zabejčil a odmítá jakýkoliv kompromis. Ale pořád SZ prosazuje jedinou reálnou možnost a jiní jí do toho hází klády.

Co měla SZ dělat jinak, prosím?

Jaaa

Ne a ne a ne. Dilema z toho děláte jen vy.

Zachování historického dědictví něco stojí a všichni to chápou. Ale tady to najednou nejde…

Granja

Všichni, jo? Děkuji pěkně za takové dědictví, které zničí dopravu, ať to stojí co to stojí. Řešení dožilého mostu existuje – šrot nebo přesun, stejně jako v mnoha jiných případech. Jenže tady jde o komplexní likvidaci železničního spojení na hlavní. To v Boleslavi ten náměstek zatím chce „jen“ omezovat rychlost…

Filip Jirsák

To není žádné „najednou“ – že to nejde se už ví spoustu let. Navíc tady tak nějak vůbec není jasné, co se má zachovávat – respektive vypadá to, že jde jen o to „hlavně nic neměnit, protože každá změna je k horšímu“, a žádné jiné důvody k tomu nejsou. Pokud by totiž šlo o to, že má most samotný nějakou historickou hodnotu, mohl být už dávno přestěhovaný někde jinde (a snáz, než až bude postaven Dvorecký most), a nemusel být dál namáhán železniční dopravou. Pokud jde o panorama, měli být památkáři první, kdo by na potřebu trojkolejné trati reagoval tím,… Číst vice »

Martin

Takto onanujete u kazde hromady srotu nebo jen u te ktera denne komplikuje zivot tisicum lidi?

Frantík

Opravit co jde a vícenáklady fakturovat památkářům.

gwann

Kdyby pamatkaarum nabizeli repliku, uz se asi dohodli.

bkv

Potěmkinova vesnice v praxi

Jiří Kocurek

„a holt neuměl prosadit potřeby firmy.“

Ovšem pokud je potřeba firmy rozvážet hotový nábytek, čerstvý chleba, nebo zeleninu, tak management musí pro povolenky do šotokruhu v Dlážděné… a tam žijí v domění, že nádražky zavážejí pivo po kolejích.

Granja

Jasně, a Kocúr si myslí, že Kolumbus za ním přijede vodovodem.

Kačák

Byl bych zvědavý kdyby ten most spadl a nedej bože se něco stalo kdo to odskáče. Já nic, já za to nemůžu….Prostě český folklor….. A za druhé, že by už panu Boreckému při dojíždění začalo vadit to zpoždění které vlaky od Berouna pravidelně způsobují….

Karel

Zpoždění, vznikající omezováním kapacity kvůli komplexní rekonstrukci trati vadi i p.Boreckéum. Ale ani on, ani ostatní s tím nic nenadělá

Lukas

Šotouši z ROPIDu opět v akci. Rozdělení ještě pochopit jde, ale odůvodňovat přetrasování z Hlaváku na Masaryčku je naprostá zhovadilost, kterou na výtoňský most házet nemůžou. Akorát tím rozbíjí další možnosti přestupu.

Radek

Otázka je, jestli se tím třeba neušetří jedna souprava.

ABCD

Kdyby se nejezdilo vůbec to by se teprve ušetřilo. To je logika co?

Mosquit

Možná to taky souvisí s rekonstrukcí Masny. Tam je teď bude méně místa, tak se všechny S2 (resp. S22, a S9 od Lysé, nově v souhrném 15 min intervalu) převádějí na Hl.n.
Tam je tedy potřeba uvolnit kapacitu.

Pro zabránění přenášení zpoždění z jedné tratě na druhou je asi výhodné, aby se točily S2->S2/S22, ne S1 a S2 mezi sebou – takže z tohoto pohledu dává smysl všechno „od Českého Brodu“ směřovat na jedno nádraží, a „od Lysé“ na druhé, a umožnit třeba rychlé obraty.

Milan

je provozně i pro pochopení cestujících jednodušší osobní zastávkové spoje vést ve stejné trase – zejména, když se od prosince 2024 počítá s rozšířením provozu Sp vlaků mezi Kolínem a Praha hl.n.!

Při čemž oa typy spojů mají mimo jiné stavět v Praha – Libeň, takže byť s přestupem tam tak bez nutnosti přesunu mezi hlavákem a Masaryčkou budou mít spojení s hlavákem i cestující do/ze zastávek neobsluhovaných Sp!

František

Obávám se, že s přestupem v Libni to takhle jednoduše fungovat nebude. Už teď na sebe Os S1 a Sp nenavazují. Je pravda, že dneska můžeš na Libni s lítačkou nastoupit do jakýhokoliv rychlíku, co jede na hlavák. Ale tam je taky problém, protože tyhle vazby R/Sp (do Prahy) x S1 (do Prahy) tam prostě nejsou.
Takže až to zruší, tak bude asi lepší dojet na rozkopanou Masaryčku a dojít si těch 10 minut pěšky na hlavák.

VTT

Při zavádění vložáků od Úval byly dvě možnosti: průjezdný model a spojení s S7 nebo vše na Masaryčku.
Výhody průjezdného modelu jsou jasné, neýhodou krom přenášení zpoždění pak i to, že cestou z Prahy to jede ze dvou různých nádraží, takže nejde na lak chodit na blind. Přesto se řeklo, že průjezzdný model je lepší a zavedl se.
Nicméně ukončování části vlaků na Wilsonu by znamenalo tuhle nevýhodu ponechat a průjezdný model přesto nemít. Tak pak je lepší tedy še přesunout na Masaryčku.

VTT

nevýhodou, vlak – na noťasu mi blbne klávesa V – promiňte

Martin

Jisteže, všichni jezdí vlakem jen do centra Prahy a je jim jedno, kde z toho vlaku vystoupí. Ale co třeba vazba na dálkovou dopravu, ta už nikoho nezajímá? V týhle zemi se fakt i dnes dělá maximum pro to, aby se hromadná doprava stala neatraktivní.

František

Tohle je bohužel pravda a tímto se dostupnost dálkové dopravy ještě zhorší. Takže od prosince budou 2 varianty.
1) vystoupit z Os na Libni a přestoupit na Ex tam (pokud zrovna máš štěstí, že tam staví)
2) jízda přes Masaryčku a chůze na hlavák

Air Traveller

to sice rozbiji, spis je otazka – vejde se na hlavak další končící linka? otazka je asi nasnade…

VTT

Což o to, pak by byla i otázka, jestli tam musí být i ty další končící linky, hlavně rychlíkové.
Blbost by to byla spíš kvůli tomu, že by to cestujícím nic pozitivního nepřineslo.

libcha

No, já bych to udělal stejně. Když na most není spoleh, nedá se na něj spoléhat.

Ono to tak nakonec asi dopadne, že se bude furt diskutovat, až se most rozpadne natolik, že bude nesjízdný, pak se nějak snese a postaví se tam provizorium, přes něj se bude jezdit dalších deset let, a pak teprve se dočkáme nového mostu. Tak čím dřív to všechno začne, tím vlastně líp. Takže jen ať tam teď jezdí co nejvíc vlaků, kolik se tam vejde.

M474003

10 let? 50 let.

Plech

Tohle řešení mi moc nedává smysl. Proč by nemohli od nového GVD jezdit přes opravený Branický most? Navíc by obsluhovali Krč, Kačerov a Vršovice.

Znalý

Neobslouží Smíchov. Tam je u S7 možná i vetší frekvence než na Hlavním nádraží.

Jiří Kocurek

Otázkou je, zda by se nedal alespoň ranní a odpolední špičkou protáhnout nějaký spoj á 30 minut s přestupem v Radotíně, 100m kusá kolej by byla: https://mapy.cz/s/kemarogule
Častěji to nepůjde, jednokolejný tunel v Chuchli má omezenou kapacitu, aby zbylo i na ostatní provoz.

Zapa

Vynechání Smíchova je blbost. Tahat prázdné ešusy, v době kdy jich je už teď málo, do Radotína, asi nemá smysl.

Huh

Chtělo by to ty slibované pantery do Kralup. Jsem zvědavý, kdy se přejde k činům a zda se bude již provozované vozidlo dva roky schvalovat, „testovat“ a opravovat nefunkčni dveře než zasáhne do provozu…

M474003

Do Kralup by mohly stačit Honekry nebo 460. I těch by tam bylo škoda.

Jiří Kocurek

Měl jsem spíš na mysli městskou linku, vedenou něčím pro 100-200 lidí, mají tam někde začít jezdit Pantery namísto ešusů.

Pokud z (odněkud a) Radotína na Hlavní (až Libeň/Vysočan) není poptávka na zaplnění ani dvouvozového Pantera, tak není a nápad beru zpět.

Znalý

To bych spíš viděl na nějakou městskou linku Hlavní, Vršovice, Krč, Radotín. A klidně provizorně i regínou. Alespoň by to ukázalo, jaký je potenciál. V podstatě by to mohlo nahradit Radotíny ve špičce.

František Plášek

Jasně a nákladní doprava bude zase čekat hluboko do noci, protože ROPID si nejdřív vymyslel do Hostivaře, pak S61 a teď si brousí „zuby“ na Branický most…tzv. jižní spojka byla primárně budována pro nákladní dopravu, protože z některých směrů se Praze prostě nejde vyhnout..ROPID někde vidí koleje, opisuje v zahraničí S-Bahny a jaksi nebere na vědomí, že kapacita na stávajících kolejích prostě není….jenže holt cement, uhlí, nafta, dřevo nechodí k volbám…

Jan

Ono je otázka kolik lidí reálně jezdilo třeba z Úval do Řevnice, kromě toho že to bylo provozně výhodné…

Twix

Tuhle trasu asi skoro nikdo, ale třeba z Úval (nebo východu Prahy) na Smíchov docela dost. Na hlavním nádraží ve vlaku lidi zůstávali sedět. Tohle je hlavní smysl průjezdných linek, dostat se přímo do dalších částí města.

VTT

Ano, třeba v Mnichově jsou tak populární, že kvůli tomu musí stavět druhý tunel pod městem. V Lipsku postavili tunel pod městem taky, prskali, jak je to drahé, ale teď to tvoří páteř městské dopravy.
Takový Sbahn bude stavět i Budapešť, má na to přislíbené finance od EU.
V Praze si zabetonujeme současný stav vyšperkováním Masaryčky.

libcha

V Mnichově staví druhý tunel, u nás je ten první už dekády stále jen ve fázi úvah.

Alibaba

NS2 má být i s vyšperkovanou Masaryčkou.

VojPok

Přesně. Jezdím z východu na Smíchov. Ovšem už nebudu. Super!

Znalý

Do/z Radotína přes centrum je slušná frekvence.

t13

Nezávidím vám, přestup z hlaváku na béčko je fakt peklo…

Milan

Kdo potřebuje od jihu Prahy/Sčk na Béčko, tak rozhodně nepojede S7 na hlavák, ale přestoupí na Béčko na Smícháči, a proto právě dává smysl všechny východní spoje S7 zapojit do S1 využívající Masaryčku, která je (narozdíl od hlaváku) taky napojená na Béčko!

Jiří Kocurek

Dovedu si představit docela dost lidí dojíždějících z údolí Berounky do okolí Hlavního nebo Prahy-Libně, pouhé 2 zastávky za Smíchov. Těm teď do smíchu nebude, budou muset na mnohem pomalejší Metro.

Twix

Aspoň jim přestává být do smíchu postupně, už teď těmi vloženými vlaky S7 ani na to hlavní nádraží nedojedou. Stejně jako od S6 není na Smíchově na co přestoupit (kromě Ex6 kde se to buď za ty 3 minuty nemusí stihnout nebo je to mnichovák co jede reálně kdo ví kdy).

Jiří Kocurek

Blbé je, že spolku a památkářům je to jedno, ti tím vlakem nejezdí. Jim stačí když most stojí, nemusí se po něm jezdit – funkce je pro ně zbytečná.

Jaaa

Není nic jednoduššího, než si postavit slaměného panáka a do něho se pak strefovat

Pavel

Tohle je neuvěřitelný!!!! Už 20 let se řeší co s Výtoňským mostem. 20 let!!!! A dokud nespadne jako Trojská lávka nikdo s tím nebude nic dělat.
Prý že se začne stavět v nejlepším případě v roce 2027. Pane Bože, kde to jsme!!!!

Huh

Kocourkov, logické kroky jsou ty nejobtížnější. Na toto byla totalita dobrá 🙂 Prosím nechytat za slovo, komunisti jsou pro mě neakceptovatelní.

Milan

já tě za slovo chytnu – nebýt komunistů, tak dosud nestavíme nesmyslně paprskově dálnice od Prahy, ale dávno šachovnicově jako Němci či dle mě ještě lépe (bez potřeby stále plánované středočeské části D3 a dálnice severně od Brna bez rozumného napojení na Polsko) okružně převážně mezi krajskými městy Čech: 1.) V JIHOVÝCHODNÍ ČÁSTI – https://mapy.cz/s/mubovurolu : D5 JIŽNĚ OD PLZNĚ – ROŽMITÁL POD TŘEMŠÍNEM – D4 JIŽNĚ OD PŘÍBRAMI (část právě stavěného úseku D4 severně od Mirovice/Lety rozšířena na 3+3 pruhy a dále i spřevedením úseku I/20 pod ní zajistí kapacitní rychlé a poměrně krátké spojení Plzně a Českých Budějovic)… Číst vice »

Jaaa

Bolševici rozhodně nedělali nic logicky. Stranické zájmy (jakkoli absurdní) měly vždy přednost nad odborností.

Vy si to fakt nepamamtujete?

Karel

Já to tedy nepamatuji-profesně.

Jiří Kocurek

Nebyla, tam se s logikou moc daleko nedošlo, vy neznáte doublethink?
Momochodem za toho totáče se taky opravovalo, až když to spadlo, pokud si to nevyřval krajský náměstek. A když krajský náměstek obchvat nechtěl, tak se stavěl průtah místo obchvatu – obchvat by mu šel blíž domu, sice až za tratí, ale stejně. Mám na mysli jedno konkrétní město.

Přímé vlaky jsou snad budoucnost

Bylo by na čase Elefanty všechny propojit. Benešov – Roudnice by byl super než bude most vyměněn. Nebo aspoň zatím směrovat elefanty na jedno nástupiště a umožnit rovnou přestup bez podchodů! Z Benešova aby člověk přijel a rovnou tam stál vlak na Beroun, Kralupy, Čelákovice a Cesky brod. Metro taky nezačíná na muzeu a nejede jedno na Letňany a jedno na Háje. Masarykovo nádraží ke katastrofa která vlály odděluje a co odtamtud jezdí pro mne neexistuje 🙁

Frantík

Metro na muzeu nezačíná ale na Florenci padá strop…

M474003

Škoda, že už nelze stáhnout Multikon. Mohl bys to vyzkoušet. Pochybuju, že by se zadařilo. Trend je vlaky rozdělovat a nechat ujíždět o několik minut. Stačí Lysá nad Labem. Stačí najít spoj Otradovice-Ostrá. Čekací doba v Lysé je 59 minut.