Konec tahanic o prodlouženou Rudnou v Ostravě. ŘSD má povolení pro posledních 400 metrů

Stavba silnice I/11 prodloužená Rudná. Foto: ŘSDStavba silnice I/11 prodloužená Rudná. Foto: ŘSD

Ředitelství silnici a dálnic získalo pravomocné stavební povolení pro více než 400 metrů posledního úseku stavby silnice I/11, známé jako

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří

Pan architekt Dušan o všem věděl od začátku ještě jako zastupitel městského obvodu Poruba a založil si sdružení, ve kterém jsou jeho kamarádi ze stavební branže, i když bydlí mnohem dále od stavby než on. A je mu jedno že trpí desetitisíce lidí z Poruby a všichni projíždějící řidiči z blízkého a vzdáleného okolí.

David Hires

Nevěřte tomu,nic se neuskuteční. Někdo se najde,kdo stavbu napadne znovu a zastaví

Asd

Každopádně dobrá zpráva. Škoda, že tu protihlukovou stěnu neudělali hned. Už dávno jsme mohli po té cestě jezdit.

Ulafme

A co těch cca 30 miliónů výpalného pro Richtára, o kterých se již dost dlouho mluví? Tohle téma je stále tabu, nebo se v tom raději nechcete do hloubky vrtat?
https://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/sance-pro-prodlouzenou-rudnou-dohoda-s-dusanem-richtarem-je-udajne-blizko-20181206.html
https://opavsky.denik.cz/z-regionu/prodlouzena-rudna-ma-byt-hotova-za-rok-v-lete-20190805.html
https://polar.cz/zpravy/ostravsko/ostrava/11000007637/vecna-bremena-pod-rudnou-budou-asi-vyvlastnena

Jinak to vyjádření Unucky může brát vážně jen ten, kdo „práci“ toho tragéda a ODSáka nezná… Viz např. můj příspěvek zde:
https://zdopravy.cz/zmena-mytneho-systemu-vsechny-podstatne-informace-na-jednom-miste-33608/

jan

O 30 mil. nikde nic není. A mě příjde ten ústupek minimální. Jinde je uvedeno, že stěna je dlouhá prý jen pár desítek metrů. Tedy vůbec, že by zlepšili zeď všem. Tedy kdo si co nevyřval, ten má nějakou lowcostovku. Otázkou, zda by se s nimi někdo bavil, kdyby na ně neměli páky..
A to jak někteří místní politici vystupovali na těch věřejných „projednáváních“.. mě to přišlo až na hranici k nabádání k nějakému trestnému činu.. K nějakému lynčování a pod. Nepřišlo mi to jako seriozní debata a příliš právní stát.

Radovan Komínek

Na uvedeném příkladu je vidět, že pozitivní snaha municipalit je důležitá. Obce a kraje tím dávají najevo zájem, že stavbu chtějí a že si peníze nenechají utéct do jiného kraje, kde lobují lépe. Čekal bych, že u této stavby bude hlavním hráčem město Ostrava nebo bude aspoň více vidět. Doufejme, že aktivita kraje a měst (obcí) bude pokračovat i v případě obchvatu Havířova, rekonstrukce uzlu Ostrava, dostavby křižovatky Místecká X Rudná, vytvoření krajského přestupního uzlu, dostavby Místecké III, dostavby Severního spoje, napojení I/56 na Místeckou atd. atd.

jan

No 🙂 to se bouralo :-)) Buldozer ve Svinově řádil jako černá ruka. A totálně rozdrbali napojení na vlaky. Před tím to bylo málem dor2dor.

jan

Wow, bych nečekal. Asi je kompromis pro obě strany. Blahopřeji p. Onuckovi a jeho týmu.. Jako s Havránkovou.. Někdy je dobré poslouchat i co říká protistrana. Mě třeba překvapilo, když jsem si to projížděl, že na mostě o kousek dál na Opavu na hotovém, ale zatím nezprovozněném úseku nejsou žádné protihlukové stěny. Takže se to bude krásně rozléhat do okolí na km daleko na Vřesinu a na bazén, jak auta pojedou do kopce. A podle mě je tam zpětně už nikdo nenamontuje. Ta stavba nemá jen pozitiva. Je to jisté přesunutí problému.. Jinam. Já jsem tam rád kdysi chodil na… Číst vice »

Martin Louda

ta cesta byla zamýšlena uz od roku 1969. V roce 1980 byla uz zapsana do územního plánu. Každý kdo tam bydlí s tím měl dávno počítat že tam ta cesta povede.

Insider

Jak vypadá takové „počítat s tím“? Smířit se s hlukem nebo nedostupností pozemku? Proč?
Stát (ŘSD) je arogantní, to je celé.

Martin

Občanské sdružení Skalka je XXX
Příspěvek upraven na základě podněcování nenávisti a lživého obvinění.

Jakub Unucka

Blbost. Prostě bránili svoje bydlení. Každý, kdo se šel podívat a místo musel uznat, že navržená protihluková stěna je úplně blbě a neochrání ani jeden z těch desítek domů. A pokud k tomu využívali všechny dostupné prostředky – chyba státu, že má taková pravidla.

Ic540

Zdravím pane Unucko. Tak teď po dokončení Rudné nám uteče zbytek lidí zejména z vlaků. Máte dalšího žolíka v ruce. Okrajové ranně večerní spoje jsou tragédií a to nejen do a z Opavy… Takže děkujeme za práci v otázce prodloužené Rudné… A teď ještě ty vlaky, ale i třeba autobusy… Hodně lidí by Vám za to přišlo nejen poděkovat, ale doslova se i poklonit… Chápu že je to těžké. Oficiálně dopravu platí a objednává kraj. Prakticky o tom na co a kam bude ráno či večer přípoj mají v moci ČD. Víme. A moc dobře.. Snad se to ještě za… Číst vice »

jan

Ano, asi nějací lidi z vlaků z Opavy dost možná utekli a utečou. Ale tak, když se udělala modernizace jen na 100 a ne 120 (bez vlakového zabezpečovače), když jízdní řád je dost cár papíru s křižováním (10 min zpoždění není problém) a když je přestup ve Svinově na MHD a i jinde v Ostravě takový jaký je.. Uznávám, že do centra to ještě stále vlakem smysl dává. Ale do Poruby to bude horší, do Hrabové do průmyslové zóny asi taky jasná volba..

Ic540

Ano. Přesně tak. Poruba, Hrabová, ale i Kunčice a ještě něco k tomu. Ti všichni se už na hotovou Rudnou těší..

Proto píši i o vlacích a autobusech a velkých rezervách zejména v okrajových časech ranně večerních…

Takže dalšího žolíka má v ruce a je jen na něm jak s ním naloží.

Za prodlouženou Rudnou mu dík opravdu patří..
Mnoho lidem a zejména Porubě se Uleví…

UBolt958

A taky hlavně, lidí do Opavy se naučili jezdit v elefantech a teď je pomalu a jistě stále více nahrazují staré panťáky, aby elefanti vozili vzduch z Havířova na Stodolní, kde toho víc nastojí než najezdí, ale staré herky budou hrkat přes celý kraj tam a zpátky pořád.

MiKi

A co teprve nový grafikon. To bude teprve retro.

Jiří Kocurek

Že ČD nasazují Tornádo či jinou vojensko−historickou techniku, která prodělala nejméne jeden vojenský ústup (ofenziva to nebyla), ovšem není chyba silnice. To je jako vyčítat lyžařům děravý městský bazén.

MiKi

Věta „Víme. A moc dobře…“ je klasická manipulace. Pokud něco bližšího víte, jak tvrdíte, podělte se s námi ostatními. Taky bych rád znal podrobnosti o tom, jak ČD si určují přípoje na Opavsku.

Ic540

Zdravím pana MiKi. Jak jsem psal. Zatím jako v každém kraji je plátcem kraj jakož i objednatelem… Ale prakticky rozhodují ČD. Dal bych Vám nahlédnout co mám za emailovou dokumentaci. Ta ale samozřejmě nikoho neusvědčuje, ale lecos napovídá. Jde o normální odpovědi… To podstatné vám odpovědní pouze sdělí jak to chodí a jak to je. Víc zde samozřejmě napsat nemohu, jistě chápete… Co se týká pana Unucky dávám mu palec nahoru. 👍 Nejen za tu dokončeno Rudnou. Ale i snahu řešit JŘ jak krajský tak přípoje v Mostech u Jablunkova třeba. A několik dalších věcí. Za to mu patří dík.… Číst vice »

Marian Kechlibar

Vyčítat lidem, že budou jezdit skrze výhodnější trasu, je zbytečné. Taky si neškrábete levé ucho pravou rukou, pokud nemáte levou v gypsu.

Co by to chtělo, je konečně udělat trochu velkorysejší modernizaci opavské trati. Přistavět druhou kolej tam, kde je na to místo, aby bylo možné na co největší části trati zrušit čekání na protijedoucí vlak a neroznášelo se zpoždění. Tam, kde to oblouky umožní, zvýšit Vmax na 120-140 km/h, u rychlíků a spěšných vlaků už se to pozná.

Spousta lidí je ochotná jezdit vlakem, pokud bude nabízet podmínky odpovídající roku 2020.

Martin od FM

Pane Unucko, musím uznat a poděkovat Vám za vyřešení této někonečné situace, která se táhla dlouhou dobu jen z důvodu arogance státního aparátu. Jezdil jsem zde pár let a občany Poruby opravdu litoval. BTW můžete pokračovat stejným způsobem na D48 v Rychalticích a chudákem chlapem Švantnerem, nemá dům, pozemek ani peníze, lituji ho.

Můj jen jeden prskající volební hlas vám, ale i tak nedám, bohužel jde o situaci s letištěm Ostrava, chcete si utratit miliardu občanů MSK za Vaše volební období s vysledkem nula.
Přejí pěkný den

Ic540

No zájemci jsou na létání a příští týden je uzávěrka nabídek tuším.
Takže něco asi létat bude…

Otázka je za jakou to cenu !!!
Tady už si tak jistý vynaložením tak horentni sumy nejsem…
Raději bych ty peníze viděl ve vlacích (tratích) i autobusech…
I lepším spojení s letištěm Katovice které má neskutečnou a stále rostoucí nabídku destinací..

jan

Tak u Mošnova je třeba problém, že ten vlak by měl být navázán na to letadlo. A vím, že třeba z Milána, když přiletělo snad letadlo, tak žádný vlak pak snad nejel.. Takže pak je to na prd..

Ic540

Někdy trochu složité a přitom jasné.
Vlak by na letadlo navazovat mohl/měl.

Jestli by nebylo lepší mít určitý a četný interval na bus lince 333. Tedy do centra Ostravy na Úan . Vlakem to znamená přestup ve Svinově nebo na Hlavním. Jede do Bohumína…

A vlak zapojit více na směny v průmyslové zóně a taky na přestupní vazby ve Svinově. Případně udělat krajem avizovanou linku S4 Mošnov Ova centrum Havířov…

Možností jak to řešit je více. A chtělo by to také zastávku průmyslová zóna. A ne že vlak profrčí kolem hal…

Jiří

Na co se pak ta dráha stavěla? Jooo vlastně, dotace… Podle mě je jediným východiskem pravidelný interval a to i vlaku, třeba co dvě hodiny i autobusu taky třeba co dvě hodiny a ne tak, že pojedou oba najednou, jak to je ve zvyku tady na ostravsku teď všechno plánovat. Střídavě každou hodinu vlak/autobus a u autobusu zajistit možnost online rezervace místa, aby se už předem vědělo, že když je nějaký bus vyprodaný 3 týdny předem, tak by bylo dobré tam ještě jeden posilový jednorázově přidat, tak jako to chodí všude jinde nejen v zahraničí, aby se lidé ke svému… Číst vice »

MiKi

Když ony ty letadla mají větší zpoždění než vlaky. A teď vážně, chybí tady koordinátor dopravy, jakého napriklad má JMH IDS.

Ic540

Zdravím.

Kordinátor v Brně má jednu výhodu oproti tomu v Ostravě. Je vlastně pouze krajem a má velkou/větší pravomoc v návrzích či rozhodování…
Ten Ostravský patří na půl Ostravě a kraji. Toť základní kámen úrazu…

No věřím, že koordinátorem připravený JŘ vlaků do VŘ na dopravce. Bude akceptovat několik základních chybějících aspektů. Viz diskuze o připojích a podobně…

Jinak na Kodisu je řada velmi schopných lidí a věřím, že to zvládnou…

Hojakar

Až na to,že si to své bydlení postavili v miste, kde už dávno bylo naplánována zmíněná komunikace a bylo více než jasně že z toho budou chtít jen vytriskat prachy od státu….že si brali ta rukojmí ty tisíce lidí co buď cestovali v autech přes Poruba nebo naopak v Porubě bydlí jim bylo uplne u…..