Konec sporů o podnákladové ceny. RegioJet a České dráhy se dohodly na smíru
Jde o reakci na zastavení řízení u Evropské komise.
Necelých třináct let po startu vlaků RegioJetu mezi Prahou a Ostravou skončil jeden z vleklých sporů na české železnici. RegioJet a České dráhy dnes oznámily, že se dohodly na ukončení všech sporů souvisejících s kauzou údajných podnákladových cen Českých drah na této trase.
Pro státního dopravce to znamená konec rizika, že by musel platit 717 milionů korun, o které ho RegioJet žaloval. Už loni žalobu stáhl Leo Express. Jde o spor, který řešila několik let Evropská komise pod názvem Falcon. Komise nakonec dospěla k názoru, že České dráhy podnákladové ceny nezavedly. Jde zatím o uzavření dohody, smír musí potvrdit ještě soud.
„Dohoda přichází po šetřeních provedených Evropskou komisí a Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže, která byla zastavena, jelikož nebylo zjištěno prověřované porušení pravidel hospodářské soutěže společností ČD. Obě společnosti vyjádřily naději, že ukončení sporů přispěje k narovnání vzájemných vztahů a podpoří další rozvoj udržitelné veřejné dopravy v České republice, a to na základě zdravé konkurence v oblasti cen a kvality služeb. Společnosti se dohodly, že další informace k této kauze nebudou poskytovat,“ uvedly obě firmy v prohlášení.
Předmětem sporů byla cenová politika Českých drah na trase Praha – Ostrava po vstupu RegioJetu a Leo Express. Konkurenti označovali ceny za podnákladové a chování státního dopravce za predátorské. České dráhy podle RegioJetu za tehdejšího vedení v roce 2011 týden po zahájení provozu žlutých vlaků snížily na této trase ceny jízdného na 30 % pod cenovou úroveň RegioJetu.
Není jasné, zda musí RegioJet uhradit náklady řízení, v případě loňské dohody s Leo Express se tak stalo.
ČD oznámily soudní smír s Leo Mobility. Firma Leoše Novotného má uhradit náklady