Konec protestů proti D55 výměnou za cyklostezku a val. ŘSD se dohodlo s Rokytnicí na stažení žaloby
Vizualizace D55 v úseku Kokory - Přerov. Foto: ŘSD
Nový úsek se má začít stavět v roce 2025.
Nový úsek se má začít stavět v roce 2025.
2025… Vzhledem k tomu, že je to v okolí Přerova tak očekávám dalších 30 žalob, odvolání a rozkladů od Dětí Země…
….. Hanácké kruháč….
No nechci strašit, ale představa, že se nadále bude stavět podle plánů, které platily ještě před měsícem, mi připadá hodně naivní. I idyby neubylo peněz, priority budou jinde.
Nejvetsi problem ceskeho stavebnictvi je povolovani staveb a tedy stavba podle toho co se nejak podari pripravit, ne to co je potreba.
Pokud bude pripraveno hodne staveb, tak se muze stavet podle potrebnosti.
Největším problémem českého stavebnictví je příprava staveb. Třeba ŘSD neumí ani pořádně připravit projekt a není ochotné se na něčem dohodnout. Párkrát jsem byl na jednání kde byli zástupci ŘSD a vždy prohlásili, že v souladu s povinnostmi řádného hospodáře jedou na nejnižší cenu a k čemu nebudou donuceni dělat nebudou. To že je špatně připravené projekty a průtahy stojí zbytečně peníze už je pod jejich rozlišovací schopnost.
Mel jsem pouzit priprava misto povolovani. Takze jsme ve schode.
Zda se mi, ze se dari pripravu lepsit. Snad to neni jen vetsi medialni zrucnost.
Územní rozhodnutí bylo vydáno v v červenci 2017. ŘSD se pak pět let soudilo, protože jsou přesvědčeni, že všichni jsou zlý NIMBYsté, se kterými se nevyjednává a kteří ničemu nerozumí. A že když v krajině vznikne kvůli dálnici bariéra, tak to nikomu nevadí. Je to učebnicový příklad toho, proč výstavba dálnic v ČR trvá tak dlouho. V Rakousku by protihlukovou zeď a stezku pro pomalá vozidla měli rovnou v projektu, a neodsunuli kvůli tomu dokončení dálnice o pět let. Ta plánovaná stezka má velký dopravní potenciál. Z Rokytnice a Kokor to je do středu Přerova 5 respektive 8 kilometrů s… Číst vice »
Nevím no. Když jezdím Rakouskem, tak protihlukových stěn je tam minimum. Když už, tak nové dálnice dělají v zářezu a staré bohužel řeší s IG-L. Z prvního by jsme si mohli vzít příklad, jak to dělat. A z druhého odstrašující příklad, jak to nedělat.
Hlupáku, nikdy jsi Rakouskem nejel, protože bys mluvil jinač.
Tak na internetových diskuzích je v tom jasno vždy, jak to mělo být. Třeba takové Kokory asi měly na stavu dálnice jiný názor. Možná by bylo dobré, kdybyste napsal, jak Rokytnice posunutí stavby namítala ještě před územním řízením.
Chci se zeptat. Jsem z druhe strany republiky. To je na teto silnici takovy provoz ze je tam nutna D55 ? Jsem si rikal ze to je „jenom“ spojnice D2 se severni moravou. Vede to celkem u hranic se Slovenskem. Dik za info.
Tohle bude hlavně spojnice Olomouce a Přerova, stávající jednička fakt nestačí, ve špičce už vůbec… a hlavně vede přes obce.
On je to vlastně jeden z hlavních tahů z Polska na Vídeň a další jižní státy.
V úseku Olomouc až prakticky po Hodonín je původní I55 ve stavu, cca co 4-5 km vesnice nebo město. Z měst je na původní trase I55 (nyní jsou již místy obchvaty nebo funkční D1/D55) např. Přerov, Hulín, Otrokovice, Napajedla, Staré Město u UH, Uherské Hradiště, Kunovice, Veelí nad Moravou, Strážnice, Hodonín.
Ve většině měst na trase, do té doby než se udělaly dílčí obchvaty nebo se vystavěla část D1/D55, tak byla dopravní situace prakticky stejná, jako je ta přetrvávající situace v Přerově.
No prostě okreska první třídy 🙂
Přesně tak. 🙂
A taky tu je chemicka jistého pana, která vydělává nejvíce z celého jeho konglomeratu, protože vyrábí belidla do zubnici past. Fabriku by rád zvětšil, ale nemůže, protože by to zvýšilo dopravu už tak problémových úseku, takže se kolem Prerova do všech směrů s vystavbou spěchá.
Žijete v Přerově nebo v jeho okolí? Já ano. Jízda přes Přerov je děs. To že tam má Andrej chemičku a ta se nemůže rozvíjet dokud nebude dálnice, tak vím. Ale s prominutím, no a? Dálnice je potřeba a měla být už dávno. Běžní lidé každý den stojí v kolonách. A ohledně to vašeho „takže se kolem Přerova do všech směrů s výstavbou spěchá“, tak to toho jsem si nijak nevšiml.
Vladimíre – tak strašně se „spěchá“, že dálnice nemohla pokračovat od Vyškova k Přerovu, ale muselo se stavět ve směru na Prostějov a Olomouc a teprve potom dále na Lipník, přestože již tehdy před 25 lety byla dopravní situace v Přerově kritická. A problémem byl nejen Přerov. Z Přerova do Hranic je Osek n. B. – dědina dlouhá jak babské řeči, kde místní scottland yard pravidelně měřil rychlost, pak dlouhý průjezd Lipníkem i Hranicemi. Kdepak Andrejova Precheza, ale systematický tlak Olomouce, aby se stavělo nejprve tam. Právě cca před 25 lety mě zajímalo, proč D1 od Vyškova nepokračuje přes Přerov… Číst vice »
Ano muselo se stavět směr PV a OL. Proč ne PR je jasné.
Už jenom ten název Borisek…dál nemluv.
u těchto příspěvků mě napadají podobně či méně zatížené stavby v Čechách – D4, D6, D7… Ono se opticky zdá že se na střední Moravě staví hodně dálnic, ale je třeba brát v úvahu větší hustota osídlení, rovnoměrnější rozložení středně velkých měst kolem 30-50 tis. či větších (Šumperk, Olomouc, Přerov, Prostějov, Kroměříž, Zlín, Staré Město+U.Hradiště), případně koncentrace dalších měst a obcí v údolích (ValMez, Rožnov, Vsetín) a všechny komunikace mezi těmito městy jsou velmi zatížené a kapacitní silnice/dálnice vyžadují. No a ke spojnici D55 Přerov-Olomouc – po dostavbě D35 bude právě tudy proudit provoz od Prahy do oblasti Zlína a… Číst vice »
omluva, Praha-Hulín (D1xD55xD49) bude stále o pár km kratší po D1 než přes D35… ale ze SV části středních Čech (M.Boleslav, Kolín,.. už lepší po D35)
Výborná zpráva! Bohužel je to, ostatně jako se vším tady, příliš pozdě.
Nebuďte takovej kritik, hlavně že to už bude 🙂 jako ne že byste neměl pravdu, ale kdyby váš příspěvek za vykřičníkem už nepokračoval, tak by vyzněl mnohem pozitivněji.. a negativ (z východu) teď máme všichni nad hlavu..
Tak tedy: Vyborna zprava! 🙂
Krásné! 🙂
Dobrý příklad. V Rokytnici bydlí místopředseda vlády.
Za mě vzorová ukázka toho, jak se má v těchto záležitostech vyjednávat. Chválím. Nutno podotknout, že obyvatelé Rokytnice nebudou mít ze stavby dálnice žádná přímá pozitiva.
Na takovéto věci by měl být v přiměřeném rozsahu nárok. A vyjednávat jen o jejich podobě.
Za mě vzorová ukázka toho, jak se v těchto záležitostech vyjednávat nemá. ŘSD měli požadavkům obce vyhovět rovnou v projektu. Místo toho se pět let soudili a k výstavbě protihlukové stěny je přinutilo až rozhodnutí soudu.