Konec krápníků na Černém Mostě. Terminál začíná procházet prvními úpravami
Nový informační panel na terminálu Černý Most. Foto: Ropid
Terminál z roku 1998 už nemá být tak nevábným místem jako dosud.
Terminál z roku 1998 už nemá být tak nevábným místem jako dosud.
Ty krápníky se mi tam vždycky líbily 🙂 – je to jediný terminál (zastávka), kde vím, že jsou.
A trochu tam to ponuré prostředí oživovaly.
Bylo by fajn, kdyby tam ty krápníky nechali jako zajímavou kuriozitu.
Dorazí konečně ručičky do hodin?
Tady nepomůže nic jiného než zbourat a začít od znova, protože tam je špatně úplně všechno. Bohužel to už dneska nikdo nezaplatí a tak nám to navždy zůstane jako skanzen devadesátkového fušerství.
Hlavně se nijak neudržoval.
To je v tomto případě fakt úplně jedno.
V tomto pripade je udrzba hodne nakladna a nekde i nemozna, je to projekcne hodne spatne…
Výmluvu přijímám, nicméně na tom, že se neudržoval, to nic nemění 😀
No, to ze se neudrzoval je vec druha,… to je samozrejme jasna vec…
Ja mel na mysli prave tu realizaci, napr. osvetleni je navrzeno jak bidylka pro holuby, zabradli tak, ze nejde umyt, vstupy na bus nastupiste a sloupy tak, ze se tam nedostanete, ty sudy jako lavicky, … proste zmrseny projekt…
Snad zachovají ten zápach moči alespoň na horním ochozu..
Ten bude spontánně obnoven do tří neděl.
Kéž bychom se někdy dočkali toho, že bude metro protažené až někam na východ Horních Počernic. Zmizel by pro řadu lidí důvod tamtudy projíždět (i autobusem). Ta lokalita není zrovna úplně malá. Tím pádem by se zase trochu snížila role tohoto odporného místa, které, jak píše správně níže Facepalm, nemá žádný potenciál na nějakou slušnou (opravdovou) rekultivaci – rozhodně ne tak, aby to nestálo nesmysl. Stále to bude místo s naprosto hloupým rozložením cest, nutností neustále šplhat po schodech (v zimě super), z povahy věci neudržitelné v nějakém hezkém stavu a z logiky uspořádání přitahující nevábné existence. Trať vést pod… Číst vice »
Horní Počernice mají vlak a táhnout souběžně kolem trati ještě metro je nesmysl
Smyslem metra do Horních Počernic by nebyla dopravní obsluha samotného území čtvrti, ale možnost vybudovat na jejím východním okraji pořádný přestupní terminál z dálnic D10 a D11 na páteřní linku metra B vedoucí až na Zličín.
Vlaková zastávka tamtéž k tomuto účelu nemůže sloužit, protože a) je přímo uvnitř obce, tudíž omezený počet parkovacích míst a nutnost zajíždět do obytných čtvrtí, b) vlaky směrem do Prahy jsou ráno v Horních Počernicích už dost plné.
Přesně tuhle funkci má a plní Černý Most. Jak už psali ostatní, Počernice mají vlak, tam není důvod protahovat metro.
Pořádný přestupní terminál z D10/D11 na páteřní linku B už přece máme… Jmenuje se „Černý Most“ 🙂
Kde v Počernicích byste chtěl dělat terminál pro D10 a D11 zároveň a jak?
Za Pocernicema jsou ty dalnice kousek od sebe… ale zase tam ma vzniknout terminal Nehvizdy…
O důvod víc tam to metro protáhnout…
tak pro začátek některý ty problémy vyřeší zastávka rajská zahrada, ze který bude přímej přestup na metro „skoro“ hrana-hrana, i když uznávám že štrachat se na jednu zastávku do vlaku není optimální, tak je to furt lepší než stávající stav, kdy je to ve vysočanech docela dálka na přestup a ne každej chce až do centra.
Proč je to nesmysl? Je to podobná symbióza jako metro+tramvaj.
tohle zde nikdo nebude platit. je to bezucelne a nepřináší to dostatečná zlepšení. navíc HoPo si zaslouží akorát do rukou nas*at za sabotovani pražského okruhu.
Nutnost neustále šplhat po schodech? Nevím, mně připadá přestup hrana–hrana v tom nejvytíženějším směru jako nejlepší možné řešení. Odjezd je sice horší, ale udělat 17 odjezdových stání tak, aby byla bezbariérově přístupná, nebyly tam kolizní cesty mezi pěší a autobusovou dopravou a nebylo to roztahané na půl kilometru podle mne nejde. A ta bariérovost se snad dnes dá řešit rampami nebo výtahy.
CM je neskutecna ostuda, to nebude chtit jen nejake drobne opravy, ale poradnou rekonstrukci a nejake zkulturneni…
Navic je i problematicky prijezd a odjezd autobusu z terminalu…
Škoda, že to opravují v době šedého moru. V 90. letech uměli architekti pracovat s barvami (po desetiletích šedi), dnes umí jen šedé vředy.
Ach, ta nostalgie po dobách, kdy nebyl poznat rozdíl mezi architektem a cukrářem a kdy se míra progresivnosti měřila divokostí odstínů ze vzorníku Terranovy.
T2zdopravy: Buďte v klidu, těch pestrobarevných paskvilů vzniká stále dost 😉 Znáte Archwars?
Černý most by se měl rekonstruovat perunitem, případně být rozebrán a uskladněn pro pozdější instalaci ve skanzenu devadesátkové architektury, aby i další generace mohy kroutit hlavami, jaké sračky a z jakých sraček jsme byli schopni v uvedené dekádě stavět. Ale udělat z toho zmršenýho paskvilu plnýho stavebních i architektonických chyb a omylů cokoli funkčního a estetického je naprosto marnej boj. Když je naprosto špatně podstata věci, nelze ji napravit výměnou dlaždiček a instalací displejů.
Přesně tak. Na tom terminálu není povedené vůbec nic. Nové zastřešení bude bez čištění za chvíli zase jako prase. Nově natřené železné zábradlí ničemu nepomůže, rychle znovu vybledne a barva se začne loupat.
Celý ten úsek měl být správně vedený pod zemí, což by celé té odporné lokalitě od Rajské až sem umožnilo nějak začít fungovat dohromady a zmizela by ta přiblblá hradba, kterou ten tubus tvoří.
Vlastní provedení stanice je pak věc druhá, no. Začal bych tím, že bych všechno zelené a natřel na antracit a žluté nějakou ladící nenápadnou barvou. Ta rádoby barevnost tomu dost škodí. 🙂
Ono tam nejde jen o ten tubus, jakkoli ten je fakt výplodem šílence. Samotná stanice je tragickou ukázkou vítězství exhibice podprůměrné architektky nad funkcí, od těžce psychopatického a uživatelsky vyloženě nepřátelského uspořádání po naprosto neudržovatelné, mnohdy samoúčelné a nesmyslně složité konstrukce čehokoli, co tam je. Navíc to pochází z dob, kdy české stavitelství definovalo své dno, čili je to zfušovaný ad absurdum, což znamená, že po 23 letech provozu jsou tam poškozené armatury, degradovanej beton a asi milión dalších problémů, jejichž oprava bude enormě náročná i drahá, takže fakt neexistuje realita, ve které by dávalo (ekonomický i jakýkoli jiný) smysl… Číst vice »
Ona ta degradace není (jen) fušováním. Ta stanice nikdy nebyla (vně) stavebně dokončena, tehdejší doba šetření a osekávání, chybí tam konečné obklady, dodatečně beton rozvrtali mizerným zastřešením, aby tam nebyla klouzačka a kolem sloupků od té doby do betonu zatéká, stejně tak spárami, které zřejmě nebyly navržené na existenci „venku“, ale šetřit se muselo a koho by to napadlo.
A TSK to celou dobu mělo na háku, aby se alespoň pokusili tu vodu dostat pod kontrolu a nedegradovala konstrukce. Ale koho to překvapuje při pohledu na pražské mosty ve správě TSK.
To co popisujete, podle mne jasně spadá pod pojem fušeřina. Jinak, ke stavebnímu dokončení nikdy nedošlo, neb ta debilní exhibice, před kterou musí sad i Kotas blednout závistí, by plně dokončena stála jako stálá základna na Marsu. Tam je prostě špatně všechno od začátku do konce a jediný řešení, jak s tím něco udělat a zároveň aby to nestálo nesmysl, je srovnat to se zemí a postavit úplně jinak.
Teda, nepoznat, ze CM je od Kotase… 🙂
Kdepak, to nadrásala jakasi ing. arch. Alena Martínková, byť ze stejný stáje jako Velký Patrik. A před těma 23 lety to stálo kulantních 420 míčů.
Aha,
pak moc nechapu proc je to obcas prisuzovano Kotasovi?
Protože to vykazuje určité podobnosti – trochu megalomanské, trochu více nepraktické a ještě trochu více neudržovatelné…
Stačí porovnat terminály Liberec – Fugnerova a Černý Most. Liberec je od Kotase.
https://mapy.cz/turisticka?x=15.0570527&y=50.7657807&z=17&pano=1&pid=70359068&yaw=2.187&fov=1.571&pitch=0.115
https://mapy.cz/turisticka?x=14.5771755&y=50.1095061&z=19&pano=1&base=ophoto&pid=69498680&yaw=2.617&fov=1.358&pitch=0.014
Tak ano. Já jako fušeřinu vnímám spíše stavbařské neumětelství (ve fyzickém smyslu), co se týče celkové paralýzy systému (od architekta po magistrát co řeší nedostatek peněz nedodělkem), to bych nazval „neschopnost“. Ale to jsou jen slovíčka. 🙂
Nemělo to původně mířit obloukem do sídliště, kde měla být ještě jedna stanice? Pak se šetřilo a výsledkem je, že pro půlku sídliště je to metro daleko. Ale vzhledem k tomu, že hradbou je i Chlumecká, tak mi přijde, že ten tubus ji alespoň odhlučňuje.
A kde přesně ta další stanice měla být? Někde třeba jak je Vybíralova ulice? Nebo jak je dnes Ikea? Tam už je asi hustota osídlení zase spíš menší, pořád by to měli daleko k metru třeba lidé z okolí ulic Šedova, Marešova. A asi by se tím taky do budoucna zabránilo možnému prodloužení dál rovně na východ (třeba ty Horní Počernice).
Jinak s tím, že tubus aspoň funguje i jako PHS souhlasím. 🙂
Tfuj, spíš by někdo měl uskladnit tenhle hnusný výlev hněvu.
Klíčenku?
Kapesník?
Jo, je mi z tebe poněkud do breku.
Aha, ufňukánek to jsem čekal. Mě je z tebe přímo na zvracení.
Tak to nemusíš nějak explicitně zdůrazňovat – to tu vidíme dost jasně, že zvracíš.
Jojo zvracím z tebe ty šmudlo.
Tak a ještě Kačerov, kde se to celé rozpadá.
Kačerov je dizajnově i koncepčně zdařilý, tam by stačila oprava povrchů, koneckonců ta stanice má bezmála 50let a není se čemu divit, že je oprava na místě. Spíš to ale dopadne demolicí a využitím pozemku pro stavbu nějaké vysoké skleněné kancelářské kostky a malým výlezem z metra v parteru.
No, asi by to chtělo jít trochu hlouběji než k opravit povrchy, přeci jen po 50 letech tam ani instalace a další věci nebudou fit. Ale jinak souhlas, architektonicky je to úplně jinej vesmír než ten bizár na ČM.
To nestaci, kdyz vystopite z busu na druhe strane s kocarem nebo vozickar, i jinam mene pohyblivy lide, tak musi po schodech dolu do podchodu, pak po schodech nahoru u terminalu a pak zase po schodech dolu do metra, od vlaku je to nahoru, dolu, nahoru dolu… prejit ulice se neda…
Oprava povrchu nebude stacit ani tak, tam je treba nutne i resit zastreseni, prosklene plochy a obklady…
Na to existuje vcelku jednoduché a léty prověřené řešení jménem přechod pro chodce.
No to by nikoho nenapadlo… A tusite vubec jak to na Kacerove vypada, nebo zase jen placate bezobsazne nesmysly?
Na Michelsky?? Jako ano, ale tam je to dost komplikovane, 2 pruhy bus, pas, 2 pruhy vypaovka, pas a 2 pruhy do centra…
Tak on ještě existuje další léty prověřený vynález, kterému se říká semafor. Jsme ve městě, tak bychom mohli v roce 2021 pochopit, že se tam pohybujou lidi, ne?
Aut za hodinu neprojede moc, to se vejde
Ostatně tak by to mělo být. Zase tolik místa v Praze nemáme, abychom jím plýtvali na velkorysé vestibuly metra s jedním nadzemním podlažím. Nikde jinde na světě takhle přístup do podzemky neřeší.
Kačerov hlavně není dimenzován na takový provoz, jaký tam je. Chybějící metro D je znát čím dál víc.
kacerov bude vetsi akce, maji se zkratit odstavne koleje, posunout nastupiste vice pod ulici a umoznit bezbarierovy prestup na bus, i vlak…
Stanice bude dlouho zavrena…
Zkrátit odstavy? Vždyť vedou do depa.
Ano, ve stanici jsou odstavy, od vyhybek az po vyjezd do depa jsou koleje rovne s typickym chodnickem pro obsluhu, slouzi k obratu souprav, kdy nektere konci na Kacerove…
Vyhybky se posunou bliz k vyjezdu a stanice se protahne pod ulici Michelskou…
Vytažení stanice pod Michelskou vypadá zajímavě. Jsou k tomu nějaké bližší informace?
Vypadá, že ta „celková revitalizace “ bude opravdu až za velmi dlouho, když se vyplatí víceméně celková rekonstrukce, jejíž etapy zajisté pokryjí celý příští rok…
sakra a já doufal, že časem pražskou jeskyňářskou rezervaci obohatí nejen stalaktity a stalagmity, ale také nějaký stalagnát.
Ty stalagnáty bych ocenil už teď, přestalo by kapat na hlavu 😀
pod krasovej útvar na čerňáku bych si nestoupal, nevíte kdy upadne. samotnej krasovej útvar se unese, ale ten rozpadající se beton na kterym vyrost může povolit kdykoliv.