Komerční banka půjčila Student Agency 400 milionů se státní zárukou, půjdou na nové autobusy i virtuální stevardky
Společnost Radima Jančury chce v letošním roce pořídit desítky nových autobusů
Komerční banka poskytla společnosti Student Agency v rámci programu COVID Plus úvěry v celkové výši 400 milionů korun. Financování bude využito z větší části na investice, a to zejména do modernizace autobusové flotily. Oznámila to banka.
„Situace v dopravě a cestovním ruchu je vážná a dobrých zpráv přichází pomálu, o to významněji vnímám, že banka i stát věří v jeho budoucí růst a nebojí se do této oblasti investovat,“ uvedl výkonný ředitel Komerční banky pro globální bankovnictví Radek Trachta.
Podle majitele Student Agency Radima Jančury chce firma v letošním roce pořídit desítky nových autobusů, které jsou provozovány pod značkou RegioJet. „Chystáme také investice do pokračující digitalizace našeho provozu a služeb. Vyvíjíme jednak nová prodejní řešení v podobě zcela nových rezervačních aplikací, ale také další služby, které opět budou na trhu zcela unikátní. Aktivně pracujeme také na digitálních řešeních obsluhy cestujících, jako je koncept takzvané virtuální stevardky,“ doplnil Jančura. Skutečné stevardky skončily v autobusech žlutého dopravce loni v říjnu.
Za financování, které Student Agency získala od Komerční banky, poskytla finanční záruky Exportní garanční a pojišťovací společnost (EGAP) v rámci programu COVID Plus. Podobný úvěr získal už na podzim železniční dopravce RegioJet ze skupiny Student Agency od České spořitelny.