Komentář: Dražší cesta s ČD. Na novém ceníku prodělají nejvíce ti, kteří jiným platí levné cestování

Cyklisté u vlaku, ilustrační foto. Autor: České dráhyCyklisté u vlaku, ilustrační foto. Autor: České dráhy

UPOZORNĚNÍ: Po pondělní další změně v rezervačním systému je část tohoto komentáře již neaktuální. Tarif Českých drah zažil v pátek

111 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
suri

Už se začínají objevovat první přestupní superakční – namátkou relace Praha-Liberec, Praha-Jihlava. Není to na všechna časově akceptovatelná spojení, takže obrovská nevýhoda je, že za levno se dá jet jen v určité časové polohy. Taková relace jako Praha-Klatovy mi umožní jet superakčně jen jednou za dvě hodiny v ucouraným Rx, ale časově stejně výhodná kombinace Ex/Sp nebo Ex/Os, která interval na trase zahušťuje na hodinu je jen za zlodějský kilometrický tarif. Obdobně třeba i Praha-Trutnov a řada dalších relací. S včasnou jízdenkou tedy skončila nejen možnost nevázat se na konkrétní vlak, ale dost podstatně se i omezila nabídka spojů za… Číst vice »

železničář v důchodu

Tak znovu: u ČD existuje přece „In Karta“, a současná situace poskytuje výhodné podmínky k tomu, aby její existence byla ze strany firmy patřičně zdůrazněna – ale ČD by mohly snížit ceny, za které její různé varianty prodávají …
Mnohem víc než vazba na konkrétní vlak bude podle mě vadit spíše skutečnost, že ty slevové jízdenky lze zakoupit pouze prostřednictvím e-shopu ČD – tím navíc vytvářejí rozdílné „kasty“ cestujících …

Jirka

Dobrý den,

prosím, opravte si v článku aktuální informace. Právě jsem ověřoval cenu jízdenky na e-shopu ČD pro úsek Teplice – Praha hl.n. s tímto výsledkem:

Jízdenka Superakční na přímý rychlík (609, 611…) nabízena za cenu 79 Kč.
Jízdenka s přestupem v Ústí nad Labem (Obyčejná) nabízena za cenu 178 Kč.

Tudíž odstavec s informací, že e-shop nenabídne jinou možnost než Obyčejnou jízdenku již neplatí.

železničář v důchodu

A to jsou ceny bez využití „In Karty“ – a jak to ve vlacích ČD sleduji, nějakou má z platících cestujících téměř každý …

Gogo

Je nutné si uvědomit že Babišova sleva je odpočátku určena hlavně pro žlutého dopravce neboť jeho majitel je hlavním sponzorem ANO, a ten se dožadoval protiplnění za své peníze, a úlohou MD je zajistit aby ostatní dopravci (rozuměj hlavně ČD) si výrazně nepolepšili, proto Regiojet může účtovat slevu v podstatě z čehokoli ale chraň ruka páně pokud to udělá ČD, alespoň zbude víc peněz pro toho správného dopravce.

Gogo

A velkoplošné reklamy na autobusech byly zadarmo? Jsem zvědavý jestli bude MD tak aktivní i v případě Regiojetu, pokud se dobře pamatuji, sleva se má počítat pouze z nejlevnější nabídky dopravce, tam o nějaké číslici na voze nic není . Bohužel jde jen opět o ukázku dvojího metru, pokud ČD přivezou z Rakouska ojeté vozy (bohužel i tak lepší kvality) tak je hrůza katastrofa atd. pokud to udělá soukromník tak je to úspěch takřka galaktického rozměru.

babilon

Vzhledem k tomu, že Jančura počítá babišovskou slevu z běžného jízdného, tak jediné, na čem vydělá, je nárůst cestujících. A to jsou někteří dokonce přesvědčeni, že žádný nárůst nenastává.

železničář v důchodu

Nárůst počtu sice nastává, ale ti se 75 % slevy na to aspoň u ČD zatím mají vliv jen velmi malý (jak je to u Jančury, nevím, neb s ním nejezdím) – rozhodně ne takový, jakým strašili různí pisálkové a i matematici. A „paštikář“ se na situaci podílí jen minimálně, už proto, že na něj není spolehnutí – téměř není dne, abych někde neslyšel hlášení o značném zpoždění některého jeho vlaku „z důvodu obratu soupravy od zpožděného vlaku“ – to může klidně vracet i těch 25 % zlevněného jízdného, ale frekvenci si s takovou nespolehlivostí stejně „nenahoní“ … Kolikrát jste… Číst vice »

babilon

Zrovna Leo hlásí nárůst dotovaných cestujících o 50-100 %.

železničář v důchodu

No, „paštikář“ je tak marginální záležitost, že snad ani nemá smysl to komentovat – navíc jezdí tak nespolehlivě, že o ten nárůst nakonec asi stejně brzy přijde …

To

Leo hlásil, že míval obsazenost pomalu 100%, dnes hlásí nárůst o dalších 100%. Pozor na kábel nad střechou!

J.F.

Vypadá to, že pro nejlevnější cestování mimo superakční jízdenky asi bude nejlepší co nejvíce používat
jízdné krajských integrovaných systémů. Třeba Praha – Liberec, u mě s pražskou lítačkou a IN25 se dá (teď to asi ještě neplatí) zkombinovat z 9 pásmové PID jízdenky za 68 a zbytek cesty s ČD za 62, což dává relativně přijatelných 130.
Včasná tuším stávala 119.

Docela by mě zajímalo, jaké možnosti nabízejí ostatní kraje.

Robert

Předpokládám že je to dan za rychlost a časem to zase vychytaji. MD jim nejdřív něco odkyvou ČD se tedy na to pul roku chystají a MD to po spuštění nakaži téměř okamžitě změnit tak se nedivím že to ma tyto dopady. Spíš by mě zajímalo zda si MD konečně posvítit na ten svindl RegooJetu s vozy první třídy které používá jako 1 třídu ale účelově je označil jako druhou s názvem Relax a čerpá v ní vycurane dotace na státní slevy. MD o tom ví, prý to prověří ale jako vždy nakonec praštil přes prsty pouze ČD.

babilon

Ministerstvo nenařídilo zrušení včasných jízdenek. Pouze chtělo, aby se babišovská sleva počítala z nejnižšího jízdného. Stačilo tedy poskytnout slevu z včasných jízdenek.

jih

je to prostě svinstvo, Včasná jízdenka byla naše volba při 90% cest vlakem…

ještě se zamyslíme, je to čerstvé…nicméně auto máme…

To

Víte, co je na tom nejsmutnější? Že je rok 2018, 30 let po smetanové revoluci a při 90% cestách vlakem musíme využívat akční, superakční, ultra akční apod. jízdenky. Prostě nemáme na to, abychom jeli 10x měsíčně vlakem na výlet za plný jízdný. To jsme to dopracovali.

PetrK

Vy možná 10x, já ale 40x. Takže to ten rozdíl před a po zavedení slev je 1000,-. Takže mi prosím neříkejte, že jsme to dopracovali. Kdybych viděl přidanou hodnotu v cestování ČD (kvalita, přesnost, čas apod.), tak tu vyšší cenu beru, ale takhle. Sorry jako.

To

Pokud jezdíte 40x za měsíc, to bych doporučil nějakou traťovku nebo síťovku. Asi jste mě úplně nepochopil – myslel jsem to tak, že nemáme na to, abychom si kupovali normální jízdenku a jsme odkázáni kupovat akční a jiný slevněný.

Lukas

Schopné vedení ČD bylo Babišem a Ťokem odvoláno. Nastoupilo nové a už se dějí věci , které začínají likvidovat ČD. Pěkně na ruku všem soukromým dopravcům.

To

No ono, když si poslechnete slova ministra dopravy, šéfa ČD o tom, jak konkurence je bezva, tak si uvědomíte, jak stát si neumí ohlídat vlastní investice a prostředky.

Vlada

No musim rict ze ted se mi vyplati jezdit busem,tohle ceske drahy nezvladly a asi ztrati cestujici… 🙁

železničář v důchodu

Nebo naopak přibudou ti, kteří si nově koupí „In Karty“ …

To

Nj, jenže In karta na marginální 25% slevu stojí 990 na 3 roky. Když jedete vlakem 20x za rok, tak se to moc nevyplatí.

a8n

Stačí, aby cena jedné jízdy podle kilometrického tarifu byla 66 Kč a neexistovala jiná výhodnější nabídka, aby se vrátila kupní cena. Vzhledem k tomu, že včasné jízdenky byly spíš na delší trasy, to podle mě výhodné být může.

Pibik

Kvalitnější zamyšlení než onehda na konec RegioJetu nástupem Flixbus, nicméně už v nadpise je blundra za miliardy. Slevové skupině to nezaplatí neslevová skupina, ale s nástupem finanční krize slevová skupina, neb peníze použité dnes lehkomyslně použité, budou několikrát tak draze pro příjemce seškrtnuté. Pravda netýká se těch co budou už v pánu… Není možné od skupiny co od státu nečerpá nic, říkat, že to platí těm co jsou na něm závislí. Kasa státní před i po rozdávání, je pouze státní kasa, dnes celkem plná, poté prázdná. Na ní závislá skupina se bude pak moc divit, že se z ní nic… Číst vice »

Pibik

A kdy nebyl deficitní státní rozpočet?

Jiří Šrámek

A kdy jede trajekt z Cherbourgu do Roslare?

coudy
Dědek

Za posledních pět let podíl důchodových výdajů na HDP klesl z 9,7 na 8,3 procenta.Vyplývá to ze správy o vývoji hlavních ekonomických ukazatelů MF.

Pibik

Ano a také klesá zadlužení na podílu HDP, přitom dluhy rostou raketově, tento argument je zcela lichý, ač jeho důsledky se projeví v pokrizových létech, kdy HDP skokově propadne.

František Flinta

Ten nadpis je naprosto přesný. Státní kasa se neplní sama od sebe a peníze se v ní nemnoží dělením. Státní kasu plní daňový poplatníci, tedy ti, kteří pracují a platí daně, a to nejsou ani žáci a studenti, ani důchodci.

Jiří Šrámek

Naprostý souhlas. „Diskutujícího“ s označením Pibik občas podezírám z toho, že jde pouze o alter ego Petra.R.

Pibik

Nepochopil jste základní myšlenku, kterou p. Sůra pochopil, proto fikaně odpověděl důchody. Samozřejmě, že kasa se plní jak z vybírání daňového výpalného, tak rostoucího zadlužení vlády a jiných veřejných organizací, ve zkratce nazývané „moderní“ stát. Jenomže nám nejde o stránku A plnění kasy, ale o stránku B – sypání z kasy. O tu se rvou všechny ty skupiny, co dnes lezou do médií, že právě oni jsou Ti nejpotřebnější. Jde o to, že pokud sypete tak, jak se sype dnes, že daleko přesahujete dnešní potřeby strany A, tak v době ekonomického rozpadu dnešní „moderní“ finanční struktury, nebude mít strana B,… Číst vice »

Bruno

Za všechno zlo může Babiš 😂 Je zajímavé,že ostatní přepravci nezdražovali.

coudy

Někteří dopraváci nemusí uplatňovat kompenzace z nejnižší ceny ve 2. druhé vozové třídě

babilon

Ostatní nezdražovali. Zatím.

železničář v důchodu

„Za všechno zlo může Babiš“
No, hlavní je, když to je (opět a snadno) na koho svést – a ti praví v pozadí si mnou ruce, že na ně tentokrát opět není vidět …

Milan

„…vláda změnou ceníku ve stejné firmě z vlaku vyžene. “
jakým rozhodnutím vláda nařídila ČD zrušení Včasných jízdenek?

Matěj

Přesně tak.

coudy

Tudíž MD určuje za kolik se bude jezdit ale nestanoví to ČD.
Chapu to tak dobře?

Milan

Jakým rozhodnutím vláda, potažmo ministr dopravy, nebo akcionář, nařídila ČD zrušení Včasných jízdenek, pane Sůro?

mirekk

ČD Včasné jízdenky musely zrušit proto, neboť slevy se musí počítat z nejnižšího jízdného. Proto by ho musely vypočítávat z ceny Včasné jízdenky. Za zrušení tedy nemohou ČD, ale MD

Jiří

A proč ČD nemohly počítat slevu z Včasné jízdenky?

Zdenek

Takto mohli zrusti vcasne jizdenky, ale zachovat vcasne zakaznicke pro majitele, in25, in50… to uz je sleva dopravce, z tou uz vladni narizeni nema nic spolecneho

Milan

No vida, tak se stačilo vyspat a běžné jízdé za ceny původních Včasných jízdenek je zpět. A lze na ně využít i 75% slevu pro studenty a důchodce. Zmíněná trasa Praha-Teplice už je za 17Kč to už je celkem pádný důvod využít k cestě vlak a je zjevné, že vláda ani ministersto nemá zájem cestují z vlaku vyhánět, jak zde zlovolně prezentoval pan Sůra.

https://zdopravy.cz/69-kc-misto-178-kc-cast-jizdenek-cd-se-zpozdenim-zlevnila-na-uroven-zrusenych-vcasnych-16191/

To

Prodloužená ruka, rozinky, ojebávání…. to už tu dlouho nebylo. Nikdo nenutil ČD rušit akční nabídky. Bohužel tohle nezvládla Vláda, MD ani ČD. Další dopravci si chrochtají a LE hlásí nárůst o 100%, 200, 300%…

jan

Tak možná to měli nějak nastavené. Pak někdo začal štěkat, že neexistuje. Tak jinak.. A změnit implementaci prodejního systému a eshopu asi nejde zde dne na den podle mě nejde. Tak to prostě offli. Je to moje domněnaka

VRT

Promiňte, že vás ještě obtěžuju.
Už je líp?
A mohl bych to vidět?

Petr.R

Já se mám lépe, už plánuji co kde si dám za oběd na meníčku asi 250g kuře z agrofertu, kompot, rýže, polévka, pití za 75kč.

To

Mně je celkem dobře a vám? Jaký si to uděláme, takový to máme. Pokud se vám zhroutil život díky zrušení akčních jízdenek ČD, upřímnou soustrast!

Vaclav

Kauza nepřidělování státem nařízených 75 % slev ze Včasných jízdenek tomu taky nepomohla. Původní státem nařízené poloviční, žákovské a studentské slevy se rovněž počítaly z kilometrického tarifu, nikoli z Včasných jízdenek, a nikoho to nezajímalo, neštěk po tom pes…

Na druhou stranu, proč nepočítat slevy ze Včasných jízdenek, a raději je zrušit? Proč je k tomu takový odpor? Když se Včasnou jízdenkou v dané relaci dostanu na jízdné obvyklé v autobusové dopravě, tak z tohoto obvyklého autobusového jízdného jsou také 75 % slevy…

Dan

technická pro redakci: Nešlo by prosím pro větší přehlednost označit články na téma českých slev na jízdném pomocí samostatného štítku? Např. „státem nařízené slevy od 1. září“, který už tady u nějakých článků používáte + by bylo super, kdybyste to mohli dodržovat u všech článků a to i zpětně. A taky kdyby v postranním panelu (nebo jinde) byl widget s populárními štítky, nebo prostě kdyby se ke štítkům šlo dostat i lépe než jen v zápatí článků. Ale třeba už to možné je a něco jsem přehlédl. Štítky mají smysl, jen když se k nim přistupuje systematicky, máte k tomu… Číst vice »

Dan

A jak už jsem psal, šlo by to prosím i zpětně na další články z této „kauzy“. U řady předchozích článků jsou jen obecné štítky jako „slevy“ nebo „ceny“ (nebo dokonce „doprava“, který si troufám tvrdit je na serveru ZDopravy.cz téměř zbytečný a zrušení by ničemu nevadilo ;-), pouze štítek „státem nařízené slevy od 1. září“ jasně odděluje slevy dotované státem od těch v mhd a dalších podobných témat. Namátkou pár článků, které zmiňovaný štítek nemají a zasloužily by si ho: https://zdopravy.cz/zmena-drahy-museji-pocitat-slevu-ze-skutecneho-jizdneho-a-nikoliv-z-obycejneho-15764/ https://zdopravy.cz/doba-slevova-je-tu-otazky-odpovedi-priklady-cd-daji-slevu-z-obycejneho-jizdneho-15474/ https://zdopravy.cz/otazky-a-odpovedi-tisice-spoju-bude-kontrolovat-par-lidi-vetsinou-externiste-15413/ https://zdopravy.cz/komentar-stat-ma-ve-slevach-chaos-ted-by-je-mel-zrusit-v-relaxu-u-regiojetu-15805/ https://zdopravy.cz/necekany-problem-statnich-slev-detem-ci-seniorum-vyrazne-zdrazila-1-trida-15903/ A asi jich bude víc, ale blbě se to dohledává. Možná Vám to může… Číst vice »

neznámý zaměstnanec

PŘEPRAVNÍ A TARIFNÍ VĚSTNÍK Povinně zveřejňované informace na základě právních předpisů Číslo 18/2018, vydává Ministerstvo dopravy /18/2018 AKVIZIČNÍ SLEVY, Včasná jízdenka Česko, zrušení (ČD) Z důvodu změny metodiky Ministerstva dopravy ČR rušíme s účinností od 14. 9. 2018 v souladu s článkem 11 Tarifu Českých drah pro vnitrostátní přepravu cestujících a zavazadel akviziční nabídku Včasná jízdenka Česko, vyhlášenou v PTV 051/24/2017, bez náhrady. Od 14. 9. 2018 nelze zakoupit Včasnou jízdenku Česko, jízdenky zakoupené v předprodeji platí dle podmínek platných v době jejich zakoupení. Nabídka Včasná jízdenka Česko bude nahrazena nabídkou Akčních jízdenek s vazbou na konkrétní vlak (tzv. SuperAkční… Číst vice »

coudy

ale do té doby měli nárok na kompenzace pouze studenti ale jen na cestu do školy nikoliv všude tak jako nyní…
u ZTP se nic neměnilo…

Vaclav

Z Včasných jízdenek slevy nebyly, poloviční z včasné pro děti od 6 do 15 let určitě nebyla.

coudy

ZTP ano ale kolik je ZTP kolik studentů a kolik důchodců…

coudy

Ja bych to bral jako slevy pro cestující kteří nemají nárok na kompenzace ale někomu pak vadilo že z těch jízdenek se nepočítá sleva pro ty skupiny kteří mají nárok na slevu… tak se také nedivím že to tak dopadlo…

Petr.R

šak vy jste do toho začal štourat a tady to máte, přečtěte si vaše příspěvky, závist je někdy fakt svinstvo.

coudy

ale neříkejte… ja štourám proč se to proplácí u RJ v relax…

Petr.R

zase a ted se vám to líbí, že RJ má ceny třetinový vůči čd? Ted tady dejte srovnání, nedivyl bych se, že za tohle můžete vy a to vaše telefonování, stěžování atd.

coudy

dám vám příklad: RJ odjezd 21.09 v 9:48 z PH – OV cena Relax 487Kč
ČD odjezd 21.09 v 9:42 z PH-OV cena v pendolinu 260Kč + 70Kč místenka
rozdíl v ceně jízdenky 227Kč
kdo tedy rejžuje na kompenzacích

D

Pro porovnání cen při stejné kvalitě byste musel srovnávat RJ tarif Low cost s vlaky ČD obsluhujícími většinu spojů, tedy ne s Pendolinem. Vzhledem k úsporné mentalitě velké části studentů pochybuji, že si nějak zásadně velké množství bude kupovat Relax, a to i navzdory možnosti slevy. A pardon, ale která linka ČD má na palubě každého vlaku tři ochotné, vesměs usměvavé průvodce, palubní nabídku za pakatel a v části druhé třídy dokonce kožené, pohodlné sedačky a prostor? Až ČD nabídnou ve druhé třídě stejný komfort, jako RJ, můžeme srovnávat ceny.

K.S.

Přesně jako se dalo čekat, končí to zdražením pro všechny ostatní a tím zrovna ty, které potřebujeme dostat do hromadné dopravy krásně naženeme do aut a do vlaků se natáhne podivná klientela protože to vyjde levněji. Přitom jediný účel toho je si koupit voliče. Je zvrácené že kdo se tu snaží vydělat je systematicky okrádán a nucen platit nezodpovědnou rozhazovačnou politiku. Současná vláda prožírá budoucnost, za obecného hýkání mnoha skupin. Místo toho aby byl generován přebytek, nebo se masivně investovalo do infrastruktury, jejich oprav atd. tak se penze rozhazují. Pokud v následujících volbách vyhraje něco nepopulistického, pravicového, tak na takovou… Číst vice »

Pavel Mráček

Máte 100% pravdu, pod to bych se mohl podepsat. Kéž by si to uvědomilo více lidí a nenechali se uplatit koblihami.

železničář v důchodu

„za obecného hýkání mnoha skupin“ Tentokrát jste ovšem zahýkal Vy – zjevně na podporu těch, jimž se některé slevy nelíbí. Pokud to někomu nedochází, tak jen připomenu, že ČD nabízely už dávnou před uvedením té „státní slevy“ do praxe „produkt“ (sice se mi to slovo příšerně příčí, ale když to tak moderní doba nazývá, tak jej použiji také), který se nazývá „In Karta“, po jehož zakoupení poskytovali držitelům různě velké slevy z cen jízdného – slevy poskytované nad rámec těch, které jsou dostupné s „In Kartou“ jsou nadstandardem, který fakticky smysl a hodnotu „In Karty“ devalvoval, takže záleží jen na… Číst vice »

Martin1

Děkujeme milé Ano, děkujeme Andreji, že už je nám lépe a můžeme kvůli vašim populistickým nápadům cestovat dráž.

Petr.R

Babiš chtěl cestování zadarmo a tych 75% není nápad ANO.

Petr.R

Já nikdy nelžu, je to k dohledání na webu co jsem napsal. I to jaké strany byly proti temu prvnímu návrhu.

Petr.R

a nikdo nenutil čd aby ty slevu uznávala.

Dědek

Pane Petr. R, vy tu lžete velice často jako Babiš. který velmi rád jeden den tvrdí něco a druhý den opak. I tyto zmatky jdou za ním. Vy by jste se mu hodil do krámu. Vše víte,všemu rozumíte,reagujete naprosto na vše ANO.

Petr.R

asi jsem chytřejší jak vy, ale nezdá se mně, že bych všemu rozuměl a tak to může vypadat jen z vaší strany,mám rád konkrétní udaje.

Jiří Šrámek

Ne, to opravdu nejste. Ano, souhlasím, všemu nerozumíte. A konkrétní údaje vyžadujete pouze po ostatních, ale Vy sám se Většinou zbaběle skryjete za nějakou ubohou floskuli či prázdnou frázi bez jakékoli vypovídající hodnoty.

Jiří 2

Jelikož zajišťují veřejnou dopravu, jsou k uznávání státem nařízených slev nuceni. Jediným řešením, jak je neuznávat, je neprovozovat veřejnou dopravu, což vzhledem ke smluvním závazkům s MD a kraji dost dobře nejde…

Petr.R

mohli vyjmout ze slev třeba pendolíno.

Bery

Prave ze CD by nic vyjmout nemohly. Muselo by to vyjmout ministerstvo treba tak, ze sleva neplati pro komercni vlaky…

Petr.R

byl tady článek a tam bylo napsaný, že na nějaký linky dopravce může slevy odmítnout

To

a nikdo nenutil ČD rušit akční jízdenky

Martin1

Vláda v demisi koncem března rozhodla, že poskytne slevu ve výši 75 procent na jízdné ve veřejné dopravě pro cestující starší 65 let a studenty do 26 let. Stát tato sleva vyjde od příštího roku na 5,83 miliardy korun ročně. Tak nevím, ale přesedou této vlády je snad Babiš, ne? A kdyby to bylo úplně zadarmo, tak by to bylo pro rozpočet ještě horší, ne?

Petr.R

nejdříve babiš chtěl po vzoru slovenska cestování pro důchodce zdarma. dohledejte si to jak to bylo.

coudy

Jelikož ČD chtěli umožnit cestovat i levněji lidem kteří nemají nárok na kompenzace (dali jim nějakou slevu) a museli i těm které na ten nárok mají počítat kompenzace z toho nejnižšího jízdného ( jiný dopravce tak činit nemusí ale proč tomu tak je se asi nedozvíme) tak to dopadlo jak to dopadlo.

coudy

PS: pane redaktore bude někdy nějaký článek a vyjádření z MD proč jistý dopravce nemusí uplatňovat kompenzace pouze z nejnižšícho jízdného tak jak to určuje výměr MF?

Petr.R

ano a předtím vyšel článek, že babiš chce jízdné zdarma a politici ze stran mimo ano udělali ztoho slevu 75% a tak to dopadlo. Slováci žádný problém nemají a tak ukazujme na strany co to tak sprasili.

Petr.R

Tahle debata je o začínajícímu konci čd, za tyhle ceny kraj je nedá ani do výběrovýho řízení.

Elb

Tahle debata je o bystrosti voličů ANO. Slevy pro důchodce už tu byly, ale když Kalousek v době škrtů nechtěl platit zvyšující se náklady ministerstva se zvýšením nákladů za kompenzace pro ČD a Rj na trati do Ostravy po tom, co se tam přestaly ČD objednávat a jezdí se tam jen na komerční riziko, tak je spolu rychlíkovou linkou Pardubice-Jihlava a jiných dočasně zrušených spojů po ČR, prostě nechal přestat vyplácet.

coudy

Tak jsem našel pouze tento článek: Jasnější pravidla pro slevy. Stát zveřejnil, jaké průkazy uzná a jak spočítá kompenzaci a v něm se píše: Podle Zdeňka Neusara se bude dál počítat kompenzace v případě RegioJetu z tarifu Standard. Lowcost bere ministerstvo jako komerční slevu ze základní ceny. „V Lowcost se doplácí do základní ceny Low cost, ve Standardu do plného jízdného Standard. Pokud má cestující kreditovou jízdenku, je základem pro dopočet kompenzace plnocenná kreditová jízdenka. Zohledňují se komerční slevy, které snižují základ pro dopočet ztráty,“ řekl Neusar. Ale nikde jsem se nedočetl proč se stále proplácí RELAX? Můžete prosím dát… Číst vice »

Petr.R

tady je článek o čd, ted má RJ třetinový ceny. Ted porovnejte cenu a ještě jste neodepsal jak jsem mohl jet v jedničce a byla to dvojka.

Bery

„Lowcost bere ministerstvo jako komerční slevu ze základní ceny“
Uz tady je videt jaka to je pitomost… Sleva se jiste da dat z nejakeho produktu, ale tohle je zcela jiny samostatny produkt, ktery je i samostatne zaveden, takze o zadnou komercni slevu nejde.
Jinak receno… obchodnik prodava housky a pak prodava i rohliky u kterych bude ale tvrdit, ze to je komercni sleva z tech housek…
Schvalne kolik z vas mu na to skoci ? 😀

Petr.R

tak ještě jedno kolečko- koupí otec a syn jízdenku do low-costu a ta synova kompenzace se vypočítá podle otcovy jízdenky, kdyby neudělal rj slevu pro low-coste, tak sleva se vypočítá z relaxu, který je dražší asi o 15%, ale jelikož otec a syn vezou dvě kola, tak musí být v low-costu a nemohou cestovat v relaxu za dražší a ještě by měl RJ více peněz za kompenzaci syna.

Petr.R

Nemá v tym prsty flixbus? Náhoda, že ve stejný den zdražení se do schránek dostal letáček se slevou a kodem.

venkov4ever

Chci věřit, že je to léčitelné. Rispen, snad?

Martin1

Obávám se, že tohle se léčit už nedá… :-/

Petr.R

a co kdybych vám posla ten kod, platí do 30.11. nebo vy máte režijku a autobusem nejezdíte?

VRT

Pane Petře,
Flix mi posílá nějaké slevy každou chvíli.
Konspirace bych v tom nehledal.

Petr.R

nám to dal do schránky, asi pošta nebo prospektář, já si s flixbusem nedopisuji. Ale podle letáčku, by jste na tu vaši slevu měl dalších 20% slevu