Kolokvium k mostu: Přátelská atmosféra a týden na rozmyšlenou. Místní spolek chce nový most

Železniční most pod Vyšehradem. Pramen: Správa železnicŽelezniční most pod Vyšehradem. Pramen: Správa železnic

Na Výtoni mezitím vznikl spolek místních obyvatel, který žádá co nejrychlejší odstranění současného "rámusáku".

147 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pako

Další důležité video! Nepříliš přesvědčivá přednáška odborníka ze Švýcar tvoří jen zlomek záznamu. Naopak se odkopávají příznivci zachování starého mostu za každou cenu.

https://youtu.be/KvC8194mHiY

Záznam dalšího večera ve vile. Tentokrát už s profesionálním ozvučením, moderátorem, překladatelkou.
Ale stejně začíná vše v 1:06:05

panT.

Spolek místních obyvatel platí??
Neplatí,tak ať se do toho nesere….

bkv

Památkáři platí?

Pako

Platíme to my všichni, daňově povinní. Proto chceme kvalitní most za rozumnou cenu a na nějaké pocity staromilců dlabeme.

karek

Stávající most opravit, natřít. Spolek obyvatel přesunout.

Alibaba

Oprava je ekonomicky neobhajitelná. Nepřinese požadované parametry (životnost, profil, počet koleji a snížení hluku).

Pako

100% souhlas!

Mat

Proč vůbec o nějakém spolku za nový most píšete? Jejich petice má i přes nákladné reklamy na sociálních sítích pár set podpisů. Petice za zachování kulturní památky má 12 000 podpisů.

Jakub

Protože jim vadí hluk starého mostu, říkají mu rámusák.

Hawky

Ano, ale rámusák se přeci říká skoro všem mostům podobné konstrukce, kde žijí lidé…

Majkl

Kulturní památka…rezavej starej most leda.

Pako

Ten most byl uznán zcela esteticky nevhodným do dané lokality už v době svého vzniku. Pokud by měl být za cenu obřích nákladů udržován, je to naprostý nesmysl.

Jarda Š.

Jen aby to nakonec opravdu nedopadlo tak, že most tam zůstane s nickolejným provozem a do postavení NS2 bude Smíchov hlavovým nádražím.

krteček

Tak budeme mít v Praze dvě hlavové stanice, Masaryčku a Smíchov páč Praha není Červená, aby se dal o kus vedle postavit novej most.

medical examiner

S tím, že ve vzdálenější budoucnosti nebudeme mít ani jednu, protože se Fleisch-Krawall Bahnhof zlikviduje po nějakém dalším Novém spojení pro nadbytečnost…

jkjk

Podle veřejného rejstříku žádný spolek Výtoň 21 neexistuje. Doménu vyton21.cz vlastní PR firma pana Grunda Grucon. Pod jejich peticí jsou jako členové petičního výboru podepsání pan Grund, pan Robert Hyan (komunikační agentura Brera, bydlí v Holešovicích) a jakási paní z Prahy 6.
Takže nikoliv „spolek místních obyvatel“ ale tak leda zatím neexistující spolek místního PRisty a jeho kamarádů.

Jirka

Zdravim Sherlocka Holmese, zapis spolku lezi na mestskem soude v Praze a ceka na zapis. Na rozdil od protistrany je vyton21 transparentni a proto budeme zastiteni spolekem. A pokud vam vadi, ze od roku 1977 ziju na Vytoni a v roce 2009 jsem si zalozil firmu se sidlem rovnez na Vytoni, tak v tom vam fakt nepomuzu 🙂

Krysa350

Nedopustit další Ústí nad Orlicí a most starý zbourat a postavit nový. Naši předkové, kteří ve své době stavěli tyto „památky“, určitě nebyli tak zabředlí do sentimentu a divili by se, jak řešíme přestárlý a nefunkční most.

Erik

Usti byl mega truc SZ.. a pak to dopadlo, jak dopadlo.. bohuzel

nowas

Dopadlo to, že tam je úplně zbytečný barák.

Alibaba

Jaký truc?
Bylo plánovaný cca 20 let před tím barák zbourat, a pak vám do toho hodí vidle.

Krysa350

… jen doplním, myslím opravdu rozebrat a roztavit, ne posunout o pár desítek metrů vedle a udělat z něj předraženou promenádu s cyklostezkou.

Petr V.

Nemá někdo informaci, jak se nový most plánuje stavět? Jsem zastáncem nového mostu, starý je krásný, ale udělá parádu někde bokem pro cyklisty, natřený třeba zlatou barvou. Ale ten nový, trochu mám obavy, jak se to bude stavět a jaký to bude mít dopad na provoz – to jsem ještě nikde nanašel, ale to neznamená, že to nikde není 🙂

medical examiner

Na pár měsíců budou asi vlaky končit v Lachau…

Petr V.

A těch pár měsíců při velikosti mostu odhadujete/víte vypadá na kolik ? 😀

Zapa

Tvrdili 20 měsíců na stavbu. Takže předpokládám, že osobka bude končit na Smíchově a rychlíky se protáhnou skrz Krč se zastavením v Radotíně pro frekvenci od Smíchova.

bkv

Původní most se po částečném odsunu použije jako provizorium pro provoz po jedné koleji

jonáš

Pokud ten odsun přežije.

Projektnat

Dle vítězného návrhu bude provoz kompletně zastaven na 1 měsíc, jinak se využije starý most provizorně odsunutá o jednu osovou vzdálenost jako jednokolejné provizorium… Návrhy s dvěma mosty obecně umožňují se úplnému zastavení provozu vyhnout, ale nebyl to ten nejdůležitější aspekt.

Jakub

Tam ale řeší hlavní most, co předmostí a navazující koleje?

Y.K.

Taky ještě není projekt, zatím se handrkuje vůbec směr. Buď most snesou a bude výluka dlouhá v rádu let, nebo se nový postaví vedle a nasune na púvodní pilíře (tak se dělal ten současný), taky se ten současný může použít jako provizorium na provizorních pilířích. Možností je mnoho, záleží co SŽ bude chtít a co podle toho projektant navrhne.

marek hudec

spolku obyvatel fandím – průběžné lože je naprostá nutnost

Ondřej

Zbourat. Kromě sentimentu jsou všechny ukazatele na straně nového mostu…

marek hudec

sentiment a pár zarytých jedinců s obsesí a sebeklamem – oni žijou v tom že, co je hezké pro ně, je hezké i pro nás ostatní….
zkuste jim to šidítko sebrat a spustí shitstorm…
a pak fňukot, když zjistí, že jsou všem pro smích…

medical examiner

Tak ať si ten most rozeberou a umístí na zahrádku…

Výtoň21
Jakub

Most nebude zbourán: pilíře zůstanou a oblouky se přesunou zatím na břeh.

Radek

Ještě je tu jedna věc, která se přehlíží: nízká podjezdná výška v křižovatce na Výtoni a kvůli tomu pravidelně servaná trolej. Nový most by tohle mohl vyřešit.

Projektnat

Ano, jedním z požadavků už v zadání soutěže bylo dodržet normové, nebo aspoň zvýšit současné podejezdné výšky.

marek hudec

však to taky řeší – mostovka se má zvednout asi o 70 cm – přesně viz projekt

medical examiner

Počítám že myslíte u tramvají na nábřeží…

Původní Aleš

Ne, myslí tu vlečku na farmářský trh, co jej tam zásobuje ten nákladní vlak s Traxxem.

Joe

Čím je ten most tak vzácný? Když nepočítám stáří a fakt, že pamatuje starýho Procházku, tak asi ničím. Zrezlý, rachotivý, z pohledu konstrukce ničím výjimečný. Čas se naplnil, most dosloužil. Strhnout a stavět nový. Zachovat ho jen jako cyklostezku a pro pěší by byla hodně drahá sranda.

Josef

No máme tu demokraci (a jsem za ní rád). Ale za komoušů by se s tím nepárali. Nějaký spolky? No tak vy si vás proklepneme v místě bydliště, jak jste angažován za boj o mír.

Martin

Problém je v českém „odezdikezdismu“.Před rokem 89 se bez rozpaků bořily celé čtvrti,například kusy Žižkova,nebo se doprostřed historického náměstí postavil betonový brutalistní obchoďák(Jihlava).Nikdo se s nikým nebavil.Tenhle přístup fakt nevracet.Dnes naopak přehnaně chráníme každý nýt,což je opačný extrém.Je potřeba naučit se vzájemě diskutovat a pak,po zvážení všech možností,rozhodnout.Ať není jen vítěz a poražený,ale svým způsobem ať jsou vítězi všichni.

Y.K.

Tak že jsou názory a diskuze je naprosto v pořádku. To je proncip demokracie. Problém je byrokracie, která se prostě nedokáže rozhoupat, neví na jakou stranu se přiklonit a jakým kompromisem uspokojit obě strany, hromady „správců“ si lezou do zelí v kompetencích.

Tak je prostě mnoho názorů, tak třeba uděláme referendum? Protože to je poměrně objektivní na rozdíl od čistě protestních hlasů petic, které jsou jednostranné. A výsledek bude platit, památkáři nepamátkáři, Praha nepraha, spolek nespolek.

Lukáš Chytil

No jo, ale koho se ptát? Stačí se podívat, jak dopadlo referendum o odsunu nádraží v Brně. 😉
Někomu, kdo bydlí například v Letňanech, bude most na Výtoni někde.

Petr Herbrik

Referendum v tomto případě opravdu nic nevyřeší, je příliš mnoho lidí, kterým je most u zadele. Tady by do problému měli mluvit hlavně odborníci a fakta a ti mají jasno: nový most. Smutné je v dnešní době to, že odborníci jsou skoro sprostým slovem a všechny kompetentní rozhodovací orgány se jim obloukem vyhýbají.

Původní Aleš

Odezdikezdismus není je u nás. Třeba v New Yorku jsou majitelé památkově chráněných budov šikanováni snad víc než u nás, ale v urbanismu je opačný extrém – úzké mrakodrapy v běžné blokové zástavbě.

LKB

Ja to vnimam tak, ze pokud stavajici most (jak laicky predpokladam) nelze zrekondtruovat na rychlost 160 km/h, je to argument proti staremu mostu pro ten novy, protoze novy lze vyprojektovat na rychlost 160 km/h a prijmout opatreni proti pusobeni hluku na okolni vyskovou zastavbu. (I kdyz se tam pravdepodobne 160 km/h jezdit nebude s ohledem na okoli, je dulezite byt pripraven do budoucna.) Jestli soucasny vitezny projekt noveho mostu je ten absolutne nejlepsi, to nevim, subjektivne bych nektere veci pojmul jinak. Kazdopadne dlouhodoba necinnost investora pri reseni hluku z mostu vuci okoli a neutesneho technickeho stavu puvodniho mostu nevytvari dobre… Číst vice »

Frantisek

Odkud kam chcete v tom úseku jezdit 160 kn/h???

LKB

Ja jsem ale vyse psal, ze se tam jezdit 160 km/h jezdit asi nebude (dle soucasnych technologii). V budoucnu se technologie rozvinou a za sto let mohou resit, ze max. rychlost mostu je nizka… Je dobre delat veci poradne, ne na nizke rychlosti.

MilanSima

Technologie jsou už dnes a stejně máte mraky tratí kde se jezdí 60tkou.

jonáš

Technologie nepořešeji návazné oblouky.

Josef

Já co to sleduji, jak chcete ještě více „zalezitost jasne a zretelne + oduvodnene pro verejnost“ obhajovat? Tady nejde o nějaké zdůvodňování, ale o názor- přesvědčení určité skupiny lidí. Reď celjem hlasité. Odůvodňovat můžete do spadnutí. Úsměvné je, že mnohým z nich (i zde) stačí jako argument “ že se to nenatíralo“.

LKB

Pro poradek: jsem pro (!!) nahradu stareho mostu za novy. A pokud jste cetl prispevek cely, psal jsem „pokracovat ihned (!!!) skrze schvalovaci procesy.“ Protoze jinak most muze ve strednedobem obdobi dojit ke kolapsu mostu… Jsem laik, nenazyvam to odbornymi terminy, ale takto to vidim.

medical examiner

160 km/h by bylo možných jedině v tom případě, že by na smíchovské straně ústil tunel do Berouna.
Ale protože ten se pak napojí rovnou z podzemí, tak na mostě bude dostačovat rychlost 80 km/h….

Jakub

Na smíchovské straně jsou mostky přes ulice a plánovaná čtvrť, to už nepude.

Petr Herbrik

Mezi Smíchovem a hlavákem aby se dalo jezdit 160 by musela trať vést úplně jinudy: ostrý oblouk před vyšehradským zhlavím od hlaváku narovnat a trať vést tunelem pod Vyšehradem. Tímhle by se pak dalo projíždět i 300 km/h. Tohle si ale ještě nikdo nedovolil ani navrhnout natož to prosazovat (čemuž se divím, developeři by tím získali lukrativní pozemky pod Vyšehradem). Nedovedu si představit technologii, která by v současném vedení tratě umožnila 160 km/h. Ale třeba v bodoucnu někdo vymyslí levitaci běžných vlaků nad běžnými kolejemi a pak budeme schopni i tramvajovými oblouky projíždět rychlostí zvuku nebo nám přinesou UFOni nějakou… Číst vice »

Jakub

Leda tunel z Berouna až na pražské hl.n.

MilanSima

Jsem zvědav kolik spolků se letos kvůli Vyšehradskému mostu ještě založí 😎.

Josef

Bojují za stávajíci vysloužilou konstrukci. Mne by zajímalo zda se tak chovají doma k vysloužilé pračce a pod. Mámo, sice z ní tečou na zem s-ačky, ale je na ní krásný pohled. Přece jsme na ní zvyklí.

Staňa Míček

Já doufám, že alespoň 68 a všechny budou pro zbourání starého mostu a stavbu nového.

Tomáš

Drzost ze strany demagogů je i v tom, že když kvalitní čeští odborníci z kvalitní ČVUT doporučili zbourat co nejrychleji, tak si arogantní demagogové objednali zahraniční odborníky, kteří neznají most tak dobře a nepochází z vyhlášené univerzity.

Je jen škoda, že nevyhrál návrh, který se umístil na druhém místě. Byl krásný barevný, i tvar měl zajímavější. Namísto obyčejné trojkopie Trojského mostu.

Kubrt

No jo, EPFL, to jsou proti ČVUT hotoví čučkaři 🙂
Už se opakuju – jsem pro nový most, ale takováhle demagogie ničemu nepomůže.

Lexus

Jasně jedna věc je jít se tam podívat a dělat komplexní analýzu v jakým stavu most je (viz SUDOP a ČVUT) a druhý je udělat studii od stolu s materiály, které zpracovala třetí strana (od člověka, který začíná ing. arch :)) . Dočtěte se sami v odkazu 4. stránka poslední odstavec. Od stolu se dá projektovat jedna báseň a je v podstatě jedno jakou člověk má kvalifikaci, ale skutečný stav je hodně zkreslen. Ten chlapík viděl ten most možná z kavárny na Výtoni :).

https://www.praha.eu/file/3556721/Pr6_Studie_rekonstrukce.pdf

PetrH

2. místo bylo daleko horší pro chodce a cyklisty a složitou údržbu. Asi proto, že se snaží přiblížit tvarem stávajícímu mostu…

jonáš

Nebyl žádnej návrh, kterej by v „zajímavějšim tvaru“ vystačil s dvojicí nosných oblouků a jednou mostovkou. A průhled přes čtyři konstrukce nechceš, ten by to zabil.
Mně jako zajímavější přijde právě ten vítěznej. I když na vizošce se to dá udělat krásný skoro vždy.

M H

Ať už se s mostem udělá cokoliv, bylo by na místě požadovat splnění nynějších hlukových norem.

Odstraňování zbytečně hlučných konstrukcí by mělo být při jakékoliv modernizaci samozřejmostí.

Kubrt

Tak s tímhle požadavkem velmi opatrně. Už má nové spojení po kolaudaci?

Leinad

Jo se zákazem provozu je to zkolaudované.

Jakub

To si vykoledovaly náklady jedoucí krokem přes výhybky.

MKzB

Pamatuje si někdo ještě na Jihočeské matky bojující v 90. letech proti dostavbě JE Temelín a Jihočeské taťky podporující dostavbu?

medical examiner

Jojo…to by mě zajímalo, co by dělali v případě, že by se měla zřídit jaderná elektrárna v Prunéřově…

Jakub

Poblíž se plánuje modulární jaderný reaktor.

Jeffer

Lykožrút do prvej zóny národného parku patrí, ťaženie dreva nie. A je zaujímavé, že sa tak rozmnožil aj tam, kde bola intenzívna ťažba dreva možná a dovolená. Mimochodom, dolet toho chrobáčika je do kilometru od rodného stromu, tzn. za zožratú Vysočinu fakt nemôže neťaženie na Šumavě.

Čím zároveň neodmietam, že jadrová energetika je pre ČR najlepšie riešenie a som za čo najrýchlejšiu stavbu v Dukovanech aj Temelíně a keby to ešte bolo v reálnych možnostiach, tak aj v Blahutovicích.

Leinad

Jo hlavně jak se hledaly záminky nekácet (trotl přivázaný ke stromu kilometr od napadené oblasti).

ABC

Přátelská atmosféra a týden na rozmyšlenou. Děvky, chlast a chlebíčky 🙂

Zlámalík

A týden, než vystřízlivíme 😀

Projektnat

Limitující jsou oblouky na obou stranách mostu. Na smíchovském břehu bude 60 km/h (výhybky v oblouku v rámci modernizace ŽST Smíchov).

Trať směrem k hlaváku se plánuje na 65/70 km/h, tuto rychlost požadovalo zadání jako minimální i pro most. Jako člen jednoho z týmů v soutěži jsem navrhl koleje v tomto úseku pro 70/75/75/80 km/h.

MOS

Projektant ? Jinak díky za info.

Pavel Skládaný

Střízlivá a realistická úvaha.

Pražec

Zase číslo 21? Mathesso za 3,2,1… 😛

Alibaba

Stačí stále cca 60, protože se na větší rychlost z ani jedné strany nerozjedete.

Albius

Myslím, že jinak ten most vnímá někdo, kdo ho vidí poprvé, a jinak někdo, kdo s ním žije od dětství nebo alespoň drahně let. Napoprvé je to prostě obyčejný železniční most, který však do kontextu historické Prahy moc nezapadá. Není výjimečnější než jiné železniční mosty, to pouze ono magické místo z něj dělá unikát. A podvědomě si pak člověk ono místo bez něj už ani neumí nebo nechce představit, chyběl by mu, jako kdyby to byl někdo z rodiny. Ale když se nahradí jiným, snad hezčím, lidé si také zvyknou a za pár desetiletí budou opět sentimentálně truchlit, pokud by… Číst vice »

Jan

V Nuslích jsem žil nějakých 14 let, do roku 2000, mnohokrát jsem ho použil i jako lávku při cestě na Smíchovské nádraží, protože Vyšehradské nádraží chátralo už tehdy bez využití a tramvají to nebylo vždy rychlejší. Vnímal jsem ho jako zajímavou stavbu, ale hlavně dopravně užitečnou a taky velmi rachotivou. Ten rezavý vzhled není zblízka moc lichotivý. Zdálky je to součást panoramatu, ale v zástupu pražských mostů byl po většinu času exotem, od centra až k jižnímu konci Prahy je to jediný zástupce s konstrukcí nad úrovní jízdní dráhy. Všechny ostatní současné mosty byly dlouhou dobu nízké, se spodními oblouky,… Číst vice »

Georg

mam to stejne. na moste jsou nejhezci ty oblouky a ty zustanou.

Jakub

Most je skutečně hlučnější než tram jedoucí plnou rychlostí po BKV panelech na nábřeží.

Jakub

Dnes už TRAM jezdí po odhlučněné pevné jízdní dráze.

VTT

O mostu pod Vyšehradem by snad měli napsat nějakou divadelní hru. Jen nevím, jestli by to byla komedie nebo tragédie.

ABC

fraška

Apollo 17

Něco jako film Vlastníci.

medical examiner

Takže takové…absurdní umění 😀

Roman Soudný

Výtoň 21 není spolek ale ukázkový astroturfing.

Pako

Jasně jako Milion chvilek. Zase ti zaplacení protestující. Kdo má jiný názor než zakonzervovat shnilou plechovku není holt Soudný.

Jakub

Vyjádření spolku k mostu:
Aktuální konec technologické životnosti mostu (120let) proto vnímáme především jako příležitost postavit zbrusu nový most za využití nejmodernějších technologií. Výsledkem takové stavby by měl být nejen znatelně vyšší klid pro místní obyvatele, ale i významné zušlechtění celého okolí pražské Výtoně, včetně modernizace a občanského oživení navazujících mostních konstrukcí.

Jirka

Pojďte netříštit síly a spojte se s námi, vyton21.cz. https://www.petice.com/petice_za_modernizaci_zeleznicniho_mostu_na_prazske_vytoni

Mirek

„Moje“ petice je starší 😁😉

Honza

a přitom ani jedna petice nemá žádnou váhu. pokud to myslíte vážně založte petici na portálu občana a okamžitě podepíši také. ale tyhle sběrné místa na osobní údaje nemají s peticí nic společného.

Mirek

Petici jsem založil jako viditelnější vyjádření opačného názoru, než jaký presentuje ( v různých médiích „provařená“ ) petice za zachování mostu, taktéž založená na Petice.com. Nebylo proto třeba se s ní „rozepisovat“ ( pan Kubrt to snad přežije 😉 ).

Jakub

Sice hezký, ale je to už politikaření.

Kubrt

A napsaná jak od troglodyta.

Mirek

To by jste mi fandil! Posílám lajk!!! 🤣🤣🤣

Jan

Na čí stranu se asi přikloní Voda s Tetčic a brněnský MP?

medical examiner

To je na ně příliš daleko v civilizaci…

Hodně štěstí

To už je skoro na občanskou válku, staromostovci a novomostovci. 😂

Gogo

Bude to taková řež že vyvraždění Slavníkovců proti tomu byla jen nevinná šťouchanice.

Jakub

Asi víc než jen staromostovci, protože most už má 122 let.

Mirek

Žádný spolek, ale PR agentura sídlící shodou okolností poblíž mostu.
Asi by to chtělo poslat 106 dotaz na SŽ, jestli s tím náhodou nemají něco společného…

mlokXCM

To není informace, na kterou by se tento zákon vztahoval.

Jan Kavan

Máte nějaké konkrétní info?

Pako

Hm v roce 2018 založila SŽ firmu, kterou nyní použila proti aktivním architektům, kteří se dali účelově dohromady v neděli 19.2. 2023. To nevymyslíš.

Kubrt

Ne. Firmu založil pan Jiří Grund, který je dnes tváří Výtoň 21. Hele, já jsem pro stavbu nového mostu, a třeba je to jen náhoda, že pan Grund má PR firmu, co já vím.

Kandelábr

Tak taky v obchodním rejstříku vidíte, že ten pán bydlí na Výtoni

Kubrt

Ano. Však říkám, třeba tato aktivita s jeho podnikáním vůbec nesouvisí.

Daniel Bečvář

Máte nějaký důkaz nebo jen blábolíte?

Jirka

Nehledě na mé povolani/byznys je zcela legitimní být angažovaným občanem, navíc v místě kde jsem se narodil.Podle stejné logiky, bych mohl spolek Nebourat označit za mkt produkt Prahy Sobe… Nicméně cilem vyton21.cz není dávat nálepky. My pouze chceme most, který bude tichý a nechceme modernizaci blokovat, protože okolí mostu je fakt nechutné. Vlastně vůbec nechápu, proč by životní prostředí obyvatel nemělo být legitimním tématem, který by měl každý respektovat. Když se most stavěl v roce 1901, činžáky tam nebyly. Dnes tam stojí a měl by na to být brán ohled. Toť vše. Říkejte si tomu kampaň anebo marketing. Ano děláme… Číst vice »

Jirka

Nehledě na mé povolani/byznys je zcela legitimní být angažovaným občanem, navíc v místě kde jsem se narodil.Podle stejné logiky, bych mohl spolek Nebourat označit za mkt produkt Prahy Sobe… Nicméně cilem vyton21.cz není dávat nálepky. My pouze chceme most, který bude tichý a nechceme modernizaci blokovat, protože okolí mostu je fakt nechutné. Vlastně vůbec nechápu, proč by životní prostředí obyvatel nemělo být legitimním tématem, které by měl každý respektovat. Když se most stavěl v roce 1901, činžáky tam nebyly. Dnes tam stojí a měl by na to být brán ohled. Toť vše. Říkejte si tomu kampaň anebo marketing. Ano děláme… Číst vice »

MOS

Proč 2x2x2x2x2x ???

Jirka

Protože to čekalo na schválení a nevěděl jsem, zdali to prošlo korektně.

UN1230

Cože? Pokud koupím kvartýr u dráhy, počítám i s tím, že kolem jezdí vlaky za podmínek, které panovaly před nastěhováním. Předpokládám, že jste přesně ten sebestředný typ, co se nacpe na vesnici a začne mu vadit, že sousedovi kokrhá kohout. Protože v roce 1901 u kurníku činžáky nebyly, ale doba se změnila. Tu vaší aroganci ale umíte fakt dobře zabalit do líbivých slov, to zase jo. Životní prostředí, legitimní téma a podobná hesla alarmistů. Akorát s tím respektem jste úplně mimo – naopak vy respektujte, že ta stavba tam byla násobně dříve, než jste ráčil kakat do plenek. Nakonec máte… Číst vice »

Jirka

Škoda ze jste tak agresivní. 122 let jsme drželi hubu a krok ve věci kraválu z mostu. Jednoduše proto, že jsme to nemohli ovlivnit. Co je tak špatného na tom říci nyní nahlas, že aspekt hlukové zátěže by měl být brán v potaz úplně stejně, zvláště pokud se chystá modernizace? P.S. kokrhající kohout mi fakt nevadí a vůně hnoje také ne 🙂

Marian Kechlibar

Patrně vám uchází, že se s tím mostem aktuálně něco bude dělat, takže podmínky jízdy vlaků se změní tak jako tak – ať už půjde o rekonstrukci nebo o výměnu (nebo o vyřazení z provozu v případě, se neshodnou).

V takové situaci je přirozené, bojují-li lidé za svoje zájmy, to není žádná arogance.

Arogance by byla, kdyby se pán přistěhoval k hlučnému, ale funkčnímu mostu a požadoval jeho předčasnou náhradu nebo odstranění proto, že mu to vadí. Ale ono se tam NĚCO bude dít každopádně, protože ta konstrukce je v havarijním stavu.

Gogo

Je nutné si uvědomit co je prvotním účelem jakékoli stavby, v případě mostu je to bezpečné překročení ,v tomto případě řeky. Estetika je zde až na druhém místě, a pokud stavba neplní primární účel jsou další diskuze zbytečné.

Gogo

Při úctě k práci našich předků, není na čase si přiznat že most je už na hranici morální i fyzické životnosti?

Jiří Kocurek

Při vší úctě k předkům bychom měli dokázat to co oni: Postavit most o potřebné únosnosti a kapacitě pro budoucí generace. Oni to dokázali, tak ať se za potomky nemusejí stydět.

Gogo

Ale i oni tehdy místo jednokolejného postavili dvoukolejný most, tak proč nepostavil třikolejný?

Jiří Kocurek

Samozřejmě že mám na mysli přidat kolej, proto píšu o kapacitě.

Hajnej

Přidání jedné koleje z jednokolejky na dvojkolejku bylo tehdy docela zásadním zvýšením propustnosti.

Pavel Skládaný

Nebál bych se dnes přidat další dvě koleje, hlavně S-Bahn má tudy perspektivu rozvoje a je třeba myslet i na údržbu a provozní výluky. Třeba i formou přesné repliky stávajícího mostu stojícího těsně vedle, a la Hohenzollernbrücke v Kolíně.

Olin

Myšlenka dobrá, ale mám obavy, že na obou stranách zaústění se to nedá.

Jan P.

Máte pravdu, ale snad jsme schopni obojího: nový most, který bude zároveň mít nějakou architektonickou kvalitu a bude ctít kontext místa. Myslím, že kdyby vyhrál návrh, který se umístil druhý, nebo ten třetí, tak tolik povyku není. Zajímalo by mě kolik těch architektů se skutečně pro záchranu stávajícího mostu a kolik je proti novému mostu jen z důvodu, že jim neimponuje vítězný návrh.

Jiří Kocurek

Třetí návrh: https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2022/12/Most_3_3.jpg
Kdysi jsem kdesi četl slovo vyšlismus. Prostě to takhle vyšlo. Kvalitní architekrura ale vypadá jinak.

Jan P.

Díky, na tenhle obrázek (vizualizaci) jsem nenarazil. Ten není vskutku lichotivý.

Pako

V čem?

Jan P.

V porovnání s vítězným návrhem menší prostor pro pěší, prostor působí více stísněně díky většímu množství sloupů.

Hajnej

Mám za to, že vítězný most tu kvalitu má. A pokud za „kontext místa“ považujeme ty oblouky, tak ho ctí taky.
Zajímavé ovšem je, že před 122 lety ten kontext ctily spíše tehdy demontované lichoběžníky (asi pěkně ladily s vyšehradskými hradbami) a proti rybím hřbetům se zvedal silný odpor.
Paradoxně ze strany těchže institucí, které teď vyvádějí, jako by jim ten most někdo trhal od prsu…

Jan P.

Mně osobně ten vítězný návrh žíly netrhá. Dokážu si však představit, že kdyby byl vítězný návrh mírně poupraven např. byly jednotlivé oblouky propojeny příčně a v jiné barvě, aby více „kopíroval“ stávající most a působil méně rušivě tou bílou barvou, tak bude přijat podstatně lépe a nebude kolem tolik povyku.

medical examiner

Ta bílá barva by byla rušivá v tom případě, že by se silniční doprava v jeho okolí omezila na nutný rozsah (IZS), takže by smraďoši nechávali ty svoje plechovky někde v Braníku.
Za současných okolností bude za nějaký ten rok šedivý…

Josef

No jak se to zatím jeví, nejsme schopni. Povyk by byl i kdyby vyhrál já nevím kolikátý návrh. To máte jako u stavby dálnic. Skupina zainteresovaných bude bojovat proti trase. Když jim tedy vyhoví a navrhnou tunel, tak zase prý strhnou spodní vody. Tak tedy estakádu- ale to vadí krajině. Pro tyto skupiny je to prostě nestavět jediné průchozí řešení. A budou navrhovat další a další varianty, které potom budou odmítat…

medical examiner

Takže pokud by některý rok na 1.dubna vyšla zpráva, že se bude pro nadbytečnost bourat nuselský most, tak by se zdvihla vlna nadšeně souhlasících?

Tomáš M.

Ať žije Výtoň 21 !!!

medical examiner

Je to důležitý precedens – konečně se spolek pokouší zasloužit o něco smysluplného…