Kolejové obludy míří do Čech, budou po nocích upravovat koridor Hostivař – Votice

Stroje na úpravu kolejí společnosti Swietelsky Rail. Pramen: Swietelsky RailStroje na úpravu kolejí společnosti Swietelsky Rail. Pramen: Swietelsky Rail

Stavební společnost Swietelsky Rail přiveze příští týden do českých zemí kolejovou mechanizaci, která je podle ní nejvýkonnější v Evropě. Firma

Stavební společnost Swietelsky Rail přiveze příští týden do českých zemí kolejovou mechanizaci, která je podle ní nejvýkonnější v Evropě. Firma získala zakázku na úpravy geometrické polohy koleje na čtvrtém koridoru mezi pražskou Hostivaří a Voticemi, což je dosud rekordně dlouhý úsek zahrnutý Správou železniční dopravní cesty do jediného projektu. Měří 58 kilometrů. SŽDC za služby superstrojů po dobu 26 dní zaplatí 69,4 milionu korun. Konkrétně jde o tři podbíječky a tři štěrkové pluhy od mateřského koncernu Swietelsky Baugesellschaft. V této sestavě budou v Česku vůbec poprvé.

„Pracovat budeme hlavně při nočních výlukách, abychom co nejméně omezili provoz na této velmi vytížené trati. A protože jde o mimořádně dlouhý úsek, sázíme na špičkové technologie, které umí výlukové časy zkrátit o 30 až 40 procent proti běžně dostupným strojním linkám na českém trhu,“ sdělil jednatel Swietelsky Rail CZ Pavel Pechač. Aby práce zrychlila, firma využije obě výhybkové podbíječky současně. „Ani to u nás není obvyklé. Společně v akci budou od 25. do 30. srpna ve stanicích Uhříněves, Říčany, Stránčice a Čerčany,“ doplnil Pechač.

Swietelsky Rail CZ využije dvě výhybkové podbíječky s označením 09 – 32/4S Dynamic spolu se dvěma štěrkovými pluhy BDS 2000. A také strojní linku, která obsahuje traťovou podbíječku Stopfexpress 09 – 4x Dynamic s dalším pluhem BDS 2000-4. „Jde o unikátní a nejvýkonnější strojní linku pro směrovou a výškovou úpravu koleje včetně dynamické stabilizace,“ upřesnil Pechač.

Swietelsky Rail CZ upraví na dvojkolejné trati celkem 116 kilometrů kolejí. Práce jsou naplánovány výhradně do 22 nočních směn, zahrnují i 99 výhybek, použito při nich bude 13 tisíc m3 nového štěrku.

Stroje na úpravu kolejí společnosti Swietelsky Rail. Pramen: Swietelsky RailStroje na úpravu kolejí společnosti Swietelsky Rail. Pramen: Swietelsky RailStroje na úpravu kolejí společnosti Swietelsky Rail. Pramen: Swietelsky RailPodbíječka firmy Swietelsky Rail.
Autor: Swietelsky RailPodbíječka firmy Swietelsky Rail.
Autor: Swietelsky RailPodbíječka firmy Swietelsky Rail.
Autor: Swietelsky RailPodbíječka firmy Swietelsky Rail.
Autor: Swietelsky RailPluh BDS-2000.
Autor: Swietelsky Rail

O NASAZENÉ TECHNICE:

Stopfexpress 09 – 4X Dynamic
První kontinuální čtyřpražcová podbíječka na světě s integrovaným dynamickým stabilizátorem. Má výkon až 2000 metrů za hodinu. V případě potřeby lze nastavit čtyř, dvou nebo jedno pražcové podbíjení. Při práci ji doplní stejně výkonný stroj BDS 2000-4 (ballast distribution system) na úpravu štěrkového lože. V Česku se objevuje jen zřídka, neboť ji její vlastník Swietelsky Baugesellschaft využívá na kolejových stavbách po celé Evropě.

09 – 32/4S Dynamic
Kontinuální výhybková podbíječka s podbíjecím dvoupražcovým agregátem a integrovaným kolejovým stabilizátorem
Výkon 6 až 8 výhybek + 1500 metrů koleje za osmi hodinovou směnu

BDS 2000
Stroj pro úpravu štěrkového lože se zásobníkem

BDS 2000-4
Stroje pro úpravu štěrkového lože se zásobníkem

Tagy 4. koridor koridor Hostivař - Votice Swietelsky Rail SŽDC Top
28 komentářů