KLM zastaví prodej letenek z Amsterdamu, potřebuje ulevit přetíženému letišti

Embraer 175 společnosti KLM v Amsterdamu. Foto: KLMEmbraer 175 společnosti KLM v Amsterdamu. Foto: KLM

Letiště opět čelí velkému nedostatku personálu.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Inu tak se holt bude litat jinudy, kdyz se Holandanum nechce delat…

Ondra

Když něčemu nerozumíš, není vůbec nutný se vyjadřovat.

cestující

Nikdy bych si nedovolil hansovním Nizozemcům radit, jak mají dělat byznys. Jsou v tom 300 let před námi. I uprostřed covidu byly spoje KLM prvními, které létaly (i včetně pražské linky!) Mají za to můj respekt. Důvodem, proč teď nestíhají, je až nečekaně dobré zotavení letecké dopravy, dobrý tržní model a velmi dobře nastavené krátké přestupy v AMS, což teď drhne. Letěl jsem přes AMS v minulém týdnu 2x a bohužel musím potvrdit, že mnoho spojů bylo opožděno. Pokud by to byla Dubaj, s běžnými přestupními dobami 3-6 hodin, tak by to stíhal každý… ale AMS normálně funguje s přestupy… Číst vice »

Jirka

Troufám si říct, že mezi Amstrem a Dubají je dost velký rozdíl ve struktuře feedovacích letů. Feedovací lety KLM létají na blízká letiště v Evropě s frekvencí několik letů denně za použití menších letadel. Dubaj má vzhledem ke své geografické poloze podstatně míň tipických feedovacích destinací, které jsou navíc dál a tím pádem je 1*denně obslouží nejmenší letadlo ve flotile Emirates, což je 777. Čili předpokládám, že personál v Amstru, bude muset odbavit větší počet letů, než v Dubaji.

cestující

To s Vámi souhlasím. Aktuální problém v AMS je průchod check-inem a rentgenem a áký se to tedy těch, kteří začínají svoji cestu v AMS. Čeká se třeba 1h + 1,5h, na co už v Schenghenu dávno nejsme zvyklí. Proto také to rušení spojů, protože není možné vytahovat z fronty před rentgenem prioritně každého druhého cestujícího a nebo pořád přehazovat zavazadla v již naložených letadlech. Pokud letíte s přestupem (většina cestujících), tak se Vás to vůbec netýká, protože jste celou dobu v tranzitní zóně. KLM nyní omezuje právě možnost zahájení nové přepravy z AMS, ale přestupy fungují normálně (byť aktuálně… Číst vice »

Adam

Možná nebylo šťastné ty lidi tak rychle propouštět….

Air Traveller

a co byste s nimi delal?

Adam

Ty lidi si našli praci jinde, v oborech, které nejsou tak zasazeni covidem a nechtějí se vracet do nejisté práce na letisti, kde je při prvním zakaslani národa zase pěkné propustí.

Air Traveller

ale to jste mi neodpovedel na otazku. ja se ptal, co byste s nimi ty dva roky delal? uvedomujete si, kolik delaji jen mzdove naklady tech nekolika tisic lidi (mesicne) , ktere byste drzel a nevedel, kdy je zas budete potrebovat? nikdo nevedel (a nemohl tusit), kdy prijde relativne bezproblemova varianta jako omikron. meli jsme stesti, prisla po necelych dvou letech. taky mohla prijit za 4 roky. a napovim … i kdyby slo treba jen o 1000 lidi, ktere by drzeli, tak se jedna v prepoctu mesicne o 70 milionu (pokud naklady na zamestnance budou 70 tisic). za rok 840… Číst vice »

Adam

Vemte si příklad Skodovky. Nebyl materiál a tisíce lidi bylo měsíce na překážce. Dostávali i víc, než je zákonem dané. Nepropustili nikoho, jen přirozená fluktuace a odchody do důchodu.

Air Traveller

ano, ale v ty skodovce jsi vedel, ze problém mas na mesic ci na dva. navic skodovka stale vyrabela ostatni modely (ani vypadek tykajici se kabelovych svazku, ani vypadek tykajici se vyplni dveri, coz jsou posledni dva vyraznejsi problemy se netykal cele flotily).

v pripade covidu se obecne problemy ocekavaly na leta.

David

Ať si každý uvědomí, kolikrát letí letos a kolikrát minulý rok.
U mě je ten poměr 3 / 14 asi tak a zaměstnanci nejsou z jistých důvodů.

Zbyněk

Po bitvě každý generál

slsp

Co s nimi robili inde, ze (az take) problemy nemaju?

slsp

Sakra, to patrilo nizsie…

Air Traveller

ale jo, maju … jen se o tom u nas tolik nepise.

obrovske problémy meli v londyne – vypadky kvuli nedostatku lidi tam suzovaly terminal pet skoro cely duben.

obrovske problemy meli v dubnu (plus mi us) v dublinu.

atd atd.

Filip

V Dublinu maji problemy porad, letel jsem na 2x minulej tyden. Pokazde (ct. vecer, patek brzy rano — 4:30) fronta na security ~1h, FastTrack vyprodany od brezna a i tam se ceka 30 minut. Ale proti AMS jeste zlate, v novinach zpravy o tom, jak lide cekaji pres ctyri hodiny, nez projdou dovnitr, jak se musi povolavat hranicni policie, protoze po vsem tom cekani se jim security zavre pred nosem a dav se bouri. Pred dvema tydny se zavrela dalnice na letiste, aby uz vic lidi neprijizdelo. Ted jsem nekde videl navrh, jestli by se nemela povolat armada a pomoct,… Číst vice »

Petr

Tyhle zprávy mi připomínají vtip, co nedávno trendoval na Twitteru. – 2000: Studuj vysokou, nebo se budeš živit smažením hranolků. – 2008: Co tím myslíš, že nemůžeš najít práci? Smažení hranolků ti není dost dobrý? – 2015: Chceš 150 Kč na hodinu za smažení hranolků? Ti mladí nemají soudnost. – 2021: Proč nechce nikdo smažit hranolky? S tím personálem v cestovním ruchu je to stejné. Během covidu se společnost tvářila, jaký je to póvl, který neumí nic užitečného a nezaslouží si žádnou podporu. Tak teď můžou koupáci ve slamácích ve dvoukilometrové frontě sledovat, jak jim odlétá letadlo do Egypta, protože… Číst vice »

Zdenek

Hlavně si vzít do úst koupáky, lacine:-(

RHood

Jste Zdeněk Kříž, majite a ředitel Siam Travel, místopředseda ACK ČR ?

Air Traveller

rhood si hraje na detektiva? 😀

RHood

Minule jste mi doporučil vrátit se do školních lavic a doplnit si vzdělaní z fyziky. Váš výše uvedený příspěvek:

„ale jo, maju … jen se o tom u nas tolik nepise.

obrovske problémy meli v londyne – vypadky kvuli nedostatku lidi tam suzovaly terminal pet skoro cely duben.

obrovske problemy meli v dubnu (plus mi us) v dublinu.

atd atd.“

Z češtiny za 5. Pokud píšete z mobilu, taky si v mobilu můžete nastavit kontrolu pravopisu, nebo si nastavte primární jazyk na češtinu.

Air Traveller

hmm… vskutku dulezite to vedet… skoro az zasadni.

Pezos

– 2022: Vy, smažiči hranolek, jste si žili nad poměry a to musí skončit (předsedkyně sněmovny s platem kolem 200 tisíc měsíčně).

Marty-t

– 2023: a protože jsme jako restaurace neměli na úhradu nedoplatku roční faktury za plyn spotřebovaný na smažení, tak končíme a všechny zaměstnance propouštíme…