Klienty Čedoku bude do exotiky vozit LOT s dreamlinerem, Luke Air po prvním letu skončil

Boeing 787-8 společnost LOT v Katovicích. Foto: Piotr Adamczyk / Katowice AirportBoeing 787-8 společnost LOT v Katovicích. Foto: Piotr Adamczyk / Katowice Airport

Čedok vysvětluje náhlou změnu dopravce provozními důvody.

47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Adrian

S B787 LOTu jsem měl párkrát zkušenost a myslím, že pro koupácké lety to je prima volba. Relativně dost místa na palubě, sice uspořádání sedadel 3-3-3 oproti 2-4-2 u A332 je trochu horší, ale pohodlné to je taky. Navíc je tam IFE a obecně to působí celkem světle a prostorně.
Jen je zapotřebí trefit na dobrou posádku, měl jsem tu čest před covidem 2018 a 2019 a teda ty rozmrzelé, naštvané a trochu arogantní obličeje mi ty cesty trochu pokazily. Jakékoliv přání mimo standardní nabídku byl problém, který nešlo vyřešit a připadal jsem si, jak osina v zadku.

Jan

LukeAir miri do insolvence

Anonymus

Ted jde o to, jaky druh insolvence.

lvy

No nevím, já jsem byl z B787 velice zklamaný jak po stránce místa, tak po stránce hluku. Zlatá A330 nebo ještě lépe A320Neo. A350 jsem zatím neměl tu čest.

Air Traveller

a jaka spolecnost? bez uvedeni spolecnosti je to jen takove placnuti…

jam

zjevne to nebylo jal:)

Y.K.

Musíte být více konkrétní. Místo je čistě věc dopravce, jakou má konfiguraci a hluk je velmi různý na různých místech kabiny, tedy se musí porovnávat srovnatelná místa.

Anonymus

Čedok spadá pod nějakou polskou skupinu, ne? A ta spolupracuje s Lotem, to už nebyl takový problém. Překvapuje mě ale změna dopravce po jednom jediném letu. Tam musel být někaký průser nebo porušení smlouvy brutální.

Pikenin

tak to je paráda…Dreamliner z PRG a LOT k tomu,to mě přijde jako jinej level než ten Luke air.Otázka je,jak a jestli se to promítne do konečné ceny zajezdu pro pax

Chronosphere

Polská cestovka,polský dopravce.
V Polsce podnikání funguje jinak.
A nemusí to loupáky mrzet, změna je to k lepšímu, aspoň co se týče letadla.
A nouzové situace mají Poláci s tímto strojem už vyzkoušené 🥴

Tom

Vyzkoušené je mají s B 767.

michal82

Jsem zvědav zda LOT nezkusí rozlétat příští léto nějaké dálkové linky přímo z Prahy. Jako třeba Vietnam, USA, Canada

Ondra

Tak na to jsem také zvědavý. Už se o tom mluvilo pár let zpátky, v souvislosti s jejich bází v Budapešti, krok by to byl pro Prahu rozhodně přínosný 🙂

Apex

Jakkoliv by to mohlo znít zajímavě, tak nemyslím. Ekonomické výsledky takového pokusu v BUD varují…

Air Traveller

Ne, nezkusí. Jedinou výjimkou s nějakou šancí je ten Vietnam díky silné komunitě u nás.

kanada a usa jsou jen takový vlhký sen – praha let do těhto destinací bez husté sítě návazných spojů na druhém konci nezaplní. a lot zas tak moc návaznýách letů na united nemá.

z prahy má na ameriku / kanadu smysl jen pro dopravce, který bude mít na americké straně hustou síť návazných spojení – takže v úvahu přichází jen americké legacy aerolinky.

Javert

Příští léto dost možná zažijeme knock-on efekt zvyšování cen zboží a služeb a změnu spotřebitelského chování, které pravděpodobně nezvýší poptávku o létání více než třeba letos. Notabene do destinací mimo kontinent. Ale třeba se mýlím.

Anonymus

Pochybuju

L. T.

Myslim si, ze tohle je spise nejake zbozne prani politiku statu V4. Z hlediska obchodniho modelu LOTu by nedavalo otevreni baze v Praze moc smysl, protoze by si tim pripadne kanibalizovali svuj vlastni hub ve WAW.
Baze v BUD je pouhym politickym projektem pana Orbana a madarska vlada do jejiho fungovani nalila obrovske penize.

jam

zadny hub v praze neni potreba pri feederu do waw, z prahy budu vozit jen koupaky v lepsim komfortu nez sw na kanary.sw (pardon csa) by se mohli s obdivem podivat (na lot), jak se dela byznys se statni podporou i kdyz je pravda,za my cesi jsme radsi zalezli doma za peci, coz letici nevyrobi.

Hana

Doufám, že tuhle změnu využijeme nevrátí nám v listopadu do Punta Cany to původní.

Cestujici

Kolik má LOT Dreamlineru?

David

8x v konfiguraci 787-8 a 7x v konfiguraci 787-9. V současné době mají 6 Dreamlinerů uzemněných.

Juraj

Rozdíl v komfortu… ale jo.
Dreamliner má modernější interiér, větší okna a jiné vychytávky, ale zase A330 v uspořádání 2+4+2 má širší sedadla a nikdo nemusí přelézat dva lidi, aby se dostal do uličky. Nakonec asi největší rozdíl je entertainment, který u Luke Air není vůbec.

Mysel

Plus u delsich letu je hodne znat lepsi pretlakovani kabiny v Dreamlineru.

Hasler

V čem ten rozdíl je hodně znát? Nerýpu, ptám se. Letěl jsem hodně typy, krom právě A350 a B787 ale rozdíl jsem asi nezaznamenal. Tak by mne zajímalo jak se to projevuje, díky.

anon

Je tam vlhci vzduch a vyssi tlak. Osobne to vnimam tim, ze me po letu neobtezuje suchy nos a celkove je clovek mene unaveny cestou (i kdyz jsou ostatni dulezitejsi faktory, ktere maji vetsi vliv).

Mysel

On ne kazdy je na to citlivy, ale vetsina lidi ten vyssi tlak zaznamena a vsimne si mensi unavy po delsim letu atd. Ale je to skutecne individualni zalezitost.

Air Traveller

naprostá většina lidí ten tlak vůbec nezaznamená.

Mysel

Tlak nezaznamena nikdo. Vetsina lidi zaznamena mensi unavu po dlouhem letu. Vetsina, nikoli vsichni.

Y.K.

Ten rozdíl asi nebude úplně přímo vnímatelný, ale dlouhodobý pobyt (pro netrénované) v nižším tlaku a vysušeném vzduchu způsobuje únavu, dehydrataci, prostě k jet lagu přidává další nepříjemné faktory.

Člověk by měl z modernějších typů (A350, B787) vylézt méně unavený.

Hasler

Díky všem za odpovědi. U příštích cest se na to schválně zaměřím. Ale já jsem zrovna typ co moc v letadle nespí, takže jsem unavenej po výstupu skoro odkudkoliv… 😀

Juraj

Toto jsem třeba subjektívně nikdy nezaznamenal, ani v 787, ani v A350, a to jsem o tom věděl, takže tam byl prostor pro placebo efekt. Ale zároveň to nezpochybňuji – každý to vnímá trochu jinak a je to rozhodně plus u novějších typů.

Walker

Hasler nechtel rejpat, ale ja si lehce rejpnu 🙂
Pokud je usporadani 2+4+2 nebo 2+3+2, tak v obou pripadech staci prelezat jednoho clovek a ne dva. Pokud tedy clovek naschval nechce prudit ostatni vic nez je potreba 🙂

Ale jinak s Vami souhlasim, to jen tak pro poradek.

Fabo

No právě. To v Dreamlineru neplatí, protože ten má 3-3-3

xcon

Treba prikupit to biznis sedadlo a pocty su hned ine 🙂

Lum

Je to tak. Dreamliner je uvnitr hodne tesny … zlata A330 nebo 777

jam

kupte si vlastni 777-9 a tyto problemu mit nebudete:)

Tom

Rozhodně krok vpřed!

Jakub

Platí stále, že bude to letadlo v Praze bázované, nebo to LOT s Čedokem budou řešit jinak?

MaraSourak

To je ovsem paráda, Dreamlinerem primo z Prahy do exotiky, je skvely napad!

Lucky

Luke Air má na svém letadle plánovanou velkou údržbu v Neapoli. Po jejím provedení což by mělo být cca 6 týdnů se vrátí zpět jejich A330.

Petr

A to chytri manazeri z LukeAir nevedeli pred podpisem smlouvy, ze letadlo ma jit do udrzby ? omg

Y.K.

Tak vzhledem k tomu, že hned mají další den Dreamliner to nejspíše Čedoku dali vědět a ten hledal záskok. Taková služba nebývá na zavolání.

Jana

Podle vseho se jiz nevrati.

LiborV

Čedok nevylučuje, že se Luke Air na jejich lety vrátí. Zdá se, že nebyli spokojení s některými věcmi ze smlouvy. Třeba velká údržba letadla bez náhrady. Uvidíme zda zůstanou u Lotu nebo se domluví na pokračování s Luke Air.

Air Traveller

A to chlapci nevěděli dřív? .)

Jonáš

Luke Air měl pro Čedok létat už od léta, takže to není tak, že po prvním letu šel na plánovou údržbu !!!
Je to jen blbá shoda náhod.