Kde jsou nové motoráky pro Kladno? Vlekoucí se tendr míří ke zrušení, dráhy věří v nižší cenu
RegioShark od výrobce Pesa Bydgoszcz. Autor: České dráhy
Na trati Praha – Kladno se letos měly objevit první nové motoráky vzešlé z tendru, který byl vypsán v létě
A to pan Sůra psal, že máme čekat na výsledky. Kdo to měl původně vyhrát?
Logiku dává sjednocení flotily, ale nehraje čas. Že
by se příchodem Štěpána do integrátora změnily priority kraje?
Pokud se nemýlím, tak ROPIDu se právě nelíbily dveře na klasickém 844.
Podle mě se na Kladno přesunou uvolněné 854+Bdtn, které dosud jezdí na Rakovník, Tanvald, Písek/ČB, poté co tam nastoupí konkurence. Sice chybí klimatizace, ale jinak jsou to pohodlné vagony i pro delší cestování, určitě řádově lepší než řada 814 – regionova.
No, nevím jak místní frekvence „uvítá“ likvidaci dosavadní alespoň částečné nízkopodlažnosti nabízené „regiokřápy“ = nemyslím si, že by jich většina zajásala.
Většina stanic na této trati stejně není bezbariérová, takže i do regionovy je třeba překonat „schod“. Bdtn ale zato mají vyhrazený prostor pro kola/kočárky a ne jako regionova, kde dvě kola zaberou osm míst k sezení.
A on snad teď někdo běžně jezdí s kolem z Prahy třeba do Nového Strašecí „regiokřápem“ (s přestupem v Kladně)? Do naprosté většiny skutečně „cyklisticky zájmových“ zastávek přece už nyní ta vámi vysněná vozidla jezdí minimálně jednou za dvě hodiny, navíc v cyklisty dost využívaných dobách, ale třeba pro cestující s kočárky, kterých je mezi těmi místními asi víc než cyklistů, je ten „regiokřáp“ (bohužel) stále výhodnější.
Pochybuji.
Sp vlaky s lokomotivou by skutečně 854 nahradit měla.
Nejsmutnější na tom je, že díky mediálnímu tlaku novinářů nebude dvoukolejná elektrizovaná trať Praha – Kladno bohužel nikdy. Opraví se Masaryčka, Negrelák, možná někdy i kladenské nádraží a to bude asi tak všechno. Dokud rekonstrukci trati na úroveň konce 20.století budou novináři označovat jako „rychlodráhu na letiště“, tak proti tomu bude protestovat kdejaká bába z Dejvic nebo Hostivic, která si o tom přečte článek v Blesku nebo v MF Dnes, protože rychlodráha je ještě větší zlo než dálnice.
Nemyslím, že si to vymysleli novináři. Ti jen papouškují to, co zaslechnou nebo přečtou jinde. O rychlodráze tu přece už několik desetiletí hovoří hlavně vedení Prahy, a na vedení přes Prahu 6 ani tak nenadává kdejaká babka, ale spíš vedení Prahy 6 si slibuje získání atraktivních pozemků, když by se trať dala do tunelu. Ty amatéry samozřejmě nezajímá, kolik to stojí. Volné pozemky se určitě zhodnotí víc.
Kdo to byl býval čekal,že ? To bylo keců,prezentačních jízd a kde nic,tu nic
Však on i nadále postačí žlutozelený mor,kde si musíte po každé jízdě po této trati nechat vyměnit zadní část těla.
Beztak je to paradox a ostuda této země,že do dvou největších měst Stč kraje,vedou neeletrifikované tratě,lokálního typu
Nu, ostuda jak před kým. V některých zemích už nemají města velikosti Kladna ani tu trať…
A uplne v pohode tam zijou a nestehuji se za kolejema, zahada, co? 🙂
Verze Desiro 2.0 po 11 letech.
Návodná otázka 😀 😀
Kejhání na téma rozklad železnice, když si dopravce vytírá s požadavky objednavatel pr.el a nedodal slíbená vozidla se tentokrát nedočkáme? Požadavků na zrušení krajů, protože v důsledku jejich objednávek lidi musí jezdit starými ojetými šroty (714 s Bnp a 814) taky ne? Jak zvláštní….
Na rakovnické rychlíky a na Švejky kdosi sliboval pronajatá Desira už někdy v roce 2010…
Teď se už nikomu nebude chtít, když to bylo předem označeno za kejhání. 😉
V poho, tak nám tady nechte dal Bixi a loko 714…..vždy byl Kladeňák za blbečka pro Pražáka a dobrá pracovní síla, tak holt nám to bude stačit dále. Co na tom, že kde do jaké p…. e na Moravě jezdí daleko lepší věci. Můžeme se dále sedmdesátkou kodrcat do Prahy
Ale do Kladna jezdí ten správný dopravce, tak musí stačit i rybáky.
a nebo od jiných ojetiny… jo Praha, má co si zaslouží….
Zrovna vlaky do Kladna jsou Praze a pražákům (na rozdíl třeba od Berounů a Benešovů) fakt k ničemu, na výlety do Kladna nikdo nejezdí…
Cim to tedy je ze v rychlicich nestaci o vikendu 16 mist pro kola?
A oni ti cyklisté snad jezdí do Kladna?
16 kol? To bývá na trati 231 o víkendu v jednom voze. A jedou tři vozy. 🙂
V rychlících – tyto nejsou předmětem této debaty o nových motorácích, majících nahradit regionovy kolem Kladna.
Jaký že soukromý dopravce v současné době disponuje NOVÝMI vozidly vhodného typu?
Vhodných vozidel na trhu je dostatek a kdyby se před rokem a něco nebagrovalo tomu správnému molochu formou bianco šeku, ale proběhla řádná soutěž, mohli být ta vhodná vozidla už ve výrobě. Bohužel Ropid+IDSK mají toho správného dopravce mimořádně rádi a prachy mu sypou v podstatě bez jakýchkoliv požadavků, možná proto, že tento dopravce má na oplátku rád (vedení) Ropid+IDSK, kdo ví.
Podobně jako si ROPID došlapoval na KŽC s jeho 810 do Čakovic nebo jako si došlapuje na Arrivu s 845* do Roztok? Bez nízkopodlažnosti, bez klimy. Nebo „nesprávní dopravci“ se nekritizujou?
* Osobně mám skóre Limeta vs. Desiro asi 40:60, tomu se fakt nedá říkat náhrada.
„Osobně mám skóre Limeta vs. Desiro asi 40:60, tomu se fakt nedá říkat náhrada.“ Což je ovšem smůla Vás jako konkrétní osoby – já „tangentu“ sleduji průběžně už od jejího vzniku, což samozřejmě nepominulo ani po změně dopravce, takže vím i leccos ze „zákulisí“, a mohu proto zodpovědně tvrdit, že od doby, kdy se do provozu na ní dostala „desira“, je pracovních dnů, kdy na ní jezdilo jen jedno či žádné, určitě výrazně méně než těch, kdy jezdila dvě, a ve dnech volna, kdy i s velkou rezervou stačí jen dvoje vlakové náležitosti, je nasazování „desir“ téměř vždy zcela stoprocentní.… Číst vice »
Já to plně chápu, držet 1/3 vozidel jako zálohu je nesmysl. Dokonce mi víc vyhovuje i Limeta (tedy tichý oddíl/bývalá první třída, běžný oddíl je mi poněkud stísněný v oblasti kolen). Já předřečníkovi dokazuju, že žádný železniční dopravce v pražský dopravě neni ani zdaleka 100%. A ani to nečekám. Ale nebudu kritizovat jednoho a omlouvat/ignorovat stejný věci u druhýho.
Bixi a 714 tady mají posledních pár měsíců života..
„REKO Bixů“ s těmi strašnými španělskými „tramvajovými“ sedadly, jejichž dodání sjednal tehdejší ministr zahraničí Dienstbier jako československou „pomoc zdevastovanému španělskému hospodářství“, asi nikdo litovat nebude – ale jinak je vozidel s „vyhlídkovou“ skříní typu „krátký Balm“ docela škoda: kdyby bylo k dispozici něco podobně „skleníkovitého“ ve verzi odpovídající konstrukčně současné době (a třeba i se střední nízkopodlažní částí), na mnohé regionální tratě by se to určitě hodilo …
Jen poznámku k těm Balmům. Původní interiér byl lepší i se sedadly než po té šílené rekonstrukci. V těch sedačkách se nedá sedět. Jinak jízda bývala příjemná, ale tak do 50km/h, protože na normálním svršku měl člověk dojem, že na kolejích se to neudrží. S lepšími podvozky by se to mohlo znovu vyrábět (samozřejmě trošku odpovídající dnešku – ale princip dobrý).
„(samozřejmě trošku odpovídající dnešku – ale princip dobrý).“
Dnes už takový vůz nikdo nebude vyrábět,protože princip je špatný.Nepomůžou lepší podvozky,ani sedadla… 🙂
Ten titulek je pro leckteré příznivce drah železných velmi povzbuzující: „VLEKOUCÍ SE TENDR“…
Nepsal před časem kolega Sůra že už je jasno a výsledek bude „šrapnel“?
Nepsal.
https://zdopravy.cz/regiojet-podepsal-smlouvu-na-7-jednotek-elf-eu-pro-ustecky-kraj-24839/#comments
Jan Sůra
Jsem opravdu velmi zvědav, co budete říkat, až se dozvíte výsledek soutěž na dodávku DMU pro České dráhy na trať Praha – Kladno.
….
X 1
Pesa Regioshark nebo 861 ŽOS Vrůtky.
Prostě výqět quality. 😉
….
Jan Sůra
někdo jiný:)nicméně se těším na ty reakce:-)
….
Jan Sůra
nesmím ani naznačovat))nicméně se opravdu těším na ty, co tu blábolí o polské kvalitě:-)
Polské žraloky dodělávali v DKV Plzeň. Kdepak si Žlutý Spasitel nechá dodělávat svá polská vozidla?
Kylchap: nech to na něm…
Hlavně že máte starost o Jančurova vozidla, měl byste radši řešit, že do Kladna jezdí ojeté šroty.
Zrovna v době rekonstrukce negreláku to hoří o něco míň, odliv počtu cestujících, když to nejezdí až do centra, je docela znatelný.
A navíc jsou o to víc potřebné vratné soupravy …
a co považujete za šrapnel a z čeho usuzujete, že jsem psal, že je jasno?
z toho že píšete že to bude někdo jiný než Pesa nebo Vrůtky a že se těšíte na reakce?
A? Vítězství v soutěži neznamená automaticky uzavření smlouvy.
AAA, Honza Sura
Tak osobně považuju za šrapnel samotný fakt, že bude asi soutěž zrušena a do Kladna bude v podání nového vedení ČD, KULOVÝ.
Ve finále se do Ocelového města svezem nejlepším vozem ex DB motorákem Arrivy.
Tak tomu se opravdu dá říct šrapnel. 😉
Bůh ochraňuj kolejnicu
A kdo teda vyhrál? Nebo je to stále tajné i když smlouva zřejmě nebude?
Není to podstatné:-)
Jan Sura: Že by Číňani? Nebo Škoda vyvine nové jednotky?
Psst, nesmí se ani naznačovat a stejně to není podstatné 🙂
Nevim na co soudruzi cekaji? Na nahradu soukromnikem?Na draty? Myslim, ze nemuseji mit strach z toho, ze by jim ty lepsi motoraky pak zbyly a nebylo je kam presunout.
Stavbu elektrifikované železnice na letiště a Kladno byla již několikrát zaříznuta. Starostové Prahy 6 Bém a Chalupa, později Slamečka, který si poblíž Buštěhradky koupil vilu.
A dobře udělali. Ješte by ten nenáviděný žlutý dopravce začal jezdit až na letiště! Buštěhradku si rozvracet nenecháme!
Inu, motoráky přece nevyrábí Škoda a Kupec má své jasně dané úkoly, kvůli nimž byl instalován do funkce …
Železničář v důchodu: Regiopantery měli před několika lety také jen na papíře. A pokud by šel nahradit elektrotor dieslovým motorem, měla by Škoda v rámci sjednocení vozového parku velkou šanci.
Dovolím si jen dva upřesňující dotazy:
– kolik roků je těch „několik“?
– zkusil už mezitím za tu dobu někdo aspoň „na papíře“ udělat „dieselový Regiopanter“, byť třeba v podobě nějakých elektrocentrál situovaných v představcích krajních vozů?
Děkuji za kvalifikované odpovědi …
jako na ostatnich neelektrizovanych tratich cekaji na nahradu soukromnikem. koupit motorak je tak nadlidskej ukol, ze to zvladlo csad ceske budejovice, ale nabrezi ma svy postupy a strategie asi…
„csad ceske budejovice“ ovšem nezvládlo „koupit motorák“, ale koupilo už zaběhlou firmu a jen rozšířilo její dosavadní aktivity nákupem ojetin, nikoli objednávkou nových vozidel, kterou, pokud vím, neudělalo žádnou ani dodnes …
Původně to měla být samostatná soutěž na Kladno, teď se to bude spojovat s celorepublikovou soutěží s novými smlouvami s kraji a tím to hne cenou dolů, je to opravdu tak nepochopitelné a nelogické?
Je to zcela pochopitelné, akorát to holt mělo přijít dřív. Někdy to pak působí tak, že se nechce. A člověk přestává věřit.
Ono tady v Kladně holt neležíme na koridoru a ta trať podle toho taky vypadá. Jak to vzniklo za France Josefa tak je to de facto v tom samém stádiu dodnes. Kladeňáci byli vždy více zvyklí jezdit busem nebo autem na Prahu a není divu, protože bus obslouží de facto celé město při průjezdu, u auta je to jasné no a koleje ty jsou bohužel v Kladně dost stranou mimo město. Takže ono nějaké divoké investice alespoň na ten směr sem asi čekat moc nelze a i kdyby, otázka je zda by se vůbec ekonomicky nějak vyplatili.
Tak úplně zoufalé vedení trati po Kladně nění (nemyslím výchozí „hlavní nádraží“, ale Dubí/Švermov) – kdyby železnice z Kladna do Prahy nabízela slušné spojení, své cestující by si našla – odpadlo by riziko poskakování před Prahou a po Evropské, nutnost přestupu při cestě do centra i okolí žst Dejvice.
Možná, ale vezměte si Švermov – dost daleko do té obydlené čtvrti zastávka samotná leží de facto v bývalé Poldovce, či spíše na jejím okraji. Dubí no něco podobného a navíc v těch blízkých domech – samá tma co tam bydlí. Použitelný celkem je Ostrovec a Kladno město, ale je to o tom co jsem psal, zda kvůli tomuto by se ty investice vyplatili.
Podívejte na ostatní větší města v kraji. Třeba Beroun nebo Benešov, tam taky není nádražív centru. A vlaky jezdí plné, protože je to v dnešním provozu na silnici nejlepší varianta dopravy. A zrovna v Kladně s poměrně širokou sítí MHD je to jen o organizaci MHD, která by lidi, kteří nechtějí docházet pěšky, k železnici přiblížila. I když jde o přestup, pořád je to příjemnější, než poskakování vplném autobusu. A mluvím z vlstní z kušenosti, raději jdu o 12 min. pěšky na vlak, než jet autobusem, který mám 3 min. od domu, než poskakovat busem. Jde však o to nabídnout… Číst vice »
Souhlasím, hlavně v případě železnice je o zkulturnění prostředí, konkrétně v Berouně díky novému autobusovému nádraží v těsné blízkosti vlakového, vybudování P+R parkoviště přestalo být nádraží vnímáno jako kdesi mimo civilizaci. A v kombinaci se zhoršující situací na D5 si nachází nové a nové cestující.
(Ještě více pak nádraží pomůže bytová výstavba místo Tiby a silniční propojení se sídlištěm Litava pod dálničním mostě, pak skončí poslední bariéry, pokud samozřejmě vynecháme samotnou dálnici)
V Benešově není v centru? Pravda rovnou přes náměstí vlak nejede, ale jinak je to z něj cca 700 metrů….
Jenže celý Benešov není jen centrum a náměstí, ale i rozsáhlá a stále se rozrůstající obytná zástavba v severní části města vzdálená od náměstí víc než 1 km na v podstatě opačnou stranu za centrem, kterou trať přímo prochází – ale ačkoli se pro zřízení nové zastávky v oblasti bývalého hradla Tužinka v návaznosti na „koridorizaci“ trati nabízely výborné podmínky, Benešovští její vznik „moudře“ odmítli, a tak tam teď místo ní mají jen vysoké protihlukové bariéry a na nádraží cca 1,5 km dlouhou pěší procházku (leda by náhodou zrovna jel nějaký místní autobus) …
Nebo jedou v mnoha případech od Lídlu busem na Roztyly
To možná bude pravda – jen nevím, je-li to třeba v ranní špičce do centrálnějších oblastí Prahy rychlejší a pohodlnější než cesta byť i jen zastávkovým osobním vlakem. Ale samozřejmě záleží na konkrétním cíli cesty.
Teď už moc ne, dříve jezdilo busem z Benešova do Prahy výrazně víc lidí.
O něco víc, rozhodně jich jezdí dost vzhledem k faktu, že na PID se dá jen vlakem.
reaguji jen na tvrzení “ Benešov, tam taky není nádražív centru“
ne na to jak je to kam daleko z které periferie
Vlak doveze lidi v Praze až do města, takže tam zase může jeden přestup odpadnout.
Dubí jsem – a to je velká fantazie, přiznávám – uvedl jako potenciální prostor pro větší odstavnou stanici, s provozní údržbou souprav. Ostrovec a město OK, Švermov – jak už napsal Mirek – ve spojení s MHD může obsloužit dost rozlehlou oblast. Samozřejmě by to chtělo investice do vozidel i tratí jak na železnici, tak v kladenské MHD, ale osobně jsem přesvědčen, že by to byla investice rozumná.
Je fantasticky, ze na elektrifikovany trate byly s velkou slavou nasazeny jednotky RegioShark, ale tam, kde by realne davaly smysl se rusi tendry a nevi se, co dal. Tleskam.
Tak budou volnější 854, mohly by možná nahradit regionovy.
No to by tedy byla výhra! Jeden líný předělaný starý střep by nahradil podobný… O nutnosti šplhat do schodů nemluvě.
Nic proti, ale 854 sebou za jízdy aspoň neháže jak ždímající Tatramatka. A ti, co mají výrazně přes 180 cm, ocení jakés takés místo na nohy navíc.
Což taky není to, co bychom na tuto trať potřebovali – svižné vozidlo, s rychlou výměnou cestujících, nízkopodlažní… Na tuhle trať se 50 let dlabe – od té doby, co se začalo koketovat se zrušením masaryčky. Hlavně že zachránci železniceš snášejí argumenty, proč je naprosto nezbytné zachovat vlaky z Hodonína do Čejče, ale že mezi PH a KL je železnice naprosto zoufalá a přitom by fakt měla koho a kam vozit, to nikoho z „klubu přátel lokálek“ netrápí. To samé platí třeba pro železniční spojení Čechy-Bavorsko, kde proudí množství lidí i zboží, ale železnice je silně nepoužitelná.
Zrušení Masaryčky se plánuje znatelně déle než padesát let …
No, znatelně déle, to bych netvrdil – nějaké takové vize (zaústění trati z Negrelliho viaduktu do navrhovaného podzemního kolejiště ve „spodním patře“ hlavního nádraží, apod.) sice vznikaly už před asi 60 roky (v dobách vzniku SPŽUP), ale pokud vím, většinou to byly jen vize týkající se spíše hodně vzdáleného výhledu než něco, co by mělo skutečně realistickou a reálnou podobu aspoň na úrovni podrobnější studie.
Vlaky do Čejče a Mutěnic jsou povinnoost!!! Zrušit je a nutit lidi jezdit busem, kde nejsou stolečky a toalety, to je zločin proti lidskosti. Že tam kdenevedou koleje bus musí stačit šotoušky netrápí, tam nejezdím, tam mě nechtějí, slovy jistého Michala Rocka z Alternativního webu. 😀
Tak jsem na základě dnešní debaty vytáhl z knihovny titul „Protektorátní Praha jako německé město“, která se zabývá vesměs nerealizovanými vizemi německých architektů a urbanistů na přestavbu Prahy na říšské město (pro árijské obyvatelstvo). Samozřejmě se řešil i „ŽUP“. Skica z roku 1940 předpokládá ukončení „dejvické“ tratě už v nákladovém nádraží Červený Vrch (analogie Žižkova), Masaryčka a Negrelliho viadukt neexistují, osobní doprava od Kralup je vedena na hl.n., ovšem od Sedlce po pravém břehu Vltavy (tunely Zoo a Bulovka). Osobní vlaky od Kladna na Smíchov, nákladní odbočkou ze Semmeringu směr Krč. Plán okolí hlavního nádraží z roku 1941rovněž s Masaryčkou… Číst vice »
Někdy bohužel. Zrušit ve městě železnici a nahradit ji silnicemi by snad ani zdejší železniční vizionáři nechtěli, nebo ano?
V Praze snad teď už ne (to spíše chce leckdo železnici tlačit pod zem), ale třeba v Brně se jich stále nachází víc než dost …
A co těch 40 mld, co se tam nasype
Jakých 40 mld., kam? Nerozumím.
Jako že zrušíme lokálku X a přesunem tam NIMBYsty z Prahy 6 když jim teda vadí vlak a potom budem moct postavit pořádnou trať Praha – Kladno? Obávám se že to v současnym zřízení neprojde… No a i kdyby prošlo, tak už narážíme jen na aktivisty, ekoteroristy, byrokratickej aparát… Bohudík / bohužel nejsme v Číně.
V zemi kde 4,5km tunelová přeložka plní přední stránky celostátních novin se pořádná infrastuktura nikdy nepostaví. Železniční už vůbec ne. Bez ohledu na to co se kde zruší. Peníze jsou totiž až ten poslední problém.
tak pokud to byla prvni tunelova prelozka techto parametru, ktera kdy vznikla, tak si misto na titulnich strankach urcite zaslouzila…
Kdyby byla první na světě tak souhlas.
Není to proto, že trať do Kladna má zastánců dost? Možná, kdyby někdo oprášil její zkrácení k okraji Prahy, ozvali by se taky. Nakonec, sám píšete „přátel lokálek“, a tohle není lokálka. Tak si nevybíjejte zlost. Myslím, že ani oni nechtějí úpadek ostatních tratí.