Kde jsou nové motoráky pro Kladno? Vlekoucí se tendr míří ke zrušení, dráhy věří v nižší cenu

RegioShark od výrobce Pesa Bydgoszcz. Autor: České dráhyRegioShark od výrobce Pesa Bydgoszcz. Autor: České dráhy

Na trati Praha – Kladno se letos měly objevit první nové motoráky vzešlé z tendru, který byl vypsán v létě

Na trati Praha – Kladno se letos měly objevit první nové motoráky vzešlé z tendru, který byl vypsán v létě 2017. Po téměř dvou letech ale soutěž Českých drah na deset vozidel stále není uzavřena a nejspíš bude zrušena.

„Linka Praha – Kladno patří mezi ty vůbec nejvytíženější neelektrifikované tratě u nás. Proto je přirozené, že jsme se se Středočeským krajem dohodli na brzké modernizaci vlaků právě zde,“ tvrdil v srpnu 2017 tehdejší šéf drah Pavel Krtek.

Brzká modernizace ale nenastala. Dráhy nyní spíše než na malý tendr sázejí na velkou rámcovou smlouvu, na jejímž základě by obdržely až 60 motorových jednotek. Soutěž vypsaly loni v srpnu a cenové nabídky očekávají v polovině června. Slibují si přitom od toho nižší ceny.

„Pokud bychom pak jednotky pro Praha – Kladno objednali v rámci tohoto velkého rámcového kontraktu a za nižší cenu, zakázku na 10 kusů bychom skutečně s velkou pravděpodobností zrušili,“ uvedl mluvčí ČD Radek Joklík. Podle něj dráhy svůj postup průběžně konzultují s objednatelem, kterým je Středočeský kraj.

Dráhy poptávají nové motoráky po dlouhých letech. Zatím poslední podobnou investicí dopravce byl kontrakt z roku 2011, v jehož rámci koupil 31 jednotek LINK II za dvě miliardy od polského výrobce Pesa Bydgoszcz.

Tagy České dráhy DMU motorová jednotka praha - kladno Top
94 komentářů