Karlovy Vary mají poprvé od pandemie letecké spojení. Jednou týdně do Antalye s dotací kraje
Boeing 737-800 společnosti Smartwings v Karlových Varech. Foto: Kateřina Pavlíková / Čedok
Provoz zajistí Smartwings, spojení si objednal Čedok. Ten plánuje z Karlových Varů i lety na Krétu.
Letiště ve Varech je jen další obří černá díra na peníze. Za státní platy se tam víceméně kope do zadku přes 100 lidí a stále se vymýšlí další vyhazování, nyní na prodloužení a rozšíření ranveje.
Idioty, co to prosazují, zavřít o chlebu a vodě a nadlouho!
Máte hodně špatné informace nebo představu… 100 lidi ve Varech nebylo ani v době, kdy se tam normálně létalo (pravidelné linky). Ty sice nelétají, ale stále je tam provoz privátních letů. To spolu s faktem, že jde o mezinárodní veřejné letiště znamená, že je tam nutné mít určitý minimální počet personálu, který tam dle předpisů musí být. Tím samozřejmě ale neobhajuji plány na rozšíření a prodloužení dráhy v podobě, která je aktuálně zvažována.
Milý Apexi, jednak jsem z Varů, jednak odtud občas létám a informaci (byť ne zcela konkrétní a přesnou), mám od člověka, co je na tom letišti denně. Samotného by mě přesné číslo fakt moc zajímalo, jen hasičů a policajtů je tam opravdu hodně.
Tak to je fajn, že jsi z Varů, ale bohužel, ani to neznamená, že víš, jak to na letišti funguje a tvůj zdroj asi také úplně neví, o čem provoz letiště je. Za posledních 10 let byl největší počet zaměstnanců 61 v roce 2013, poslední dva roky je to 42, a to jsou jak zaměstnanci na plný úvazek, tak na částečný. Stačí si to vyhledat ve výročních zprávách. Jde pochopitelně o zaměstnance společnosti Letiště Karlovy Vary, policie a celníci se do toho počítat nemohou, stejně jako ŘLP. A jinak, jak jsem psal. Jde o mezinárodní VEŘEJNÉ letiště, které musí ve… Číst vice »
Takže když tam letiště nebude, nebudou třeba ani ti policisté, celníci, hasiči a další, které nepočítáte… nebo se budou moci přesunout na důležitější místa.
Měl jsem na mysli celkový počet lidí, nejen přímo zaměstnance letiště…
Izrael se zkoušel, dokonce bylo pár charterů, myslím, že v roce 2016, ale nedopadlo to. Takže pochybuji, že by to tentokrát bylo zásadně lepší. Ale pokud může kraj dotovat charter, tak by mohl i takové spojení, alespoň by to nebyly vyhozené peníze, protože by turisti dost utratili v kraji.
To spíše utratí v Turecku. Každopádně je vítěz SW. Ale alespoň to měli plný, jak se píše. Snad tam cestující nechali alespoň něco za plechovku piva, či bagetu…pochopitelně za společnost letištní poplatky. Zajímalo by mne co (kolik) těch turistů schopných utrácet v kraji přivezou. Si myslím, táto byla to bezva dovolená, ale teď honem domů zalít vokurky.
Měl jsem na mysli, že když už chce kraj něco dotovat, tak asi spíše linku, která turisty do KV přiveze a ti tam nechají nějaké peníze, to by pak i ta dotace mohla dávat smysl. Vítězem je spíše Čedok. Jinak 100000 je částka, která zaplatí vsechny poplatky letiště a ještě zbyde…
Dalsi clanek na tema ‚zbytecna letiste v CR‘. Ceska republika je zeme, ktere pri jeji rozloze, terenu a kupni sile bohate staci tri letiste (doplnene spolehlivou pozemni infrastrukturou, kterou ta zeme nema). Jedno centralni v Praze, Turany pro low-cost a chartery a Ostrava pro mix low-costu, charteru a carga. Zbytek jsou naprosto zbytecna projekty, ktere se ustavicne zalepuji penezi z kapes danovych poplatniku. Do dneska mi nikdo nevysvetlil vyznam letist v Budejovicich, Pardubicich nebo Varech. Dotovat dve sezonni linky do Spanelska nebo Turecka mi opravdu neprijde jako dobry business plan. Je to proste jen dalsi tunel + trafika pro pribuzne… Číst vice »
Pardubice = armáda. Jinak souhlas
Dekuji Vam za doplneni.
Jsme stále východ i nás tak všichni na západě berou.
Můžete dát 1000 negativních laiků, ale je to tak. Toto to jen potvrzuje, myšlení není v tomto státě na prvním místě.
dotovat dovolenkový speciál? no mne po*er. Co takhle opravit chodníky, nebo něco obyvatele KV zlepšit.
tak se na to podívejme. 100000,- na jedno letadlo, u QS můžeme počítat cca 150 lidí (ať už je to B73x nebo A32x), čili necelých 700,- Kč dotace na jednoho cestujícího, který utratí peníze u moře. Tak to tedy na KV kraji vymysleli skvěle!
Co znamená, že rozměry přistávací dráhy nevyhovují Ryanairu, když tam zároveň přistává B737-8 Smartwings?
Vnitřní předpis. Letadlo to zvládne, ale RYR hledá letiste s delší přistávací drahou.
délka snad ani tak problém není, nicméně explicitně se v souvislosti s RYR zmiňovala šířka.
Kvůli předpisům země sídla dopravce, tehdy Irským… Nicméně co má Ryan Buzz a Laudu, tak už je to asi jedno…
Není, u RYR to zatim platí to bez ohledu na zemi, která vydala AOC.
Ono taky v ryr lita kde kdo. Je to prutokac . Zkusenost a vylitanost lidi u ryr a sw nelze vubec srovnavat. Je rozdil litat 15 destinaci nebo 60 a vice.
no on FR alespoň léta vždy na dva motory a ředitelé se nestarají do toho, zda smí nebo nesmí nouzově přistát, žeáno?
K čemu ku*va je dotovat jeden koupácky let týdně?! Já bych to pochopil třeba pro rozlétání pravidelné linky do Londýna, ale tohle je fakt jen vyhazování peněz k ničemu.
Na letišti pracují lidé a pracovat tam budou dokud bude letiště fungovat. Podpora Kraje a snaha o přivedení linky je v pořádku.
Btw. to zase bude modrého křiku, až se bude rušit místo pokladní ve Lhotě, že se to má dál dotovat, byť je přínos té paní ve srovnání s letištěm nulový
To snad nemyslíte vážně. Kvůli zaměstnání pár lidí na letišti se mají ročně vyhazovat desítky milionů Kč z rpozpočtu kraje? Tady jde o to, že karlovarské letiště nemá žádnou perspektivu, není šance že by se někdy rozlítaly nedotované linky, letiště bude naždy ve ztrátě! V roce 2017 zavedli spoj mezi KV a Dusseldorfem, a po měsíci skončil. Přitom DUS byl nejenom atraktivní point-to-point destinace, ale nabízel také řadu mezinárodních spojení, mimo jiné třeba do USA nebo Japonska. Pozn. jsem z Karlovarského kraje.
Tak schválně kolik času trvá odbavit jeden let týdně, dvě hodiny? Když už to letiště podporovat, tak něčím, co má smysl. Což v tomto případě znamená příjezdový cestovní ruch a cargo.
Jeden let týdně do dovolenkové destinace z kraje s nejmenší kupní silou v republice je fakt vyhazování peněž. Ruku na srdce ta Vaše pokladní ve lhotě má pro tu vesnici daleko větší význam, než letiště pro Karlovy Vary, kam nic nelétá.
A jinak mimochodem, je super, že na letišti pracují lidé, ale co tam dělají, když na to letiště lítá 1 letadlo týdně+sem tam nějaký privátní tryskáč????!!!! V tu samou dobu firmy, které jsou tvorbě HDP v tomto státě podstatně více prospěšné než trvale prodělečné letiště bez jediné přímé pravidelné linky mají existenční problémy, protože nemůžou sehnat lidi. Takže vítejte v realitě roku 2022.
Vy jste z jiného světa, snad z Rumunska…
ehm, nejspíše ze Severní Koreje. i v Rumunsku mají celkem slušný kapitalismus a chtějí primárně vydělávat, ne se zašívat…
Nerozumím, proč Karlovarský kraj přispívá na lety českých koupáků do Turecka. Může někdo vysvětlit, jaký z toho plyne přínos? Ještě bych pochopil, kdyby kraj dotoval lety, které by do KV přivážely zahraniční turisty.
„Přínos“? No jo, chápu Vás. Už jsme příliš odvykli, že by přínos mohli být taky něco, co se hodí normálním nevýznamným lidem.
Nedostatečně se pomáhá lidem, co se týká základních potřeb, to by bylo dobré zlepšit, ale takovéto luxusnější dovolené by měly být v režimu „každý podle toho, na co má a co si chce zaplatit“, nanejvýš s adresným příspěvkem např. při zdravotní indikaci k pobytu u moře.
Jaký přínos má takovéhle letecké spojení pro běžnou učitelku na základní škole? Může se radovat, že kraj utratil peníze za podporu letectví, zatímco se oprava fasády školy odkládá…
Třeba ta učitelka letí do toho Turecka?
To je jenom odpověď, opravdu si myslíte že učitelka nemá 10-15 tisíc na zájezd?
Učitelé asi na létání a dovolenou nemají, když je furt slysim brečet jak jsou na tom špatně…
Ale mají, ten Egypt nebo Turecko s cestovkami jsou levné a úplně v pohodě, rozhodně levnější než týden na Lipně.
„Učitelka“ je samozřejmě off-topic, ale já si nezačal, jenom odpovídám…
Přízeň voličů. Konstatuju, neschvaluju.