Kamera vlakvedoucího se na Slovensku osvědčila, pomůže objasnit napadení

Vlakvedoucí ZSSK. Zdroj: ZSSKVlakvedoucí ZSSK. Zdroj: ZSSK

Při kontrole cestovních dokladů ve vlaku ZSSK byl vlakvedoucí fyzicky napaden agresivním cestujícím, který následně utekl.

Projekt tělových kamer pro vlakvedoucí Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) se ukázal jako užitečný. Záznam z jedné z nich pomůže policii při identifikaci pachatele nedávného napadení.

„Při kontrole cestovních dokladů ve vlaku směřujícím do Bratislavy byl vlakvedoucí národního dopravce fyzicky napaden agresivním cestujícím, který následně utekl. Celý incident zachytila ​​tělová kamera připnutá na uniformě vlakvedoucího. Záznam z ní už má v rukou policie, která celý incident důkladně prošetří. Záznam pomůže nejen při objasnění tohoto případu, ale může sloužit také jako prevence před podobnými incidenty v budoucnosti,“ napsala ZSSK v tiskové zprávě.

Pilotní projekt tělových kamer pro vlakvedoucí ZSSK funguje na západoslovenských tratích už měsíc. Nasazeno tam bylo 52 kamer. Od června běží druhá fáze projektu, při které je převážně na východním a středním Slovensku nasazováno dalších 180 kamer.

„Zbývající kamery budou ve třetí etapě zavedeny v rámci ostatních lokalit. Cílem projektu je ochránit cestující i vlakový personál před případnými konfliktními situacemi a celkově zvýšit kvalitu cestování vlaky ZSSK,“ uvedl generální ředitel dopravce Peter Helexa.

Tělová kamera ZSSK.Zdroj: ZSSK

Tělová kamera ZSSK.
Zdroj: ZSSK

Malé a lehké

Tělové kamery, kterých ZSSK zakoupila celkem 420, jsou malé a včetně magnetu na uchycení k oblečení váží pouhých 117 gramů. Disponují technologií bufferovaného nahrávání, která umožňuje automatické uchovávání obrazového materiálu z posledních 30 vteřin před aktivací nahrávání. Tato funkce poskytuje možnost „vrátit čas“ a analyzovat situaci před začátkem trvalé registrace obrazu.

„Záznamy se automaticky mažou, dokud nejsou označeny pro uchování vlakvedoucím pro další vyšetřování. Nahrávání lze aktivovat manuálně, což zajistí zachování důležitého důkazního materiálu. Nahraná data se odesílají na servery ZSSK až po vrácení kamery do nabíjecí stanice, kde zůstávají uložena po dobu pěti dnů,“ dodala ZSSK.

Přístup k datům je přísně regulován. Dostanou se k nim jen zvlášť pověřené osoby po žádosti oprávněných orgánů, nebo poslouží jako důkaz při řešení stížností cestujících na obranu zaměstnance.

Tagy bezpečnost ve vlacích kamera kamery kamery ve vlacích slovensko ZSSK
59 komentářů